Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Mogge mensen. December alweer dus. En koud. Maar geen paniek, over drie weken nemen we alweer de afslag terug naar het licht. Ik moet toegeven dat ik altijd wel opgelucht ben als we de zonnewende weer hebben gehad. Ik ga veel naar buiten vandaag, wandelen met het vrolijke huisgezin. De bestemming ga ik nu uitzoeken. Omdat het bijna sinterklaas is krijgen @Smaragdie, @Etty en @IJsvogel vandaag een marsepeinen varkentje. 🐖🐖🐖 Oja, het dagpakt lijkt vandaag een goed idee. DAGPAKT Oskar %s om %s bewerkt door Oskar Smaragdie, Etty, IJsvogel en 1 andere reageerden hierop 1 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Hey @bumperjim als jij ook op het dagpakt komt krijg je ook een marsepeinen varkentje van mij. IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Share Geplaatst %s om %s Irritant is het eigenlijk als mensen je gaan betuttelen Maia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 11 minuten geleden zei Oskar: Hey @bumperjim als jij ook op het dagpakt komt krijg je ook een marsepeinen varkentje van mij. Haha dat kan ik niet weigeren 😁 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 11 minuten geleden zei Oskar: Irritant is het eigenlijk als mensen je gaan betuttelen Als jij het doet valt het wel mee 😜 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPAKT Oskar Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen, DAGPAKT Oskar Claudius Etty Wil iemand het witregeltje weghalen, of/en me vertellen hoe het moet? Dag 3. Ik heb er zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Welk witregeltje ? Met het toetsenbord caps en return tergerlijkertijd ingedrukt houden? DAGPAKT Oskar Claudius Etty Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Dank je, maar lukt niet? %s om %s bewerkt door Etty Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen. Ik ben zo aan de haak dat ik bijna niet naar buiten wil… ga ik toch doen. Is lekker weet ik. Gisteren twee films gezien. American Honey, verwachtte ik veel van, maar viel tegen. En An explanation for eveything. Mooi! Gebalanceerde film over de polarisering in Hongarije. Merk dat ik in toenemende mate zin krijg in ‘dat ene glas’ bij Kerst en Oud en Nieuw. ( twee dus al:-) Zorgen voor een plan dus. Ik weet niet precies wat de trigger is. Misschien wel dat ik ga afbouwen met medicatie waardoor ‘alles weer normaal ‘ wordt? Yeah. Dream on Lika. %s om %s bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Etty: Dank je, maar lukt niet? Okee dat is blijkbaar moeilijk vanop een afstand om het uit te leggen. Je moet bij copy en Paste de witregel natuurlijk wegknippen. Ik hoop dat iemand anders het beter kan uitleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPAKT Oskar Claudius Etty IJsvogel Vandaag dag 2. Fijn om hier ook weer te lezen en te delen. @Smaragdievroeg nog waarom ik me niet voor die tijd hier meldde. Dat is niet eens in me op gekomen. Dat ga ik me heel erg inprenten om wel te doen. Na 2 weken droog leek het wel of ik dat helemaal vergeten was en ging ik gewoon aan de wijn. En geen 3 glazen. We gingen eten maar de wijn was het hoofdgerecht en daarna nog naar de kroeg. Ik ga zorgen dat ik niet meer in die situatie kom. Het zijn de enige vrienden die stevig drinken en dat is een trigger voor mij. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 4 minuten geleden zei Claudius: Okee dat is blijkbaar moeilijk vanop een afstand om het uit te leggen. Je moet bij copy en Paste de witregel natuurlijk wegknippen. Ik hoop dat iemand anders het beter kan uitleggen? Mij lukt het ook niet op mijn telefoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 43 minuten geleden zei IJsvogel: Mij lukt het ook niet op mijn telefoon Oei dat is inderdaad nog moeilijker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemiddag, Heerlijk gekeken naar het schaatsen. Vond ik als kind al super leuk en geniet ik van. @OskarBedankt voor jouw uitleg. Natuurlijk herken ik veel dingen die je benoemde. En bedankt voor het marsepeinen varkentje. Ook nostalgie. Zo spannend om altijd heel vroeg te kijken in mijn schoen of er wat inzat nadat ik de avond ervoor de wortel en water bij mijn schoen had gezet. Vond het altijd wel vreemd dat die wortel later weer in de keuken lag. Uitleg van mijn moeder was dan dat elke wortel er anders uitziet en het dus een andere wortel was. Wist zeker dat het dezelfde wortel was maar goed. Had iets in de wortel gemarkeerd 🤐Maar stopte de discussie zelf want anders zou er een volgende keer misschien niks in die schoen liggen. @bumperjim Goed dat je de helft van die wijn wegflikkerde. Hoop trouwens dat het nu wat beter met Vlinder gaat. @Etty succes vandaag. Die witregel krijg ik ook nooit weg en doe het vanaf mijn laptop. Probeer het zo nog een keer na de uitleg. @IJsvogelSucces met jouw 2e dag. Fijne dag allen, de zon schijnt heerlijk hier. Lekker de Hout in wandelen daar. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPAKT Oskar Claudius Etty IJsvogel Smaragdie Die witregel weghalen lukt niet misschien kan iemand dat weghalen en samenvoegen. Een witregel kan ik niet wegknippen. Omdat er niets weg te knippen valt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s op de laptop shift en enter tegelijk indrukken op de tel. weet ik het niet maar wat stoort zo'n witregel nou helemaal? Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Dag allemaal! Schandalig laat opgestaan, te lang en te heet gedoucht en nu rozig op de bank met koffie en gevuld speculaas als brunch en sky radio christmas aan. Idiote combi, ik weet het. Zodadelijk verplicht kop thee met peettante. Was daarvoor nog overdoen in de droger. En dan nog heel even naar buiten. De zon lokt. Gisteren met de wandelgroep de duinen bij Wassenaar onveilig gemaakt. Mooi en op niesafstand van huis. Over huis gesproken. Ik woon tijdelijk in een gemeubileerde bovenwoning in de buurt omdat mijn (ouderlijk) huis wordt gerenoveerd. Hoe fijn ook dat een woning vinden is gelukt, ik mis mijn eigen stekkie en mijn eigen spullen enorm. Word er ook onrustig van, voel me ontheemd en dat nodigt weer uit tot willen verdoven met drank. Heb zelfs overwogen de antabus bewust te stoppen (ook gedaan, maar dan later op de dag/avond toch ingenomen). Als ik daaraan begin, is er geen houden aan. Begrijp mijzelf ook niet goed. Waarom zoveel op het spel willen zetten? Mijn vriendengroep is uitgebreid, het contact met mijn zus is enorm verbeterd, op werk krijg ik veel waardering, de verbouwing gaat goed, en ga zo maar door. Onlangs was het een jaar geleden dat mijn moeder overleed. Die dag trots bloemen bij het graf van mijn ouders gezet en dit ook hardop gezegd. Het gaat goed met mij en ik doe het goed. Maar die knagende onrust, daar moet ik vanaf. En niet met de tijdelijke oplossing verliezen in alcohol, maar door het te benoemen, te realiseren en hier te delen. Een lap tekst, maar ach, zo vaak post ik niet☺️ DAGPAKT Oskar Claudius Etty IJsvogel Maja %s om %s bewerkt door Maja Foto lady jane, Etty, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemiddag frummers. Ik ben dit weekend veel weg (geweest), maar nu weer even een paar dagen 'normaal'... Even bijlezen en een bakje neerzetten hier. Tsja @Smaragdie, het klopt dat er niet meer heel snel wordt gereageerd op hulpvragen, de tijden van 10, 15 of meer pagina's per dag lijken voorgoed voorbij. Je geeft aan dat het 'melden van' niet meer kan en mag, maar daar is mij niets van bekend. Gezellig hier zitten keuvelen en terloops melden dat lekker aan een glaasje zit, ja dat wordt over het algemeen niet gewaardeerd, maar dat is iets anders dan aangeven dat je baalt maar dat je tóch aan het drinken bent... @Etty en @IJsvogel, wat jammer dat het dan toch weer even fout ging, maar top dat jullie de draad weer oppakken, volhouden hoor, het is het zo waard. @bumperjim ik hoop dat het inmiddels weer goed gaat met Vlinder? Kan me indenken dat je dat er even niet bij kon hebben. Maar, en je weet het zelf als geen ander, drinken maakt het niet makkelijker... stoppen man, je ging zo verschrikkelijk goed. Sterkte... Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ja, een beetje ontheemd zijn is niet fijn @Maja. En verbouwen/renoveren is ook stressvol. Goed dat je het noemt en merkt. En ook Hoe goed het eigenlijk gaat. Ga zo door, hopelijk heb je nog even kunnen wandelen Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Inderdaad zoals Jane aangeeft: Shift en enter tegelijk indrukken. Hoe je dat op de mobiel doet durf ik niet te zeggen, zal het eens proberen... DAGPACT: Oskar Claudius Etty IJsvogel Smaragdie Maja Yvonne %s om %s bewerkt door Yvonne Smaragdie was helaas van het pact afgevallen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik lees nu pas het bericht van jou @Maja. Ja, kan me indenken dat je jouw eigen stek behoorlijk mist. Maar hartstikke goed dat je de antabus blijft slikken. Waarom zou er ook mee stoppen??? Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s @Maja ik vind het niet gek hoor dat die gedachten opkomen. verbouwen geeft veel onrust en stress en dat je ervoor je huis uit moest telt ook als een van die dingen die je leven op zijn kop zet (er zijn er een aantal, verlies door dood/scheiding, nieuwe baan, verhuizen enz.ik kan niet op de naam komen) Ik heb zo een etentje met familie want schoonzus is 60 geworden. Zit ik me ook een beetje druk om te maken want ken haar fam. niet goed en al die drukte vind ik zowiezo niks. En de meesten nemen flink in, dus het zal echt ook ongemak/stressen worden. Ik rijd mee met zus vanaf hun woonplaats, maar kan terug helemaal met de trein, dus ik mag ook van mezelf vroeger weg als het lastig wordt. En dan is het nog december ook. Ik houd van gewoon mijn eigen ding, ritme en thuis ook. De sfeer van dec. vind ik wel fijn, onder dekentje met boek of film en voor leuke en nuttige dingen naar buiten natuurlijk. Maar het mag zo maart worden ook. Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Lekker gewandeld, 17 km, met een pauze in een pannekoekenrestaurant. Heel lang geleden dat ik dat gegeten heb. Met appel en suiker, zalig! Ah shift enter werkt, dank @lady jane, en het maakt inderdaad niets uit, een witregeltje, maar ik vind het leuker staan. Vanavond naar Small things like these. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden