Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen:rose:

Zit weer vroeg te genieten van het concert net vóór mijn open slaapkamerraam. Dan is vroeg wakker worden geen straf met al die vogeltjes die allemaal het hoogste woord willen hebben :D

Vandaag een doe-dag, heb al een heel to-do-lijstje gemaakt, dus dadelijk eerst ontbijten, krant lezen, douchen/aankleden, de kat knuffelen en eerst de boodschappen in huis halen! Dat boodschappen doen is ook veel makkelijker geworden, wat te denken van het meezeulen van die wijnflessen ( of later ook die 3 liter pakken....:wacko:) En de gang naar de glasbak is al weer een tijdje geleden :rolleyes: Nu realiseer ik me dat de boodschappentassen vol met lege flessen wegbrengen toch wel erg sneu was/aanvoelde....Ik stelde het ook steeds uit, zodat ik uiteindelijk met schaamrood op de kaken echt voor mijn gevoel urenlang daar heel voorzichtig die legen flessen in de glasbak gooide ( die dus net geleegd was en het lawaai dus oorverdovend was/leek):blush:

Elke maand zet ik het uitgespaarde geldbedrag op een speciaal geopende bankrekening ( mijn AV rekening) die dus aan het eind van het jaar hopelijk lekker zal uitpuilen ! En natuurlijk ook elke maand een klein cadeautje voor mezelf, dus het wordt tijd om te bedenken wat ik mezelf eind maart mee ga verwennen :present: En ook al wordt het al gewoon om niet te drinken, het stilstaan aan het eind van de maand is toch iets speciaals en daar hoort gewoon een :present: bij !! Het is tenslotte toch een hele prestatie die ik hier neerzet ( jaja, als je jezelf niet kietelt.......:D)

Voor vandaag weer een op het oog makkelijke afspraak. Toch zijn er ook best wel eens momenten waarop ik die afspraak uit het raam zou willen gooien hoor. Met name als ik denk aan de komende zomermaanden  kan het nog wel eens lastige momenten opleveren bedenk ik me...(terrasje, BBQ in de tuin, tot s'avonds laat in de tuin zitten met vrienden, vakantie e.d.). Dat waren nu net van die genietmomentjes en dat deed ik dan toch met een glas wijn in de hand........ Dus die afspraak houden we er voorlopig echt nog even in : Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !!

Een fijne, droge dag iedereen!

Beatrix:lips:

..................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 22 x :D 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vogel geluiden in de morgen zijn zo lekker wakker worden. Kan hier ook erg van genieten.

Dat ritje naar de glasbak helaas erg herkenbaar. En dan maar hopen dat je geen bekenden tegenkomt. Ging het liefst naar een glasbak wat verder van huis :ph34r:

De zomernachten en BBQ’s zie ik ook wel wat tegenop. Al moet ik zeggen dat ik wat lekkere alcoholvrije biertjes heb ontdek. Beter dan frisdrank, want dat vind ik vaak te zoet. En omdat ik nooit bier dronk heb ik er niet dezelfde associatie bij als bijvoorbeeld alcoholvrije wijn. Dat laatste kan ik beter niet doen heb ik gemerkt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Emmy:

En omdat ik nooit bier dronk heb ik er niet dezelfde associatie bij als bijvoorbeeld alcoholvrije wijn. Dat laatste kan ik beter niet doen heb ik gemerkt.

 

Nou.... de alcoholvrije wijnen die ik tot nu toe geprobeerd hebben, vind ik echt bocht :( 

Maar 0,0 witbier is inderdaad wel lekker in de zomermaanden. Dus goed plan !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook maar de alcoholvrije biertjes proberen voor die momenten. Moet zeggen dat ik daar ook wel tegenop zie. Waren makkelijke maanden wat dit betreft. Begrijp nu ook waarom dry januari is gekozen als alc. vrije maand ;)  Feb, maart en april zijn dan ook nog redelijk makkelijk. Maar dan beginnen toch wel de moeilijkere zonnige maanden, met terrasjes, bbq's, zomeravondjes etc.

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

De kat is door het dolle heen, ziet en hoort allemaal vogeltjes in de tuin, dus die blijft voorlopig nog even binnen :P

Wilde vandaag eigenlijk naar buiten, maar het weerbericht voorspelt niets dan regen........dus even nieuw plan maken : ik ga de schuur opruimen ( ben dus zowel buiten als binnen :D) zodat er weer plek is voor de tuinstoelen/kussens/parasols/tuingereedschap. In de wintermaanden wordt dat zo'n plek waar je alles maar even "neerlegt". Dus nu vol gestouwd met van alles en nog wat.... Dus opruimen NU !!

