Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
6 minuten geleden zei Roberto:

Daarnaast is er voor mij een heel groot verschil tussen mensen die overmatig alcohol gebruiken.
In veel verhalen, hoe ellendig of zielig ook, herken ik mij niet.

Op dit forum kan ik kiezen wie ik wel of niet volg of lees.

Dit forum  gaat niet over AA .. er is een groot verschil tussen  ..

Geplaatst

En als er nieuwkomers  zijn ' ja dan vertel ik ook  graag mijn zielige  verhaal  .. hoe ik gestreden  heb en nog dagelijks  omga met de triggers en zeker  de puinhopen  opruimen  van het alcohol  gebruik ..   dit mede om nieuw komers te laten inzien  dat het echt mogelijk is uit diepe dalen  te klimmen met o.a hulp van de AA.

Geplaatst
Op 5-12-2020 om 14:51 zei Bor:

Ik zoek een sponsor, maar hoe kom je in deze coronatijd nou aan een sponsor?

Ik hoor jou weleens zeggen dat je geen geheelonthouder bent en ook niet van plan bent om dat te worden, maar de AA is toch bedoeld voor mensen die het verlangen hebben om te stoppen met drinken of niet? Zeker als je iemand vraagt je sponsor te worden, lijkt het me wel nodig dat je de intentie hebt om droog te blijven, of zeg ik nou iets geks?

Geplaatst
42 minuten geleden zei Bor:

... ik dénk er niet meer over ik wil dat graag doen.

Nou zeg Bor, wat een groot nieuws. Het klinkt alsof je een heel nieuwe weg wilt inslaan, spannend! Ik wens je een mooi nieuw pad toe.

Geplaatst (bewerkt)

@Bor   wat een hopelijk  mooie  weg ga je in slaan .. én  fijn  dat je man  mee gaat doen  . Ik snap  je druk  die van de ketel is ..  je innerlijke  van een ander moeten . Dit doe  je voor je zelf  . Misschien  ben  er klaar voor .. trots op je en ik hoop  dat  je een fijne sponsor  gaat vinden.

Nog toevoeging   .. misschien  voel je  ' je bevrijd .. en is er ruimte tot de volgende  stap ..

bewerkt door Lieke7777
  • 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

Gisteren  weer een meeting  gehad  was een mooie  meeting  'ben er elke week weer blij mee om deze te volgen .. 

Had eigenlijk  morgen afspraak  met sponsor  maar verzet van haar kant ivm privé  ..  naar volgende  week  dinsdag. 

bewerkt door Lieke7777
Geplaatst

Gisteren  avond weer de woensdag gevolgd  ' nieuwe  mensen leren  kennen  die pas gestopt zijn  ook. Dan wordt stap 1 als vanzelfsprekend  behandeld  voor deze nieuwelingen.

Stap  1 vind ik zelf  altijd  een  mooie  stap .  

Toen  ik de eerste meeting had bij de AA  dacht  ik tjee wat staat hier ' maar een jaar  verder snap ik  de citaten  steeds  meer. 

Ook de beloften van het AA programma  vind ik een mooie  uitspraak  .

11. Gevoelsmatig zullen wij weten hoe we moeten handelen in omstandigheden die ons vroeger in verwarring brachten.

Geplaatst

Fijn Lieke dat je er zo veel aan hebt.

Voor mij heeft de groep ook veel betekend. Ik vond het een enorme drempel om te gaan...dat weet ik nog goed. Maar wat een opluchting, herkenning. De 12 stappen een werkende leidraad.  Ik ben zo' n drie jaar gegaan, elke week. Nu even niet. Maar ik weet de groep te vinden als het nodig is en af en toe heb ik nog contact met een groepslid. 

Het ontmoeten, uitwisselen, leren van en met ervaringsdeskundigen is zo sterk. Eerst geoefend op het forum, anoniem en toen de grote stap naar RL, de AA. 

Keep up the good work!

Geplaatst

Ik ben vorig jaar ook een paar keer naar een AA meeting geweest, maar ik vond er niet veel aan. Het eerste uur moest je vertellen wat je de afgelopen week gedaan had en in het tweede uur werd er één  van de 12 stappen besproken.. Regelmatig op Ditjes, datjes en dagdraad werkt voor mij beter..

Geplaatst

Bij ons is in de groep  de regel je moet en hoeft  niets te vertellen. 

Snap dat je liever  ditjes  en datjes  doet  als het  beter  voor  je werkt .

AA stappen  plan  is het leren begrijpen van de stappen  ' dat leer je niet in een paar  keer .

Ik bezoek  de aa geruime  jaar en heb  nog  steeds  niet  alle stappen zorgvuldig  behandeld  .

Wij behandelen  eerst een stap ' daarna is het tijd om te delen  wat  je over de stap kan vertellen . Niet  persé wat je afgelopen  week gedaan hebt  .

• 3 months later...
Geplaatst
Op 31-1-2021 om 11:34 zei Lieke7777:

"AA Dordrecht - Anonieme Alcoholisten" https://aadordrecht.nl/overaa.html

Wat staan  de stappen  hier  mooi beschreven  .

Ik lees deze draad ook, vanwege de up, dank je wel daarvoor @nancy :heart:

ik ben ooit een keer naar een AA meeting geweest en die meeting was voor mij niet OK, dus gelijk afgehaakt. Teveel sharing, teveel dank voor sharing, teveel liefde, kon dat niet handelen. Ben wel geïnteresseerd in het 12 stappen plan. maar ik struikel direct bij God 

zal deze site eens als leidraad nemen 

Geplaatst

Ik kan mij  niet  zo vinden  in je bijdrage  op dit  draadje @bumperjim  snap  je wel denk ik maar het komt  wat spottende over .

We zijn er  idd  allemaal  zelf bij geweest  en verantwoordelijk  mbt alcohol gebruik  en de gevolgen . 

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb PDF 12 stappen gedownload. Dat was stap 0. Nu stap 1 bekijken 

En ik ga niet naar een meeting of online meeting. Dat is definitief. Anoniem is anoniem  

Geplaatst (bewerkt)

783206154_Schermafbeelding2021-06-16om23_28_50.png.e9206a9084f93eb5a342e7fe57466edc.png

Vandaag bij een hulpverlener naar een algemeen nummer van AA Vlaanderen gebeld. Om een telefoonnummer van een plaatselijke groep te krijgen. 
Voor ik naar de verslavingskliniek ging, had ik dat ook gedaan. Als ik het nummer probeerde kreeg ik een automatisch antwoord, dit was verleden jaar ook zo, met de boodschap dat ze me gingen terug bellen. In de verslavingskliniek kreeg ik dan een nummer waar ik antwoord op kreeg. De info waarvan ik een plaatje gemaakt heb, is meer als een jaar oud en blijkbaar sinds niet meer aangepast. Want op een van die locaties trouwens ben ik verleden jaar naar een bijeenkomst geweest. Ik loog nooit over gebruik, wel over aantal. 

Als mensen mij hier niet geloven over gebruik van mij of anderen zie ik dat niet meer zozeer als mijn probleem. 

Morgen nog eens terugbellen naar dat nummer dat ik vandaag doorkreeg. 

bewerkt door Claudius

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...