Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei bumperjim:

Nou, laat die AV wijn maar zitten. Ik ben er nog geen een tegen gekomen die de keuring doorstaat en ja, dan is het gevaar wel aanwezig dat je voor het eggie gaat :unsure:

Nou ben ik absoluut geen bierdrinker en een 0,0 bier vind ik in de zomer wel lekker. Of dat in de winter ook zo is.......Van water en thee moet ik er s' nachts regelmatig uit, vandaar dat ik iets anders wil proberen. Gisteravond heb ik aan de warme melk gezeten, maar om dat nu elke avond te doen :wacko:

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Beatrix nog een welkom van mij,  jij gaat het wel redden schat ik in.

Wat drinken we nog,

door de dagen heen de gewone thee en koffie momenten,

bij echter dorst water.

Bij 'gezellig meedoen' , tonic of bitter lemon met half water, puur vind ik het veel te zoet.

bekenden kopen vaak voor mij alcoholvrij bier als ik op bezoek kom, nou vooruit dan maar denk ik dan, maar ik ben er niet

gek op, al is dat bier best okay.

na een paar jaar zonder alcohol, is het allemaal eigenlijk niet interessant meer is mijn ervaring.

jij succes hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Das geen quote van mij.

Klopt natuurlijk, ik was je aan het quoten en dacht toen: och, ik kan ook zo wel antwoorden :D 

Dus even deleten dacht ik......

Maar ik kreeg die zin : 2 uur geleden zei bumperjim met geen mogelijkheid weg..... Ben een beetje een digibeet :blush::blush: Zal de leeftijd wel zijn haha

Hoop dat je het snapt ! Dit was dus gewoon mijn antwoord op jouw berichtje :lol:

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een puntje van aandacht : morgen is het vrijdag en het begin van het weekend.

Steeds als ik weer eens pogingen deed om de alcohol onder de knie te krijgen, was dat het moment waarop onrust in mijn lijf kwam en kwamen de smoezen op tafel of toch weer iets in te schenken......( ja, noem alles maar op, deze kwamen allemaal voorbij bij mij.....:unsure:)

Die onrust voel ik momenteel (nog) niet, maar ik weet dat ik nu alert moet zijn/blijven en al vast wat alternatieven, niet alleen qua drinken, maar ook diverse bezigheden moet zoeken, waardoor ik de dag, de avond van morgen makkelijk tegemoet kan treden.

Omdat ik niets in huis heb, verdwijnt die onrust meestal wel als de winkels dicht gaan ( hier om 21.00 uur ). In het verleden trok ik vaak ook al een oud/kapot joggingpak aan, waarmee ik de straat niet op ging/durfde en me weer helemaal omkleden vond ik dan teveel moeite :blush:

Wat doen jullie als deze onrust voorbij komt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Goedemorgen iedereen :rose:  Vandaag dag 6 :D:D:D:D:D:D

Opgestaan met enorme spierpijn.......Gisteren mijn eerste personal training gehad. Mijn hemel er zijn spieren aangeboord die al jaaaaaren niet meer gebruikt zijn :(

Daarnaast ben ik sinds begin deze week dus aan het poetsen geslagen. Ik schreef al dat ik bezigheden/activiteiten aan het onderzoeken was om het niet-drinken beter te kunnen hanteren en aangezien het ook hard nodig was ( ben niet zo'n poetster) misschien gisteren iets te veel hooi op mijn vork genomen. Was gisterenavond zo moe dat ik redelijk vroeg mijn bed ben ingedoken.

Vandaag dus vrijdag en ik ben me ervan bewust dat deze dag dus vaak aanleiding was voor de zoveelste valpartij. Maar ik maak nu een afspraak : wat er ook gebeurt : Ik drink niet vandaag !!

En ga eens kijken of ik het lijstje met bezigheden zelf ook verder niet kan uitbreiden. @bumperjimen @lady janealvast bedankt voor de eerste aanzet hiertoe. Ik denk dat ik inderdaad wel alleen maar leuke dingen als een soort van beloning ga opschrijven waar ik dan uit kan kiezen. Poetsen zal daar zeker niet opstaan haha :lol:

Ik wens iedereen hier een mooie, droge ( in alle opzichten !! want ik ben ook die regen onderhand wel zat :angry:) dag

 

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even op een paar vragen tegelijk antwoord te geven, @Beatrix:

voor wat betreft een drankje ter vervanging: ik neem nog wel eens Crodino met ijs (van die kleine flesjes italiaans spul, doet een beetje denken aan Campari). Heeft een verrassende smaak, die helemaal niet aan alcohol doet denken, maar wel eens wat anders is. 

voor wat betreft activiteiten ter vervanging (ipv poetsen:lol:): ga naar een andere ruimte dan daar waar je gewoon was om te drinken. Ik ga regelmatig vroeg met een boek naar bed. Of ga iets met je handen doen (breien, haken, kleien, legpuzzel, spelletje op je telefoon). 

Soms lijkt niets echt op een vervanging en is uitzitten de enige optie. Op dat soort momenten komen jouw goede voornemens van de vroege ochtend van pas: wat er ook gebeurt, ik drink vandaag niet!! 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PytjeJa, Crodino vind ik ook lekker. Maar.......ik ben een gulzige drinker ( in ieder geval zeker met witte wijn:blush:) en ik merk dat ik ook gulzig ben met water, thee, koffie en ook Crodino. Zo'n 6-pack kan er in 1 avond doorheen gaan. 

Dit is dus wel een dingetje : minder snel drinken en meer genieten van een slok....... Ik genoot ook niet echt meer van die witte wijn, de fles ging er gewoon snel in :blush: maar vond ik die wijn nu ook lekker....Denk het niet !Maar zoals al eerder gezegd : ik kan geen maat houden ( werken drinken, eten, zorgen e.d.) misschien moet ik dit toch eens onder de loep nemen.......

Ja, ik wil dat motto elke dag herhalen. Misschien slijt dat er dan wel in :lol:

Dus omdat het vrijdag is : Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik NIET !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:!

Dat vroege opstaan.... misschien moet ik het maar gewoon accepteren :o

Vandaag dag 7 :D:D:D:D:D:D:D ( het wordt al een mooie ketting zo !

De eerste week is me niet tegengevallen. Maar ja, dat ken ik natuurlijk wel: die eerste week, die eerste 2 weken zonder een druppel alcohol ( blij, trots, kan de wereld aan etc. etc. ) en dan gaat de euforie van het begin er weer/opeens af en komt dat stemmetje in mijn hoofd me lastig vallen. Natuurlijk herkenbaar voor jullie ! Dus hoe ga ik hier mee om zodat die volgende valpartij niet plaatsvindt.....

De eerste week heb ik het huis van boven tot onder gepoetst, ben ik gestart met een personal trainer en viel elke avond moe maar voldaan mijn bed in. Maar ja, dat poetsen ( wat al niet echt een hobby is :() is klaar en ga ik echt niet elke week herhalen.

Ik wil weer starten met meditatie. Heeft me jaren goed geholpen, maar zoals het gaat met  veel ( vaak positieve) zaken, verdwijnt dat zonder dat je het in de gaten hebt opeens naar de achtergrond. Dat zelfde geldt voor TaiChi.

Dat is dus de "opdracht" voor week 2 : zoek een alternatief tijdverdrijf zodat de alcohol naar de achtergrond verdwijnt. En nu graag definitief !!

Ik wens iedereen een fijne, droge zaterdag toe 

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Het is vandaag dag 8 :D:D:D:D:D:D:D:D

Heb zelfs een uurtje uitgeslapen haha. Ik ben jaloers op al degenen die lekker tot een uur of 9 kunnen slapen. Als het mij in het verleden wel eens gebeurde, dan was het - als ik eerlijk ben - meestal als gevolg van teveel drank :blush:.

Maar ik wil lekker fris en fruitig opstaan en niet brak.....Dus hopelijk gaat dat ook nog lukken. Komt goed !!

Vandaag dus het begin van week 2 en ik voel me nog steeds prima. Het gaat goed, geen cravings, geen stemmetjes, geen onrust. En daar zit ik eerlijk gezegd wel een beetje op te wachten....Want zo ging dit gevecht meestal/altijd : de eerste week ging het prima en toen kwam de overmoed :wacko: en ging ik weer voor de bijl.... Ik zat er op te wachten, en het gebeurde ook ( selffulfilling prophesy ??)

Toch voel ik me nu sterker en voelt het meer als een erg bewuste keuze en niet als een dwang. Ik wil oh zo graag gezond de volgende fase in mijn leven in en niet verdwaasd wat doormodderen. Ik wil zelf richting geven aan mijn toekomst en het me niet laten overkomen. Want ik ben best bang dat ik dan aan het afglijden ga en dan is het eind zoek......

Dus ik kies voor de dag-voor-dag-aanpak en zoals mijn motto luidt : VANDAAG DRINK IK NIET, WAT ER OOK GEBEURT !!

Ik wens iedereen hier een fijne, droge dag toe.

Tot later

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Beatrix:

Toch voel ik me nu sterker en voelt het meer als een erg bewuste keuze en niet als een dwang

Exact wat ik ook ervaar Beatrix. Ik zit ook pas in de tweede week en heb mij er in berust, nooit meer drinken. Dat is volgens mij het grote verschil met de vorige pogingen om te minderen, toen voelde het als een  beperking en telde ik de dagen tot ik weer mocht drinken. Dan was je toch continu bezig met het volgende glas wijn/drank. En die gedachte maakte het dat ik continu zin had in drank. Dat was voor mij simpelweg nooit vol te houden. Nu heb ik een streep gezet onder al dat gedoe en dat geeft kracht. Natuurlijk heb ik wel eens zin in een lekker glas tijdens het koken of in de avond,  maar die gedachte is relatief makkelijk weg te duwen i.t.t. eerder.

Ga zo door!

bewerkt door Maarten82
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maarten82We lopen rustig samen op met gelukkig geen al te moeilijke momenten.

Maar toch.........(en nu wil ik geen problemen bij je teweeg brengen, maar...) heb jij deep down ook niet ergens zo'n stemmetje van .....wanneer komt die duivel voorbij......

Het gaat zo goed, misschien wel te goed, dus wanneer komt die valpartij......zo ging het toch altijd en waarom zou het nu wel goed komen.......

Nee, ik twijfel absoluut niet aan mijn beslissing en het geeft nu al rust, maar ik denk wel dat ik aan de onderliggende problematiek moet gaan werken, het fundament zo gezegd sterker maken. Omdat anders er opeens iets voorbij komt waardoor ik onderuit ga, ondanks de goede voornemens en mijn sterke overtuiging dat dit de goede weg is.

Er ligt (natuurlijk??) iets aan ten grondslag aan deze zelfvernietigende verslaving ( net zoals aan mijn gedrag op andere vlakken ) en misschien wordt het hoog tijd om dat aan te pakken, zodat dit gedrag DEFINITIEF verandert.

Dit is zo maar een gedachtegang op de zondag.....en dit los ik ook niet zo maar op, maar wel iets om mee aan de gang te gaan.

Voor nu fijne zondag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beatrix:

Maar toch.........(en nu wil ik geen problemen bij je teweeg brengen, maar...) heb jij deep down ook niet ergens zo'n stemmetje van .....wanneer komt die duivel voorbij......

Het gaat zo goed, misschien wel te goed, dus wanneer komt die valpartij......zo ging het toch altijd en waarom zou het nu wel goed komen......

Oh ja zeker, maar voor nu gaat het mij goed af. Ik klamp mij vast aan de vele voordelen van niet drinken. En ik blijf rust vinden in de wetenschap dat drinken en ik niet samen gaan. Dat was een behoorlijke stap voor mij om te erkennen, maar wel de juiste merk ik nu. Eerder zag ik geen groot gevaar in weer beginnen met drinken na een periode van geheelonthouding, aangezien ik toch een paar dagen (of langer) kon stoppen?

Maar dat is geen stoppen maar uitstellen. Uitstellen  tot ik weer los kon gaan en rap terugviel in mijn oude drinkpatroon (lees: minimaal 1 fles wijn per dag... minimaal!). En het laatste jaar merkte ik dat mijn tolerantie steeds hoger werd. Dus ik ben ervan overtuigd dat ik op het juiste moment heb gezegd: 'tot hier en niet verder.' Want als ik zo door was gegaan dan was ik wellicht verder van huis geweest en had ik de wilskracht niet meer om te kunnen stoppen.

 

Groet Maarten

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Het is vandaag dag 9 :D:D:D:D:D:D:D:D:D en ik ben best wel trots !!

Ben opnieuw beginnen te tellen per 1 januari, maar ik was natuurlijk al een beetje aan het "proefdraaien" vanaf half december. En toch is er een groot verschil. In december waren er  elke dag wel moeilijke momenten, waar ik mezelf doorheen moest praten, stond ik regelmatig op het punt om naar de winkel te gaan of stond tijdens het boodschappen doen bij de schapen met wijn......en dat stemmetje was best irritant. Met Oud&Nieuw een paar slokjes champagne ( die ik dus helemaal niet lekker vond) en toen was daar het moment !

En vanaf 1 januari is het "opeens" veel makkelijker. Alsof er geen drankprobleem meer is. Natuurlijk is die er wel hoor, dus ben gerust ik blijf alert en ga door op het ingeslagen pad. Maar zo voelt het bijna !

Ik denk dat nu het moment gekomen is dat ik niet overmoedig moet worden, mag worden en goed oplet dat er niet "opeens" valkuilen op dat pad verschijnen, waar ik zonder erg intrap. Want ik ben realistisch genoeg om te weten dat het niet altijd zo makkelijk zal blijven. Daarom is het ook belangrijk dat ik aan de gang ga met de onderliggende problematiek en die een plek kan geven, los kan laten, zodat die dus geen prominente plek meer zal hebben in mijn leven.

Het is ook tijd dat ik een goede vriendin ga inlichten over dit gekozen pad. Mochten er dan toch moeilijke momenten komen, dan kan ik (dat weet ik zeker !) ook bij haar terecht. En zo wil ik langzaamaan ook anderen gaan vertellen dat ik alcohol verbannen heb uit mijn leven. Ik voel me steeds sterker, dus het wordt tijd om schoon schip te maken!

Vandaag is in ieder geval mijn motto: Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik NIET !!

Wens iedereen hier een fijne, droge dag 

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bumperjim:

Goed bezig!! :rose:

Wat zijn je valkuilen, heb je daar een idee van? Want als je je kent dan kan je ze omzeilen. 

Als ik blij ben, als ik verdrietig ben, als ik boos ben, als ik me onrechtvaardig behandeld voel, als het regent, als de zon schijnt, als de vakantie begint, als er een moeilijke klus aangepakt moet worden, als het tegenzit, als het meezit  etc.etc.

Dus ja, wanneer niet,,,,,..Maar ik weet dus ook dat ik nu - naast het niet meer drinken, verder ook aan de slag moet gaan. Daarom was het denk ik ook zo moeilijk om het in het verleden vol te houden. Nu ik blijkbaar de goede knop heb gevonden en omgezet wordt het tijd om dieper te gaan en de oorzaak/oorzaken/onderliggende problematiek te lijf te gaan. Het fundament te verstevigen zodat mochten er weer eens moeilijke momenten op mijn pad komen ( en dat gaat natuurlijk gebeuren, that's life) ik sterk/sterker ben om dat gevecht aan te gaan !

De vraag is dus : moet ik ze omzeilen ( kost enorm veel energie) of moet ik ze aanpakken en loslaten??

