Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei Roberto:

En @bumperjim, komen wij daar verder mee?
Vluchten wanneer iets of iemand jou niet bevalt?

Hoezo vluchten? Ik vind het meer boven het gezeur en gezeik staan, boven de ellenlange discussies tussen leden die elkaar allemaal verwijten wat ze fout doen. Waarom zou je daar tussen willen zitten terwijl je zelf bezig bent met je eigen leven weer op de rit te krijgen zonder alcohol. Dat heeft niks met vluchten te maken maar meer met de onnodige ruis verwijderen.

Geplaatst (bewerkt)

@Zbb Ik hoop dat je ooit wil uitleggen hoe dat bij je werkt. Het kán gewoon echt niet dat je werkelijk gelooft dat je het bij dat ene drankje kunt houden. 
Toch? 
Toevoeging Vooral voor jezelf misschien helpend om dat proces voor jezelf helder te hebben.

bewerkt door Reacher
Geplaatst
10 minuten geleden zei Reacher:

Lieve @niks. De komende dagen zijn spannend maar jullie vliegen het super aan. Gaat het met de zenuwen?

Ja nog wel. Morgen om 8 uur er al zijn. We gaan beide mee. Papa gaat mee naar de OK. 

Geplaatst

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik @Reacher Waarom die eerste weer nemen, als je weet wat het brengt. Misschien daar eens mee aan de slag @Zbb? Ik weet dat het niet makkelijk is met je werk, maar misschien een hobby, sportschool of zo iets, waar je heen kunt gaan als het moeilijk voor je is? Hardlopen, fietsen... nou ja ik heb makkelijk praten natuurlijk. 

Geplaatst
2 minuten geleden zei niks:

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik @Reacher Waarom die eerste weer nemen, als je weet wat het brengt. Misschien daar eens mee aan de slag @Zbb? Ik weet dat het niet makkelijk is met je werk, maar misschien een hobby, sportschool of zo iets, waar je heen kunt gaan als het moeilijk voor je is? Hardlopen, fietsen... nou ja ik heb makkelijk praten natuurlijk. 

Daarom: ik denk dat ik te lang droog sta.  Ik volg het niet meer.

De aantrekkingskracht lijkt te zitten in: eens kijken of ik nog steeds helemaal kapot ga van dit spul. En dan van alles stuk maak.
Net zoals vorige keer

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Als je goed oplet (gaat beter als je nuchter bent) zie je dat de 10-20 actieve mensen hier als sneeuw voor de zon verdwijnen als er hier bezopen geschreven wordt, en dat is niet uit radeloosheid maar uit ergernis. Er druipt een negatieve energie vanaf waar niemand anders behoefte aan heeft.

Ik vind het tegenwoordig wel een leuke oefening om het geharrewar eens wat meer van een afstandje te bekijken, mijn eigen behoefte om me ermee te bemoeien onder de loep te nemen en te zien of ik mijn innerlijke glimlach kan behouden. 
En dan ondertussen kijken of het me lukt om mildheid in mezelf te vinden i.p.v. oordelen.

Hoe beter ik dat allemaal kan, hoe fijner ook in de rest van m'n leven.

Geplaatst

Dat weet ik niet, het is natuurlijk een verslaving. Maar ik geloof dat @Adri02 het zei: iedereen kan stoppen. Daar geloof ik ook echt wel in. Alleen zijn er zoveel verschillen. Hoeveel, hoe lang heb je een vangnet en ga maar door. 

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben ook heel benieuwd naar het verhaal van @Zbb. Je gebruikte nog steeds refusal toch? Daar stop je dan van te voren mee voordat je gaat drinken? Dan wéét je toch al dat je weer naar de verdommenis gaat???

bewerkt door Yana
Geplaatst
26 minuten geleden zei Reacher:

@Zbb… ik begrijp vaak wel waarom je als je eenmaal in de binge zit moeilijk stopt. Je bent bang voor de afkick en als je eenmaal die paar biertjes drinkt om geleidelijk af te kicken dan neemt de drankzucht het weer over en zet je het weer op een zuipen. 
Met al het gedrag wat daarbij komt kijken. Tot zover volg ik het nog. En daar heb ik geen waardeoordeel over. 

Ja dat klopt helemaal 

ik probeer dan wel te minderen,maar eenmaal de rem kapot dan lukt het niet totdat ik echt niet meer kan

il drink dan ook echt 24 uur per dag,als ik snachts wakker word moet ik weer drinken omdat ik zo ziek ben. 

Geplaatst
25 minuten geleden zei Reacher:

@Zbb Ik hoop dat je ooit wil uitleggen hoe dat bij je werkt. Het kán gewoon echt niet dat je werkelijk gelooft dat je het bij dat ene drankje kunt houden. 
Toch? 
Toevoeging Vooral voor jezelf misschien helpend om dat proces voor jezelf helder te hebben.

Ik kan het niet bij een bier houden me rem is stuk,eenmaal een kater na ja kater ik heb gelijk afkickverschijnselen dan lukt stoppen me niet meer totdat ik echt helemaal gesloopt ben. 

meestal is dat na een week

Geplaatst
15 minuten geleden zei Reacher:

Daarom: ik denk dat ik te lang droog sta.  Ik volg het niet meer.

De aantrekkingskracht lijkt te zitten in: eens kijken of ik nog steeds helemaal kapot ga van dit spul. En dan van alles stuk maak.
Net zoals vorige keer

Het stomme is dat voordat ik begin met drinken ik wel lijkt te zijn vergeten wat een ellende het me brengt. 

het klinkt stom en dat is het ook

Geplaatst
10 minuten geleden zei Yana:

Ik ben ook heel benieuwd naar het verhaal van @Zbb. Je gebruikte nog steeds refusal toch? Daar stop je dan van te voren mee voordat je gaat drinken? Dan wéét je toch al dat je weer naar de verdommenis gaat???

Soms vergeet ik het in te nemen en dan ga ik twijfelen en twijfelen is funest voor mij. 

ik moet zorgen dat ik het nooit meer vergeet

misschien moet ik het maar onder toezicht in gaan nemen weer. 

ik denk dat ik nooit meer zonder de antabus kan

Geplaatst

Ik ben heel blij dat je weer opgekrabbeld bent @Zbb, iedere keer als je hier doorheen gaat denk ik dat je het misschien niet zal overleven.

Het is een raadsel hoe het mogelijk is dat je die ellende iedere keer weer vergeten bent. Sterkte met weer gezond worden en zoek vooral net zo lang tot je jouw manier om definitief te stoppen hebt gevonden.

Geplaatst

Hoevaak ik gedacht heb dood te gaan tijdens het afkicken. 

ook is een vriend van mij in 2009 dronken van het steiger gevallen en overleden. 

ik was het van de week zo zat dat ik dronken een heleboel diazepam genomen heb met de hoop niet meer wakker te worden. 

maarja dat gaat natuurlijk helemaal niet met diazepam het was echt een wanhoopspoging 

Geplaatst
1 minuut geleden zei ikkanhet:

Ik kan me gelukkig heel goed helpen door te denken hoe het was of gaat zijn. Dan is mijn zin al over. Hopelijk krijg jij dat ook nog @Zbb:rose:

Soms denk ik dat het me nooit zal lukken,daarom die poging met die diazepam ook. 

ik ben dit zo zat

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...