Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Ik kan me in ieder geval droog afmelden voor vandaag. nog even een uurtje op bank en naar bed Prana, karin123 en Reacher reageerden hierop 3
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Ook jij kunt het @zbb schrijf nu voor jezelf op hoe ziek je ervan bent en hoe miserabel je je voelt zodat je het terug kunt lezen. karin123 en Prana reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Op 24-1-2023 om 18:18 zei Zbb: Het stomme is dat voordat ik begin met drinken ik wel lijkt te zijn vergeten wat een ellende het me brengt. het klinkt stom en dat is het ook Expand Hoe ziet dat vergeten er dan uit? Je denkt ik neem een biertje en dan voel je geen angst om in herhaling te vallen? Werkte dat vroeger ook zo bij jou @ikkanhet? Dat je niet meer wist in wat voor shitshow je terecht kwam als je ging drinken?
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Een soort binge mechanisme? Herkennen jullie dat @Adri02 en @Sowhat?
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Dank je wel trouwens voor de uitleg @Zbb Prana reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Ik heb denk ik, dat je wel weet hoe het morgen gaat maar vandaag heb je dan zin in drinken want je voelt je weer goed, de afkick is weg en morgen is pas morgen en ik leef nu en nu wil/moet/zal ik drinken want ik kan aan niets anders denken... Zo denk ik dat het gaat.... Prana en Reacher reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 (bewerkt) Ik denk dat het in veel gevallen niet zozeer de onwetendheid is over de ellende die erop volgt die ons keer op keer in de armen van Oom Bier dreef maar eerder de onvrede met het actuele leven. 24 januari 2023 bewerkt door Oskar Prana reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Maar fijn dat je er weer bent schipper
Prana Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Ik herken het wel. Zo erg veel zin hebben om te drinken, dat alleen dat op dat moment telt. De gevolgen…who cares. Reacher reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Vergeten in te nemenZbb? Maar dat spul blijft toch zeker 10 dagen in je bloed zitten? Ik heb het zeker 20 jaar geslikt en kon pas 10 dagen daarna drinken.
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Op 24-1-2023 om 19:02 zei Reacher: Hoe ziet dat vergeten er dan uit? Je denkt ik neem een biertje en dan voel je geen angst om in herhaling te vallen? Werkte dat vroeger ook zo bij jou @ikkanhet? Dat je niet meer wist in wat voor shitshow je terecht kwam als je ging drinken? Expand Ja ik wist dat wel maar had er gewoon letterlijk en figuurlijk schijt aan op dat moment. Reacher reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Verder zijn wij mensen vaak korte-termijn-eikels. De prettige invloed van een kwartiertje vooruit in de toekomst is doorgaans een stuk groter dan de desastreuze invloed van een week verderop. Reacher reageerde hierop 1
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Op 24-1-2023 om 19:07 zei Oskar: onvrede met het actuele leven. Expand Dit is op mij dus geenzins van toepassing mijn leven is nog hetzelfde en ook goed alleen zonder drank nu.
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Op 24-1-2023 om 19:14 zei Prana: Fijn dat je eruit bent @Zbb. Expand 100% mee eens. Reacher reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 en ik denk weer heel iets anders dan wat ik hier lees nl @Zbb, dat drank een symptoom is wat je misbruikt om je onderlinge shit niet aan te hoeven gaan. Je bent een enorme binnenvetter met meerdere komplexen als jij je leert uiten, heb je grote kans dat je jezelf als mens gaat accepteren er mag zijn, erkennen dat je een waardevol persoon bent. Die geen drank en pillen nodig heeft om echt en oprecht te zijn. Die niet destructief hoeft te zijn, zich geen mislukkeling hoeft te voelen. Die zichzelf kan leren zien zoals andere mensen jou zien. Wat zul je dan een stuk minder eenzaam zijn. En daarvoor moet je aan het werk, heel hard. De knop mag eindelijk om Reacher, bumperjim, Artax en 1 andere reageerden hierop 3 1
Prana Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Nee @Roberto ik slik geen benzo’s. En gelukkig maar, mezelf kennende. Ik herken het drinken terwijl je eigenlijk goed weet wat een ellende dat meebrengt. Maar wel doen, omdat de gevolgen je op dat moment niets kunnen schelen. Reacher reageerde hierop 1
ikkanhet Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Denk dat ik in een vicieuze cirkel zat. Omdat ik door gezondheidsproblemen niet eruit kon ging ik drinken en door het drinken kon ik ook niet eruit. Nu lukt het nog steeds niet goed door mijn gezondheid. Reacher reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Als ik het een keer vergeet word ik wel een beetje ziek van,maar de dag erna is het over en als je maar genoeg drink verdoofd het vervelende gevoel wel. maar als ik hem wel ingenomen heb en dan probeer te drinken voel je je eigen echt niet goed en dan gaan er niet meer dan twee of anderhalf in. dan word je zo ontzettend ziek
lady jane Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 (bewerkt) en ja @Zbb, je vriend is overal van af dat zal best verleidelijk zijn als je dronken bent de "makkelijkste" weg kiezen ongeacht wat je achter laat en aanricht voor achterblijvers Maar dat is niet jouw echte keuzen, want jij komt hier schreeuwt om hulp ook dronken de drang om te leven is dus sterker die keus kun je elke dag weer maken, liefst nuchter 24 januari 2023 bewerkt door lady jane karin123, bolletje, Prana en 2 anderen reageerden hierop 5
Artax Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 eindelijk iemand die zegt. Stopen met drinken is niet alleen maar niet drinken. Bovendien is het voor geen mens goed om jaar in, jaar uit, winter na winter, in het ruim van een oude zeilboot te zitten.
Reacher Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Wat jullie benoemen @Prana en @ikkanhet en @Freekie dat is het ‘wat kan mij het schelen’ gevoel. Maar wat @Zbb aangeeft is dat hij het daadwerkelijk niet meer weet. Of herken je dat gevoel wel Zbb? Je gaat met jezelf in discussie zeg je, als je je pil niet neemt. Wat zeg je dan tegen jezelf waardoor je dan toch gaat drinken?
bolletje Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Op 24-1-2023 om 19:22 zei Zbb: maar als ik hem wel ingenomen heb en dan probeer te drinken voel je je eigen echt niet goed en dan gaan er niet meer dan twee of anderhalf in. dan word je zo ontzettend ziek Expand Maar Zbb heb jij dan geen last van een hele hoge bloeddruk en een hartslag van heeeeel erg hoog? Krijg je het dan niet een warm en koud? Nu ik het zo opschrijf, voel ik weer die vieze smaak in m'n mond, het moeten kotsen, onder de rode vlekken komen, en echt ziek zijn. Zbb je kan hierdoor een hartstilstand, een hersenbloeding enz. krijgen. Blijf echt consequent slikken of stop. Anders is het dadelijk toch een keer te laat. Drinken met refusal of antabus is dodelijk. Jouw lever ziet de alc. als vergift dus wordt het niet afgebroken en komt zo in je lichaam. Daarom word je zo ziek. Zbb reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 Dat de trek zo sterk is dat ik vergeet dat ik niet kan stoppen. heel soms denk ik weleens vandaag kan ik het bij een dag houden. Reacher reageerde hierop 1
herman0167 Geplaatst 24 januari 2023 Rapport Geplaatst 24 januari 2023 (bewerkt) en denk nu 24 januari 2023 bewerkt door herman0167
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden