Spring naar bijdragen

Donderdag 3 Oktober 2024


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Spirit:

Vandaag 250 dagen sober, zag ik net op mijn app.

Leuk getal en het bevalt me nog steeds prima.

Dat wou ik even zeggen.Voor de rest gaat het zijn gangetje.

Ik wou dat ik ook terug aan 250 dagen was . Goed van je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig @Spirit, ik wou dat ik dat kon zeggen. Helaas lijkt het hier weer nergens op. Te veel weekendjes weg, etentjes met vrienden (en iedereen drinkt!!!!). Het lijkt echt onmogelijk. Ik wacht even op wat rustiger vaarwater en ga het dan nog een keer proberen. Wel ben ik wat gaan minderen, nu 1 fles wijn ipv 2 per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wendy75:

Wel ben ik wat gaan minderen, nu 1 fles wijn ipv 2 per dag.

Ahoy Wendy

Zoals Herman hierboven schreef, het wachten op rustiger vaarwater komt echt niet. daar zorg je zelf wel voor dat je daar niet in terecht komt (bewust of onbewust) maar de uitkomst blijft hetzelfde, vandaag 1 fles wijn en morgen weer twee omdat het dan toevallig extra gezellig is.

Je staat zelf aan het roer om jezelf naar rustiger vaarwater te varen stuurboord, bakboord of gewoon rechtdoor het hele leven is keuzes maken.

Met 1 fles wijn per dag is je alcohol verslaving stationair laten draaien

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wendy75:

Goed bezig @Spirit, ik wou dat ik dat kon zeggen. Helaas lijkt het hier weer nergens op. Te veel weekendjes weg, etentjes met vrienden (en iedereen drinkt!!!!). Het lijkt echt onmogelijk. Ik wacht even op wat rustiger vaarwater en ga het dan nog een keer proberen. Wel ben ik wat gaan minderen, nu 1 fles wijn ipv 2 per dag.

Wendy, willen stoppen met drinken heeft niets te maken met te veel weekendjes weg, etentjes met vrienden waar iedereen drinkt en met een al dan niet 'druk vaarwater'.
Als je wilt stoppen met drinken is het simpelweg alleen maar een kwestie van niet meer drinken, ongeacht de omstandigheden waarin je je bevindt. Om dat te kunnen/leren zijn er vele programma's, therapieën, behandelingen waar je mee aan de slag kunt.
Je omstandigheden/omgeving als oorzaak zien voor het niet kunnen stoppen met drinken is niets meer of minder dan je (ongewenste) drinken een vorm van rechtvaardiging te geven, waar het niets anders is als een smoes om de vervelende gevoelens die bijna altijd bij stoppen met drinken horen (nog even) niet te hoeven ondergaan.

Wat hierboven al werd gezegd: rustiger vaarwater komt niet zolang je in dat wat drukkere vaarwater een excuus cq rechtvaardiging vindt om 'dan toch maar wat te drinken'.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@herman0167 @Jac @Kohtje Dank jullie wel voor je reactie. Ik wil echt wel... Ik heb mijn verhaal in mijn voorstelrondje gezet, nu wat meer uitgebreid. Het komt, langzaam maar zeker. Ik waardeer jullie steun, ik weet nu dat ik er niet alleen voor sta. 

Een opkomst bij de AA is echt niets voor mij, ik haat clubjes. Online is prima, dan kan het op mijn manier. Is dat raar?

Ik las over online hulp, via deze site ( @lady jane ) had het daarover. Misschien is dat een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wendy75

Wat goed dat je hier gekomen bent en dat je een eerste stap hebt gezet om te ontdekken hoe je dit aan gaat pakken. Het goede moment om te stoppen, is er volgens mij nooit. Al zou ik de hele maand geen sociale verplichtingen hebben, maar aan het einde van de maand een werkborrel dan zou ik toen ik nog dronk heel slim hebben bedacht: Deze maand gaat al niet lukken vanwege die borrel, dus dan kan ik tot die tijd eigenlijk ook nog wel door blijven gaan. 

En zelfs als er helemaal geen gevaren aan de horizon hebt liggen, dan blijkt ineens een rustig dagje thuis toch ook wel een 'welverdiend' drankuitstapje te zijn.

Het minderen is natuurlijk (alleen al voor je lichaam) minder slecht dan volle bak door blijven drinken. Maar wat veel mensen hier (en jij misschien ook wel) merken is dat dat 'minderen' zorgt voor de constante onrust/gedachten/onderhandelen/marchanderen...en uiteindelijk zit je daarna weer lekker 'op niveau' en niet zelden nog een graadje erger.

Ik denk dat voor 99% hier geldt dat helemaal stoppen de enige oplossing is die je heel veel rust kan geven. En daar hoort mijns inziens een doordacht plan bij waarbij je jezelf serieus neemt. Wat bij mij vaak verkeerd ging waren de halfslachtige plannen. Dan had ik iig 'iets' gedaan. 1x een meeting bezoeken, dan soort van tevreden met jezelf zijn (of bedenken, nee dit is niks voor mij maar hee ik heb het geprobeerd) Of een afspraak maken bij de huisarts en dan verder het vervolg laten liggen.

Als ik je een advies mag geven: Maak een plan, bedenk wat je écht wil, deel het met je naasten en neem jezelf serieus :rose:

En blijf hier lezen en schrijven B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...