Spring naar bijdragen

2de kerstdag 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

                image.thumb.png.ef0829a2623ade6b4fc23b4cd90475e6.png

Goedemorgen frummers, goedemorgen Fonny.
Ik heb slecht geslapen, kon ook pas om 1 uur naar bed, visite was niet naar bed te rammen.... .
Normaal lig ik er voor tien uur in, hahaha, half zes wakker en weer in slaap gesukkeld nog even. 
Afijn, komt goed, er zijn ergere dingen. 
Nu eerst even een bakje neerzetten hier. 

                image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lika:

Niet mijn dag vandaag. Maar ben de enige niet, zo lees ik. Slaap lekker allen. 

Ik hoop van harte dat je vandaag wat prettiger door zult komen @Lika... image.jpeg.edd6e92263fa366b45b61f26f4c5f80f.jpeg

7 uur geleden zei Toos:

Poos uit de running geweest na een zware operatie en traject van herstel. Het viel allemaal niet mee, maar ik ben er weer. 

Fijn dat je er weer bent @Toos, ik wens je in ieder geval een fijne 2e kerstdag.... image.jpeg.edd6e92263fa366b45b61f26f4c5f80f.jpeg

7 uur geleden zei Spirit:

Wat kan je verdriet hebben van een overleden huisdier.Na de kerst wat foto's af laten drukken.Heb een kaarsje bij het slaapkamerraam gezet vanavond.

Nou en of @Spirit het is tenslotte een heel dierbare huisgenoot waar je het over hebt. Ik hoop dat je toch goed hebt kunnen slapen. image.jpeg.edd6e92263fa366b45b61f26f4c5f80f.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

straks kerstbrunchen bij zussen
waarom heet het niet gewoon lunchen. zo laat
eerst maar gewoon mn beschuitjes nu

En eind van de dag met dochter Sri Lankaans eteneen-dikke-kerstknuffel-van-deze-lieve-kerstkat.thumb.jpg.214081affef4b17c874e6d619fd68496.jpg
in haar flatje. Is al eens uitgesteld, maar eindelijk nu.
Hopelijk hoeft ze niet weer af te appen, want gisteren onverwacht
naar de spoedtandarts om haar verstandskies te laten trekken.
Er zijn dit jaar veel mensen ziek of hebben andere nare omstandigheden
zoals ook hier op t forum. Meer dan andere jaren heb ik het idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Allemaal,

Zo nog 1 dagje en dan kunnen we weer wat normaal leven dus nog maar  even lekker eten. M'n neef komt vandaag dus ga ik een dadelijk een paar maaltijden voor hem klaar maken. Mijn broer is 5 jaar en schoonzus dit jaar overleden en daar heeft hij het, als alleenstaande niet makkelijk mee, dus Bol, aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

De kop eraf met eerste kerstdag, nu op naar de tweede. Gisteravond bij wandelmaatje en haar gezin uitgenodigd voor de maaltijd. Vandaag op naar Nijmegen. Uitgenodigd door bevriende collega en zijn partner. Ik vind het lastige dagen dit jaar. Ik mis natuurlijk mijn moeder en moet het eindtraject met falende zorg nog een plek geven. Maar ben dolblij dat er naar mij omgekeken wordt. Zo de trein in, met een fles goede rode wijn in de rugzak voor de gastheren. Wel gemeld dat ik geen alcohol drink, dik tevreden ben met tonic, bitter lemon of een 0.0 biertje. Was even schakelen voor ze, maar was natuurlijk prima. 
Bang om iemand te vergeten wens ik dat iedereen die het lastig heeft deze kerst, troost en steun vindt. Voor allemaal een mooie tweede Kerstdag.:heart:

Dagpact:

Fonny

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Ook een knuffel voor @rapilosGaat het goed? Je bent opeens een beetje kwijt :lips:

@Yana

Ja, ik was een beetje kwijt, dat klopt.

Vlak voor de kerst zware buikoperatie gehad.

Nu aan het herstellen

Daar kwam waarschijnlijk ook die vermoeidheid vandaan.

Hoop,dat ik straks weer over een hek spring :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

straks kerstbrunchen bij zussen
waarom heet het niet gewoon lunchen. zo laat
eerst maar gewoon mn beschuitjes nu

Haha, ik zelf ben dol op brunches want houd niet van ontbijten. Twee vliegen in één klap en met een beetje geluk hoef je 's avonds ook niet meer uitgebreid te eten.