Het figuurlijk opruimen waar ik de afgelopen maanden mee aan de slag ben gegaan is echt een verademing. Wilde tijden de deur naar het verleden dicht houden en zo weinig mogelijk aan denken, maar het is een hele goede beslissing geweest ! Het heeft even geduurd, maar zelfs op mijn leeftijd is het nooit te laat om "oud zeer" aan te pakken.

Want ook het drinken heeft natuurlijk hier iets mee te maken, want dat "oud zeer" heeft me gemaakt tot wie ik nu ben, met al mijn positieve en negatieve kanten. Dus ja, het gaat niet alleen maar over het niet inschenken van dat eerste glas wijn.......maar ook over het overdenken van, aan de slag gaan met, met het opruimen van, het een plek kunnen/willen geven !! En gek genoeg werkt dus ook het opruimen van huis en nu dus de schuur therapeutisch/helend. Dus aan de slag !!:D Gelukkig liggen er geen lege flessen meer :)

Ook vandaag begint de dag met even stilstaan bij de afspraak die ik al weer zo'n 3 maanden geleden gestart ben : Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !! En dus ook vandaag !!

Wens iedereen een fijne, droge dag toe,

Beatrix:lips:

..............................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 23 x :D 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Ja, dat nuchter zijn is wel een dingetje........(zie dagpact).En als je er een probleem mee hebt, dan is er misschien wel sprake van een verslaving :unsure: Laat ik het maar persoonlijk maken: ik ben verslaafd aan koffie.....

Normaliter ben ik s' ochtends altijd best wel vroeg wakker, maar vanmorgen dus heel vroeg toch de wekker gezet.

Waarom ?? Omdat ik vanaf 06.15 uur NUCHTER moet zijn en dan heb ik het niet over alcohol, want dat heb ik al enige tijd verbannen uit mijn systeem :D Dus heb net een ontbijtje verorberd, maar nog veel belangrijker 3 grote koffie gedronken......Want ik mag pas weer over een paar uur toegeven aan deze verslaving.

Want dat is het wel: een verslaving !!

Zonder koffie kan een dag niet beginnen, ben ik sjachrijnig, niet te genieten en een kwelling voor iedereen die in mijn buurt komt......:angry: Dus duidelijk een gevalletje van een verslaving. Toch ??

 En dat brengt me op het volgende : is het nu zo dat iemand vaak verslavingsgevoelig is op meerdere terreinen tegelijkertijd ? Dus niet alleen verslaafd aan de alcohol, maar ook aan : (in mijn geval) koffie, maar ook ( in mijn geval) werk, en  ook (in mijn geval) zorg voor anderen of vergeet ook niet (in mijn geval) lekker eten/allerlei lekkernijen/drop......

Nu ik de alcohol verbannen heb, komt dus nu de koffie-verslaving veel nadrukkelijker naar de oppervlakte......Maar de laatste tijd dus ook drop ! En dan rijst de vraag : moet ik elke verslaving nu gaan "bevechten"?? Moet nu elke verslaving me ontnomen worden ?? Mag ik nog genieten  en toegeven aan al die lekkere dingen/gewoontes ?

Waarom dit nu opeens naar boven komt borrelen ?? Waarschijnlijk omdat ik nu al 40 (!!) minuten zonder koffie ben :unsure:

Dus de komende uren wordt het even lastig. Wat niet lastig wordt is mijn dagelijkse afspraak : Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik geen alcohol ! ( maar of ik dat ook zo resoluut zou kunnen zeggen over koffie........)

Wens iedereen een fijne, droge dag toe ( met lekkere en met liefde gezette koffie :D)

Beatrix:lips:

................................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 24 x :D 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beatrix:

moet ik elke verslaving nu gaan "bevechten"?? Moet nu elke verslaving me ontnomen worden ?? Mag ik nog genieten  en toegeven aan al die lekkere dingen/gewoontes ?

Ik weet het niet, 'bevechten' lijkt me ongezellig maar wie weet kun je op een meer organische manier loskomen van sommige dingen die nog dwars zitten?
Verslaafd zijn aan werk en zorgen voor anderen lijkt me sowieso al niet iets om erg van te genieten toch?

Mensen die rookverslaafd zijn zeggen ook vaak: "mag ik dan nergens meer van genieten?" Maar als je niet verslaafd bent klinkt dat bijna komisch. Genieten? Van zo'n kankerverwekkende stinkstok?
Als je het objectief bekijkt is er ook niks lekkers aan het wegstouwen van een hele zak drop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Yana:

..............
Als je het objectief bekijkt is er ook niks lekkers aan het wegstouwen van een hele zak drop.

Nou........:unsure: daar verschillen we dan toch van mening :P

Had er gisteren helemaal geen moeite mee hoor haha. Om over koffie maar te zwijgen.....

Inmiddels al 2 uur zonder......

Stoppen met roken ( zo'n 30 jaar geleden) was makkelijker dan nu die drop of die zalige vers gezette koffie opgeven.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook een hardnekkige gewoonte zijn om altijd iets aan jezelf te moeten verbeteren.  Daar heb ik lang last van gehad.  Dat lijkt ook op een verslaving.  Ik was niet in staat het huidige moment te beleven zonder 'iets erbij' . Zonder in gedachten bezig te zijn met anderen, of een betere versie te worden van mezelf in relatie tot anderen.  Een illusie van controle.  Om een andere illusie af te dekken: dat ik niet goed genoeg ben zoals ik nu ben. 

Als  een middel of een gewoonte in mijn brein het label: 'fout/moet ik mee stoppen' had gekregen, dan werd het een ding. Dan kon ik  er ook niet meer van genieten.  Mocht er van mezelf niet meer van genieten. En er was altijd wel iets waarmee ik aan het worstelen was, aan het stoppen.  

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koffie is voor mij ook wel een ding. Dronk ik altijd al veel. Niet per se meer dan voor het stoppen met drinken. Snoepen ben ik wel meer gaan doen. Eigenlijk in de veronderstelling dat ik, nu ik al die calorieën van de alcohol niet binnenkrijg, best wat anders kan nemen. Gevolg is wel dat mijn gewicht toeneemt. Toch zijn er wel verschillen in alle verslavingen denk ik: alcohol neem je vaak omdat je al die andere dingen die je teveel doet, een beetje wilt compenseren. Ik zeg “je” maar dat was in mijn geval zo. Dus voortdurend zorgen voor anderen, te hard werken, alles onder controle houden zorgt ervoor dat ik mijn lichaam volstop cq verdoof met rook, drank, cafeïne en zoetigheid. Aan de ene kant streng voor jezelf en aan de andere kant geen maat weten houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Allemaal. Ook ik, voordat ik aan iets nieuws voor mezelf begin, zeg tegen mezelf dat ik zal slagen. Vooral als het om de universiteit gaat. Hier heb ik constant wat moeilijkheden, ik denk dat de studenten me zullen begrijpen. Maar desondanks ben ik er zeker van dat ik IB EE zonder problemen kan klaarmaken.Gelukkig staan er veel diensten klaar om mij hier in korte tijd mee te helpen.

bewerkt door JohnHolley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

21 uur geleden zei Etty:

Het kan ook een hardnekkige gewoonte zijn om altijd iets aan jezelf te moeten verbeteren.  Daar heb ik lang last van gehad.  Dat lijkt ook op een verslaving.  Ik was niet in staat het huidige moment te beleven zonder 'iets erbij' . Zonder in gedachten bezig te zijn met anderen, of een betere versie te worden van mezelf in relatie tot anderen.  Een illusie van controle.  Om een andere illusie af te dekken: dat ik niet goed genoeg ben zoals ik nu ben. 

Als  een middel of een gewoonte in mijn brein het label: 'fout/moet ik mee stoppen' had gekregen, dan werd het een ding. Dan kon ik  er ook niet meer van genieten.  Mocht er van mezelf niet meer van genieten. En er was altijd wel iets waarmee ik aan het worstelen was, aan het stoppen.  

@EttyHeb dit even laten bezinken en daar zit ook bij mij zeker een kern van waarheid in.

