Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goetenmööööörgen, heer Claudius. Ik was ook rond 4 uur wakker, uit een droom. Moest mijn zoon ophalen van de opvang maar echt alles werkte tegen.. 

Ik zat op mijn puch maxi van vroeger.. En ik had een grote rugzak op mijn rug waardoor, er eigenlijk geen plek meer voor hem was op de bagagedrager.. Of hij moest rijden en ik achterop? (toen ik wakker was dacht ik, hij kon toch ook gewoon de rugzak omdoen...?, jeeeetje lastig zeg haha) 

Toen moest ik stoppen om in de tank te kijken en te luisteren of er nog wel genoeg benzine in zat.. Wonder boven wonder was dat zo.. Toen belde mijn baas en ik moest uitleggen dat het nu niet goed uitkwam, en wanneer dan wel? Kwam eropneer dat de afspraak verplaatst werd naar mijn vrije middag...? Jeeeetje, ook dat nog.. 

En de stress dat ik door allerlei hobbels van anderen en/of gebeurtenissen er niet voor mijn kind kon zijn... Uiteindelijk kwam ik er wel, maar veelste laat. 

Vanochtend op de bank om half 5 maar verder gegaan met onze vakantie in de ardennen verder te plannen, waar ik de afgelopen week mee begonnen ben. 

Me zus komt straks ook, dagje Arnhem, operatie Market Garden begraafplaats, wandeling langs oude loopgraven, bunkers bezoeken... 

Dagje oorlog, dagje heftig maar gezellig samen

bewerkt door Freekie
Samen
Geplaatst

Het gaat me vandaag niet. Ik zal niet veel wandelen of trappen lopen vandaag. Dat het wandelen niet gaat wijt ik gedeeltelijk aan mijn depressie en die wijt ik dan weer aan mijn begeleiding. De vrouw van Hestia was om 9 uur niet aanwezig als ik mij aanbood om gaan te blazen. Dan maar naar de verpleegpost gegaan voor een praatje met de verpleging van de afdeling waar ik laatst opgenomen was. Onderweg een oude bekende tegengekomen. Maar blijkbaar mag de verpleging niet zeggen of er iemand terug opgenomen is. Terug maar naar Hestia die vertelde mij wel dat er buiten mij nog een iemand moet gaan blazen. Een, ik ga nu mijn vierde maand op Hestia blazen. Maar ik mag mij niet de grote uitzondering voelen of diegene van alle mensen die wekelijks de kliniek verlaten met een  alchoholprobleem die ze graag pesten. 

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik ga een paar uurtjes slapen. 4 nachtdiensten gehad. De zon schijnt uitbundig maar was erg koud op de fiets brrrr Fijne dag allemaal.

Dagpact

Claudius

Smaragdie

Geplaatst
19 minuten geleden zei Claudius:

Maar ik mag mij niet de grote uitzondering voelen of diegene van alle mensen die wekelijks de kliniek verlaten met een  alchoholprobleem die ze graag pesten. 

Het mag wel, maar waarom zou je jezelf zo in de put denken

Richt je eens op een positieve tijdsbesteding. Doe eens wat voor een ander. Dat kan wonderen doen. 

@bolletje is dat hoe jij 's ochtends uit bed komt? :face-icon-small-shocked:

Brrr mensen wat is het koud. Maar wel mooi strak blauwe lucht. Een stuk beter dan dat miezerige weer. Als ik puf heb wat eerder naar mijn werk straks en nog even een rondje in het park doen.

Geplaatst

Misschien wordt het wat lichter voor je als je je meer focust op het positieve. Nu zeg je dat je depressief bent door een ander. Volgens mij kun je daar echt wel even van balen, maar een depressie komt uit jezelf. En dat je als enige moet blazen is toch niet zo erg? Dat betekent dat je nog steeds werkt aan je herstel. Het lijkt er nu op dat je de buitenwereld en je hulpverleners de schuld geeft, maar jij staat aan het roer he?

