Spring naar bijdragen

Zondag 29 September 2024


Claudius

Aanbevolen berichten

Mogge. Ik heb gisteren de slaapkamer van mijn zoon geschilderd. Ik verbaas mij er wederom over wat een bevredigend werk dat is. Na afloop ben ik apetrots op het resultaat en ga ik steeds weer kijken hoe mooi het is geworden. Lange tijd heb ik gedacht dat ik vanwege mijn opleiding een complexe baan nodig had om gelukkig te kunnen worden. Maar pas sinds ik op tamelijk ongeschoold niveau in de zorg werk ben ik dat daadwerkelijk. Ik steek verassend eenvoudiger in elkaar.

Gisteravond een etentje met vrienden waarbij de flessen wijn over tafel gingen. En ik zat daar tussen, dapper lurkend aan mijn glaasje appelvlierbessensap.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

‘Moeder,’ zei hij. ‘Ja, muis,’ antwoordde ze. ‘Moeder,’ zei hij, ‘het geeft niet, maar het is geen wijn.’ ‘Geen wijn?’ vroeg ze, zich omdraaiend. ‘Die man zegt: ‘Appel-bessen, vruchtenwijn. Wijn, zegt die man.’ ’Ja,’ dacht Frits, ‘die man zegt: Appel-bessen, wijn. Het is trouwens Bessen-appel. O, zie ons. Grijp in.’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oskar het is niet onopgemerkt gebleven.

Morning allen. Oudste is thuis voor het weekend. Doodmoe na een volle omarming van het studentenleven. Ze is erin gedoken met alles (en waarschijnlijk meer) dan ze heeft. Ze geniet. Ik geniet mee, maar hoop wel dat ze niet omvalt. Maar dan nog. Voorzichtig vraag ik naar drankgebruik. (Don’t go there Lika!!!! Of wel, of niet ) Ze weet van mijn problematische relatie met drank. We bespraken haar drankgebruik alsof we uien sneden. Het is gewoon, maar het raakt en is voelbaar.

Ik wandelde gisteren een stuk met haar. Zo fijn. 

En ik was naar mijn moeder gisteren. Er komt meer hulp. Ik ga weer meer dochter kunnen zijn. Dat geeft lucht.

Over tot de orde van de dag. Opstaan en wandelen. Vanmiddag bakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dagpact:

Claudius

Fonny

Etty

Nog een week in mijn oude huis, dat steeds leger wordt omdat we al een hoop hebben verhuisd. En dan naar een tijdelijk appartement (is de bedoeling) middenin een nieuwe stad, nieuwe omgeving. En van daaruit kijken waar en hoe we willen wonen.  Dat voelt als vrij. Een beetje zoals ik me voelde toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen.  Fijn om deze omgeving en dit huis te verlaten. We hebben al heel veel spullen weggedaan, nemen alleen mee wat we echt (echt echt) willen bewaren en wat we echt gebruiken. Wat niet in het appartement of de berging past gaat weg.  De eerste Swedish death cleaning:-)

Ik merk steeds meer op hoeveel mensen er eigenlijk niet drinken als ik ergens kom, grappig, eerder viel me juist op hoeveel mensen er wel drinken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Als ik zo bovenstaande berichten lees word ik blij en voel me dankbaar. Dat blijft een helpende kracht van een groep, online, hier en in RL (AA). Om de 'gedachtengangen' van anderen te lezen, hoe het ook kan.  Niet om zo te 'worden'...dat was voorheen, meer als spiegel (goh, het blijft lastig om gevoel te verwoorden). Het voelt als een shift in hoe ik met de omgeving omga. Klein, want ik wordt nog vaak als automatisch teruggetrokken in oude gewoontes.  Overgave, nederigheid, compassie....en altijd ook de check KMW.

Wow...denk ik als ik Etty lees, verhuizen naar een andere plek, tijdelijk appartement...wat dapper, wat spannend! Kon ik daar vroeger met een soort van jaloersigheid naar kijken (waarom durf ik zulke stappen niet te zetten?).  Nee, ik ervaar dat niet meer zo, en dat is zo verruimend.  Een groepsgenoot zei onlangs: we hebben niet geleerd het leven te leven.  Dat raakte voor mij de kern. Want resulteerde voor mij in leven vanuit 'angst'.  In de groep en ook hier kan ik 'oefenen'.  En vervolgens toepassen, doen. En dan voel ik steeds meer, het leven is geen 'doel'...maar 'een proces'. Waarin alles erbij hoort.

Ik heb zelf verantwoording en de keus hoe ik er mee om ga.

Zelluf doen, niet alleen.

 

Keep up the good work 🌹

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verhuizing als een spannend avontuur, en stap op weg naar vrijheid: dat klinkt prettig @Etty. Als ik op vakantie ben en we een paar weken in zo'n piepklein huisje vertoeven geniet ik altijd enorm van hoe overzichtelijk het leven dan is. Het is jammer dat we het onszelf zo moeilijk maken door alles torenhoog vol te stapelen met meuk, die nooit meer weggegooid mag worden omdat het 'misschien nog eens van pas komt'. Ik zal thuis ook eens zo'n Zweedse Dood voorstellen, dat lijkt mij een verademing.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon spaart de dierenplaatjes van de Albert Heijn en vermaakt zich met de geluidjes die je daaruit te voorschijn kunt toveren. Vroeg in de ochtend reeds komen de meest wonderlijke dierengeluiden uit zijn kamer. Hij is nu vooral gefascineerd door het prairiehondje. Ik nu ook.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi om anderen te lezen doe er nuttige levenslessen op.. mooie zinnen.. soms geweldige oneliners, en tips

dank voor jullie bijdrage ben dankbaar dat ik hier mag zijn. En idd zelluf doen maar niet alleen. Voelt warm en fijn ❤️

en doorrrrr met gestopt zijn 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne dagdraad vandaag:) 

Net terug van een weekje in m'n eentje naar mijn favoriete waddeneiland. De derde keer dat ik dit alleen doe en ik vind het heerlijk. In een caravan zonder veel spullen. Ik zou vergeten dat ik nog een leven hier heb. Ik taal daar niet naar alcohol. Een keer raakte ik in gesprek met iemand, ik had net koffie en taart besteld en zij bestelde wijn. Ik was even 'afgeleid' maar meer was het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te lezen dat jij ook bent gegrepen door het Waddenvirus Rosie. Het maakt mij wel nieuwsgierig welk eiland jouw favoriet is. Het mijne Schiermonnikoog. Die rust die je daar vind als je over het onmetelijke strand langs de onmetelijke zee loopt… Heimwee.
   Van daaruit aan drank gaan denken zou eigenlijk ook heel raar en onnatuurlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was altijd Schier, toen werd het Terschelling en nu zitten ‘we’ in onze Texelperiode. 
 

@Ettyklinkt goed. Wij hebben vier jaar geleden ook heel veel weggedaan. Ee komt nu wel steeds weer wat bij. Maar weer een keertje erdoorheen! Tis allemaal heel overzichtelijk nog steeds. Blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei lady jane:

Terschelling is net het enige eiland waar ik nog nooit was.

Terschelling is wel een mooi eiland hoor de ene kant lijkt een beetje op Vlieland en de andere kant is totaal anders vond ik. 
 

ik ben er ooit met me eigen boot geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...