Spring naar bijdragen

Dinsdag 31 oktober 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen:rose:

Al weer de laatste dag van de maand oktober. Er is afgelopen maand veel gebeurd en ondanks alle goede en minder goede ontwikkelingen ( toen ik dronk maakte het eerlijk gezegd niet uit of ik me goed of slechts voelde. Er was altijd wel  een reden om iets in te schenken......) gaat het niet drinken goed :D 

De eerste hobbels zijn achter de rug en ik voel me steeds beter !! Op naar maand nr 2 !!

DAGPACT

Beatrix

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers en goedemorgen @Beatrix.
Elke keer als ik wakker werd vannacht hoorde ik het ruisen van de regen. 
Inmiddels zit de regenmeter alweer half vol en het zal nog wel een poosje doorgaan zo. 
Ik heb afspraken voor vandaag waarbij veel buiten zou zijn... daar wordt hopelijk nog het één en ander in gewijzigd. 
Mooi, eerst maar even een bakje nu. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Ik hoop dat @Prana de verhuizing goed doorstaat/heeft doorstaan. 
En dat de opname van @herman0167 hem tot nu toe meevalt.... 
Lukt het een beetje met de bende in de schuurl @Beatrix
Of is het ondoenlijk met al die regen momenteel? Ik kan me indenken dat je toch ook één en ander even 'buiten' moet zetten tijdens het ruimen en opnieuw indelen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

Gisteren een rare hectische dag gehad
flauwgevallen na een opgietronde en met mijn hoofd
keihard op de stenen, en ook met mijn zijkant, dus flinke
hoofdwond en gekneusde rib. 2 x buiten westen geweest dus dit keer
ontkwam ik er niet aan dat men een ambulance voor me belde. Ik geneerde
me kapot, zo in het middelpunt is niks voor mij. Maar ik had een privé arts, die
naast me had gezeten en iedereen was heel zorgzaam. Niets dan lof.
En dan tref ik net de allerdrukste dag van 2023 uit, dus de rest van de dag zat ik
op de SEH en zag en hoorde dingen waardoor mijn val even goed gerelativeerd werd.
En petje af voor al dat hardwerkende personeel, zo aardig en toch onder grote druk/stress.
Er is een hartfilmpje gemaakt (prima), CT scan van mijn hoofd (70 is de grens daarvoor) geen inwendige bloedingen gelukkig
en aan het eind van de dag mocht ik zelfstandig naar huis met openbaar vervoer.
Met een witte tulband haha. Wat een avontuur, je doet wat voor een beetje aandacht he.;)
Maar even niet zwemmen of saunaaien dus en volleyen deze week ook maar niet. Hechting mag er volgende
week al uit en dan heb ik er weer een stoer litteken bij. Naast of overlappend aan een van 4 jaar geleden.
Ik moest steeds aan Spirit denken, want niesen/hoesten met een gekneusde rib is geen pretje en omdat nu
het weer zo omslaat zit ik steeds te proesten. En mijn tulband zat bijna achterstevoren na al dat gewoel vannacht.
Maar al met al heb ik toch bijna de klok rond in bed gelegen en aardig wat slaap gepakt. Mijn hoofdpijn zakt wel dus
die hersenschudding zal wel meevallen. En ik heb eten/drinken voor een maand in de diepvries dus ik kan bezoek nog
even afhouden gelukkig. Ben dan net zoń dier dat in zijn holletje wil en even niemand zien. Maar misschien verveel ik me
vanavond al wel en ga ik toch de wedstrijd kijken die ik eigenlijk moest fluiten. 
Zo dat was mijn avontuur van gisteren, voor nu liever wat
saaie thuis lees en TV dagen voor de boeg.
Waar ik wel erg mee zit, mijn huisartsenpraktijk gaat noodgedwongen stoppen per 1 januari en dan moet ik dus van een antrop.wijze over
naar een gewone praktijk met best veel artsen en die doen alles toch net wat anders dan de mijne nu. Niet dat ik er vaak kom, maar nu heb
ik wel een mooi excuus om nog een keer hen mee te maken. Bijna 40 jaar daar lid geweest, meer dan de helft van mijn leven.
Extra reden om gezond te blijven dus.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Jeetje @lady jane, wat een schrik zeg.
Snap je helemaal dat je je dood geneerde met al die aandacht, midden in de sauna
ik zou precies hetzelfde hebben, en het slaat nergens op dat je dat gevoel hebt natuurlijk.
Heb jij of de doktoren enig idee waarom je ineens flauw viel ?
die opgietingen ben je tenslotte wel gewend toch !?
Nou ja, maar even rustig bij komen dan.

