Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 maart 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

Gisteren is onze Pip prima door de operatie gekomen ze maakt het goed 

Vandaag ga ik weer helpen op de school van de kinderen, er moeten 200 zakjes met paaseitjes worden gevuld. Leuk klusje om samen met een andere moeder te doen. Bakkie koffie erbij en gezellig kletsen

 

Dagpact:

Okkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zo! Djoen is back.:D

Heb mijn pruillip de deur uitgedaan, even wat dingen voor mezelf afgewogen. Kijken hoe ik een negatieve emotie naar een positief leermoment kan draaien. Was even een puzzeltje hoor, dat wel. De essentie is dat ik kritiek over mijn tenen laat walsen, de tenen zijn wat lang, dat weet ik van mezelf. Maar het is de kunst om onderscheid te maken dat kritiek op mijn woorden niet meteen kritiek op mijn persoontje betekenen. Nu kan ik natuurlijk een heel jeugdtrauma erbij sleuren dat ik gepest werd(wat ook zo was, maar dat vakje in mijn rugzak is al eeuwen geleden omgekieperd, en afgevinkt) het komt erop neer dat ik blijf leren. De prettige bijkomstigheid is dan ook wel weer dat ik 51 dagen droog aan de balk kan timmeren. 
Dusssss nu eerst maar even koffie en dan de tuin aan pakken.

mooie dag allen

Amen

IMG_0494.jpeg

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen hier :rose:

Wat is nuchter blijven toch moeilijk !! Nee, dan bedoel ik niet qua alcohol ( dat gaat steeds beter/makkelijker) , maar ivm bloedprikken. Over een uur heb ik een afspraak om weer wat van mijn kostbare bloed af te staan voor onderzoek en dat moet dus nuchter. Ze hadden eerst de afspraak om 11 uur staan........maar zolang kan ik echt niet zonder KOFFIE !!

En natuurlijk was ik "lekker" vroeg wakker:angry:

Wat zal ik straks genieten van de koffie van @Yvonne !!!

DAGPACT
Okkie
Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Dune:

Goedemorgen,

Zo! Djoen is back.:D

Heb mijn pruillip de deur uitgedaan, even wat dingen voor mezelf afgewogen. Kijken hoe ik een negatieve emotie naar een positief leermoment kan draaien. Was even een puzzeltje hoor, dat wel. De essentie is dat ik kritiek over mijn tenen laat walsen, de tenen zijn wat lang, dat weet ik van mezelf. Maar het is de kunst om onderscheid te maken dat kritiek op mijn woorden niet meteen kritiek op mijn persoontje betekenen. Nu kan ik natuurlijk een heel jeugdtrauma erbij sleuren dat ik gepest werd(wat ook zo was, maar dat vakje in mijn rugzak is al eeuwen geleden omgekieperd, en afgevinkt) het komt erop neer dat ik blijf leren. De prettige bijkomstigheid is dan ook wel weer dat ik 51 dagen droog aan de balk kan timmeren. 
Dusssss nu eerst maar even koffie en dan de tuin aan pakken.

mooie dag allen

Amen

IMG_0494.jpeg

Weet je Dune als je jezelf niet verbetert is t ook goed hè ;) 

Ik heb ook af en toe van die momenten dat ik van mezelf verschrikkelijk aan mezelf moet gaan werken en 2 weken later is het weer niet gelukt. Chill :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier erg vreemd gedroomd. Alsof ik in 4 rare films (door elkaar) gespeeld heb. Nouja, het zal vast wel ergens goed voor zijn.

Dankzij m'n nieuwe alcoholvrije lifestyle evengoed weer fit en fruitig opgestaan en aan de dag begonnen :D

Kopje koffie erbij en weer knallen. Veel plezier vandaag allemaal.

 

 

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het is weer grauw en grijs hier, net zoals gisteren en de dagen daarvoor :wacko:
Het was gisteren wel prima weer om in de tuin te werken, dat dan weer wel. 
Nu regent het, de focus dus maar op binnenklussen vandaag leggen. 
Maar eerst een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png263x840.jpg

En een thermosflesje koffie voor @Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Okkie:

@Toos Lilo was pas 1,5 jaar oud, in volle gezondheid en echt een kroelkont! Dus haar dood kwam echt onverwacht, ook voor de kindjes. Ik was bij oma met de kinderen toen mijn man haar vond en hij had haar in een mandje gelegd toen we thuis kwamen. Zo konden de kinderen, die 4 en 6 zijn, afscheid nemen. Ze was zo lief.. 

Ach, wat naar. Zal altijd wel een raadsel blijven wat er aan de hand is geweest. Wel fijn dat ze gevonden is zodat je met de kindjes afscheid kon nemen....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Hier ook grauw en grijs en voor vanmiddag en vanavond is er regen voorspeld. Dus eerst gauw de buitendingen en daarna lekker binnen aan de slag. 

DAGPACT
Okkie
Beatrix
Toos

Succes @NewDee met je eerste heldere dag en voor de rest allemaal een mooie vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Dune:

Haha @bumperjim, ik snap je, maar ik ben en zal nooit perfect zijn, dat is ok. Ben gelukkig een mens en geen machine.

maar de beste versie van mezelf nastreven is denk ik een levenslange klus. Als het maar niet te hoog gegrepen gaat worden, maar voor nu ben ik best ok (met mezelf)

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers , beetje bij aan het lezen. Moeilijk reageren als je niet alles meer bij houd .  Denk ook wel het mijne van sommige uitspraken maar denk dan maar dat de waarheid ergens in het midden zal liggen .  Ben in ieder geval droog , al bijna 6 jaar .  Drank wil ik nooit meer terug in mijn leven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste versie van jezelf... Zo'n zin geeft me de kriebels. Het begint volgens mij allemaal met zelfacceptatie en je oren niet teveel laten hangen naar de goedkeuring van anderen. Dat heeft mij aardig wat jaar gekost en komt deels ook vanzelf als je ouder wordt. In mijn geval wel in ieder geval.

Eind van de middag heb ik een 'borrel'. De vrimibo is al lang uit mijn systeem, maar ik moet even standvastig zijn. Ben moe en heb het even gehad met sommige zaken, dat maakt dat het toch aanlokkelijk klinkt om mee te doen. Het 'kan mij het schelen' gevoel zeg maar. Het 'ik ben toch al moe als ik opsta, dus wat maakt het uit'. Dus even alert blijven en me richten op de muntthee of een tonic met een citroentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 
 

dagpact:

Okkie

Beatrix

Toos

Alesto

Fonny

Nienes

@NewDee Welkom op de ditjes en datjes dagdraad! Wat fijn zo helder wakker worden! 
 

@TommyVanilla ik herken die dromen, zo raar en intens. Alsof je als je drinkt amper droomt (of het niet onthoudt?) en het er nu ineens allemaal uitkomt. 
 

@alesto Sterkte met deze druilerige thuiswerkdag! 
 

@Okkie lekker bezig jij! Ik help ook altijd veel op school als het kan, dat vinden de kinderen zo leuk! Ik schaamde me vroeger voor mijn ouders maar dat hebben mijn kinderen gelukkig totaal (nog) niet! Die zijn altijd blij als ik er ben. 
 

@Beatrix sterkte met bloedprikken, sowieso niet mijn sterkste kant als er veel geprikt moet worden! 
 

Ik heb steeds dat het forum heel traag reageert of vastloopt, hebben jullie dat ook? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Al om kwart voor 7 opgestaan, dus al lekker de was binnen gehaald (toch nog droog gekomen vannacht)
Woensdag 8 km. gewandeld met vriend, zus en zwager.
hele mooie route door de Reeuwijkse plassen.
Gisteren 3 uur in de tuin gewerkt.
het was koud, maar 8 graden, maar als je aan het werk bent merk je dat bijna niet.

Zo even beddengoed strijken
Bijna 8 maanden alcohol vrij.
Vond het niet altijd makkelijk, maar word wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei NewDee:

Goedemorgen, ik haak hier even aan... niet best geslapen, maar zonder problemen de avond en nacht doorgekomen en vandaag mijn eerste heldere dag. 

Fijne vrijdag allemaal. 

 

wenskaart-heb-mooie-dag.jpgGoedemorgen @NewDee

Elke reis begint met de eerste stap en die heb je gezet , lekker hé ondanks korte en onrustige nacht wakker te worden zonder een hele of halve kater aan, nu rustig door blijven ademen goed water blijven drinken en eten. Dag voor dag gaan 

 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het lukt mij sinds een paar dagen om iedere dag even op mijn Ministepper te gaan steppen.
Staat weer naast mijn bed.
Zodra ik opsta, mijn biologisch ritme is nu 07.15 uur, ga ik eerst even steppen.
En daarna een kopje koffie.

ps mijn vrijdagse huishoudelijke hulp is nu bezig.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster1goed oppassen, dat zijn tekenen dat voorzichtigheid geboden is..

Deze tekst heb ik net naar mijn zus geappt, zo waar! 

Ik ben scherper, ik ben leuker, ik heb meer energie, ik ben positiever, ik ben vroeger en makkelijker uit bed. De koffie werkt eindelijk. Ik heb geen kater, ik ben minder moe, ik kan beter omgaan met spanning, ik sport meer, ik zie het leven weer beter zitten. Ik doorzien meer, ik plan beter, ik vindt werken minder erg, ik hou meer geld over, ik heb meer lol met de kinderen, ik heb meer tijd met de kinderen. Mijn spieren zijn niet meer moe, ik hoest niet meer, hardlopen gaat beter. Ik kan mijn tijd beter indelen, ik heb niet meer het gevoel dat ik de tijd niet meer doorkom
 

En nu volhouden

dagpact:

Okkie

Beatrix

Toos

Alesto

Fonny

Nienes
Jac 

Freekie

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...