Spring naar bijdragen

Zaterdag 30 september 2023


Freekie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, iedereen die al wakker is en nog wakker gaat worden! De koffiepot reutelt... 

Straks om 9 uur bootcampen en vanmiddag ga ik samen met een paar mensen van bootcamp de, sight seeing run van Veendam doen oftewel:

Broezn deur andermans hoezen. 

Ik denk dat ik morgen de motor rit met de club afzeg en met de metaaldetector van mijn zoon (voor zijn verjaardag gekregen) in Duitsland ga zoeken op een plek vlakbij Osnabrück, waar een veldslag met 20.000 Romeinen heeft plaats gevonden. 

Dat zou de Varusslag moeten zijn.. Oftewel de slag bij Teutoburger woud, die wss dus niet bij het Teutoburgerwoud heeft plaats gevonden. Ik heb daar laatst een hele avond onderzoek naar gedaan op internet, schijnt bij de Kalkrieserberg te hebben plaats gevonden. 

Dagpact:

Freekie 

bewerkt door Freekie
Varus slag bij Kalkrieserberg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Wat een prachtige nazomer hebben we toch!. Straks verder in de tuin wat knippen en opruimen. De cosmea's bloeien nog volop. dus die mogen nog even blijven.

Lastig zo'n omgeving @Roberto, de verleiding ligt voor je voeten! Ik hoop dat je dit keer stand houdt. Je buurman lijkt me onverbeterlijk. 

Fijne dag iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning! Net terug uit Nederland waar ik de slagroomsoesjes én de Bossche bol van AH ontdekt heb. Nu neem ik een voorbeeld aan de sportievelingen hier en ga een paar heuvels befietsen om die anderhalve kilo slagroom die aan mijn lijf zijn blijven plakken er weer af te krijgen. Daarna ligt er een berg werk te wachten... één ding tegelijk maar.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je deze keer niet terugvallen binnen een paar weken @Roberto? Is er in je motivatie iets veranderd t.o.v. de vorige keren? Als ik jou was zou ik buurman en -vrouw van harte welkom heten aan de voordeur maar maar wel zónder drank. Idioot toch dat je in je eigen huis naast zuipende mensen gaat zitten, waarom zou je?

Maar hoe dan ook, sterkte gewenst! Ik zou het geweldig voor je vinden als je de vrijheid van alcoholvrij zou omarmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier zo ook de loopschoenen maar eens opzoeken. Kijk er nog niet echt naar uit, maar altijd weer blij als ik gegaan ben. Wat een verandering met een jaar geleden. Dan had ik nu vast nog in bed gelegen. Geen zin om wat dan ook maar te doen….

Vanmiddag mezelf maar trakteren op een mooie bos bloemen. Heb ik wel verdiend vind ik :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ziet er weer fraai uit buiten
Straks, boodschappen, kanarie schone kooi geven en eigenlijk het buitenraam zemen, maar weet niet of ik die moed kan opbrengen.

@Roberto,
Hoe gaat het met jou vandaag ?
man, je zit eigenlijk toch wel in een heel verkeerde omgeving zeg !
ik zou proberen om me zoveel mogelijk van drinkende mensen af te sluiten
Je wilt toch niet worden zoals je buurman ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yana:

Morning! Net terug uit Nederland waar ik de slagroomsoesjes én de Bossche bol van AH ontdekt heb. Nu neem ik een voorbeeld aan de sportievelingen hier en ga een paar heuvels befietsen om die anderhalve kilo slagroom die aan mijn lijf zijn blijven plakken er weer af te krijgen.

Hier precies andersom: ben net terug uit Frankrijk en kreeg er anderhalve kilo gratis bij dankzij al die fromages en paté's. 

bewerkt door Adri03
ingekort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

@Roberto,
Hoe gaat het met jou vandaag ?
man, je zit eigenlijk toch wel in een heel verkeerde omgeving zeg !
ik zou proberen om me zoveel mogelijk van drinkende mensen af te sluiten

@rapilos, gaat wel weer, was gisteren even geschrokken.
Heb een avondwandeling gemaakt en daarna een kopje verse muntthee gedronken.

Ik woon op een pleintje waar iedereen elkaar kent.
Ik was gisteren bij mijn buurman thuis en hij vroeg aan mij of hij wijn mocht drinken.
Hij moest even bijkomen van Vosseloo en de reis naar huis.
Hij weet dat ik gestopt ben, maar ik heb geen probleem als hij zelf drinkt.

Die buurvrouw en haar ex-vriend, ook een buurman, drinken ook teveel.
Zij worden vervelend na wat pilsjes en zijn niet aanspreekbaar op hun gedrag.
Die buurvrouw verzint van alles wat niet klopt en spreekt mij (en anderen) altijd per definitie tegen.
Daar heb ik meer last en stress van dan dat ze alcohol drinken.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos, nog ter aanvulling.
Binnenkort heb ik met wat anderen buren een bijeenkomst om iets te vieren.
In een bierbrouwerij / proeflokaal met tig soorten bier.

Dat zijn buren die matig of niet drinken.
Wij hebben geen alcohol nodig om het gezellig te hebben.
Het is gewoon een leuke locatie vlak in de buurt.
Met een overdekt terras met mooi uitzicht.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag. Ben ik ook maar weer eens eventjes.
Het forum loslaten is één ding, maar hier nooit meer kijken is, na 17 jaar deelname, een totaal ander ding. Daarvoor is, en vooral wás, dit forum me te dierbaar.
En tijdens dat zo af en toe meelezen word ik een heel enkele keer nog weer getriggerd om een beetje te reageren. Zoals vandaag bij een berichtje onder afgelopen donderdag.
Ach, misschien slijt dat er op een gegeven moment ook nog wel uit... :mellow:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rapilos:

Is dat niet de kat op het spek binden @Roberto ? Je gaat dan mischien toch snel biertjes proeven, anders heb je niets te drinken

@rapilos, nee hoor.
Ze hebben daar ook koffie en sapjes en hapjes.
In gezelschap is het voor mij niet zo moeilijk om geen alcohol te drinken.
En zeker als er meerdere niet-drinkers zijn.
Wel thuis alleen of als ik in mijn moestuintje zit.

Afgelopen december hadden we een gezamenlijke kerstborrel op ons pleintje, heb ik warme choco gedronken.

Jaren geleden, toen ik nog jonger was, ging ik regelmatig naar kroeg en disco.
Na gestopt te zijn ben ik gelijk daarmee doorblijven gaan, geen enkel probleem.
Toen dronk ik tonic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdagavond,wat blijft dat toch een hardnekkige conditionering dat een enorm verlangen naar 'lekker zuipen' kan scheppen. Straks rond 'zuiptijd' de hardloopschoenen maar aan. Maar dat soort dingen blijven qua 'leukheidsfactor' het vaak toch afleggen tegen het o zo aantrekkelijke idee van lekker gezellig zuipen. Echt rot dat dat zo sterk kan zijn en dat dan niet 'mag'. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Spirit:

Straks zal je trots zijn op jezelf @Strijkbout.Je doet het al goed, om er iets voor in de plaats te gaan doen, wat voldoening geeft en gezond voor je is. Zo'n zaterdagavond kan taai zijn, maar je kan het!!

Denk ik ook wel. Maar het zit er diep ingeramd. Zateravond was vroeger altijd leven, feestje bouwen, remmen los, ff lekker dat stomme burgerlijke dagelijkse verplichte bestaan achter je laten en gaan. Ik heb sws de laatste ook erg dat ik veel naar vroeger verlang. Het gevoel dat het leven nooit meer zo leuk wordt als toen. Midlifecrisis here I come!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...