Spring naar bijdragen

Donderdag 14 maart 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Straks naar kantoor. Normaal gesproken werd ik onrustig, dan bleef mijn vriend te lang zitten voor hij naar werk ging en kon ik geen rosé in bidons schenken voor de dag. Ja, ik dronk op kantoor, zit grotendeels alleen, maar als ik nu iemand tegenkom hoef ik niet op mijn adem te letten.

Fijne dag allemaal. 
 

Dagpact:

Alesto

bewerkt door alesto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei alesto:

Ja, ik dronk op kantoor, zit grotendeels alleen, maar als ik nu iemand tegenkom hoef ik niet op mijn adem te letten.

Ik vrees voor je dat het een illusie was dat je collega's het niet roken.

Maar des te bevrijdender om zonder alcowalm rond re lopen. Succes! 

bewerkt door Adri03
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar moet ik ook altijd om lachen. Je haalt de drinkers er ogenblikkelijk uit. Mijn opticien is alcoholist, dat ruik je zo. Heel aardige vent verder (dat zijn ze meestal :P )

Onze oude baas van het lab ook, die was soms gewoon strontlazarus. Die zal ook wel gedacht hebben "niemand ruikt het" want het was gewoon te genant om er een opmerking over te maken. Hij zat net een paar jaar van zn pensioen, mn bedrijf was toen nog zo dat ze zo iemand gewoon lieten zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het kan nog veel erger. Mijn zwager "lust er wel een paar" zoals dat heet, hij is ook mijn beste excuus om te veel te drinken (goddank woont hij op 600 km) en die was destijds commandant van een overvalteam van de franse politie. Dat liet hij mij dan zien, hun materiaal en alles, "en dit is onze bar". Nou prachtig schitterend, met een kolossale voorraad, en dan hadden ze een speciale wijn met etiketten met het logo van het eskadron en alles. Het lag er ff net teveel bovenop. De keer daarop nodigde hij me uit voor de schietbaan. Holenbeer ging ook mee. Of we wel eens met een machinegeweer hadden geschoten. Want dan konden we na de training van hun team wel eens proberen. Nou dat vonden wij wel leuk. Was in het begin vd middag net na de lunch. En hij staat naast me uit te leggen hoe dat werkt. En ik ruik overduidelijk het bekende luchtje. JEZUS... als je opticien bent dan kan je  op zn hoogst iemand een scheve bril aanmeten, maar als je met een machinegeweer in je klauwen bezopen staat te zijn.... :wacko: Goddank is die nu 50+ en heeft een nette kantoorbaan. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal,

@bumperjim ik ken ook, ooit in het buitenland geweest om aan wildbeheer te werken. Met mijn afgerichte honden. Het was een land waar ze zelf sterk spul koken. Voor de jacht, pak em beet 7 uur, al een plastic  anderhalve literfles met zn allen achter de knopen. Van dat spul waar je mijns inziens alleen vloeren mee moet ontsmetten of gootstenen moet ontstoppen. Dan met serieuze jachtgeweren aan de slag… en ja dan heb je lunch en nog een avondmaaltijd ergens, je raad het al… Ik was alleen bezig om met mijn honden uit de vuurlinie te blijven… 

dank voor de koffie Yvonne, dat vond ik toen al een betere optie, die gewoonte is er gelukkig altijd al geweest 

bewerkt door Djune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, ik had ook zo'n collegaatje: literfles 'spa' in haar tas en daar dan telkens een slokje van nemen. 
Ze werd er wel eens op aangesproken, want het was uiteraard goed te ruiken, maar ze ontkende. 
Tot ze volledig in elkaar stortte en opgenomen werd, uiteindelijk mocht ze met een mooi gevulde gouden handdruk thuis verder snoepen van het spul. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ik mag vanmiddag/vanavond weer werken. Vorige week geen enkele dienst gewerkt ivm verjaardag dochter, kinderfeest, grotemensen feest.. ik weet niet. Moet weer in de 'werkflow' komen ofzo, heb geen zin. 

Eerst de koffie van Yvonne maar eens drinken!