Veel plezier met je dochter! Sri Lankees zeg je, dat is toch voornamelijk curries? Héte curries?! Lekker; ik ben er dol op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rosee:

@Yana de oudste is sinds kort het huis uit en de jongste tijdelijk in het buitenland. Nieuwe fase van loslaten. Heel apart om mee te maken. Hoe gaat het met jou?:lips:

Lukt dat? Het loslaten? Toen het bij mij zover was had iedereen me gewaarschuwd in wat voor een gat ik terecht zou komen. Nou, ik vond het heerlijk! We waren er allemaal aan toe. Vond het steeds ingewikkelder worden om volwassenen als huisgenoten te hebben die zich nog wel even afhankelijk als kinderen opstelden, tenminste als dit zo uitkwam. En dan die ingewikkelde programma's van allemaal sporten/werken/studeren op een ander tijdstip, maar wel samen aan tafel achter een gezond maal. Vooral de oudste heeft nogal lang de puberale dwarse ontevreden pruik gedragen. Daar was ik echt wel helemaal klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @rapilos, schrik ervan.Hopelijk herstel je goed.

Vanmiddag op bezoek bij mijn vriendin geweest in het revalidatiecentrum, waar ze nu ligt..Heb haar even een flinke knuffel gegeven.Ze kan nier terug naar haar oude huis en eigenlijk was dat al een tijdje geen doen daar voor haar.Ze liep, voordat haar voet werd geamputeerd al niet makkelijk en sliep beneden.Hopelijk krijgt ze spoedig een wat ruimer appartement, waar ze met haar rolstoel wat meer uit de voeten kan.

Nu ik dit schrijf klinkt dit wat raar,met iemand die een voet mist.

Ben zeer emotioneel, de laatste tijd, maar ik laat mijn verdriet er gewoon uitkomen.Heb een kaarsje in het raam gezet met de tekst: "dag, lief ventje".Hier ook wat kaarsjes in huis.Ga zo maar wat eten.Eet wanneer ik trek heb.Het kerstbrood gaat er trouwens aardig in.Lekker met roomboter en poedersuiker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de trein terug van familie. @rapilosrapilos hoop dat je weer snel herstelt. Bedoel je dat die moeheid van buikaandoening kwam? @Wijntjeofmeervind het heerlijk even rust. Jongste komt weer terug, dus het is tijdelijk. Heb het best lastig met die twee gehad,en was hier eerlijk gezegd wel aan toe. Nieuwe fase. @Spiritlekker aan de kerststol heb je wel verdiend :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Wijntjeofmeer:

Sri Lankees zeg je, dat is toch voornamelijk curries? Héte curries?! Lekker; ik ben er dol op!

Dochter had een biryani schotel die idd te pittig voor haar bleek, dus die kreeg ik mee naar huis nu.
En ik had een heerlijke tandoori schotel, met naans en een Lankaanse rol, soort van loempia dus we
hebben gedeeld en hielden nog genoeg over voor mij om morgen weer van te eten. Zalige kruidenkombi's 
en zelf krijg ik dat soort eten nooit zo lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei lady jane:

Dochter had een biryani schotel die idd te pittig voor haar bleek, dus die kreeg ik mee naar huis nu.
En ik had een heerlijke tandoori schotel, met naans en een Lankaanse rol, soort van loempia dus we
hebben gedeeld en hielden nog genoeg over voor mij om morgen weer van te eten. Zalige kruidenkombi's 
en zelf krijg ik dat soort eten nooit zo lekker. 

Oh, man wat klinkt dat allemaal lekker! Had zo aan willen schuiven! Ik zelf zat aan een restje van eerste kerstdag. Mijn vrienden bij wie ik de avond zou hebben doorgebracht hebben me een tas vol eten gebracht wat ik echt niet in één keer  op kreeg. Heb het over twee avonden en 1 lunch gespreid. Een pittige maaltijd zou er zó in zijn gegaan! Ik zag bij Yvonne's kilokiller een plaatje van een vegetarische curry; kreeg daar meteen zin in. Dat ga ik morgen maken; even vlammen, dat kan ik nu wel gebruiken!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...