Elonwyn Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goeiemorgen allemaal, Het ziet er naar uit dat het een regenachtig weekend wordt, helaas. Dan maar werken (vandaag), sporten en naar de bios. Dagpact: Elonwyn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen Elonwyn☕️ binnen blijven vind ik ook geen straf hoor..... Dagpact: Elonwyn Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen @Fonny, @Elonwyn en alle andere frummers. Hier schijnt de zon, de regen wordt pas eind van de middag verwacht. Dus snel de was doen en drogen voor die tijd nog. Binnen rommelen is trouwens ook best wel prettig een dagje, maar daar wacht ik tot morgen mee denk ik.... Uiteraard eerst een bakje. Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Ik ben even een paar dagen van de radar geweest, had ook niet de gelegenheid goed bij te lezen. Ik lees nu hoeveel oude pijn/oud verdriet er omhoog is gekomen door ongebreidelde vertellingen van Claudius. Weerzin ook. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet hier op het forum hoort. Quinn, lady jane, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Het plan was vanmiddag mijn el.fiets naar zoon te brengen vanmiddag maar dat gaan we maar even uitstellen tot een droge dag. Wel mooi weer dus om mijn Ikea-rek in elkaar te knutselen en eindelijk wat orde op zaken te stellen in mijn uitdragersbende hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goeie morgen mensen, Fonny en Smaragdie reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen allemaal, Bed is afgehaald en zit in de machine. Het leek vanochtend vroeg helder blauw, maar nu bewolkt lijkt het wel Dat kan niet hoor, mijn was moet naar buiten 😊 (Oh bah, het word een kletsnatte dag zegt radio West nu ) Nou ja , tijd voor mijn tweede en laatste bakkie koffie vandaag Lieve @ikkanhet Een voor jou ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dopje Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen allemaal 🥰💪 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Wandelen kan ook met een mooie grote of wat kleinere paraplu of capuchon. Zolang het maar een beetje meevalt met de wind, hardlopen in de regen kan ook fijn zijn... Vooroordelen & regen gaan hand in hand Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen, de laatste tijd doe ik het heel rustig aan. Weinig afspreken, weinig prikkels. Een nieuwe werkelijkheid. Mijn hele leven op mijn tenen gelopen om sociaal wenselijk gedrag te laten zien en succesvol te zijn . Ik ben uit die ratrace gestapt en san word je kringetje alras kleiner . Best eng ook wel , want "mensen" zijn sociale wezens . Soms maak ik dan ook een uitstapje naar een festival. Dat vind ik erg leuk en maakt mijn leven rijker. Alleen , de aanloop er naartoe en de weg terug naar normaal , daar zie ik steeds meer tegenop . Lika, karin123 en Smaragdie reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Goedemorgen Lekker gewerkt na mijn nachtdienst al wat geslapen, zo mijn 2e deel slapen. Best een hilarische situatie en natuurlijk ook triest en veel meer dan dat. Een deel van de Korsakov afdeling kwam in opstand tegen mij en collega's. Ook best agressief en intimiderend. Een collega nog wat onervaren hield zich niet geheel aan de zorgafspraken en gaf aan dat zij/de cliënten nog wel in de algemene huiskamer mochten zitten om tv te kijken en beloofde hen iets te drinken. Zij bedoelde fris/sap. Elk van deze cliënten heeft een tv op hun eigen kamer en een koelkast met non alcoholische drankjes. De afspraak is na 1 uur niet meer in die algemene huiskamer. Keihard de tv aan en toen ik de situatie ging inschatten, werd er om drank geëist. 