Hier ook nog steeds aan het kwakkelen met de gezondheid.
Gelukkig is de blaasontsteking nu over (Net laten testen)
Maar ik blijf moe en koortsig 
Verwijzing naar de internist gehad, maar dat gaat ook zomaar niet.
Eerste verwijzing ging niet door omdat de afdeling interne geneeskunde was opgeheven.
Nu naar een regionaal ziekenhuis verwezen.
Die zouden me bellen voor een afspraak, ben afgelopen donderdag verwezen, maar ze hebben nog steeds niet gebeld.
Zelf bellen kon niet zeiden ze.
Toch ga ik het vanmiddag maar weer zelf bellen.
De gezondheidzorg holt achteruit.
Ook mijn oogdruppels zijn niet leverbaar, en moet nu over op een ander merk.
Pfffff.....nou, ook weer een heel klaag verhaal, maar lekker even van me afgeschreven.
En ...ik drink nog steeds niet , totaal geen behoefte aan ook, met het idee dat ik met deze toestand zeker geen gif in mijn lijf wil gooien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Raps, geen directe oorzaak. Misschien mijn bloedsuikergehalte wat laag?
Ik had weinig ontbeten en wilde net mijn luncharrangement eens gaan nuttigen.
Gelukkig heb ik altijd brood bij me, dus in ziekenhuis en metro grote krentenbollen
gegeten. Want ik voelde wel dat ik wat wankel bleef. 

Maar jouw situatie is wel wat zorgwekkender, mijne is incidentje, bij jou ben ik bang dat
er onderliggend iets speelt. Hopelijk kun je voor jezelf opkomen als je op een afspraak
aan moet dringen. Dat blijft lastig he. De zorg is onderbemand en ze werken zich uit de naad.
Dat niet talen is winst, ik ben ineens n kilo kwijt haha, elk nadeel hep sijn foordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, @lady jane Dat is schrikken! Beterschap!

@rapilos Goed voor jezelf opkomen idd. En ben het wel met je eens dat de gezondheidszorg achteruit holt. Zelf helaas inmiddels ook ervaring met enorme wachtlijsten. Overal tig keer achteraan moeten bellen…

Hier bijna een jaar zonder alcohol bereikt. Heb besloten om er minimaal nog een half jaar aan vast te plakken. Zo, staat nu zwart op wit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, die @Ietje.

Fijn dat je de weg naar hier weer hebt gevonden.

Een zeer vervelende, huishoudelijke klus gedaan, maar het resultaat mag er zijn.Mijn vensterbank schitterd weer.De muziekmap helemaal op orde gemaakt, dus daar kan ik mee aankomen vanavond.Zoveel te sneller ben ik ingewerkt, want volgende maand draai ik al mee.Mijn andere koor vatte het heel sportief op en vinden het juist leuk, dat ik mijn vleugels uitsla.