Wat een verhalen trouwens, drinken en met geweren werken? Zo gevaarlijk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

DAGPACT:
Alesto
zbb
Jac
Yvonne
Prana

Goedemorgen allemaal. Slecht geslapen, maar ik voel me goed. Jeetje, wat maakt het toch een verschil niet drinken. En wat eng, dat in 2 weken tijd je bijna weer op het oude niveau zit. Gelukkig ben ik opgekrabbeld, voordat het weer echt een gewoonte is geworden. 

Ik werkte in een wereldje waar lunchen met alcohol heel gewoon was. En vaak een aperitief, presentatie of wat dan ook, overgoten met alcohol. En de meesten deden vrolijk mee. Alleen ging ik dan 's avonds thuis ook gewoon nog door. Rupsje nooit genoeg...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto, je schrijft dat jouw vriend ook heel veel drinkt. Ook op zijn werk? 
Weet hij dat jij op jouw werk drinkt om de dag door te komen? 
Weet hij dat je 3 liter rosé per dag wegtikte? 
Als ik dit allemaal zo lees dan lijkt het me heel verstandig om eens heel ernstig over de situatie te praten te vertellen hoe jij je erbij voelt. 
Overigens kan ik je omeprazol aanraden, zowel bij drogist als supermarkt te verkrijgen.. 

Welkom hier @TommyVanilla, ja, je bent hier op het goede adres om te praten over van alles en nog was én om serieuzere kost aan te kaarten... 
De smoesjes die opkomen tijdens zo'n weekendje weg kun je heel eenvoudig weerleggen: 'oh ja, das waar ook: ik drink niet meer' Klaar. 
Dat is dan in het begin wel even slikken, maar het werkt. Je bent gestopt, dus ook dat ene glaasje is 'neen'.... 

En ja @Zbb, het ís ook gewoon moeilijk in het begin. 
Toen ik net gestopt was met roken had ik bij na klusjes (thuis) en zware gesprekken en werkzaamheden (op het werk) het gevoel van: 
En nú even een sigaret.... en dat waren véél momenten, nog afgezien van de momenten dat ik er 'gewoon' eentje opstak. 
Maar elke keer weer prentte ik mezelf dan in: 'oh ja, ik ben gestopt met roken, dus neen, doen we niet'.... het werkt, en die gevoelens worden steeds minder... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Prana:

Goedemorgen allemaal. Slecht geslapen, maar ik voel me goed. Jeetje, wat maakt het toch een verschil niet drinken. En wat eng, dat in 2 weken tijd je bijna weer op het oude niveau zit. Gelukkig ben ik opgekrabbeld, voordat het weer echt een gewoonte is geworden. 

Top, wat moet je dat een goed gevoel geven @Prana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen op deze mooie lentedag.

Onlangs las ik over een huisarts die jarenlang zwaar alcoholist was. Die dronk wodka omdat je dat niet zou ruiken aan je adem. Geen idee of dat waar is. Gelukkig heb ik nooit sterke drank gedronken. Ik ruik het ook meteen als iemand gedronken heeft sinds ik zelf niet meer drink. Idem dito met roken. Zo  vies als iemands kleren naar sigaretten ruiken. Sigaren vind ik dan weer wél lekker ruiken. Of pijptabak. Ik ken niemand meer die nog pijp rookt trouwens.

DAGPACT:
Alesto
zbb
Jac
Yvonne
Prana
Toos

Succes iedereen, de nieuwkomers in het bijzonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

@Adri03 en @bumperjim lach maar, maar ik zit echt grotendeels alleen en anders loggen ze even in en zijn ze weer gevlogen, ook mijn leidinggevende en die had er echt wel wat van gezegd, geloof me. Ik ben een frisse verschijning (raar om te zeggen) raam op een kiertje en bakje fruit, zo nu en dan een pepermuntje 

bewerkt door alesto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Okkie:

@Yvonne gisteren is niet goed gegaan en vandaag kan ik me ook niet voor het pact melden. Kansloos is dit.

Welnee Okkie is niet kansloos,als je je vandaag niet kan melden dan maak je vandaag af waar je mee bezig bent nachtje slapen en morgen fris weer op (nou ja fris :face-icon-small-shocked:) en dan meld je je morgen toch weer . gisteren vandaag en morgen is dan drie x en dat is scheepsrecht

Jac

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...