Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,ย  even op wie is wie gelezen . Kom hier niet zo vaak meer .ย  De waan van alledag slokt mij op . Het forum zit wel in mijn hart , want zonder jullie was het ne nooit gelukt om definitief de drank te laten staan . Ik ga in juli de 7 jaar aantikken.ย  Ik waai soms nog even binnen.ย  Het ga jullie goed tot die tijd in ieder geval.ย ย :heart:

Geplaatst
Op 1-2-2025 om 14:10 zei ikkanhet:

Hoi @Yvonneย ik heb een wervelverzakking en een kleine uitzaaiing in de bijnieren.ย 
En komende week beginnen weer een paar bestralingen.ย 

Pff, dat kon er ook nog wel bij.....ย 
Sterkte Ikkanhet, weer een drukke week dus voor jou...ย 

Geplaatst

Claudius,

Ik ga onbetaald werk doen in een bejaardentehuis.

ย 

Kijk simpel zieltje, dat je jezelf niet serieus neem ik je niet kwalijk, maar dat je anderen die jou willen helpen en energie steken in adviezen niet, tja ben je dan nog de moeite waard? Wordt eens normaal en volwassen, ga aan jezelf werken daarvoor ben je hier.

Geplaatst

Waar staat dat, dat het goed gaat met Francoise? Ze wordt opgeslokt door de waan van de dagย :o

5 minuten geleden zei bolletje:

ben je dan nog de moeite waard?

Iedereen is de moeite waard, maar sommigen mogen wel wat moeite ergens voor doen.

Maar het zou natuurlijk ook zomaar zo kunnen zijn dat Claudius hier komt klagen, maar verder het zonnetje in huis is voor iedereen om hem heen. Een forum wordt ook gebruikt om van je af te schrijven natuurlijk.

ย 

Geplaatst

Goedemorgen. Leuk je weer even te lezen @Francoise. Sterkte deze week @ikkanhet:rose:ย  Hier alweer een tijdje alcoholvrij en voorlopig bevalt dat heel goed. 'Voorlopig' werkt bij mij toch altijd beter dan 'voorgoed' want zo hou ik het lekker overzichtelijk. Nog even niet nadenken over de lange termijn.

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

@Roseeย ik denk zelden of nooit over de lange termijn na, juist sinds
ik gestopt ben leef ik meer onbezorgd in het hier en nu.ย 
@Lonster1ย bedoel je het een beetje spottend? Of heb je veel gemist
over eenzaamheid in de postings? Alweer een poosje terug misschien
maar dat deel raakte mij het meest.
ย 

Geplaatst
40 minuten geleden zei Lonster1:

Waar staat dat, dat het goed gaat met Francoise? Ze wordt opgeslokt door de waan van de dagย :o

Je hebt helemaal gelijk Lonster, het woord 'waan' was aan mijn aandacht ontsnapt.ย 
Het 'goed gaan' heeft betrekking op de bijna 7 jaar zonder drank....ย 
ย 

Geplaatst (bewerkt)

Of juist, lkkr bezig met leven waardoor je, niet echt meer bedenkt om hier langs te waaien..ย 

Nouja 1000 mensen, 1000 meningen. 7 jaar geen alcohol, keep it up! Dat vindt ik mooi om te horen.ย 

Ik ben wakker gebeld door mijn baas, eens in de 2 week hebben wij een Teams gesprek. Over voortgang burn out.

Gelukkig niets aan de hand verder. Maar gisteren zo'n intensieve /leuke dag gehad en vannacht weer meerdere malen wakker geweest. Ik was het helemaal vergeten gisteravond, dus geen wekker gezet en zo vermoeid dat ik nog sliep...ย 

In chronologische volgorde gisterenย 

Assen - Arnhem gereden met auto.ย 

Indrukwekkende, Oorlogsgraven Oosterbeek bezocht.ย 

Kasteel Doorwerth geweest gisteren.ย 

MC donalds

1e wereldoorlog loopgraven wandeling gemaakt bij Stokkum.ย 

Stokkum - Assen terug gereden in auto.ย 

Half 9 vertrokken gisterochtend, half 9 thuis gisteravond. Dat valt niet mee zeg, op mijn leeftijd (38)ย 

:lol: gr-ap-je

bewerkt door Freekie
Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

LJ, ik heb jouw reactie op mij gelezen, maar nog niet op gereageerd.
De laatste twee keer dat ik in India was (2011, 2012) heb ik alleen maar bier zitten drinken op mijn kamer.
Zes flessen a 650 cc per dag.
Alleen de laatste week nog met een binnenlandse vlucht naar een strand om toch nog iets gezien te hebben.
Dat is nu geen optie meer voor mij.
In 2010 is mijn vader zeer onverwacht overleden, in 2012 mijn moeder.
Per 2013 ben ik wegbezuinigd, ik had een leuke baan.

Ik zat op zes halve liters bier per dag na werktijd.
Daar kon ik toen nog op functioneren.
Daarna is het uit de hand gelopen met alcohol gebruik.
Ik had geen stok meer achter de deur.

In 2014 ben ik op dit forum terecht gekomen.

ย 

Geplaatst

@Claudius, het lijkt mij goed dat je wat vrijwilligers werk in een bejaardenhuis gaat doen.
Dat is voor die bejaarden goed en levert jou ook wat contacten en afleiding op.

