Spring naar bijdragen

woensdag 5 juli 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

Mogge mensen. Vandaag eindigt de basisschoolperiode voor mijn oudste zoon en wordt hij ritueel het gebouw uitgeworpen. De voorbije dagen stonden in het teken van afscheid nemen. Van de weeromstuit ben ik daar zelf enorm weemoedig van geworden. Morgen gaat weer een nieuwe wereld open voor hem.

Code oranje vandaag. Ik geloof dat dat betekent dat je beter je regenjas kunt meenemen als je naar buiten gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@Oskarde tijd vliegt, kan me nog herinneren dat ik bij de peuterspeelzaal mijn oudste achter moest laten,.. wat een mijlpaal… ik huilend en zij had het prima naar haar zin… en nu ‘een paar’ jaar later.. ben ik oma van 6 kleinkinderen…. Geniet van elke fase het gaat zo snel

@Yvonne dank voor de thee gelukkig gaat het iets beter al hoeft de vlag nog niet uit. Maar ik geniet maar even van dit weer, heerlijk!

de zon schijnt van het weekend weer behoorlijk haar werk te gaan doen. Hitte is voor mij niet goed maar keus is er niet, deal with it dus maar

dagpact

Dune

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag de vlag uit lijkt leuk, maar is niet nodig hoor @Dune, als je mindere momenten kent kun je van die vlagdagen meer genieten toch? 
Het komt wel weer, geef 'het' en jezelf de tijd. 

Jij ook goedemorgen @Beatrix
Hier is ook niet veel regen gevallen, valt vies tegen, 2,5 mm tot nu toe, maar met de belofte dat er vanmiddag..... we gaan het zien. 

Leuk, een nieuwe periode @Oskar, agenda uitzoeken vond ik al zo'n feest elk jaar (nog steeds trouwens realiseer ik me nu, hahaha). 
Maar de wisseling van basisschool naar middelbare school is inderdaad een enorme mijlpaal, ik vond het bij mijn kinderen heftiger dan voor het eerst naar de basisschool gaan. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Echt weer om wat langer te blijven liggen. Wat ik dan ook maar gedaan heb. Kinderen worden zo snel groot. Terugkijkend heb ik me misschien teveel zorgen gemaakt en te weinig genoten van ze. Wat heel fijn is dat je dat met kleinkinderen nog eventjes over mag doen, dat genieten. Maar met minder zorg(en). 

DAGPACT:

  • Dune
  • Beatrix
  • Roberto
  • Prana
  • Toos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Rosie, jij hebt leuke ervaringen met de pubers lees ik :) Hier is het plan: wij kopen aan het begin van het schooljaar alle passers e.d. voor hem. Wat hij daarna kwijtraakt mag hij lekker zelf betalen of wordt van zijn zakgeld ingehouden.

Agenda's zijn een uitstervend iets op school @Yvonne, het gaat bijna allemaal digitaal nu. Vroeger was het inderdaad een belangrijk onderdeel van je identiteit: welke agenda kies je. Ik had altijd een stripagenda en ben mede daardoor altijd een schertsfiguur gebleven.

Regen is klaar hier. Op naar school, voor het 'uitgooien'. 

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O @Oskar, wat mooi. Ik geniet heel erg van de fase waar ze nu weer in zitten. Eindexamen gedaan (1) en druk aan het werk. Ik ben onder de indruk van de vrouw die opeens opstaat!

En de tweede is van de weeromstuit geïnteresseerd in een bijbaantje. Leuk allemaal. 
 

Al lijkt alles net gisteren enzo. Ik vind het heerlijk dat intense zorgen over is. Nog maar een beetje…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, geweldig mooi is dat @Lika, om je kinderen ergens in te zien slagen. Ik geniet enorm van elke kleine stap die zij zetten. Behalve met ouderlijke trots heeft dat er ook mee te maken dat ik veel makkelijker vanaf de zijlijn - op indirecte wijze - van het leven kan genieten dan wanneer ik er zelf een actief onderdeel van ben.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...