Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen, Dag 40. Nuchter zijn is weer normaal. Ik voel me opgelucht, Geen gehannes meer met wel/niet/wel/niet. Het afbouwen van cafeïne gaat goed. Ik zit nu op de helft cafeïne, helft decaf. Over een paar dagen een kwart, en dan na 5 dagen alleen decaf. Het zo doen is echt nieuw voor mij: langzaam afbouwen, of een nieuwe gewoonte stap voor stap aanleren. Het 'ik wil het nu' en het 'alles of niks' begint uit mijn systeem te verdwijnen. Het hollen of stilstaan. Spirit, Ayla89, Wendy75 en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Mogge! Item over Dry Jan op het franse journaal gisteravond (zoals altijd, begin januari). Over dat alcohol in Frankrijk verantwoordelijk is voor 41 000 (!) doden per jaar, waarvan een derde deel in allerlei vormen van kanker. Alcohol is de veroorzaker van (ik meen) een derde deel van de dodelijke verkeersongevallen en verder van een enorme hoop andere ellende, met name huiselijk geweld, femicides en zo. Twee derde van de deelnemers aan de Dry Jan drinken daarna nog steeds een stuk minder dan ervoor, en melden tot 6 maanden later nog steeds voordelen zoals betere nachtrust en concentratie, en minder (ja, minder dus) angstgevoelens. Prachtig natuurlijk om dit eenmaal per jaar te horen, maar als je ziet hoe weinig er verder aan preventie gedaan wordt in verhouding met bv roken: je kan hier in de supermarkt gewoon whisky kopen (en geen sigaretten) en we hebben een president (waarvan ik ooit dacht dat hij modern was maar niks blijkt minder waar) die er prat op gaat om elke dag wijn te drinken. Wat ik tot voor september 2017 ook altijd deed en we weten hoe dat is geeindigd. Ook in sommige dagelijkse talkshows staan er glazen wijn op tafel, hoe je dat als presentator/trice trekt is de vraag, tenzij die stiekem alcoholvrij zijn maar dat zou me verbazen. Dat alles om de enooorme nationale dranklobby maar te pleasen (wijn, bier, cognac, pastis, calvados, noem alles maar op). Dit alles neemt niet weg dat de alcoholconsumptie hier over de decennia toch wel blijft zakken en het is dan ook vooral de nieuwe generatie die meedoet aan de Dry Jan terwijl de ouderen het allemaal maar moderne flauwekul vinden. De tijd zal leren wie gelijk heeft 😁 %s om %s bewerkt door bumperjim Rosee, Tine, Kunsie64 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) 36 minuten geleden zei Etty: Goedemorgen, Dag 40. Nuchter zijn is weer normaal. Ik voel me opgelucht, Geen gehannes meer met wel/niet/wel/niet. Het afbouwen van cafeïne gaat goed. Ik zit nu op de helft cafeïne, helft decaf. Over een paar dagen een kwart, en dan na 5 dagen alleen decaf. Het zo doen is echt nieuw voor mij: langzaam afbouwen, of een nieuwe gewoonte stap voor stap aanleren. Het 'ik wil het nu' en het 'alles of niks' begint uit mijn systeem te verdwijnen. Het hollen of stilstaan. Voel je al wat? Van het minderen van de cafeïne? Ik ben nu ook een serie droge dagen begonnen. Dat was eerst weer even doorbijten maar na een dag of 4-5 begin ik er gewoon lol in te krijgen om elke dag een compliment van het appje te krijgen en is het eigenlijk geen inspanning meer. Gewoon weer borreltijd wordt theetijd. Alles is bij mij puur een kwestie van wat voor "ritme erin zit" of zo, het is allemaal gewoonte -- goed of slecht. Ik moet eigenlijk weer wat van die malle gegrilde thee (hojicha) kopen die zo lekker is bij het eten en die mij in 2017 zo goed geholpen heeft om te stoppen. Gewoon veur t lekkere. %s om %s bewerkt door bumperjim Kunsie64 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 7 minuten geleden zei bumperjim: Voel je al wat? Van het minderen van de cafeïne? Ik merkte gisteren dat ik de hele dag dezelfde hoeveelheid energie had, geen dips. Ik slaap iets vaster maar dat kan ook geen alcohol drinken zijn. Cafeïne heeft op mij hetzelfde effect als alcohol. Ik ben diverse malen afgekickt, en als ik dan na een paar maanden weer een kop koffie nam, dan was het effect heel sterk: ik werd er heel blij van, alsof ik alcohol dronk. je zou kunnen zeggen: gun jezelf dat gevoel af en toe, maar zo werkt het niet, ik drink dan direct sloten koffie om het gevoel in stand te houden. Geen maat. Het blije effect is als je veel koffie drinkt nauwelijks waarneembaar heb ik gemerkt. Ik ben eraan begonnen om te kijken of het effect heeft op slapen. Maar wordt ook wel nieuwsgierig naar wat het effect is op hoe ik me voel als ik geen koffie drink. Daar wordt tegenwoordig veel over geschreven, beweerd. De invloed op stress(hormonen) bijv. bumperjim, Kunsie64 en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen frummers, Wat ga je goed @Etty, mooi hoor. Jij ook trouwens @bumperjim. Mooi dat zelfs in Frankrijk Dry January voet aan de grond krijgt. Leuk die hojicha thee, heb het even opgezocht en zal ze straks even bestellen, ik ben benieuwd. Nu eerst maar even een gewoon bakje Engelse melange %s om %s bewerkt door Yvonne Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPACT: Claudius Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, @bumperjim Ik heb het even uitgerekend maar dat zijn 113 doden per dag! Dat is niet misselijk. Eigenlijk ongelooflijk dat alcohol overal en altijd verkrijgbaar is nadat je 18 jaar bent geworden. Ik ga ook langzaam van de espresso naar decafe. Ik drink in de middag bij mijn oude buurman ook altijd koffie en daar heb ik gister een potje decafe neergezet. Dat scheelt alweer. Ik heb altijd oploskoffie, ook thuis, die vind ik heerlijk. Gistermiddag bijna van mijn fiets gewaaid op weg naar de sportschool. Ik kon nog net afstappen en heb daardoor mijn knie een beetje verdraaid. Gaat wel weer over maar is nu even lastig. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 16 minuten geleden zei Yvonne: DAGPACT: Claudius Yvonne Kunsie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goeie morgen stoere kanjers. Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Terug in het werkritme is even schakelen. De wekker gaat eerder, maar het naar bed gaan zit nog in de vakantiemodus. Dus te weinig slaap. Sowieso merk ik, in tegenstelling tot de "belofte", na al die tijd nog geen verbetering qua (diepe) slaap. Dus moe momenteel, cafeïne moet me de dag maar door krijgen 😬 (ik hoor mezelf net als met alcohol lange tijd: "vandaag niet want... maar vanaf morgen ga ik echt minderen" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Lekker bezig @Etty! Hier ook alcoholvrij sinds 20 december. Voelt als een relatie waarin ik op iets ben afgeknapt. Ik heb het weer even geprobeerd maar het werkte niet meer tussen ons, zoiets. Zelfs geen zin meer in het roesje. Alcohol is gewoon een ex waar ik niet meer naar terug wil! lady jane, Ayla89, Etty en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Herkenbaar @Ayla89ik moet ook weer terug in het werkritme. En het is zo koud en donker buiten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dyem Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei Kunsie64: DAGPACT: Claudius Yvonne Kunsie Dyem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Hier alcoholvrij sinds 25 december. Ja dat blije gevoel van koffie, dat had ik vanmorgen ook. Heb er 4 vlak achter elkaar gedonken. Dat zou ook wel wat minder mogen, ik ga ook maar eens kijken naar een goede décafé. Bumperjim bij talkshows in Nederland staan ook de glazen alcohol op tafel. Van Jinek heb ik eens gelezen dat haar glas bier 0.0 is. Maar waarom? Het geeft een vals beeld van een soort gezelligheid, pure beïnvloeding inderdaad. Tine en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Iedereen toch wel erg goed bezig in deze periode 💪🏻💪🏻💪🏻 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s zekers. hier net een kennismakingsgesprek voor vrijw.werk en ik kan meteen morgen al een dienst meedraaien op proef. En later deze maand nog op een ander terrein een kennismaken en dan ben ik wel weer sociaal genoeg bezig. Wendy75, Ayla89, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Moggûh! Vandaag na mijn werkzaamheden bij iemand thuis een hele, hele mooie fles wijn gekregen als bedankje. Heel even speelde bij mij de gedachte om ervan te gaan genieten, maar bij thuiskomst heb ik hem gelijk weggegeven. Oh wat moeilijk. Voelt wel goed overigens... Spirit, lady jane, Tine en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Sterruuuuk 💪🏻💪🏻💪🏻 Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Goed bezig @Wendy75 Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedzo @Wendy75. Verleden jaar had ik zelfs 2 flessen wijn gewonnen bij een nieuwjaarsreceptie.Een kon il meteen al slijten en de 2e op de brievenbus gezet.Was zo weg. Vandaag ben ik ziek, dus gedraag me daar maar naar. Zat er al aan te komen. Lichte crackers, thee, slappe koffie en bed. Wendy75 en Tine reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei lady jane: zekers. hier net een kennismakingsgesprek voor vrijw.werk en ik kan meteen morgen al een dienst meedraaien op proef. En later deze maand nog op een ander terrein een kennismaken en dan ben ik wel weer sociaal genoeg bezig. Wat leuk! Wat ga je doen dit keer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Wendy75: Moggûh! Vandaag na mijn werkzaamheden bij iemand thuis een hele, hele mooie fles wijn gekregen als bedankje. Heel even speelde bij mij de gedachte om ervan te gaan genieten, maar bij thuiskomst heb ik hem gelijk weggegeven. Oh wat moeilijk. Voelt wel goed overigens... Wat knap! Goed gedaan 💪 Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei Spirit: Goedzo @Wendy75. Verleden jaar had ik zelfs 2 flessen wijn gewonnen bij een nieuwjaarsreceptie.Een kon il meteen al slijten en de 2e op de brievenbus gezet.Was zo weg. Vandaag ben ik ziek, dus gedraag me daar maar naar. Zat er al aan te komen. Lichte crackers, thee, slappe koffie en bed. Beterschap, het heerst geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden