Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei bumperjim:

Haha ik kan zelf slecht tegen herhaling maar dat ligt aan mij :) ik ben blij dat je zo blij bent en je mag ook best komen schrijven als het een keer wat minder gaat, want dat gaat ongetwijfeld een keer gebeuren.

Voor de afwisseling :P 

Klopt. Natuurlijk kan het een keer wat minder gaan. Zal het een keer minder gaan. Maar door nu die positiviteit in me op te nemen/op te slurpen, kan ik die later bij hobbels als een soort van extra bescherming "inzetten":D

En mocht het zo ver komen/zijn, dan zal ik ook hier schrijven en kan ik waarschijnlijk elke hulp gebruiken. Maar voor nu geniet ik zeker. Ik blijk dus toch een redelijk positief mens te zijn :rolleyes: De afgelopen jaren vond ik mezelf vaak maar een saai, minderwaardig, lastig, moeizaam en een niet vooruit te branden mens...... Een hele omschakeling dus !

Maar ik meld me zeker als ik het even niet zie zitten !

Dat is ook de toegevoegde waarde van een forum, van dit forum !

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Beatrix:

 

Zoals gezegd : de wereld gaat open !! Ik ga open !!
 

@Beatrix welkom hier! Jouw zinnetje roept nogal herkenning op toen ik net gestopt was. Het voelde of de wereld je toe sprak. Echte gesprekken met andere mensen zonder de roes van de dag ervoor. Dit was voor mij wel een belangrijke directe motivator om elke dag droog af te sluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen !

Gisteren een vermoeiende dag. De hele dag gewinkeld en was dus behoorlijk moe toen ik thuis kwam. Dit zou eerder een reden zijn om de fles wijn open te trekken, deze dag met een glas af te sluiten, maar tenslotte toch onderuit op de bank te eindigen.......

Nu na zo'n gezellige dag nog even snel de weekend boodschappen gedaan zodat ik vandaag geen verdere verplichtingen meer heb en toen een lekker kop soep genomen, de kat geknuffeld en mijn aankopen geshowd :rolleyes:

Vandaag dus een rustige dag, even bijkomen ( ben geen 20 meer....:blush:) en genieten van het schaatsen op TV.

Daar hoort dus typisch warme chocolademelk met slagroom bij en laat ik dat nu net in huis hebben :lol: Niet zo goed voor de weegschaal ( waar deze week dus geen beweging in te krijgen is.....) maar alles beter dan wijn ! Toch ?

Want waarom zou ik zo'n dag verpesten met alcohol. Het verdwijnt langzaamaan steeds verder naar de achtergrond en daar ben ik blij om. Dus ik hou mijn motto er nog even in :D Vandaag geen alcohol, wat er ook gebeurt !!

En dan nog even de statistieken voor ik het ontbijt ga maken :

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D

 

Fijne, droge dag iedereen en tot later 

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

De eerste week van februari loopt al weer op zijn eind. Wat gaat het snel ! Bij vorige pogingen sleepte ik me van de ene dag vol gevecht tegen de alcohol naar de volgende en leek een maand niet drinken echt een brug te ver, onuitvoerbaar en gedoemd te mislukken. Wat dan ook natuurlijk gebeurde.......

De motivatie is nu heel anders. In gesprekken met mijn psych wordt langzaam duidelijk wat de onderliggende problematiek is ( eigenlijk wist ik dat wel, maar durfde het niet hardop uit te spreken, laat staan er iets aan doen, dus werd alles voor het "gemak" weggestopt :blush: ) en daar ben ik nu mee aan de slag gegaan. Voorheen werd de oorzaak gebagatelliseerd en hield ik het erop dat ik dat glas/glazen wijn gewoon lekker vond......

Nu ben ik na de vele pogingen eindelijk in het diepe gesprongen en blijkt dat ik ( weliswaar met wat hulp van deze en gene) al beetje bij beetje kan spartelen en geniet ik steeds meer van het "zwemmen".:lol:

En dat maakt dat het gevoel van trots en  eigenwaarde aan het groeien is. met als bijkomend geluk/voordeel dat ik de alcohol ook veel gemakkelijker kan laten staan cq. helemaal kan laten staan :D

En naast het dieper spitten en het verwerken geeft ook duidelijkheid mij rust. Dus ook de duidelijkheid in datgene wat ik met mezelf afspreek : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! Hierdoor heb ik ruimte en energie om het verleden langzaam een plek te geven, te verwerken en los te laten !

Elke dag een stapje verder ! Met ook op zijn tijd een relaxdag :D Zoals vandaag !

Maar eerst even de statistieken bijwerken :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D

 

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Beatrix:

Goedemorgen :rose:

De eerste week van februari loopt al weer op zijn eind. Wat gaat het snel ! Bij vorige pogingen sleepte ik me van de ene dag vol gevecht tegen de alcohol naar de volgende en leek een maand niet drinken echt een brug te ver, onuitvoerbaar en gedoemd te mislukken. Wat dan ook natuurlijk gebeurde.......

De motivatie is nu heel anders. In gesprekken met mijn psych wordt langzaam duidelijk wat de onderliggende problematiek is ( eigenlijk wist ik dat wel, maar durfde het niet hardop uit te spreken, laat staan er iets aan doen, dus werd alles voor het "gemak" weggestopt :blush: ) en daar ben ik nu mee aan de slag gegaan. Voorheen werd de oorzaak gebagatelliseerd en hield ik het erop dat ik dat glas/glazen wijn gewoon lekker vond......

Nu ben ik na de vele pogingen eindelijk in het diepe gesprongen en blijkt dat ik ( weliswaar met wat hulp van deze en gene) al beetje bij beetje kan spartelen en geniet ik steeds meer van het "zwemmen".:lol:

En dat maakt dat het gevoel van trots en  eigenwaarde aan het groeien is. met als bijkomend geluk/voordeel dat ik de alcohol ook veel gemakkelijker kan laten staan cq. helemaal kan laten staan :D

En naast het dieper spitten en het verwerken geeft ook duidelijkheid mij rust. Dus ook de duidelijkheid in datgene wat ik met mezelf afspreek : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! Hierdoor heb ik ruimte en energie om het verleden langzaam een plek te geven, te verwerken en los te laten !

Elke dag een stapje verder ! Met ook op zijn tijd een relaxdag :D Zoals vandaag !

Maar eerst even de statistieken bijwerken :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D

 

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

Prachtig toch!? Klinkt voor mij alsof het knopje echt definitief om is, en dit het moment is van op duurzame wijze écht stoppen. Je bent er volgens mij echt klaar mee en voor.

 

Ikzelf ervaar een soortgelijk iets. Bij mij heeft het stoppen en er daadwerkelijk klaar mee zijn ook nog nooit zo echt gevoeld. Mis het ook niet tot nauwelijks. En wil ook graag aan de onderliggende oorzaken gaan werken. Want uiteraard, die zijn er...
Ik lees je dagelijkse schrijfsels graag. Heerlijke positieve vibe (hoewel als dat niet zo is, dat ook niet erg is hè ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier een soortgelijk gevoel dat het  stoppen dit keer anders is. Waar het door komt weet ik niet. Heb wel altijd de overtuiging gehad dat ik er ooit een keer dusdanig klaar mee zou zijn dat het zou gaan lukken. Goed ook dat je aan de onderliggende problemen werkt. Heb lang gedacht dat die er bij mij niet waren, maar kom er steeds meer achter dat er wel degelijk een reden is waarom ik het nodig had te verdoven en niet te voelen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk jullie berichtjes @Emmy@rapilos@Strijkbout Bedankt daarvoor !

Ja, die onderliggende issues, problemen... ze zijn er wel degelijk bij mij. Had ze ver weggestopt ( was ik inmiddels een ster in geworden), dus ik probeerde me zelf steeds te overtuigen dat het alleen maar lekker was, dat wijntje........ alleen na dat eerste glas......Lekker was het eigenlijk niet meer, maar ja, toch doorgaan, even alles stilzetten in je hoofd......Want ach, het leven was toch al zwaar genoeg, dus dan mocht je toch wel even genieten.........Hoezo, jezelf voor de gek houden :blush:

Nuchter ga ik nu ook veel opener, bewuster om met de onderliggende problemen en neem ik de tijd om er aan te werken. Zoals al eens eerder gezegd : het verleden kan je niet veranderen, maar je kunt het wel mee aan de gang gaan, een plek gaan geven en vervolgens ook loslaten. De toekomst is dan zoveel leuker, beter. En natuurlijk zullen er heus nog wel de nodige hobbels voorbij komen, maar nu lijkt het/blijkt het dat ik ze veel makkelijker het hoofd kan bieden, er mee aan de slag ga en verder ga !

Leuke ontdekkingsreis !!

Fijne dag nog :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Wow, een voor mijn doen lange en rustige nacht. Zo mogen er meer volgen :D

Ben na al die jaren onderhand wel gewend aan die korte nachtjes, maar overdag zit ik dan "opeens" rechtop in de stoel te slapen en dat is minder. S' avonds precies hetzelfde. Een film of programma afkijken lukt zelden, dus ik neem goede programma's, mooie en spannende films gewoon maar standaard op, want niets is vervelender dan het eind van de film niet te halen :huh:

Vandaag eerst  sporten en vanmiddag weer kliederen met verf :D en natuurlijk "bijpraten" ( wat kan een mens toch kletsen :rolleyes:) Met deze goede vriendin ben ik nooit uitgepraat : luchtige onderwerpen ( we lachen wat af)  maar ook zwaardere onderwerpen worden niet geschuwd. Ze is voor mij een grote steun ! En ik hoop dat ook voor haar te zijn. Vriendschap is zo belangrijk :lips:

Ben nog steeds aan het opruimen en kwam gisteren dus in de kelder ( de alcoholische dranken zijn uiteraard verdwenen!) diverse alcoholvrije wijnen en andere drankjes tegen. Bij vorige pogingen waren die echt nodig, dus s' middags zo rond 4 uur zat ik met een mooi wijnglas met AV wijn te "pimpelen". Als een soort van surrogaat-verdoving ......

Deze flessen had ik dus als "bescherming" aangeschaft, maar deze keer heb ik hier dus echt absoluut geen behoefte aan. Wederom een "bewijs" dat het deze keer toch echt anders is.

Wat niet verandert is mijn afspraak : vandaag drink ik niet, wat er gebeurt ! Zonder dit is mijn dagopening niet compleet :D

Ben nog wel een beetje aan het zoeken naar wat ik s'avonds wil drinken en de laatste tijd zit ik dus vaak met een beker warme melk of bouillon op de bank. Niet erg, maar misschien op dat vlak maar eens wat experimenteren. Ben in tegenstelling tot koffie bijvoorbeeld helemaal geen theeleut, dus misschien moet ik me daar maar eens wat in gaan verdiepen en een paar lekkere smaken in huis halen. Als iemand suggesties heeft, graag ! ( Ik ben overigens geen fan van zwarte thee....:huh:

En dan nu een ontbijtje, maar eerst even de statistieken bijwerken :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D

 

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een beetje geëxperimenteerd met alcoholvrije wijn en bubbels. Maar merkte dat ik het meer deed om mee te doen met de rest dan dat ik het echt lekker vind. Alcoholvrij bier daarentegen vind ik wel echt lekker. Maar drink vooral veel verse groene thee (verschillende smaken) en verse gemberthee. Die laatste kan je dan nog kruidnagel, citroen of basilicum of iets dergelijks bij doen. Beetje experimenteren wat je lekker vind. Of verse muntthee met een beetje honing. Maar vooral de gemberthee vind ik wel een goede vervanging voor koffie. Het heeft iets pittigs als het een tijdje getrokken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Beatrix:

Goedemorgen iedereen :rose:

Wow, een voor mijn doen lange en rustige nacht. Zo mogen er meer volgen :D

Ben na al die jaren onderhand wel gewend aan die korte nachtjes, maar overdag zit ik dan "opeens" rechtop in de stoel te slapen en dat is minder. S' avonds precies hetzelfde. Een film of programma afkijken lukt zelden, dus ik neem goede programma's, mooie en spannende films gewoon maar standaard op, want niets is vervelender dan het eind van de film niet te halen :huh:

Vandaag eerst  sporten en vanmiddag weer kliederen met verf :D en natuurlijk "bijpraten" ( wat kan een mens toch kletsen :rolleyes:) Met deze goede vriendin ben ik nooit uitgepraat : luchtige onderwerpen ( we lachen wat af)  maar ook zwaardere onderwerpen worden niet geschuwd. Ze is voor mij een grote steun ! En ik hoop dat ook voor haar te zijn. Vriendschap is zo belangrijk :lips:

Ben nog steeds aan het opruimen en kwam gisteren dus in de kelder ( de alcoholische dranken zijn uiteraard verdwenen!) diverse alcoholvrije wijnen en andere drankjes tegen. Bij vorige pogingen waren die echt nodig, dus s' middags zo rond 4 uur zat ik met een mooi wijnglas met AV wijn te "pimpelen". Als een soort van surrogaat-verdoving ......

Deze flessen had ik dus als "bescherming" aangeschaft, maar deze keer heb ik hier dus echt absoluut geen behoefte aan. Wederom een "bewijs" dat het deze keer toch echt anders is.

Wat niet verandert is mijn afspraak : vandaag drink ik niet, wat er gebeurt ! Zonder dit is mijn dagopening niet compleet :D

Ben nog wel een beetje aan het zoeken naar wat ik s'avonds wil drinken en de laatste tijd zit ik dus vaak met een beker warme melk of bouillon op de bank. Niet erg, maar misschien op dat vlak maar eens wat experimenteren. Ben in tegenstelling tot koffie bijvoorbeeld helemaal geen theeleut, dus misschien moet ik me daar maar eens wat in gaan verdiepen en een paar lekkere smaken in huis halen. Als iemand suggesties heeft, graag ! ( Ik ben overigens geen fan van zwarte thee....:huh:

En dan nu een ontbijtje, maar eerst even de statistieken bijwerken :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D

 

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

 

 

 

 

Gingerbeer is erg lekker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Brrr, wat is het weer koud. Ik heb al gezien, dat wordt straks weer autoruiten krabben :face-icon-small-shocked:

Had eerlijk gezegd gehoopt dat we langzaam richting lente zouden gaan. Ik heb het wel gehad met die kou....

IK WIL ERUIT !! Nou zul je zeggen : dat kan nu toch ook, maar ik ben een echte koukleum. Het liefst kruip ik onder een dikke wollen deken op de bank, kachel/open haard aan, beker warme chocomelk en mooi boek. Het houden van een winterslaap zou voor mij ook ideaal zijn :D

Maar ja.......we moeten het er mee doen ! Dus na ontbijt warm aankleden en dan toch maar mijn programma afwerken : boodschappen doen, naar de markt, even langs de kringloop ( altijd leuk: waar zal ik nu weer mee thuis komen :lol:) en naar het buurthuis voor lekker bakkie koffie  en in hun bieb een spannend boek uitzoeken !

Een mens  cq. ik ben snel tevreden. Vooral zoals ik me nu voel ! Als ik nog terugdenk aan een paar maanden geleden : ik sleepte me voort, deed eigenlijk weinig tot niets, liep vaak toch wat down door het huis, deed op de automatische piloot de huishoudelijke taken en zo gingen de dagen, weken, maanden voorbij. Zonde van deze tijd !!

Zonder alcohol geniet ik van m.n. de kleine dingen. Een vriendelijk woord, de mooie natuur ( ondanks de kou...) de slapende kat, maar zeker ook van mezelf, ik bloei helemaal op ! Van "oude" vrouw ( zo voelde ik me toen toch regelmatig) tot "jonge" blom :D. Weliswaar met de nodige lichamelijke pijntjes/gebreken, maar toch.......

Jong van lijf zal het inderdaad niet meer worden, maar jong van geest : kom maar op !!

En dat alleen omdat ik nu al 38 dagen alcoholvrij ben !! Een heel bewuste keuze : een keuze voor mezelf, mijn gezondheid, mijn leven en ik geniet !!

Elke morgen na het wakker worden beloof ik mezelf : wat er ook gebeuren gaat vandaag, ik drink geen alcohol ! en ik bevestig dat hier op het dagpact en mijn eigen draadje. Ik schrijf hier even, allemaal niet wereldschokkend, voor velen misschien onbelangrijk, maar voor mij is dit mijn leidraad ! Dan een lekker ontbijtje en de dag kan beginnen ! En vandaag is dat met autoruiten krabben :o.  Brrrrrr.......

Maar eerst even de statistieken bijwerken :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D

 

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Brrr, het was 14 oC in de woonkamer toen ik zojuist beneden kwam.....ik denk dat ik weer onder de wol kruip :D

Vandaag wordt een thuisdag, verder met opruimen. Kwam in mijn vroegere werkkamer allerlei administratie tegen van de jaren 90 e.v.. Die kunnen onderhand wel door de shredder, toch ? Ben er gistermiddag al aan begonnen en ook wel weer leuk om zaken tegen te komen, waar je je toentertijd enorm druk om hebt gemaakt en nu bij kan glimlachen :)

Men zegt : de tijd heelt alle/vele wonden en je wordt natuurlijk ook wat milder ( merk ik).

Nu alleen nog wat milder tegenover mezelf worden........ En ook leren accepteren dat ik niet altijd de beste beslissingen hebt genomen.....Dat anderen in mijn leven niet altijd de beste/de juiste beslissingen hebben genomen. Waar ik dan wel "slachtoffer" van ben geworden. En mezelf wilde verdoven......

Ben momenteel duidelijk aan het terughalen, openbreken, verwerken en proberen los te laten. Op momenten is dat moeilijk, staat het huilen me nader dan het lachen en toch is het nodig. Achter me laten, verder gaan, een nieuw pad in slaan. Het is nodig ! Ik wil het !!

En dan zal het ook makkelijker zijn de alcohol definitief en voor altijd los te laten. Ik heb dergelijke destructieve "bescherming" niet meer nodig ! En dat letterlijk opruimen van zaken hoort hierbij !

En naast het huis opruimen hoort daar ook het schoonmaken/reinigen van mijn lijf bij. Jaren van mezelf niet goed behandelen, me niets waard voelen en daarna handelen, daar komt langzaamaan verandering in. Dat komt omdat ik het heft nu in eigen handen neem. Ik bepaal nu !

Net zoals ik bepaal/besluit vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Dag voor dag en het voelt goed !

 

Dus hier de statistieken  :rolleyes::

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D

 

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je letterlijk en figuurlijk aan het opruimen bent geslagen. Zal idd niet altijd makkelijk zijn, maar geeft achteraf denk ik wel een fijn gevoel. Hier ook bezig is huis. Gaat niet snel, maar probeer elke dag iets te doen. Keuken bijna klaar :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Goed geslapen, uitgerust wakker en helder hoofd en zin in de dag van vandaag :D

Mooie gevolgen/resultaat van het niet meer drinken !! Je vraagt je toch steeds meer af waarom het zo lang geduurd heb om die beslissing te nemen. Wat waren dan toch de voordelen van dat alcoholgebruik....behalve misschien die eerste slok van die mooie wijn ??? Maar ja, dat weegt natuurlijk helemaal niet op tegen al die nadelen !!

Ach, misschien had ik gewoon wat tijd nodig :blush: Blijven hangen in het verleden heeft niet zo veel zin, ik richt me op de toekomst en de vele mooie jaren die hopelijk mij nog gegund zijn ! Ik ben nu voorzichtig bezig mijn gezondheid weer op de rit te krijgen en ik geniet van de mooie stappen :heart:

Vandaag heb ik een blanco agenda. Ook wel eens lekker. Dat jarenlange rennen vol met stress ( en drank) heeft zijn tol ook geëist, dus regelmatig een blanco dag inlassen is goed, doet me goed !

Ik ga een lekker ontbijtje maken, maar eerst even de statistieken:

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D

VANDAAG DRINK IK NIET, WAT ER OOK GEBEURT ! ( deze houden we er nog even in :D)

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :rose:

Korte nacht, vreemde geluiden om het huis en voelde me niet meer echt veilig in mijn bed en kon de slaap dus niet meer vatten.... 

Voordeel is dan dat je op je gemak kunt nadenken over hier, dit forum, wat dit voor mij betekent en het pad dat ik ben ingeslagen. Gisteren gesprek met psych en kunnen/mogen constateren dat ik al mooie stappen heb gemaakt. Tot nu toe geen hobbels tegen gekomen en ik kijk met open blik naar de toekomst die voor me ligt :D Een mooie ontdekkingsreis !

Was ik eerst echt boos en verontwaardigd dat een vriendin mij zei dat de wijn toch wel snel er doorheen ging, nu ben ik haar dankbaar dat ze mij die spiegel heeft voorgehouden. Oh, ik kon haar wel wurgen :angry:, hoe durfde ze.....maar wat een geluk dat er iemand de durf/moed heeft gehad en mij "gedwongen" heeft in die spiegel te kijken !! En wat is ze nu trots op mij :heart:. Ik trouwens ook hoor !!

Ook dit forum vervult een belangrijke rol  om bij de les te blijven. Ik lees veel en ik schrijf op mijn eigen draadje. Ik maak elke dag de afspraak : wat er ook gebeurt, ik drink vandaag niet ! 

Dus er komt vandaag weer een :D bij :

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

En dan nu ontbijtje en tweede, oh nee het is al de derde,  koffie :lol:

Een fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :heart:

Waarschijnlijk ligt iedereen hier nog lekker te slapen en draait zich nog een keertje om.

Ik dus niet.......Als ik er s' nachts uit moet ( toiletbezoek) dan moet dat met mijn ogen dicht doen en daarna val ik gewoon weer in slaap. Maar s' ochtends doe ik mijn ogen open en ben meteen klaar wakker om de dag te beginnen..... Alsof ik na 5 a 6 uur slapen gewoon erg ongeduldig ben en vol energie er weer een leuke dag van wil maken:D

Ach, ik zal nooit een uitslaper worden. Accepteer dat nu maar :unsure: Eens een ochtendmens, altijd een ochtendmens..... Dacht dat dit voor een groot deel te maken had met de alcohol die elke dag vloeide, maar nu ik toch al een tijdje "droog' sta ( met uitzondering van oudjaarsavond ( glaasje champagne ) drink ik nu 53 dagen niet, dus zal die alcohol toch wel uit mijn systeem zijn, toch ?

Ach, als dit het grootste probleem is !! Daar valt mee te leven :) 

Wat veel belangrijker is :

Gisteren kreeg ik een compliment van iemand die zei dat ik goed bezig was, maar nu niet moest doorschieten naar de andere kant ( = nooit meer drinken.........) alsof dit een soort van rigide gedrag is dat vermeden moet worden ! Het was overigens iemand die zo nu en dan eens een wijntje inschonk, dus geen grootgebruiker.

En deze opmerking blijft nu al een paar uur in mijn hoofd zitten. Ik ben een persoon van uitersten, van alles of niets. Dat klopt inderdaad ! Dus op zich snap ik de opmerking wel. Alleen met betrekking tot alcohol is dit eigenlijk een hele vreemde. Hieraan zie je dat alcohol eigenlijk een geaccepteerde drug is, een soort van cadeautje aan jezelf dat je verdiend hebt...... Bij roken is het geen issue. Dat is gewoon slecht ! Maar bij alcohol wordt toch nog anders gedacht....

Deze opmerking blijft nu hangen en kwam de gedachte echt in mijn hoofd : hoe zou het zijn als.....

Zo werkt het dus : je voelt je goed, je bent goed bezig, er komt iemand voorbij en maakt een redelijk nonchalante opmerking en BAM, het zit in je hoofd :wacko:.

Hier moet ik dus meteen iets mee doen !! Het mag niet gaan etteren, ik mag niet gaan twijfelen, ik wil dit niet !! Vandaag dus even bij de les blijven, eventuele verkeerde gedachten pareren en weer even terug naar het belangrijke moment van beslissen om niet meer te drinken. Waarom wil ik dit, waarom doe ik dit : Dit is een bewuste keuze, een keuze voor mezelf, mijn gezondheid, mijn leven !!!!!

Vandaag heeft mijn afspraak dus extra gewicht : Wat er ook gebeurt, ik drink vandaag geen alcohol !!

En meteen hebben ook de statistieken een belangrijke functie : Kijk eens wat ik al bereikt hebt. Wil ik dit nu echt weggooien ?? Voor wat........Ik weet wat er dan weer gaat gebeuren : van 1 glas wordt het snel weer 1 fles. DAT NOOIT MEER !!  

Vandaag wordt dus een belangrijke dag ! IK KIES VOOR MEZELF !! 

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Heb zo'n gevoel dat ik vandaag nog wel een keer hier zal langskomen.  Op dit soort momenten is een forum belangrijk ! Een houvast.  Dus waarschijnlijk tot later.

Wens iedereen een fijne, droge dag toe.

Beatrix :lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beatrix:

 

Deze opmerking blijft nu hangen en kwam de gedachte echt in mijn hoofd : hoe zou het zijn als.....

 

Goed dat je dat ziet.  Een rotgevoel door een opmerking en direct de gedachte aan het te verdoven. 

Ik denk niet dat het een compliment was.  Deze persoon vindt waarschijnlijk gewoon dat je doorslaat?  Deelt jouw enthousiasme niet.  En verpakt dat in een 'compliment.'  Mensen leren dat dat aardig gedrag is. Maar als je zo'n compliment krijgt voelt dat niet zo. 

Voor mij is dan de uitdaging om te accepteren dat iemand dat vindt. Daar geen gevaar in zien. 

:rose:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Etty:

Goed dat je dat ziet.  Een rotgevoel door een opmerking en direct de gedachte aan het te verdoven. 

Ja, zo snel kan het dus gaan !!

Gelukkig herkende ik het, dus nu alert blijven, het accepteren en doorgaan op de ingeslagen weg.

Dit is de weg die ik wil en ga vervolgen :present: ( = cadeautje voor mezelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yana:

Het is voor mensen die niet verslaafd zijn moeilijk te begrijpen dat 'doorslaan' naar niets drinken soms de enige mogelijkheid is. Jij weet dat wel dus dan hoef je niet te twijfelen.

Goed bezig :rose:

Dank je Yana ! Fijn om hier de bevestiging te krijgen dat ik goed bezig ben !

Juist op dit soort momenten heb je/heb ik dat nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Beatrix:

Ach, ik zal nooit een uitslaper worden. Accepteer dat nu maar :unsure: Eens een ochtendmens, altijd een ochtendmens..... Dacht dat dit voor een groot deel te maken had met de alcohol die elke dag vloeide, maar nu ik toch al een tijdje "droog' sta ( met uitzondering van oudjaarsavond ( glaasje champagne ) drink ik nu 53 dagen niet, dus zal die alcohol toch wel uit mijn systeem zijn, toch ?

accepteer dat je dat eerste jaar aan het ontgiften bent en ook je mindset heeft zoń jaar nodig. Als ex drinker heb ik nog steeds een beetje dat van alles of niks, dus de niks qua drank komt me heel goed uit en de rest ach, dat zie ik als ondergeschikt aan drank/gif. Kijk het filmpje van Els Noorlander nog maar eens af en toe, als je gaat twijfelen. Zij verwoordt het zo goed en de dingen die ze zegt zijn wetenschappelijk onderzocht en beschreven. Samen met jouw eigen waarnemingen,  inzichten en verbeteringen, kun je concluderen dat ongeduld iets is om te onderzoeken per keer.
Soms is het een katalysator om dingen te doen en soms verleidingen om te troosten/belonen (maar destructief).
Inzichten zonder handeling brengen geen verandering. Dat was mijn zin toen ik die las als onderschrift bij iemand hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...