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beatrix:

Als ik blij ben, als ik verdrietig ben, als ik boos ben, als ik me onrechtvaardig behandeld voel, als het regent, als de zon schijnt, als de vakantie begint, als er een moeilijke klus aangepakt moet worden, als het tegenzit, als het meezit  etc.etc.

Er is inderdaad altijd wel een excuus om te drinken. Dat maken we er natuurlijk zelf van, maar dan maakt het wel extra moeilijk. Daarom vind ik je motto ook zo passend :)

Tja die onderliggende problemen. Ik twijfel nog steeds zelf. Moeten ze echt aangepakt worden of als het dingen uit het verleden zijn - zoals bij mij - is het dan beter om die dingen daar te laten voor eens en altijd en in het nu te gaan leven? Ik denk er veel over na dezer dagen. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Prana:

Tja die onderliggende problemen. Ik twijfel nog steeds zelf. Moeten ze echt aangepakt worden of als het dingen uit het verleden zijn - zoals bij mij - is het dan beter om die dingen daar te laten voor eens en altijd en in het nu te gaan leven? Ik denk er veel over na dezer dagen. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Heb ook niet echt zin om alles uit het verleden in detail aan te pakken. Dus te moeten herleven....Zoals men zegt : het verleden kun je niet veranderen, maar wel hoe je er naar kijkt. En vooral wat je dan voelt...

Wat ik zou willen is dat ik een manier vind om er mee om te gaan, het verleden te accepteren en te kijken wat ik er mee kan, hoe het me krachtiger kan maken. Nu komt dat negatieve verleden te pas en te onpas en op de meest - niet altijd fijne momenten - opeens weer voorbij en neemt mijn leven weer over. Ik wil zelf de regie over mijn leven hebben en dat kan denk ik alleen als ik het verleden accepteer als gegeven en wat het me heeft gegeven ( en dan met name in positieve zin!), Om daarna dat hoofdstuk af te sluiten en een nieuw "boek" te gaan schrijven :D

Fijne dag vandaag :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De knop lijkt om @Beatrix en dat is punt 1.
punt 2 zou je je vriendin kunnen maken, heel belangrijk
om die in te schakelen als je eens kwetsbaar bent (wel voor je drank neemt)
en met haar kun je ook twijfels bespreken misschien over hulp inschakelen/of niet?
Ikzelf heb het wel gedaan en dat was niet makkelijk, maar ik zou het zo weer doen.
Ik kom uit de lichaamsgerichte hoek en het lichaam liegt niet. Mijn brein en vermogen
om alles wat krom is recht te praten wel. Hier had iemand als onderschrift:
inzicht zonder handeling brengt geen verandering.
Die stond er ook voor mij dus. Ik ben een kei in dingen goedpraten, uitstellen of gaan vreten i.p.v. drinken, ng steeds.
Onmatigheid zal altijd een trigger zijn, maar liever in gezondere dingen dan drinken dan maar.
Ik heb rust gevonden in mijn trauma's en daardoor ook in mijn verdere leven.
Ik heb nog steeds een machteloos gevoe als ik anderen zie worstelen, vooral mijn kinderen.
Maar hoe ik daarmee omga bepaal ik nu wel zelf. En dan blijft zonder drank, zo schat ik dat nu in. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken de valkuilen @Beatrix. Heb er vaker dan een hele kudde ezels mijn kop aan gestoten. Blijkbaar is dat nodig om tot een definitief besluit te komen. En dan nog, wat is een definitief besluit? Wat is precies "de knop om"? Dat je niet meer twijfelt als je in één van de talloze emoties terecht komt, die jij noemt? Oud gedrag moet slijten en nieuw gedrag steeds meer als vanzelf voelen. Jezelf daar echt de kans voor geven, dag voor dag, kan alleen maar als je niet iedere keer met jezelf gaat onderhandelen over je verlangens op de korte termijn. Je hebt inderdaad een sterk motto: dus ook vandaag gaat het lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...