Mijn dirigent even geplaagd, dat er daar een hele leuke dirigent is :D

Straks een wandeling met de hond, voordat ze vanavond alleen is.Even lekker moe maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde vanmiddag bijna op de fiets springen en een fles wijn halen. Die zou ik dan ergens in huis verstoppen en in mijn eentje legen.
Zit op dit moment niet lekker in mijn vel en dan krijgen oude gewoontes weer een stem.
Afspraak is dat ik alleen in het weekend drink, dat gaat al jaren goed en kan het bij 1 of 2 flessen samen met mijn man houden. Maar het blijft opletten.
De trek is nu weer over gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei lady jane:

Gisteren een rare hectische dag gehad
flauwgevallen na een opgietronde .........

@lady jane

Oei, dat is dan wel flink schrikken zo’n dag! Ga je ’s morgens de deur uit met het idee een lekker verwendagje tegemoet te gaan eindig je op de SEH! Gelukkig is het met een redelijke sisser afgelopen. De behoefte om buiten even buiten te sluiten snap ik wel, ondanks dat je het goed kan relativeren doet zo’n ervaring meer dan aan de oppervlakte merkbaar is. Het weer helpt je hier een handje: totaal niet uitnodigend om buiten te komen! Geoorloofd cocoonen met je tulbandkroon recht op het hoofd! Zet um op!  :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

Gisteren een rare hectische dag gehad
flauwgevallen na een opgietronde en met mijn hoofd
keihard op de stenen, en ook met mijn zijkant, dus flinke
hoofdwond en gekneusde rib. 2 x buiten westen geweest dus dit keer
ontkwam ik er niet aan dat men een ambulance voor me belde. Ik geneerde
me kapot, zo in het middelpunt is niks voor mij. Maar ik had een privé arts, die
naast me had gezeten en iedereen was heel zorgzaam. Niets dan lof.
En dan tref ik net de allerdrukste dag van 2023 uit, dus de rest van de dag zat ik
op de SEH en zag en hoorde dingen waardoor mijn val even goed gerelativeerd werd.
En petje af voor al dat hardwerkende personeel, zo aardig en toch onder grote druk/stress.
Er is een hartfilmpje gemaakt (prima), CT scan van mijn hoofd (70 is de grens daarvoor) geen inwendige bloedingen gelukkig
en aan het eind van de dag mocht ik zelfstandig naar huis met openbaar vervoer.
Met een witte tulband haha. Wat een avontuur, je doet wat voor een beetje aandacht he.;)
Maar even niet zwemmen of saunaaien dus en volleyen deze week ook maar niet. Hechting mag er volgende
week al uit en dan heb ik er weer een stoer litteken bij. Naast of overlappend aan een van 4 jaar geleden.
Ik moest steeds aan Spirit denken, want niesen/hoesten met een gekneusde rib is geen pretje en omdat nu
het weer zo omslaat zit ik steeds te proesten. En mijn tulband zat bijna achterstevoren na al dat gewoel vannacht.
Maar al met al heb ik toch bijna de klok rond in bed gelegen en aardig wat slaap gepakt. Mijn hoofdpijn zakt wel dus
die hersenschudding zal wel meevallen. En ik heb eten/drinken voor een maand in de diepvries dus ik kan bezoek nog
even afhouden gelukkig. Ben dan net zoń dier dat in zijn holletje wil en even niemand zien. Maar misschien verveel ik me
vanavond al wel en ga ik toch de wedstrijd kijken die ik eigenlijk moest fluiten. 
Zo dat was mijn avontuur van gisteren, voor nu liever wat
saaie thuis lees en TV dagen voor de boeg.
Waar ik wel erg mee zit, mijn huisartsenpraktijk gaat noodgedwongen stoppen per 1 januari en dan moet ik dus van een antrop.wijze over
naar een gewone praktijk met best veel artsen en die doen alles toch net wat anders dan de mijne nu. Niet dat ik er vaak kom, maar nu heb
ik wel een mooi excuus om nog een keer hen mee te maken. Bijna 40 jaar daar lid geweest, meer dan de helft van mijn leven.
Extra reden om gezond te blijven dus.
 

Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...