Over Femke zat ik te denken: zij is al behoorlijk op leeftijd, zij zal een keer overlijden.
Een nieuw hondje nemen lijkt mij geen optie, niemand kan Femke vervangen.
Maar misschien kun je als vrijwilliger hondjes gaan uitlaten voor mensen die slecht ter been zijn?
Volgens mij ben jijzelf nog wel goed ter been.

Geplaatst
47 minuten geleden zei Freekie:

Half 9 vertrokken gisterochtend, half 9 thuis gisteravond. Dat valt niet mee zeg, op mijn leeftijd (38)ย 

:lol: gr-ap-je

@Freekie, lang, lang geleden toe in 38 was, was het voor mij van half 9 's morgens tot de volgende ochtend half 9.

Geplaatst

Goedemiddag,

Een lekkere lanterfanter dag hier, ook weleens lekker.

@ikkanhetย sterkte en kracht wederom. Knap hoe je ermee omgaat.ย ๐Ÿ’—

Bepaalde mensen hebben het over @Claudiusย in bepaalde draadjes. Maar nu reageert hij even niet meer(ja 10 uur geleden online voor het laatst, bij hem voelt dat voor mij als een eeuwigheid) Het is toch goed dat hij zich uit hier ja en/of je dat soms anders wil lezen snap ik ook. Maar hij uit zich nogmaals wel. En als vrijwilliger bij oudere mensen komen lijkt mij een goed plan. Sommige mensen zien echt nooit iemand dus dat is heel nuttig en fijn om te kunnen doen lijkt mij. Dat lijkt mij dus een heel positief plan en hoop dat je het gaat doen. En laat even wat weten of het met je gaat? Mag ook mopperend hoor oude brombeer๐Ÿ˜…๐Ÿ˜œ

Fijne avond allemaal.

Geplaatst (bewerkt)

Ik zit vol tegenstrijdigheden of misschien toch niet. @Smaragdieย Bijvoorbeeld. Ik ging juist naar een ontmoetingsplaats omdat ik mij soms eenzaam voel. Maar na twee snelle koffies te drinken hield ik het daar al voor bekeken. Ik voel me ook niet echt goed in grote groepen, dit heeft ook te maken omdat ik slecht hoor. Een andere tegenstrijdigheid is dat ik absoluut niet terug naar de kliniek wil maar ik maak toch bij een bezoek een praatje met de verpleging of zelfs de ergotherapeute.ย 

Ik moet er vrede mee nemen dat andere niet beseffen wat sommige verplichtingen met me doet.ย 

Inderdaad @lady janeย ik heb geen glazen bol dus ik weet niet wat ik ga doen als ik Femke verlies, ik ga in ieder geval veel verdriet hebben om dat te weten heb ik geen glazen bol nodig.ย 

bewerkt door Claudius
Is nog niet af.
Geplaatst

@Robertoย @Smaragdieย ik had eerst aangegeven dat ik de bejaarden zou willen duwen in een rolstoel, dat weet ik dat ik dat aankan. Ik zou er ook sommige begeleiden van de een afdeling naar de andere. Er word van mij ook verwacht dat ik koffie ga ronddragen. Of meedoen aan spelletjes er ook bij is weet ik niet. Kaarten kan ik in ieder geval.ย 

Geplaatst (bewerkt)

Claudius, ik schreef niet dat je dat moet weten, maar om wat begrip te kweken voor hoe de hulpverleners met jou omgaan.ย 
Zij schatten het blijkbaar zo in dat je het nodig hebt dagelijks te blazen. Misschien kennen ze je beter dan je denkt. Ze bedoelen het
in elk geval goed, en jij schrijft over ze alsof ze de vijand zijn. Ik weet niet of het verschil in taal jou belemmert, maar je pikt vaak 1
zinnetje uit de context eruit en de belangrijkste inhoud daar ga je niet op in. Maar een rolstoel duwen dat lijkt me prima voor jou,
dan maak je ook je wandelingetjes en hebt tegelijk gezelschap. Nuttig en win-win tegen de eenzaamheid van beiden.
Oh en spelletjes kan ook leuk zijn.
Bij ons inloophuis is dat in de avond ook zo, en ik heb een hekel aan spelletjes. Maar het hoort erbij en het bleek veel leuker dan ik had gedacht.

bewerkt door lady jane
Geplaatst

@ClaudiusAls je het gewoon gaat proberen een aantal malen.................. Voordeel is dat ook deze mensen/bewoners soms ook niet behoefte hebben aan een heel lang bezoek. Soms is een kort praatje met een bak koffie al genoeg. En velen zijn ook slechthorend, daar zijn altijd manieren op te vinden. Veel mimiek en gebaren. En zeer veel verschillende karakters, de een zal je meer trekken dan de andere. En vaak bouw je wel een band ook op dan. En het is afleiding en hopelijk wat meer voldoening. Denk echt dat het je goed kan doen als je het zelf wil en jouw eigen initiatief is natuurlijk. Hou ons op de hoogte. Gun je echt meer leven en plezier in jouw leven. En ik las recent pas dat jij je depressief voelt. Dat wist ik eigenlijk niet. Dus dan kan ik het wel mooi brengen maar misschien voel je dat dan niet. Maar het is het proberen waard. Denk echt dat die mensen heel blij met jouw bezoekjes zullen zijn. In de wijkverpleging was ik soms het enige bezoek van de dag voor deze mensen, een hoogtepunt lichtpuntje.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...