Ga er eens verder mee aan de slag. Thanks !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Pytje:

Koffie is voor mij ook wel een ding. Dronk ik altijd al veel. Niet per se meer dan voor het stoppen met drinken. Snoepen ben ik wel meer gaan doen. Eigenlijk in de veronderstelling dat ik, nu ik al die calorieën van de alcohol niet binnenkrijg, best wat anders kan nemen. Gevolg is wel dat mijn gewicht toeneemt. Toch zijn er wel verschillen in alle verslavingen denk ik: alcohol neem je vaak omdat je al die andere dingen die je teveel doet, een beetje wilt compenseren. Ik zeg “je” maar dat was in mijn geval zo. Dus voortdurend zorgen voor anderen, te hard werken, alles onder controle houden zorgt ervoor dat ik mijn lichaam volstop cq verdoof met rook, drank, cafeïne en zoetigheid. Aan de ene kant streng voor jezelf en aan de andere kant geen maat weten houden. 

Klopt @Pytje Het zal zeker een vorm van compensatiegedrag zijn. Bij mij is er ook dat stemmetje dat zegt : geen wijntje, nou....dan mag ik wel iets lekkers....En dat zie je dus ook aan de weegschaal.... Ik kan dagen heel streng zijn en me aan het gekozen voedingspatroon houden en dan" ineens" kan ik geen maat meer houden en MOET ik drop, chocolade, gewoon iets :unsure: en dan komt de weegschaal weer in beweging......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Wakker geworden, uit mijn bed gesprongen, de gordijnen open en........het regent !!

Bah ! Ik had me vandaag anders voorgesteld :angry: Wilde op de fiets naar de markt voor kaas en eieren ( nee, boter gebruik ik al lang niet meer ;)) en dan de tuin in om het gevecht aan te gaan met al dat onkruid.......Heb het gevoel dat alle buren hebben afgesproken dat dit jaar al het onkruid van de straat bij mij mag groeien........

Het wordt waarschijnlijk gewoon lekker op de bank kruipen, mooie muziek aan, boekje erbij en hopen op een mooie zondag met veel :sun::sun::sun:.  Alhoewel, buienradar voorspelt heel wat nattigheid...... je zou er van aan de drank geraken.....dus maar snel een afspraak met mezelf maken : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeuren gaat !

Nu eerst maar eens een lekker ontbijtje maken ( gekookt eitje en toast, croissantje met marmelade en natuurlijk koffie ;) )

Fijne dag vandaag

Beatrix:lips:

..................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 25 x :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

En inderdaad...gisteren behoorlijk nat geworden en met deze harde wind was een paraplu natuurlijk ook niet echt handig en dat gevecht heb ik dus ook verloren...... Paraplu dus exit...... 

De rest van de dag binnen gebleven en lekker op de bank naar een oude scandinavische thriller-serie gekeken :D

Vandaag maar een rommeldag inlassen :unsure: en voorbereiden op mijn eerste "bezoek" aan mijn hutje op de hei. Altijd leuk om alles weer in orde te maken, te soppen, in te richten, zodat ik de rest van het seizoen meteen kan genieten als ik die kant uitga. Gewoon tas met wat kleding meenemen en na aankomst stoel naar buiten en lekker in/van de natuur genieten. Wat heeft een mens dan nog nodig :D In ieder geval fijn dat ik al die flessen wijn niet mee hoef te sjouwen ( geen winkel in de buurt ). De kat heeft dan ook vakantie, want zijn oppasbaasje thuis verwent hem enorm :D

Goed, weer even naar het onderwerp waarvoor ik hier ben ^_^

Nu ik geslaagd ben voor alle bloedtesten en ook de uitslag van de laatste onderzoeken positief zijn (=goed) kwam toch de gedachte voorbij dat ik nu dus misschien, eigenlijk best wel, waarom niet..... weer iets zou kunnen inschenken...

Dus meteen gingen de alarmbellen af !! Ho, stop, waar ben ik mee bezig ? Ga ik nu mijn gezondheid opnieuw weer te grabbel gooien ..........Laat ik nu de alcohol weer mijn leven overnemen.....

Laatste schreef ik dat het eigenlijk best allemaal wel goed ging, geen hobbels, geen cravings, niets geen" gevecht".... Nou, dit is dus een hobbel met HOOFDLETTERS !!

Dus nu oppassen en niet luisteren naar dat stemmetje, die me op een hele vriendelijke, maar geniepige wijze probeert over te halen. Nu moet ik streng zijn, het heft in eigen hand nemen, de controle houden en als een soort van matrone de deur dichtgooien en op slot doen. HIER KOMT GEEN ALCOHOL IN !!!

En nu is mijn dagelijkse afspraak nog belangrijker : Vandaag drink ik geen alcohol, wat er ook gebeurt !

