Spring naar bijdragen

Donderdag 9 Januari 2025

Aanbevolen berichten

• Claudius changed the title to Donderdag 9 Januari 2025
25 minuten geleden zei Claudius:

Ik heb sinds het gesprek dat ik gisteren had met de psychiater helemaal niet meer kunnen slapen. Wat weerhoud mij nog om naar de buurtwinkel te gaan? 

Wat bedoel je Claudius?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Claudius:

Wat weerhoud mij nog om naar de buurtwinkel te gaan?

Die is nog niet open?

Kom op zeg, ik neem aan dat je niet gestopt bent om de psychiater een plezier te doen? Dat je gestopt bent met drinken omdat je niet laveloos, stinkend en lallend op de bank wilt liggen en te lui bent om je hondje fatsoenlijk uit te laten. Omdat je een fris en helder leven wilt voor jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Als ik echt van plan was om naar de winkel te gaan was ik al weg naar de winkel, die is al van zes uur open. Ik had wat meer vertrouwen van de psychiater verwacht zodat ik niet iedere dag nutteloos en vernederderd moet blazen. Het blazen heeft er nooit voor gezorgd dat ik niet drink. 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Claudius:

Als ik echt van plan was om naar de winkel te gaan was ik al weg naar de winkel, die is al van zes uur open. Ik had wat meer vertrouwen van de psychiater verwacht zodat ik niet iedere dag nutteloos en vernederderd moet blazen. Het blazen heeft er nooit voor gezorgd dat ik niet drink. 

Mijn hemel Claudius, het antwoord daarop lijkt me toch niet zo moeilijk:
Op de eerste plaats Femke, zij verdient het een baasje te hebben dat nuchter en alert en liefdevol voor haar zorgt. 
En echt, ik ben ervan overtuigd dat een hond het dondersgoed in de gaten heeft als een baasje aan de zuup zit en dat kan heel deprimerend voor zo'n beestje zijn. 
Dat mag je haar niet aandoen. 
En op de tweede plaats voor jezelf: heb je daarvoor de afgelopen tijd droog gestaan en alle cravings doorstaan? Om nu terug te vallen? 
Op de derde plaats: je had het tijdens jouw laatste opname met regelmaat over een gedwongen opname.... ik kreeg de indruk dat dat een zwaard van Damocles was wat boven jouw hoofd hing. Maar het lijkt me dat dat wel eens zou kunnen gebeuren als je inderdaad de gang naar de drankenwinkel zou maken nu. 
Dat blazen mag dan vernederend zijn, maar zie het als een goede stok achter de deur zolang je nóg steeds met de gedachte/wens rondloopt om drank te halen. 
Vergeet niet dat dit niet jouw eerste behandeling in verband met drankmisbruik is (geweest). 
Zie het dagelijks blazen als een dagelijkse overwinning op de drank in plaats van een vernedering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

en @Claudius een alcoholist geeft (bijna?) altijd omstandigheden of anderen de schuld van zijn/haar drinken.
Als jij zou gaan drinken, bewijs je dat de controles nog hard nodig zijn juist.
Als jij niet goed voor jezelf zorgt dan kun je dus ook niet goed voor Femke zorgen. En buiten Femke om; het gaat hier om jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Claudius:

Wat weerhoud mij nog om naar de buurtwinkel te gaan?

Bier halen lijkt me nuttelozer en vernederender dan blazen. Maak er een mooi uitje van, zoals al geschreven wordt. Het is niet dat je het er te druk voor hebt hè. Hoe erg is het nou helemaal. 

Mooi @bolletje, die goede zin :sun: ik hoop dat er straks een mooi zonnetje staat, als ik buiten sport. Ik heb al vier lagen kleding over elkaar aan getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren dus mijn 1e keer in het inloophuis. Wat een ervaring.
's middags komen er wat mensen voor gezelschap; een praatje en koffie/thee of n glas water.
Daarna druppelen er zo'n 30 mensen binnen voor de warme maaltijd. Van gepensioneerden, 
mensen met een beperking, een paar mensen van niet Ned. afkomst en weet ik veel wie nog meer.
Mensen die van 1 x per week tot alle werkdagen daar komen en elkaar goed kennen. Er heerst een
verbondenheid die ik nog maar zelden zie in gezelschappen. Er waren er wel een paar erg nieuwsgierig
naar mij als nieuweling, en ik kreeg veel advies van hen haha. Maar ook dankbaarheid en komplimenten.
De kokkin zei later dat het was alsof ik er al maanden werkte. En af en toe voelde dat ook zo. Maar ik merkte
ook dat ik mijn verlegenheid nog heel heftig kan ervaren. Daar moet ik nog wel mee aan de slag, want voor en na
de maaltijd wordt er door de begeleider een gebed of zoals gisteren een stuk van Paul van Vliet voorgelezen.
Maar ook dat zal wel wennen zijn. Ik waardeerde het zelf ook zo, en de gasten ook, dus dat komt goed.
En pas vanmorgen realiseerde ik me dat alcohol nergens was. Zelfs niet in mijn hoofd. Wat had ik verwacht?
Zwervers? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die controles hebben mij nooit geholpen om niet te drinken, ook niet tijdens mijn zeer lange opname op een vorige afdeling. Het waren wel de woorden van diezelfde psychiater dat ze me desnoods in een bejaardentehuis ging opsluiten. Ik ga niet drinken maar ik wil wel rust in mijn hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt alsof men denkt jou tegen jezelf te moeten beschermen @Claudius
denk daar eens goed over na. Hoe zou dat komen? Als ik je soms lees kan ik die gedachtengang wel snappen.
Je was heel ver heen en realiseert je blijkbaar niet dat je heel snel terug naar af kunt zijn als de hulpverlening
jou niet zou helpen. Iets in jou lijkt niet te snappen hoe kwetsbaar je bent. Heb vertrouwen in hen!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Claudius:

Ik ga niet drinken maar ik wil wel rust in mijn hoofd. 

Dat willen we allemaal. Zoek wat afleiding Claudius, dan ben je hier vast minder gefrustreerd over. 

Dat klinkt heel erg leuk Lady Jane. Ik ervaar ook zoiets bij het koken in het buurthuis. Mensen die elkaar kennen en wat voor elkaar over hebben. Het niet makkelijk hebben, en juist daardoor een band hebben. En niks geen alcohol, gewoon een glas water met een citroentje.

Bij 19 graden fietsen in de bergen klinkt helemaal hemels. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi @lady janedat je dit doet en die verlegenheid is prima toch. Geniet van de sauna vandaag. Heerlijk @Yanadie fietstocht. @Claudiusheb je niet gewoon moeite met autoriteiten. Lees dit vaker bij jou, zodra je het gevoel hebt dat je ergens toe wordt gedwongen gooi je je kont tegen de krib. Maar je doet dit voor jezelf en voor je hondje, vergeet dat niet. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier geen sneeuw.
Gewoon niets en grijs dus.

Gisteren weer bijna 15.000 stappen, vindt het wel netjes van mezelf ☺️
Via een geschreven route heel Den Haag rond gebanjerd met een stukje Haagse bos ook.
Vriend ook mee, vind dat best knap, want toch een behoorlijk eindje in de 70 en COPD

Leuk @lady jane, je nieuwe vrijwilligers werk
Maar jij verlegen....kan het me haast niet voorstellen ! 

@Claudius, sterkte !
Er zijn al genoeg wijze woorden tegen je gezegd vind ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...