Spring naar bijdragen

Donderdag 12 oktober 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Of het thuishoort op deze dagdraad weet ik niet. Maar het wordt vast gelezen ;)

Een advies gevraagd. Sinds ik niet meer drink vind ik het lastig om een "gezellig" sfeertje te creëren thuis. Vanavond heb ik datenight met mijn vrouw. Kinderen op tijd naar bed, kaarsen aan, mooie kazen, lekkere worstjes, en dan..... ? Normaal gesproken had ik dan een goede fles port of een volle rode wijn erbij. Ik merk dat ik het echt heel lastig vind om  een alternatief te vinden dat de zelfde sfeer met zich meebrengt. 

Hoe doen jullie dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, de 'tik' van de wijn zul je niet meer voelen, daar moet je aan wennen dus. 
Maar je kunt wel lekkere alcoholvrije bubbeltjes fris in mooie (wijn)glazen schenken. 
Meer advies heb ik eerlijk gezegd niet. 
Ik meen dat @Etty of @Emmy ergens schreef dat ze bij het gezellige borrelen met haar man sinds zij niet meer drinkt al na een glas of 2 fris (of thee?) zich gaat vervelen. Tenminste zo las ik het en zo herkende ik het ook. Tsja, misschien in dat geval maar een spelletje gaan doen??? 
In ieder geval wens ik jou een heel fijne en gezellige date-avond toe @garfield076

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yvonne:

Maar je kunt wel lekkere alcoholvrije bubbeltjes fris in mooie (wijn)glazen schenken. 

In ieder geval wens ik jou een heel fijne en gezellige date-avond toe @garfield076

Daar was ik ook al naar op zoek inderdaad. Er zijn zo te zien alcoholvrije bubbels te koop. En dank je wel. We gaan er een mooie avond van maken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaas en worst en kaarsen is allemaal al prachtig. En je kunt ook nog dure kristallen wijnglazen gaan kopen. Gebak van de patisserie halen. Maar het belangrijkste inzicht vind ik dat gezelligheid van binnenuit moet komen en niet van buitenaf. Het doet er niet zoveel toe wat je daarbij eet of drinkt. We verspillen teveel tijd met het zoeken van het geluk om ons heen. Opent de poorten van uw hart en laat de rijkdom stromen, zou ik bijna willen zeggen. Maar dan lijk ik weer zo'n malle theosoof of andere groenzoeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei garfield076:

Een advies gevraagd. Sinds ik niet meer drink vind ik het lastig om een "gezellig" sfeertje te creëren thuis. Vanavond heb ik datenight met mijn vrouw. Kinderen op tijd naar bed, kaarsen aan, mooie kazen, lekkere worstjes, en dan..... ? Normaal gesproken had ik dan een goede fles port of een volle rode wijn erbij. Ik merk dat ik het echt heel lastig vind om  een alternatief te vinden dat de zelfde sfeer met zich meebrengt. 

Hoe doen jullie dit?

Zij is net zo verantwoordelijk voor de gezelligheid tussen jullie als jij hè.

Haal de druk eraf. Gaat het om het creëren van een sfeer van ( emotionele) intimiteit?  Wees openhartig. Zeg dat je het lastig vindt, betrek haar.  Vraag hoe het met haar gaat, wat houdt haar bezig, luister, vertel wat jou bezighoudt.  

Voor mijn partner was alcohol spraakwater, en ik merk wel dat sommige mensen bepaalde onderwerpen makkelijker aansnijden als ze wat gedronken hebben.   Het kan ook zonder, met wat meer moeite, en als je dan eenmaal bezig bent gaat het makkelijker. Je moet er wel allebei zin in hebben, als dat niet zo is kun je natuurlijk ook iets anders gaan doen. 

Filmpje opzetten kan ook. 

Ik heb geen tips over drankjes die net zo werken als alcohol. Die zijn er niet volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei garfield076:

Een advies gevraagd. Sinds ik niet meer drink vind ik het lastig om een "gezellig" sfeertje te creëren thuis. Vanavond heb ik datenight met mijn vrouw. Kinderen op tijd naar bed, kaarsen aan, mooie kazen, lekkere worstjes, en dan..... ? 

@garfield076, en dan ... ? Verder niets.
In ieder geval geen ingewikkelde gesprekken over dat jij het lastig vind en haar daar bij te betrekken.
Bewaar dat maar voor sessies met een relatietherapeut voor als het mocht blijken dat het tussen jullie zonder drank niet "gezellig" kan zijn.

Vraag: waarom zet je het woord gezellig tussen aanhalingstekens?
Was het met drank niet gezellig?

En waarom moet het zo nodig gezellig zijn?
Even rustig samen zijn zonder de kids is misschien al genoeg.
Gewoon openlaten wat er gebeurt.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi allemaal. Even een gewoon ouderwets ditje en datje...
Campertje (Sam heet ie) is weer helemaal klaar om morgen met ons te vertrekken naar Bretagne. 11 Dagen hebben we.
Morgen, vrijdag de 13e oktober. De dag dat ik mijn vrouw 13879 dagen ken, oftewel 38 jaar.
En van die 38 jaar was ik gisteren (de 11e dus) 32 jaar met haar getrouwd.
Toch is die trip naar Bretagne geen romantische viering van deze voor ons markante data.
't Is gewoon omdat de meeste scholen dan herfstvakantie hebben en mijn vrouw dan makkelijk vrij kan krijgen.
En dat vrijdag de 13e ongeluk zou brengen.... bijgeloof.
Daar doe ik niet aan, aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste droge dag was ook een 13e. Helaas was dat op een zaterdag. Was ik maar een dag eerder gestopt. Dan was mijn eerste alcoholvrije dag wel niet op de 13e gevallen, maar wel op een vrijdag. Haha... wat een flauwekul. Nou ja, flauwekul?? Elke dag eerder stoppen is natuurlijk geen flauwekul maar mooi meegenomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei garfield076:

Hoe doen jullie dit?

@garfield076, toen ik 18 was kwam ik een leuke jongen van 28 uit Amsterdam tegen in de disco hier in Groningen
Hij logeerde bij een kennis en na afloop ging ik met hun mee voor een one night stand.
Dat liep uit op regelmatige weekendjes met de trein naar Amsterdam.
Ik zat in mijn eindexamenklas met goede cijfers, vrijdags spijbelen werd getolereerd.

Na een halfjaar merkte ik dat ik die jongen pas leuk begon te vinden na drie glaasjes wijn.
Zo'n relatie wilde ik niet en ik ben met hem gekapt.

Mijn contacten met niet-drinkers zijn meestal prettig.
En met een aantal mensen kan het zowel met als zonder alcohol gezellig zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei garfield076:

Goedemorgen,

Of het thuishoort op deze dagdraad weet ik niet. Maar het wordt vast gelezen ;)

Een advies gevraagd. Sinds ik niet meer drink vind ik het lastig om een "gezellig" sfeertje te creëren thuis. Vanavond heb ik datenight met mijn vrouw. Kinderen op tijd naar bed, kaarsen aan, mooie kazen, lekkere worstjes, en dan..... ? Normaal gesproken had ik dan een goede fles port of een volle rode wijn erbij. Ik merk dat ik het echt heel lastig vind om  een alternatief te vinden dat de zelfde sfeer met zich meebrengt. 

Hoe doen jullie dit?

Alcoholvrije bubbels vind ik best lekker en feestelijk. Even wat anders dan fris of een alcoholvrij biertje. Hebben we met oud en nieuw ook gedaan. Man drinkt niet of nauwelijks, dus die deed gewoon mee. En verder moet, zoals al gezegd, de gezelligheid natuurlijk uit je zelf komen. Misschien niet te veel er de nadruk op leggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Yvonne:

meen dat @Etty of @Emmy ergens schreef dat ze bij het gezellige borrelen met haar man sinds zij niet meer drinkt al na een glas of 2 fris (of thee?) zich gaat vervelen.

Dat was ik en ja dat is wel zo. Helaas en dat mis ik ook wel, echter mis ik niet de nasleep die dan kwam. Laveloos naar bed en de volgende dag....

Op het moment heb ik een heerlijk weisbier alc vrij gevonden en dat moet ik zeggen maakt veel goed. Die drink ik niet vaak, alleen voor de gezelligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...