Spring naar bijdragen

Maandag 13 mei 2024


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei hub02:

Dankjewel! Heb er best spijt van, moet ik zeggen. Gelukkig kan ik mijn domheid (die is aangeboren) als excuus aanvoeren. 

Naar mijn - bescheiden - mening, ben jij helemaal niet dom. Maar domme en stomme dingen doen we allemaal.
Dus lekker weer door waar je gebleven was. Dat vind ik ook zo mooi aan de zonsopgang, net of we elke dag weer een nieuwe kans krijgen 😊
Zet 'm op vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Na een gezellig, maar superdruk weekend nu een heerlijk rustige ochtend met daarna een drukke middag. 
En natuurlijk nu eerst een bakje om de dag te beginnen... 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen overigens,

@hub02, vind je niet dom, maar mensen maken soms niet al te slimme beslissingen, maar dat maakt je vooral mens, en geen voorgeprogrammeerde computer. Gelukkig maar!
vandaag begint de rest van je leven, met dien verstande dat jij het kan, van de drank afblijven. Dat is het goede nieuws! Ik zou zeggen Hup Hub!

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika wat fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. Het nagenieten is begonnen, ook dat is heerlijk... 

@hub02, ik kan me indenken dat je verschrikkelijk baalt van het feit dat gisteren bent gaan drinken. 
Dat gevoel moet nog erger zijn dan de kater die je nu waarschijnlijk hebt lijkt mij. 
Opkrabbelen en weer door op het nuchtere pad. En wat gun ik het je om dat met een wat optimistische blik te kunnen doen. 

Jij heel veel plezier en succes vandaag @Elonwyn

En alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag @Dune... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vanochtend ben ik al vroeg opgestaan, was nog geen 7 uur.
Gelukkig wordt het weer lekker warm vandaag.
Bij hogere temperaturen wordt ik actiever.

Gisteren ben ik nog bij mijn buurman op bezoek geweest in het revalidatiecentrum.
Hij aan de wijn, ik weer een kopje koffie en twee kopjes thee en een soepje met  broodje en een peer.
Hij een kroket en en een frikadel met mosterd als avondmaaltijd.
De helft heeft hij opgegeten, de rest in de afvalbak gegooid.
Dat viel niet goed in zijn maag.
Er kwam weer allemaal slijm en kots uit zijn mond.

Mijn buurman komt vandaag weer thuis.
Geen idee wat hij nu geregeld heeft of er voor hem geregeld wordt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook net terug van vakantie en heb dezelfde uil als Lika gehoord. 

Een goed boek over de zin van het leven vind ik die van Victor Frankl, een Joodse arts die in een concentratiekamp zijn positieve kijk op het leven ontwikkelt en daarmee anderen helpt.

Verbondenheid en zingeving is belangrijk. Die zingeving moet je zelf vinden. Voor mij is het de laatste tijd de interesse in gezond eten en welzijn. Daar is zoveel (des)informatie over te vinden dat ik voorlopig nog niet uitgeleerd ben. Die kennis pas ik op mezelf toe en zou daar nog wat meer mee willen doen, door vrijwilligerswerk of een cursus ontwikkelen en geven. Over vitaal ouder worden bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, vanochtend voor 8 uur op het werk, lkkr met de motor gegaan.

Vandaag staat er op de planning voor na het werk:

Woonkamer en keuken opruimen. Vanavond verjaardag van mijn zus en misschien als er tussendoor nog puf en zin is, hardlopen en fitnessen. 

Ik ben benieuwd vanavond, voor mijn broer is een verjaardag zonder bier, dood saai. Ze heeft aan mij gevraagd, wat voor 0.0 ik wil drinken, mijn pa gaf aan wel cola te willen. Ik weet iig dat ze geen drank in huis haalt, mijn broer zal wel wat beteuterd kijken, aangezien hij veel drinkt en niet vaak nuchter is... Maar hij vindt dat hij geen probleem heeft, ik heb een probleem, hij niet. 

En aan een dood paard valt niet te trekken dus laat ik hem. 

DAGPACT:
Prana
Fonny
Elonwyn
Yvonne
Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn erg lief allemaal, ondanks dat ik niet al te snugger bezig was. Inderdaad, fikse kater vandaag. Helaas is mijn vriendin er niet, dus die kan ik ook al niet de schuld geven van mijn gezuip gisteren. Ik denk dat de kans op herhaling niet erg groot is. Wat ik wilde, het "even vergeten" lukte voor geen meter en ook zonder kater heb ik genoeg mankementen. Dus ik ga er van uit dat het niet weer gebeurt. Wel wil ik nog even de vraag van @Rosee over de zin van het leven beantwoorden. Ik vond het leven wel leuk toen ik een tijd gestopt was. Leuk, maar meer niet. Ik heb mezelf nooit echt als aanwinst voor de mensheid gezien. Meer zoiets als "ik ben nu eenmaal hier en maak de verplichte tijd maar vol." Net zoals de hond van BJ of mijn katten dus. Hoewel ik dat ook weer niet zeker weet, veel is er niet voor nodig om slimmer dan ik te zijn. Twee jaar geleden begon ik te sukkelen (hart, bloedarmoede enz). Vandaar ook die aanval op de drankvoorraad van mijn vriendin gisteren. Dus is het leven momenteel wat minder. Of het leven zin heeft? Ik heb echt geen idee, ook nooit gehad trouwens. Ik denk dat ik in mijn vorige levens schildpad o.i.d. ben geweest en dat ik daar nu op voortborduur. Misschien kan ik dat beter beoordelen als ik een tijdje dood ben. Volgens mij is iemand best lang dood, dus dan verveel ik me ook niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook een schildpad.  :D

Traag van begrip en ik heb vaak moeite om op gang te komen. Een schildpad is wel wat edeler dan een slak vind ik. Zo benoemde ik mezelf eerder.  

Sommige dingen die ik nu, eind 50, heb uitgevonden en ervaren had ik wel wat eerder willen ontdekken of voelen. Maar ja, beter laat dan nooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, bijvoorbeeld:

Dat iedereen vaak maar wat doet. 

Ik was vroeger vaak in de veronderstelling dat anderen wisten hoe iets moet, snapten wat andere mensen bedoelen, hoe mensen met elkaar om horen te gaan, hoe dingen in elkaar zitten.

Dat maakte dat ik afwachtend was of met verbazing keek. Nu doe ik het ook steeds vaker. Gewoon doen wat in me opkomt, zonder me af te vragen of dat wel het juiste ding is om te doen of me af te vragen wat anderen er van denken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...