1 regel hebben wij dat zij niet mogen drinken in onze instelling. Wel alcoholvrij. Dus ik kreeg de gehele groep tegen mij. 3 mannen en 2 vrouwen. En heel goed slim zich kunnen verwoorden. De jongste is 38 en de oudste die daar was 63. Ze kunnen heel goed hun mond roeren als zij iets willen en ik moet dan orde en duidelijkheid in de chaos scheppen. Ik had het geheel gedaan volgens hen en de sfeer verpest maar kreeg ze wel uit de huiskamer, met veel gemok en intimidatie. Ik blijf dan bij mijn standpunt natuurlijk en dat ik wil dat ze binnen een kwartier naar hun kamer moeten. Dat is de regel. Strikt moeten wij zijn anders loopt het fout af. De jongste van 38 die heel groot is, zei mij alsof jij nooit wat hebt gezopen en wil zuipen. Dat was natuurlijk geheel waar en raakte mij maar ik heb aangegeven dat hij hier woont en ik niet, ik werk en zorg voor jullie. Toen dimde hij in en ging kwaad naar zijn kamer. Klein inkijkje hoe mijn werk werkt in de nacht. Fijne dag allen, ik ga lekker verder slapen. Nog 3 nachten. lady jane, rapilos, Ayla89 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei en genoeg motivatie om zelf nooit het zover te laten komen @Smaragdie goed dat het je raakt dus, maar nog beter om er niet aan toe te geven vanuit dat gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei @Smaragdie, mag ik vragen van hoe laat tot hoe laat jouw nachtdiensten zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Beste mensen, Mijn gevoel zegt dat er hier iets niet klopt. Al een paar dagen. Heeft voor mij te maken met Claudius en Smaragd. ik heb geen idee wat dit is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Morgen. Brinta met de lepel er rechtop in en een grote bak zwarte koffie. Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei (bewerkt) 35 minuten geleden zei lady jane: en genoeg motivatie om zelf nooit het zover te laten komen @Smaragdie goed dat het je raakt dus, maar nog beter om er niet aan toe te geven vanuit dat gevoel Klopt want dit had of kan ook mijn voorland kunnen zijn. Ik werk van 22:30 tot 8 uur @Roberto En kan kloppen dat jij het niet snapt als jij zelf nog drinkt. Dan ga jij je alles in jouw hoofd halen, dat weet ik. Dit is mijn werk en Korsakov is maar een deel ervan. Wij zorgen voor meerdere dementerenden in allerlei soorten en vormen. Wij huisvesten meer dan 100 dementerenden. Korsakov, Vasculaire dementie Alzheimer en veel meer. En dat met 3 mensen/collega's. Dat is de norm nu en ook verpaupering van de zorg. Het is wat het is. 24 mei bewerkt door Smaragdie Toevoeging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei (bewerkt) 3 voor meer dan 100? Jezus Respect hoe je dat doet 24 mei bewerkt door bumperjim Tine, Smaragdie en Fonny reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Inderdaad, zeer veel respect @Smaragdie. Het doet mij denken aan mijn onderwijsjaren, al weer lang geleden. Orde houden, een vak apart. Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Eigenlijk 2 @bumperjim 1 verzorgende/verpleegkundige op 50 bewoners/cliënten. Dat is de standaard en kun je nazoeken overal, dat is helaas wat het is. Heeft allemaal met zorgindicaties en dus de Zzp's te maken. Dus nog luxe bij ons en wij zijn natuurlijk geen particulier huis. Wij zorgen voor de doorsnee dementerenden. Nu ga ik echt slapen weer voordat er iets vervelends van Roberto afkomt, geen zin in. Fijne dag nog allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei (bewerkt) wat een schande zeg, 3 op de 100 dementerenden? Mijn bovenbuurvrouw heeft pas haar man met dementie naar een verzorghuis moeten laten gaan, zelf ook niet gezond, werd de mantelzorg haar al te zwaar. Maar hoe kun je dit volhouden @Smaragdie? Straks zijn jullie burn-out en wat dan? 24 mei bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei (bewerkt) Zonet heb ik een wandeling met mijn buurvrouw gemaakt. Zij heeft Alzheimer, rookt en drinkt niet, doet veel aan sport. Mijn multi verslaafde buurman is sinds gisteren weer terug. Gaat nu redelijk met zijn korsakov / adhd. Hij accepteert nu professionele hulp, voor zover hij dat toelaat. Een andere buurvrouw is sinds een aantal dagen gestopt met wijn met behulp van oxazepam, lijkt redelijk te gaan. Weer een andere buurvrouw is gisteren voor de zoveelste keer omgevallen. Of alcohol bij haar meespeelt weet ik niet. Twee anderen zitten nog in de ontkenningsfase. Bij drie andere buurmannen zie ik dat zij regelmatig een kratje bier of wijn kopen. 24 mei bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei @Francoisebedoel je dan dat je na een festival, weer graag naar een nieuw festival wilt? Of is het dan misschien moeilijker te accepteren dat je inmiddels kiest voor een wat rustiger leven? Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 24 mei Rapport Share Geplaatst 24 mei Respect voor dat werk Smaragd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden