Maia Geplaatst 28 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 Ik faal echt. Ik doe wel mn best maar het lukt me niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 Je hebt vaker in deze situatie gezeten toch? Is er iets wat je nu kunt doen wat eerder ook hielp? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 Je schrijft steeds dat je faalt, maar misschien kun je eens opschrijven of bespreken met je pb'er wanneer dat gebeurt, en kun je zo achterhalen wat jouw triggers zijn. Dat lost het probleem niet op, maar zo kun je de volgende keer het misschien iets eerder aan zien komen en eerder op inspelen? Maar dit zijn wel punten waar ik zelf pas mee aan de slag kon toen ik een tijdje gestopt was. Tot die tijd had ik daar helemaal niet de ruimte voor in mijn hoofd. Alle tips, van afleiding zoeken (ik las dat je bijv. Diamond painting doet), een kop thee zetten, wandelen, het is allemaal genoemd. Ik kan daar helaas weinig aan toevoegen. Maar als ik het goed lees, ging het twee periodes langer wel goed. Namelijk toen je de Antabus onder toezicht innam. Wat is de reden dat je dat niet weer doet? bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 31 minuten geleden zei Maia: Nee. Nee Je wilt de antabuse niet innemen later? Dus je wil blijven drinken en je slecht voelen? Tekent wat, ga wandelen, neem een douche Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 32 minuten geleden zei Ayla89: Je schrijft steeds dat je faalt, maar misschien kun je eens opschrijven of bespreken met je pb'er wanneer dat gebeurt, en kun je zo achterhalen wat jouw triggers zijn. Dat lost het probleem niet op, maar zo kun je de volgende keer het misschien iets eerder aan zien komen en eerder op inspelen? Maar dit zijn wel punten waar ik zelf pas mee aan de slag kon toen ik een tijdje gestopt was. Tot die tijd had ik daar helemaal niet de ruimte voor in mijn hoofd. Alle tips, van afleiding zoeken (ik las dat je bijv. Diamond painting doet), een kop thee zetten, wandelen, het is allemaal genoemd. Ik kan daar helaas weinig aan toevoegen. Maar als ik het goed lees, ging het twee periodes langer wel goed. Namelijk toen je de Antabus onder toezicht innam. Wat is de reden dat je dat niet weer doet? Ja precies. Dat falen komt niet zomaar uit de hemel vallen. Triggers herkennen en mee omgaan. En geen alcohol in huis hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmy Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 Ik zou het niet zien als falen. Misschien wil je ook te veel in één keer? Je was ook bezig met het stoppen met medicatie toch? Zorg in ieder geval goed voor jezelf! Douchen en schone kleren aan. Misschien even naar buiten een frisse neus halen en lekker gezond eten. Ik ben net even naar de markt geweest voor fruit, gember en wat groenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 2 uur geleden zei Maia: Jullie suggesties zijn fantastisch Ik weet alleen niet wat ik met mijzelf moet Wat moet je met jezelf? Goede vraag. Ik heb daar hele dagboeken over volgeschreven. Houd je van schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 28 december 2024 Rapport Share Geplaatst 28 december 2024 (bewerkt) Hoi lieve Maia, ik snap jou geheel en denk een ieder hier ook. Dat kan steunend zijn. Maar er zijn gradaties en dan gaan mensen jou niet meer snappen, laat staan dat je jezelf dan ook niet meer snapt(nog erger). Maar ik hoop dat je er wel wat uithaalt. Niet onder invloed en etc. Bij mij hielp dat niet. Want dat was fake begrip verdoving en het denken te snappen. Kan ook helpen want dat dieptepunt heb jij dan nog niet bereikt? Of wel en gaat stug door. Ik vind het lastig over te brengen maar ik ben en was ook zoals dat jij bent. Ik schopte alleen meer van mijzelf af en dat doe jij niet(kan mijzelf soms beetje sneu maken maar ook jaloers en ook eng dat je zo berustend bent hierin. Je tikt alleen steeds falen) Dus geen veroordeling en advies maar wel vaststelling. Jij hebt 2 tevreden poesjes thuis(ik 8), zijn zij nog zo tevreden zoals jij een tijdje geleden beschreef? Ik hoop het en als dat niet zo is, ga