Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Lekker fris uit de veren na een droge dag. Ik geef toe dat ik nog altijd (te) regelmatig 1 of 2 bier drink 's avonds, maar ik ben nu zo ver dat ik ook van die kleine hoeveelheid 's ochtends spijt heb. Ik voel het gewoon keihard, en dan begin je de ochtend al met een soort baalgevoel. Alcohol is een depressivum, dat is zo helder als glas, zelfs een klein beetje al. Ik ben nog steeds verslaafd, alleen de hoeveelheden zijn zogenaamd acceptabel. Ik denk dat het waarschijnlijk nog steeds een impact heeft op alles wat ik doe en denk. (Wow... 😳)

De frequentie moet omlaag. Dat is heel simpel te doen maar ik moet de avondbumperjim mee krijgen. Misschien een briefje aan mezelf in de koelkast leggen... 💪🏻

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie ook steeds beter hoe het werkt bij mij trouwens. Maandagavond droog blijven is simpel. Vrijdagavond droog blijven is lastig. Drinken heeft bij mij te maken niet met stress maar juist met het wegvallen van de stress. Daat hoort kennelijk meteen alcohol bij, maar zonder dat ik begrijp waarom. "Nu mag het". Vaak ga ik dan vrijdag tussen de middag bier halen. Dus dat is het ingrijpmoment. Om 12:00 en niet om 18:00 want tegen die tijd is de teerling al geworpen zoals men zegt geloof ik. En om 18:00 heb ik juist vanwege het wegvallen vd stress geen enkele zin om dan nog naar een winkel te gaan. Er hoeft maar een klein drempeltje te zijn en ik drink niks. Maar als het eenmaal in huis is, dan gaat het op.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei bumperjim:

Had ook prima op mn eigen draadje gekund geef ik toe 😜

Maar is ook mooi om hier te lezen @bumperjim. Je gaat goed man, dikke pluim. 
Goedemorgen trouwens en ook goedemorgen @Ayla89 en alle andere frummers. 
Hier ook lekker fris op weer, wat is dat toch fijn. 
Mooi, eerst een bakje maar even. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, wijze inzichten. @bumperjim het is handig alsje voor jezelf een rij plus en minnen maakt, wat de avondbumperjim (oftewel je verslaafde brein) kan teruglezen savonds.

Want ach? Waarom wou je ook al weer 1 of 2 bier kunnen drinken? Daar heb je toch hard voor geknokt? Dat jij wel met mate kunt drinken? 

Zoiets.. 

Goedemorgen!! Ik zit op een heuvel in de zon op dit moment met verbazingwekkend 4G snelheid. 

 

20240604_070256.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou 1-2 bier drinken om even een lekker roesje te hebben. En dat is ook wel OK vind ik zelf, maar niet zo vaak!

Het probleem is dat de beslissing al eerder komt. 's Avonds gaat de avond bj dan rechtredeneren wat krom is. Dan hoef je niet meer met plussen en minnen aan te komen.

Het komt uit het onderbewustzijn. Daar kan ik moeilijk mee in discussie. Alleen het moment dat het concreet wordt, dwz het in huis halen, daar kan ik wat tegen doen.

Geinig hoe het werkt, een verslaving...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Ik herken wel wat @bumperjim zegt. Dit is voor mij ook onderdeel van het ‘bewustzijnsproces’. Beter voelen hoe zelfs 1 of 2 een negatief effect hebben, op lichaam, gemoed en vooral ook slaap. Vroeger was ik al lang blij als ik geen kater had, tegenwoordig ligt de lat hoger, en daar hoort dus eigenlijk geen drank bij. Ik ben er ook zeker nog niet. Bij mij zijn het momenteel vaste dagen NIET, geen discussie. Dan zijn we al voorbij de helft van de weekdagen. Voor de andere dagen helpt het als ik die ook goed inplan, duidelijk hebben welke (leuke) activiteiten te doen staan en er dan bewust voor willen kiezen om dit in een optimale conditie te willen doen. Dus niet kiezen om niet te drinken maar wel helemaal kiezen VOOR die activiteit(en). Dit lukt nog niet altijd maar het ‘overcompenseren’ van de droge dagen, dat wil daarbij toch meer en meer lukken vanuit die positieve keuze.

Sociale activiteiten vind ik het aller moeilijkst. Tijdens een epiphany vannacht heb ik beseft dat ik dat eigenlijk totaal niet leuk vindt en me echt geen houding weet te geven in groep. Diepere 1-1 gesprekken liggen me veel beter ipv oppervlakkige koetjes en kalfjes waarbij ik niet weet wat ik moet zeggen. Duidelijk inzicht, ik ga proberen hier meer rekening mee te houden in mijn dagelijks leven.

Mss ook beter op mijn eigen draadje dit, maar het staat er nu al en ik moet verder.

doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Ik was zo moe gisteravond dat ik in mijn stoel zat weg te dommelen.
Zo gaat dat dus. Oud worden. 
Zal ik alvast een schommelstoel aanschaffen? 

@Musashien @bumperjim als ik @fleurtjegoed heb begrepen is het bij succesvol minderen ook een kwestie van patronen doorbreken. Dus juist niet op die ene dag drinken waarop je altijd mag drinken, zodat je los komt van bepaalde associaties die je hebt met drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat heb ik voor mezelf ook lang goedgepraat, dat tot 3 drankjes ok is doordeweeks. Want daar zou je geen hinder van ondervinden. Wel dus.

Het is fijner om helder te zijn, zoals Musashi schrijft. Focus leggen op wat je wél wilt, dat werkt sterker dan dat worstelen met dingen die je niet wilt. Want dan blijf je in strijd hangen en zelfverwijt. Zoals ik dat jarenlang gedaan heb en nog wel kan doen.

Patronen doorbreken is ook een belangrijk punt. Op vrijdagmiddag juist niet gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, on topic. Ik heb jarenlang geminderd. Twee glazen wijn (aquaria) die ik van mezelf vanaf half tien mocht drinken iedere avond. Het gaf geen rust, alleen maar de illusie dat films zoals Sharknado geweldig waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet gestopt, probeer het binnen de perken te houden, eerste glas uitstellen, niet de tweede fles open maken, dat soort dingen. Soms vind ik drank ook gewoon lekker, zoals vrijdag bij het etentje met wijn. Maar ook dan lukt in de hand houden niet. 

Kom toch altijd tot dezelfde conclusie: stoppen.

Sharknado is epische cult. Black sheep is nog beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Reacher:

. Het gaf geen rust, alleen maar de illusie dat films zoals Sharknado geweldig waren.

Ja of de illusie dat andere mensen leuk zijn, dat ik fijne gesprekken had en dat het een geweldige avond was 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...