Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 juli 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

onrustig geslapen.
Gisteren op mijn huishoudadresje weer heel hard gewerkt.
Gaat niet goed met desbetreffende dame en er komen steeds meer taken bij.
pfff...ik doe het voor haar, zolang ze er nog is, want in de steek laten zit niet in mijn aard.

Vanochtend al een flinke wandeling gemaakt
(Moe :( )
bed afgehaald, was in de machine.
Straks bananenbrood bakken, en courgettebrood plus courgettesoep
(Heb een aantal mega courgettes uit de tuin.)

Vriend straks om 11.00 en daarna maar weer nar de tuin
Zal alles niet vandaag kunnen/willen doen.
Beetje verdelen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emmy

Deze mevrouw krijgt al heel veel hulp, waaronder thuiszorg, en nog meer extra hulp.
ik kom eens in de 14 dagen voor het huishoudelijk werk, maar als ik kom wil ze ook dat ik haar help met wassen en aankleden (De thuishulp doet het niet goed volgens haar en komen te laat :( )
Daarnaast, lunch klaarmaken, een boodschapje doen, batterijen vervangen enz. enz.
Eigenlijk zou ze naar een verpleeghuis moeten, maar is altijd heel erg zelfstandig geweest en ze heeft grote moeite om alles uit handen te geven.
Best een moeilijke situatie dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Wat goed dat je dat doet @rapilos, snap dat t voor jou ook pittig is. Wat lijkt me dat moeilijk als je altijd zo zelfstandig bent geweest en dan overal hulp bij nodig hebt. En vaak doen anderen het vaak net niet zoals je zelf zou doen, maar wil je niet klagen omdat je al blij moet zijn dat je hulp krijgt (zo kan ik me dat tenminste voorstellen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me ook een lastige afweging, ook omdat je er de tijd voor hebt. 

Courgettes niet te groot laten doorgroeien, de smaak is echt beter als je ze plukt als ze van afmetingen zijn (of kleiner) zoals je in de supermarkt koopt. Ik had ook een plant, die een mooie grote bloem maakte maar verder geen zin had om uit te groeien tot iets eetbaars. 

Ik had veel rauwe bieten gekregen, heb nu twee keer salade gegeten met haring, aardappel en augurk. Van de rest ga ik soep maken. Verder een beetje binnen blijven vanmiddag, wachten op wat betere temperatuur en nog een flinke wandeling maken. Denk dat ik zo even tv ga kijken, dat voelt als spijbelen zo op de middag. Zak chips en thee erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei rapilos:

Bietensalade is ook lekker :)

Kun je die ook niet maken van courgettes?

M'n tante uit Letland was hier een keer, 45 jaar geleden, en die was helemaal weg van onze boerenkool. Maar boerenkool werd daar als varkensvoer gebruikt en niet in de winkels te koop. Dus zou ze, eenmaal weer thuis, ook boerenkool gaan maken maar dan van andijvie. Dat was wel te koop...:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...