Geplaatst (bewerkt)
52 minuten geleden zei IJsvogel:

Misschien wordt het wat lichter voor je als je je meer focust op het positieve. Nu zeg je dat je depressief bent door een ander. Volgens mij kun je daar echt wel even van balen, maar een depressie komt uit jezelf. En dat je als enige moet blazen is toch niet zo erg? Dat betekent dat je nog steeds werkt aan je herstel. Het lijkt er nu op dat je de buitenwereld en je hulpverleners de schuld geeft, maar jij staat aan het roer he?

Aan het roer van iets waar ik blijkbaar totaal geen inspraak in heb? 

bewerkt door Claudius
Geplaatst
56 minuten geleden zei Lonster1:

Het mag wel, maar waarom zou je jezelf zo in de put denken

Richt je eens op een positieve tijdsbesteding. Doe eens wat voor een ander. Dat kan wonderen doen. 

Ik ga onbetaald werk doen in een bejaardentehuis. 

Geplaatst

Goedemiddag frummers, 
Beetje laat, maar een lekker bakje kan er altijd nog wel bij dacht ik. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Wat een heerlijk weer is het vandaag, wel koud, maar zóveel zon, dat was lang geleden. 
Ik heb heerlijk met de hond gewandeld, jammer dat de botjes en spieren in mijn benen en voeten niet willen wat ik wil, dus het was geen lange wandeling. 
Het was genieten. 

Wordt het niet eens tijd om te stoppen met 'de ander' te betichten van pestgedrag, een ander de schuld te geven van jouw negatieve gevoelens? 
Je schiet er echt niets mee op hoor, integendeel. 

Geplaatst

Blijkbaar vind iedereen persoonlijk het zeer leuk om dagelijks verplicht een alchoholcontrole te ondergaan terwijl de rest van de wereld die verplichting helemaal niet heeft. 

Geplaatst

Persoonlijk zou ik dat niet leuk vinden denk ik. Maar ik zou er het beste van maken. Het brengt structuur in je leven en zoals je zelf al schreef heb je daardoor ook gelegenheid om een praatje hier en daar te maken. Het is net zo erg als hoe jij het zelf maakt. 

Er zijn mensen die het belangrijk vinden dat jij niet drinkt. Totale onverschilligheid lijkt mij veel erger. 

Geplaatst

@Claudius wat kun jij zeuren zeg, daar zullen de bejaarden straks wel van opfleuren van zo'n vrijwilliger.
In plaats dat je je eens dankbaar toont naar al die hulpverleners die steeds maar weer voor jou klaarstaan.
Je hebt jezelf de vernieling in gezopen, maar hebt geen greintje zelfinzicht. Die mensen laten jou echt niet blazen
uit sadisme hoor. Die hebben ervaring met mensen die risico lopen op terugval. Je schreef zelf immers dat je niet weet
wat je gaat doen qua drank als Femke sterft. Dat voelen zij ook wel aan, als het hen niet verteld hebt.

Geplaatst
20 uur geleden zei Claudius:

Het gaat me vandaag niet. Ik zal niet veel wandelen of trappen lopen vandaag. Dat het wandelen niet gaat wijt ik gedeeltelijk aan mijn depressie 

Het werkt juist andersom. Van niks doen word je depressief. Eerst in beweging komen, dan voel je je beter. 

Geplaatst (bewerkt)

@Claudius

17 uur geleden zei Claudius:

Blijkbaar vind iedereen persoonlijk het zeer leuk om dagelijks verplicht een alchoholcontrole te ondergaan terwijl de rest van de wereld die verplichting helemaal niet heeft. 

Stel je hondje wordt smorgens niet meer wakker? Wil jij je dan maandenlang dood drinken? Of ben je dan (achteraf) blij dat je onder een paraplu van bescherming tegen jezelf zit, door mensen die er hun werk van hebben gemaakt om andere mensen tegen zichzelf te beschermen. 