En als het lastig wordt, hier naar toe komen en het van me af schrijven !! Vroeg ik me laatst nog af wat de toegevoegde waarde van dit forum, van dit draadje voor mij is...Nu dit dus !!

Fijne, DROGE dag !

Beatrix:lips:

.......................................

 

anuari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 26 x :D 

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan komt de gedachte toch om de hoek kijken, herken het, hoe beter het gaat des te meer denk je af en toe, het kan wel. Maar juist omdat het zo goed gaat denk ik wat zou ik een trut zijn om weer te beginnen. Voel mij zo goed, gezondheid zo goed, waarvoor dan? Dan zet ik een lekkere kop thee en beem iets schandalig lekkers erbij en dan geniet ik ook. Het hoort erbij denk ik dan, is nodig om te leren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een hardnekkige gewoonte of verslaving kom je allerlei situaties tegen, waar je normaal gesproken weer terug zou vallen. Als je doorzet bij dat goede medische nieuws, een terrasje, verjaardag, tegenslag of juist vrolijkheid, kerstmis etc etc dan is het de keer erop een stuk makkelijker. Als je het ziet als een training maakt dat het wat lichter, is mijn ervaring tenminste.

Je hoeft niet streng te zijn, wees lief voor jezelf  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

En al weer de laatste week van maart. Wat gaat het snel !! En eerlijk gezegd had ik - toen ik in december hier kwam - nooit gedacht dit te halen. Ver vooruit kijken wil ik ook niet, want je weet tenslotte niet wat er allemaal op je pad komt. Natuurlijk is er mijn sterke intentie om de alcohol buiten de deur te laten , maar dan toch....

In mijn vriendenkring heeft afgelopen week iemand een snel naderend "doodvonnis" gekregen. Niet meer behandelbaar en "ga nog maar even genieten".....Natuurlijk een (bijna) onmogelijk advies, maar ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen.......

Daar dacht ik dus aan toen ik wakker werd..... en aangezien ik nog in de beginfase zit van dit alcoholvrije pad en ik bij genieten toch ook nog aan dat wijntje denk......Pfff, dit houdt me dus de afgelopen dagen bezig......

Sorry voor dit zware onderwerp op de vroege morgen, maar ja, dit hoort ook bij het leven en dit zijn situaties waarbij je dus zwaar aan het wankelen gaat/kan gaan. Ja, wat zou ik doen......

Ik ga in ieder geval proberen er voor ze te zijn, dat is het enige wat ik kan doen. En natuurlijk ook zorgen voor mijn eigen gezondheid en deze niet in gevaar brengen ( als je er al wat aan kan doen....).

Dit vroeg ik me dus vanmorgen af. Een beladen onderwerp, maar het kan dus plotseling op je pad komen en kan je hele leven op de kop zetten........en wat doet dat dan met eerder gemaakte afspraken  die je vol overtuiging met jezelf hebt gemaakt ?

Toch maak ik ook vandaag een afspraak : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik niet !!

Geniet, zolang het kan

Fijne dag

Beatrix:lips:

.....................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 27 x :D 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In jouw omgeving heeft iemand een slecht  bericht gekregen, ik heb daar juist vaak aan gedacht toen ik.nog dronk. Deze mensen hebben geen keuze, ik heb deze keuze wel. Hoe kan ik willens en wetens mijn gezondheid op het spel zetten? 

Ook zwaar wellicht, maar zo kijk ik er tegenaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Mariann:

In jouw omgeving heeft iemand een slecht  bericht gekregen, ik heb daar juist vaak aan gedacht toen ik.nog dronk. Deze mensen hebben geen keuze, ik heb deze keuze wel. Hoe kan ik willens en wetens mijn gezondheid op het spel zetten? 

Ook zwaar wellicht, maar zo kijk ik er tegenaan. 

Klopt @Mariann, zo denk ik er NU ook over en dat was één van de redenen om het roer om te gooien. Heel bewust, juist om mijn gezondheid niet nog verder in gevaar te brengen.

Maar dan toch.......wat zou ik doen als ik zo'n bericht zou krijgen ( de dokter zegt ga de resterende tijd nog maar even genieten....) schenk ik dan dat wijntje dan toch in of.......... Voor je gezondheid hoef je het dan niet meer te doen....:unsure:)

Misschien is het de duivel verzoeken om dergelijke gedachtespinsels te hebben, nu het gelukkig voor mij niet aan de orde is, maar ja, dan toch.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...