Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 november 2023


Maja

Aanbevolen berichten

Gisterochtend is mijn moeder overleden. Ik was er niet bij maar had kort daarvoor bij haar de gordijnen open gedaan, haar goedemorgen gekust en haar haren wat gefatsoeneerd. De dag ervoor was de morfine heel hoog ingesteld met toestemming van de huisarts. Ik ben er dus zeker van dat zij de laatste nacht zo pijnloos mogelijk heeft doorgebracht. Comfort was het enige dat nu belangrijk was. Het meest moeilijke moment vond ik toen zij het huis werd uitgedragen, op de brancard werd geplaatst en daarna in de lijkwagen werd gereden. Dat voelde heel definitief en dat is het natuurlijk ook. Inmiddels is er een gevoel van berusting over mij heen gekomen. De missie is volbracht. Vandaag moeten veel dingen geregeld worden voor de begrafenis die volgende week vrijdag plaatsvindt. Gelukkig met een nuchter hoofd. Dat verdient zij en ik ook. Dus hop naar het dagpact! @Yvonneligt vast nog op één oor, dus eerst maar een thermoskannetje heet water klaarmaken. Voor iedereen een fijne dag en @Oskar: Fier en met opgeheven hoofd doorgaan! 

DAGPACT:

Maja

bewerkt door Maja
Gekleurde letters dagpact gekopieerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecondoleerd @Maja, dat is heel triest. Hoewel door het verdriet ook veel Rust en Vrede klinkt. Sterkte met alles. Heel mooi hoe liefdevol jij je moeder de laatste jaren hebt kunnen begeleiden. 
 

Dank voor je wens. Dat je daar nog aan denkt zeg. Ik ook maar op het Dagpact.

4 uur geleden zei Maja:

DAGPACT:

Maja

Oskar

(Wees ook op je hoede juist als straks weer een bepaalde rust terugkeert in je leven. Dat zijn de momenten dat Oom Bier nog wel eens gluiperig kan toeslaan.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Heel veel sterkte Maja. Het is altijd verdrietig om iemand los te moeten laten.

Je schrijft: Inmiddels is er een gevoel van berusting over mij heen gekomen. De missie is volbracht.

Ondanks alle verdriet zal dit je helpen de komende tijd ! Hou je hier maar aan vast !

DAGPACT:

Maja

Oskar

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Beatrix:

 

Heel veel sterkte Maja. Het is altijd verdrietig om iemand los te moeten laten.

Je schrijft: Inmiddels is er een gevoel van berusting over mij heen gekomen. De missie is volbracht.

Ondanks alle verdriet zal dit je helpen de komende tijd ! Hou je hier maar aan vast !

DAGPACT:

Maja

Oskar

Beatrix

Fonny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maja je hebt duidelijk laten zien dat je je ♥ op de juiste plaats hebt met de liefde, zorg en aandacht voor je moeder al die tijden. Ook al voelde je je er soms alleen in..je hebt dat toch wel allemaal maar gedaan en ik mag hopen dat jij je daarin mag berusten dat het goed was.

Moge je moeder ruste in vrede.

@Maja gecondoleerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Maja..gecondoleerd.

Dit gedicht doet me denken aan het leven van jong meisje tot aan oude vrouw:

Nature’s first green is gold,
Her hardest hue to hold.
Her early leaf’s a flower; 
But only so an hour.
Then leaf subsides to leaf,
So Eden sank to grief,
So dawn goes down to day
Nothing gold can stay.

(Robert Frost)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...