Je kan wel stoer doen heer Claudius dat je het zwaar hebt en waarbij je denkt dat de rest van de wereld het minder zwaar heeft. 

Maar je denkt in een sprookjeswereld te zitten met je gedachten, dit gaat om zelf bescherming tegen jou eigen sprookjeswereld, net zoals de jonge dames waar je sprookjes over bedenkt. 

In je hoofd maak je dingen mooier/sprookjes-achtiger/zwaarder/erger dan dat ze in werkelijkheid zijn. 

Zet de roze bril af en kijk wat je eigen gedrag je heeft gebracht? Je bent dagelijks nuchter met een dagelijkse preventieve alcohol controle? 

Zet de plus en min punten eens op papier, waar ligt op dit moment de balans? Waarschijnlijk daar waar hij altijd al heeft gelegen, bij het nuchter zijn. Het leven in alcoholisme brengt je niets dan narigheid. 

Dat is toch beter dan je eigen gedrag wat je in het verleden hebt laten zien?

bewerkt door Freekie
Geplaatst
10 uur geleden zei bumperjim:

Het werkt juist andersom. Van niks doen word je depressief. Eerst in beweging komen, dan voel je je beter. 

Ik kreeg vandaag weer van een bewegingscoach het advies nooit lang stil te zitten, maar het rustig aan te doen. 

Geplaatst
8 uur geleden zei Freekie:

Je kan wel stoer doen heer Claudius dat je het zwaar hebt en waarbij je denkt dat de rest van de wereld het minder zwaar heeft. 

Maar je denkt in een sprookjeswereld te zitten met je gedachten, dit gaat om zelf bescherming tegen jou eigen sprookjeswereld,

Mooi geschreven. Zo komt het op mij ook over Claudius. Er zijn mensen die jou willen beschermen. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Lonster1:

Mooi geschreven. Zo komt het op mij ook over Claudius. Er zijn mensen die jou willen beschermen. 

Ik vrees dat ik een beetje veel in herhaling ga vallen met mijn antwoord. Die bescherming zou mij moeten helpen. Al die bemoeienis doet dat in mijn ogen echter niet. Ik zie het eerder als allemaal richtingwijzers naar de drankwinkel. Zoals ik het zie is het enigste wat mij geholpen heeft  in verband met mijn alcoholverbruik de laatste 18 maanden twee gesprekken van enkele minuten met mijn huidige psychiater. Dat was hetgene wat ik nodig had. Al de rest vind ik uiterst vervelend. 

Geplaatst (bewerkt)

@Claudius Dus eigenlijk zeg je nu, ach... Al die hulp, verplichtte kliniek... Uit huis gehaald zijn... 

Gescheiden van Femke... Door je eigen toedoen. 

Ach nee, dat was allemaal niet nodig geweest, dat helpt mij alleen maar meer aan de drank. 

Het enige wat ik nodig had, waren 2 gesprekken en daarmee is mijn alcohol probleem beteugeld. 

Ik hoop dat ik het mis heb

bewerkt door Freekie
Geplaatst (bewerkt)
11 minuten geleden zei Freekie:

@Claudius Dus eigenlijk zeg je nu, ach... Al die hulp, verplichtte kliniek... Uit huis gehaald zijn... 

Gescheiden van Femke... Door je eigen toedoen. 

Ach nee, dat was allemaal niet nodig geweest, dat helpt mij alleen maar meer aan de drank. 

Het enige wat ik nodig had, waren 2 gesprekken en daarmee is mijn alcohol probleem beteugeld. 

Ik hoop dat ik het mis heb

Moet ik dat nu opvatten dat jij me graag gestraft wil zien en blijvend gestraft zodat anderen verslaafden op beide oren kunnen slapen? Ik gebruikte zeker tijdens die lange opname maar niet meer na het gesprek. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst (bewerkt)

Ik kon niet tegen die opname en tegen het weg zijn van Femke dus ik dronk, maar de psychiater deed me inzien dat er nog ergere dingen konden gebeuren met mij.  

bewerkt door Claudius

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...