daar dan ook aandenken. Want als jij niet meer voor jezelf kan zorgen dan voelen zij dat zeker aan. Hoop dat je het gaat redden want het klinkt dodelijk zo. Je zal dan zeker niet de eerste hier zijn. Kom op meer kan ik niet doen. Wel dat ik ook in jouw situatie zat en mij eruit heb gevochten, niet zonder slag of stoot. Dus kom op, gun jou en je poesjes zoveel beter!! Ik snap je wel en je kunt eruit komen. Maar moet je wel zelf doen met hulp van ons/anderen en misschien meer. Gun jezelf dat want je bent ook een mooi lief mens. 28 december 2024 bewerkt door Smaragdie Toevoeging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 29 december 2024 Rapport Share Geplaatst 29 december 2024 (bewerkt) Lees dat nog eens wat @Smaragdie plaatste en probeer het in vervolg droog te houden. Ga naar de AA , vraag voor een opname. Maar hou het droog 29 december 2024 bewerkt door Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amalia Geplaatst 29 december 2024 Rapport Share Geplaatst 29 december 2024 21 uur geleden zei Maia: Ik doe wel mn best maar het lukt me niet Wat houdt voor jou "je best doen" in? lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 29 december 2024 Rapport Share Geplaatst 29 december 2024 Hopelijk gaat het vandaag wat beter en anders is er: morgen lady jane en Ayla89 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2024 Rapport Share Geplaatst 29 december 2024 niet wegblijven, niet opgeven @Maia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 Hoe gaat het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 30 december 2024 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 Op 28-12-2024 om 11:30 zei Ayla89: Je schrijft steeds dat je faalt, maar misschien kun je eens opschrijven of bespreken met je pb'er wanneer dat gebeurt, en kun je zo achterhalen wat jouw triggers zijn. Dat lost het probleem niet op, maar zo kun je de volgende keer het misschien iets eerder aan zien komen en eerder op inspelen? Maar dit zijn wel punten waar ik zelf pas mee aan de slag kon toen ik een tijdje gestopt was. Tot die tijd had ik daar helemaal niet de ruimte voor in mijn hoofd. Alle tips, van afleiding zoeken (ik las dat je bijv. Diamond painting doet), een kop thee zetten, wandelen, het is allemaal genoemd. Ik kan daar helaas weinig aan toevoegen. Maar als ik het goed lees, ging het twee periodes langer wel goed. Namelijk toen je de Antabus onder toezicht innam. Wat is de reden dat je dat niet weer doet? Ik faal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 Welkom bij de club :-) We hebben hier allemaal 'gefaald'. En velen van ons gelukkig tot het moment dat we niet meer faalden. Hoe onhaalbaar dat niet-falen ook leek op sommige momenten, is het velen toch gelukt. En bleek het achteraf soms een stuk makkelijker dan verwacht. Dat je hier weer incheckt, vind ik als ervaringsdeskundige al een goed teken. Ik zou in zo'n periode onder hebben gedoken en niets willen weten van niet-drinken. Dus hup, schouders eronder en maak een plan! En blijf hier komen! karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 Oké maar dat betekent niet dat je hier niet uit kan komen. Gooi alle drank weg, ga douchen en probeer wat te eten. En vooral hier blijven komen. Je kunt dit!! bumperjim en billy1981 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 'Toevallig' luister ik nu net de nieuwe aflevering van de podcast 'Recovery Elevator'. Er staan er al velen online, met interviews met mensen die gestopt zijn met drinken en hoe ze het hebben aangepakt. Van pakweg 1 dag gestopt tot 60 jaar gestopt. Misschien put je er wat inspiratie uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 Welkom bij de falers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2024 Rapport Share Geplaatst 30 december 2024 (bewerkt) Morgen weer een nieuwe kans om te slagen. Het houdt nooit op. Elke fles die je niet drinkt is er 1. 30 december 2024 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 31 december 2024 Rapport Share Geplaatst 31 december 2024 Hoe is het vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden