garfield076 Geplaatst 11 januari 2024 Auteur Rapport Geplaatst 11 januari 2024 En toch ga ik het proberen. Ik zal vast niet de enige zijn. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 13 februari 2024 Rapport Geplaatst 13 februari 2024 Benieuwd naar je ervaringen inmiddels @garfield076
garfield076 Geplaatst 13 februari 2024 Auteur Rapport Geplaatst 13 februari 2024 2 uur geleden zei lady jane: Benieuwd naar je ervaringen inmiddels @garfield076 Ik stap zo in de auto na 5 dagen genoten te hebben van een fantastische carnaval met vrienden! Het was zeker niet altijd makkelijk. Maar ik heb me heerlijk vermaakt met de fris en 0.0 lady jane, rapilos, billy1981 en 1 andere reageerden hierop 4
lady jane Geplaatst 13 februari 2024 Rapport Geplaatst 13 februari 2024 Wat een geweldige ervaring! (zouden meer mensen moeten doen) petje af Garfield. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst 10 maart 2024 Auteur Rapport Geplaatst 10 maart 2024 Het is weer even stil geweest hier. Ik ben een paar keer naar een groep cognitieve gedrags therapie (CGT) geweest. Merk dat het voor mij niet werkt. Ben nu bijna 9 maanden van de drank af en vraag me oprecht af wat ik daar doe. Dus zijn jullie mijn groep. ;). Heb momenteel ook genoeg andere dingen om me op te richten. Inschrijving KVK is rond, bankrekening geopend en website wordt gebouwd. Dus achter de schermen hard aan het werk voor de start van mijn eigen bedrijf. En dat is hele mooie afleiding en een fantastische stok achter de deur! lady jane en rapilos reageerden hierop 2
garfield076 Geplaatst 4 maart Auteur Rapport Geplaatst 4 maart Zucht…. na een lange periode van afwezigheid ben ik hier weer. Ik heb een jaar niet gedronken. Dat wilde ik volhouden. En daarna ben ik “af en toe” weer wat gaan drinken. Maar goed, jullie kennen deze valkuil. Dat werd weer van kwaad tot erger. Net vier dagen carnaval gevierd. Waarvan ik van drie dagen niet weet hoe ik thuis ben gekomen… Dus nu mezelf maar weer voorgenomen om de drank eens een flinke tijd te laten staan. In ieder geval de 40 dagen vasten. Francoise reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 4 maart Rapport Geplaatst 4 maart Welkom terug hier. Hopelijk hou je het zelfs langer uit. garfield076 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 4 maart Rapport Geplaatst 4 maart oei Garfield, wat jammer. Hopelijk een goede les en ervan geleerd? Maar wat raar is, je staat bij de 8 maanden op het jaarpact. En je moet nog stoppen? Laat het niet bij goede voornemens blijven he. Je hebt bewezen dat je beter kunt. garfield076 reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst 4 maart Rapport Geplaatst 4 maart Hey garfield (autocorrectie maakt er grafveld van , past Misschien beter bij hoe je je nu voelt). Ook ik bevind me in her hart van Brabant, waar gelukkig vandaag de laatste dag is aangebroken. Wanneer ik al die dronken of dronken wordende mensen zie , vult mijn gevoel zich met afkeer en kan ik alleen maar denken aan hoe zij zich de volgende dag zullen voelen . Wat is daar in godsnaam leuk aan . Carnaval vieren zonder alcohol daar zou volgens mij echt bijna niemand iets aan vinden . Het gaat er tenslotte om zo snel mogelijk aangeschoten te raken. Dat je nu weer deze les nodig had om te weten dat dit pad niet het juiste is voor jou . Nu kun je je weg weer vervolgen op het nuchtere pad . Blijf er niet hangen . Ook dat 2e jaar is super belangrijk was mijn ervaring . Daarna was voor mij echt ook helemaal de behoefte weg om überhaupt nog te gaan drinken. De functie die drank voor mij had , was namelijk niet gezellig samen een drankje doen, maar zo snel mogelijk in de roes komen en verdoven en daar bedank ik voor . Heel veel sterkte met de kater en wees niet te streng voor jezelf 🍀 garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dank jullie wel. Het stomme is, het niet drinken kost me vrijwel geen moeite. Ik heb als ik thuis zit totaal geen craving. Het is meer dat “sociale drinken”. En dan is het moeilijk om maat te houden. Ik denk dat ik het onder controle kan houden. Maar na een paar bier is de rem er helemaal af…. Ik dacht het na een jaar niet drinken onder controle te hebben en dacht dat ik wel weer gematigd kon drinken. Dat was dus een denkfoutje… Maar dat zal voor meerderen hier wel herkenbaar zijn denk ik.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 18 minuten geleden zei garfield076: Dank jullie wel. Het stomme is, het niet drinken kost me vrijwel geen moeite. Ik heb als ik thuis zit totaal geen craving. Het is meer dat “sociale drinken”. En dan is het moeilijk om maat te houden. Ik denk dat ik het onder controle kan houden. Maar na een paar bier is de rem er helemaal af…. Ik dacht het na een jaar niet drinken onder controle te hebben en dacht dat ik wel weer gematigd kon drinken. Dat was dus een denkfoutje… Maar dat zal voor meerderen hier wel herkenbaar zijn denk ik. Misschien is het makkelijker om die eerste helemaal niet te drinken?
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @garfield076Heel erg herkenbaar daarom moet ik de eerste ook niet nemen want dan is het hek van de dam. Dat ga ik ook niet meer uitproberen. Te vaak gedaan in de loop der jaren en daar trap ik niet meer in. Succes!! garfield076 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s de 5e zonder drank doorgekomen? toitoitoi @garfield076, doorzetten he. garfield076 reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei garfield076: Dank jullie wel. Het stomme is, het niet drinken kost me vrijwel geen moeite. Ik heb als ik thuis zit totaal geen craving. Het is meer dat “sociale drinken”. En dan is het moeilijk om maat te houden. Ik denk dat ik het onder controle kan houden. Maar na een paar bier is de rem er helemaal af…. Ik dacht het na een jaar niet drinken onder controle te hebben en dacht dat ik wel weer gematigd kon drinken. Dat was dus een denkfoutje… Maar dat zal voor meerderen hier wel herkenbaar zijn denk ik. Inderdaad "been there , done that , got the T-shirt" . Het is maar weinigen gegeven , die hier komen met een probleem met alcohol, die terug kunnen naar gecontroleerd drinken. Dat is uiteindelijk ook ons probleem, de rem is kapot
garfield076 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemiddag. Inmiddels een week verder in de hernieuwde stap. Geen poging, maar stap. Op naar een nieuw jaar! Fem82 en lady jane reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden