Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 april 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen @ikkanhet, zat die krokodil bij jullie in de achtertuin?

Pfoe, net wakker uit een ouderwetse drankdroom. Dat was lang geleden. Het was weer helemaal mis ineens. Janken en zweten. Gelukkig sprong toen een kat op bed om mij snorrend te wekken. Niks drank en gelazer. Alles gewoon heel vredig. Oef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
Hier een opgietdag in de sauna, zal wel druk worden
maar zolang het niet echt wil zomeren, verwen ik mezelf
lekker met extra warmtebronnen.
En een goed boek mee natuurlijk.
Dochter heeft het heerlijk nu en ik word bijna elke dag rond 6 uur gewekt
door een appje of foto/filmpje. En daarna kan ik niet meer verder slapen.
Elk voordeel hep sijn nadeel;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Blij dat ik weer wat vroeger wakker word. Wat maken fazanten toch eigenlijk een apart geluid. Er zitten er hier in de tuin/ op het erf. De hond vond het geluid in het begin heel erg verdacht en doodeng. Nu is hij gewend. Hij slaapt nog trouwens. Wil niet naar buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Blijft naar zo'n drankdroom @Oskar, zelfs als je je realiseert dat t maar een droom was kan dat gevoel zo blijven hangen. Ik droom soms dat ik weer rook en dan vraag ik me in mijn eigen droom af hoe dat nou toch kan en waarom ik er niks van heb gemerkt dat ik dat ding heb opgestoken :blush: Zonnig hier, van plan om vandaag in de tuin te werken, planten gehaald die de grond in moeten. En nu maar hopen dat de slakken ervan af blijven, verse planten vinden ze altijd het lekkerst.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Lekker zonnig hier. Kids liggen nog op één oor en ook de hond is terug zijn nest in. Heerlijk rustig aan de koffie dus :D Zo maar even de boodschappen in huis slepen. Daarna lekker met de hond het bos in. Komt er de laatste tijd niet zo vaak meer van en mis de ontspanning die het brengt. Daarna liggen er nog genoeg klusjes te wachten, maar heb ook nog wat leuke boeken gescoord op de markt met Koningsdag. Pffff, vind het altijd zo moeilijk om hier rustig mee te gaan zitten als niet alles in en om huis af. Aan de andere kant is het nooit af….

@Oskar Vervelend zo’n drankdroom. Enig idee waarom je die nu kreeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Oskar:

Goeiemorgen @ikkanhet, zat die krokodil bij jullie in de achtertuin?

Pfoe, net wakker uit een ouderwetse drankdroom. Dat was lang geleden. Het was weer helemaal mis ineens. Janken en zweten. Gelukkig sprong toen een kat op bed om mij snorrend te wekken. Niks drank en gelazer. Alles gewoon heel vredig. Oef.

Hahaha nee en heb ook geen grote tuin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Vandaag laatste dagje werken en dan lekker ruim een week vakantie. Eerste vakantie eigenlijk zonder drank bedacht ik mij gisteren. Dat is ook best wel een unicum. :o

Het plan is om morgen of maandag een nieuw klein katje te gaan ophalen. Dan heb ik er mooi alle tijd voor, en kan ik er zo veel mogelijk bij blijven. Hopelijk gaat het goed met de al hier zijnde 5 jarige kat. Altijd wel ff spannend natuurlijk!
Het is ook nog ff kiezen... kan er eentje krijgen van 7 weken (erg jong om het nest al te verlaten, maar goed, de rest van het nestje gaat ook al uitvliegen..) en eentje van 9-10 weken, wat eigenlijk een beter moment is en minder vroeg. Ik en keuzes maken is nooit zo'n gelukkig huwelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en vraag me toch af hoe dit bij jullie is gegaan. Ben de eerste maanden na het stoppen bijna zestien kilo afgevallen. Naast het stoppen ook mijn eetgewoonten aangepakt en het sporten weer opgepakt. Nu lijkt het de laatste wéken stil te staan en nu zelfs iets aangekomen. Zou nog graag ook de laatste paar kilo’s afvallen, maar vraag me af of dit nog gaat lukken zonder er heel veel extra moeite voor te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijd deskundige begeleiding genoten van een obesitas kliniek en leerde daar dat afvallen van nature trapsgewijs gaat en dat je het gewicht niet continue omlaag moet willen forceren. Door aanpassing van het dieet en extra lichaamsbeweging kun je gedurende een aantal maanden gewichtsverlies bewerkstelligen, maar dan komt er meestal een periode dat het gewicht min of meer constant blijft. Dat is een natuurlijk proces. Je lichaam gaat zuiniger om met de aangeboden voedingsstoffen. Het is wel zaak om dan niet weer aan te komen maar op gewicht te blijven, anders krijg je het beruchte jojo-effect. Na verloop van tijd (doorgaans ook weer enige maanden) lukt het desgewenst weer om verder af te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje in de tuin bezig geweest, met de buurvrouw gekletst, spullen waar ik vanaf wil op marktplaats gezet.  Leuke simpele dingen die ik eigenlijk alleen fijn vind  als er geen zorgen door mijn  kop spoken.  Dus als ik in de tuin sta te klooien dan weet ik dat het lekker gaat. 

Ah wat leuk een nieuwe kat @Strijkbout.  Zo'n kleintje . Bij de buren zag ik er ook weer één in de gordijnen hangen.  Ik moet sterk zijn, we beginnen er niet meer aan!:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...