Spring naar bijdragen

woensdag 9 oktober 2024


Aanbevolen berichten

Mogge. Op nos.nl lees ik dat volgens wetenschappers een kritieke klimaatcrisis aanbreekt. Veel mensen om mij heen zijn daar verontrust of boos over. Maar doorgaans vinden zij dat de regering dat moet opknappen. Als je voorstelt dat zij zelf toch ook hun (tweede) auto kunnen wegdoen of niet meer elk jaar met het vliegtuig naar Tenerife schudden ze het hoofd. Dat gaat echt niet in onze situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh. 

Ik vind het juist heerlijk in het donker opstaan, naar werk rijden en nog even in het donker werken. Net zoals ik het heerlijk vind dat iedereen in huis nog op één oor ligt en ik in alle rust mijn koffie kan drinken. Verschil moet er zijn he 😄 

Ik ben redelijk fit wakker geworden. Vorige week heb ik een uitglijder gemaakt. Daar heb ik volgens mij dagen echt last van gehad. Pas sinds gisteren ben ik dat slome, lamlendige gevoel en de mist in mijn hoofd een beetje kwijt. Ik weet niet of het alleen alcohol is. Verdriet kan ook een rol spelen. De aanleiding was het laten inslapen van onze kat. Met haar had ik een speciale band en haar in laten slapen is het naarste wat ik ooit heb moeten doen. Ook is het huis nu zo leeg. Je weet dat huisdieren ooit sterven, maar in 2 jaar tijd zijn we van vier naar nu nul gegaan. Ik zou graag willen dat ik inmiddels de tools had om zonder drank dat soort levensgebeurtenissen te doorstaan, maar helaas, blijkbaar niet. En dus beginnen we (weer, zucht) opnieuw... tot zover mijn enigszins deprimerende bijdrage aan deze verder heerlijke donkere ochtend 🙃 fijne dag allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook liever de zon als ik opsta. En  ik voel me helemaal niet  fit of uitgeslapen. Ik vrees nog steeds dat ik mijn kindje noot meer ga terugzien. Als dit gebeurd ga ik dit de psyhater of heel het systeem nooit meer vergeven. 
Bijna twee maand terug in volledige opname en van alchohol vrij te zijn.  En ik haat iedere seconde van mijn opname. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Het wordt inmiddels lichter, maar ook ik vind het niet echt prettig om in het pikkedonker op te staan. 
Maar het is niet anders. 
Daarentegen vind ik het heerlijk om in mijn eentje de eerste uren van de dag door te brengen, ik ben dan ook heel blij dat Kees een totaal ander slaapritme heeft dan ik. 
@Ayla89, goed dat je jezelf weer bij elkaar hebt geraapt, heel veel sterkte hoor, ja, wat een verdriet en leegte laat een huisgenootje dan achter.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Straks naar de huisarts omdat ik al 2 weken met regelmaat hoofdpijn heb.

Is het sinds gisterenmiddag laat ineens zo goed als over.
Zal je altijd zien...

Dat had ik ook dikwijls, telkens als ik in wachtkamer van de arts zat verdwenen de klachten als sneeuw in de zon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Derde stopdag vandaag. Gisteren tijdens het koken bijna toegegeven, maar gelukkig niet. Na het eten maar gelijk een lekker bad genomen. Nu weer lekker vol goede moede verder.

Sterkte @Ayla89, het is verschrikkelijk om je diertjes te verliezen. Wij hebben onlangs ook onze kat naar de andere kant laten gaan, maar dat was op zich oké, ze was 19. Gelukkig heb ik weer een nieuwe kat, schat van een beestje, hopen maar dat ze net zo lang bij ons blijft.

@rapilos Heb je al eens sole geprobeerd? Dat is een drankje van water met Keltisch zeezout. Misschien even googlen, werkt als een trein. Zodra ik hoofdpijn heb en ik neem dat spul is het binnen een uur over. Geen medicatie nodig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Ayla89wat verdrietig van je kat. Natuurlijk hakt dat er enorm in :( Weet niet hoe oud je bent maar ik moet ook altijd dagen bijkomen als ik een uitglijder heb gemaakt sinds ik ouder word. Zelfs als ik maar 2 glazen heb gedronken slaap ik slechter en merk ik de volgende dag verschil. Kan ook omdat we er niet meer aan gewend zijn? In ieder geval pak je de draad weer op!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Ayla89:

Mogguh. 

Ik vind het juist heerlijk in het donker opstaan, naar werk rijden en nog even in het donker werken. Net zoals ik het heerlijk vind dat iedereen in huis nog op één oor ligt en ik in alle rust mijn koffie kan drinken. Verschil moet er zijn he 😄 

Ik ben redelijk fit wakker geworden. Vorige week heb ik een uitglijder gemaakt. Daar heb ik volgens mij dagen echt last van gehad. Pas sinds gisteren ben ik dat slome, lamlendige gevoel en de mist in mijn hoofd een beetje kwijt. Ik weet niet of het alleen alcohol is. Verdriet kan ook een rol spelen. De aanleiding was het laten inslapen van onze kat. Met haar had ik een speciale band en haar in laten slapen is het naarste wat ik ooit heb moeten doen. Ook is het huis nu zo leeg. Je weet dat huisdieren ooit sterven, maar in 2 jaar tijd zijn we van vier naar nu nul gegaan. Ik zou graag willen dat ik inmiddels de tools had om zonder drank dat soort levensgebeurtenissen te doorstaan, maar helaas, blijkbaar niet. En dus beginnen we (weer, zucht) opnieuw... tot zover mijn enigszins deprimerende bijdrage aan deze verder heerlijke donkere ochtend 🙃 fijne dag allemaal. 

Herkenbaar Ayla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rosee:

Sterkte @Ayla89wat verdrietig van je kat. Natuurlijk hakt dat er enorm in :( Weet niet hoe oud je bent maar ik moet ook altijd dagen bijkomen als ik een uitglijder heb gemaakt sinds ik ouder word. Zelfs als ik maar 2 glazen heb gedronken slaap ik slechter en merk ik de volgende dag verschil. Kan ook omdat we er niet meer aan gewend zijn? In ieder geval pak je de draad weer op!:rose:

Ik ben 37, wat ik persoonlijk nog super jong vind 😎 maar ik merk wel dat ik sneller last heb van pijntjes en vermoeidheid tegenwoordig. Dus kan er best mee te maken hebben. Of inderdaad minder gewenning en dus meer last. 

En iedereen bedankt voor de sterkte wensen. Ik ga er weer voor 💪 als het alleen mis gaat op dit soort dagen kan ik mezelf dat ook nog wel vergeven als ik daarna de draad weer oppak. Maar ook weer niet te makkelijk mezelf vergeven, want voor je het weet heb ik allemaal excuses bedacht en zijn we weer bij af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...