Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Pytje:

Ik herken de valkuilen @Beatrix. Heb er vaker dan een hele kudde ezels mijn kop aan gestoten. Blijkbaar is dat nodig om tot een definitief besluit te komen. En dan nog, wat is een definitief besluit? Wat is precies "de knop om"? Dat je niet meer twijfelt als je in één van de talloze emoties terecht komt, die jij noemt? Oud gedrag moet slijten en nieuw gedrag steeds meer als vanzelf voelen. Jezelf daar echt de kans voor geven, dag voor dag, kan alleen maar als je niet iedere keer met jezelf gaat onderhandelen over je verlangens op de korte termijn. Je hebt inderdaad een sterk motto: dus ook vandaag gaat het lukken!

Ja de "knop om" is slechts het begin van alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor mij was de knop om toen ik hier las hoe het ook kan en hoe ik het nooit meer wil.
ik voelde dat ook zo toen. ik heb best emoties rond drank soms, maar triggeren doet het me niet.
twijfelen, verleidingen, stress, trauma's, machteloosheid, alles komt nog steeds langs en gaat ook weer weg
en zonder drank kan ik er nog wat van leren ook. Hoeft niet, mag wel. Leven is gewoon een stuk duidelijker zo
en dat geeft mij rust.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, wat een flutweer vandaag, je zou er van aan de drank raken :wacko::D

Op zich een prima dag gehad. Op de koffie ( weerstand geboden aan suiker/gebak :))

Allemaal dames op leeftijd/gepensioneerd en wat blijkt :ontspannen met een wijntje hoort er blijkbaar gewoon bij en het tijdstop ( begin van de middag) is echt geen probleem om de fles te ontkurken/open te draaien.

Nou was ik de BOB, maar ook als dat niet het geval was, had ik geen glas wijn genomen en het bij koffie gehouden. Mijn motto is niet voor niets : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik NIET !!

Alcohol hoort er blijkbaar "gewoon" bij ........Misschien valt het nu pas echt op ( nu ik niet meer drink) maar het is toch eigenlijk van de zotte. Toch ??

Ook nu is het nog steeds flutweer, maar ik kruip dadelijk op de bank, dekentje over me heen en een beker warme melk. Ik ga genieten van de avond. Tot later :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn volleyteam, 12 in totaal, komt geregeld bij elkaar als er een jarig was.
Meestal blijft het bij koffie met of zonder lekkers erbij, maar als het echt gezellig is
en er een stel blijft plakken wordt er altijd gevraagd of we nog wat anders willen drinken.
Meestal een saai nee, maar ik vraag nog wel eens om thee, en dan zit de helft ook ineens aan de thee.
En i.p.v. een 2e rondje taart, krijgen we dan ook wel eens elk een tosti. En dan voel ik me zo rijk met
deze meiden. In wezen heeft ieder zijn leven goed op orde, en dan is alcohol gewoon niet nodig,
een stoorzender zelfs. Bij de weekendjes weg, voor de corona, werd er ś avonds wel gedronken, de
meesten matig, en lang geleden zakte ik dan wel eens door met één van hen, voor de goede gesprekken, weetjewel.......
zo blij dat dat niet meer hoeft. ik kan me geen enkel gesprek herinneren en de ander ook niet. die drinkt nog wel
trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane Zou het dan toch te maken hebben met het feit dat ik nu bij de club gepensioneerden hoor...:o

Onderzoeken wijzen ook uit dat naarmate de leeftijd vordert en vooral na het arbeidzaam leven, men wat gemakkelijker omgaat met alcohol. Toch gezellig samen met dat wijntje (....) Geen verplichtingen meer etc. etc.

Zo is het bij mij ook wel gegaan, vandaar pas echt een probleem na mijn pensioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady janeOke, we zijn dus leeftijdsgenoten :D.

Zo heeft iedereen dus zijn/haar eigen ervaring en is het niet altijd makkelijk om verklaringen voor iemands gedrag mbt alcohol te vinden/te duiden. Omdat ikzelf zo'n 10 jaar geleden gestopt ben met werken en toen in een andere fase kwam, kwam ik blijkbaar ook meer mensen tegen die wat "makkelijker" met alcohol om gingen, Vandaar dat ik de relatie heb gelegd tussen niet meer werken en "gezellig" aan de wijn. En nu ik gestopt ben viel me dit gewoon op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri02:

Haha, is dat niet wat vol op het veld? Toen ik nog wel eens volleybalde zaten we maar met z'n zessen in een team B).

nog steeds hoor, met trainen is 12 dus makkeijk, en voor de wedstrijden zijn we altijd met 7 (1 reserve) en rouleren de spelers. En op t zand spelen we van alles, 2 tegen 2 wordt te zwaar, dan verkleinen we het veld, maar 4 tegen 4 of zoveel als er mensen zijn. 6 tegen 6 halen we helaas zelden meer. Ik zit in de hoek waar mensen afvallen helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Het is vandaag dag 10 :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D !

Heb zowaar een gat in de dag geslapen. Werd om 07.20 uur wakker.

Wow, als dat mijn voorland is nu ik niet meer drink. Zalig !!!!

Vandaag geen afspraken, dus nog even de laatste stuiptrekkingen bij het poetsen en daarna komt de personal trainer me weer even afmatten :o.De keuze voor een 1-op-1 training is echt fijn. Misschien had ik de verkeerde sportschool, maar daar werd begeleiding gegeven aan al die jonge meiden in strakke pakjes en stond ik maar moederziel alleen een beetje aan de apparaten te trekken. Nu alle aandacht en ik zie ook echt vooruitgang ! Het wordt nog wat om mijn oude dag :D

Maar ook dit hoort bij het goed voor mezelf zorgen : gezonde levensstijl, geen alcohol meer, beweging en ontspanning dmv meditatie en niet te vergeten mezelf zo nu en dan een schouderklopje geven :rose:

Het wordt vandaag een mooie dag ( ondanks de regen die waarschijnlijk hier weer met bakken naar beneden zal vallen) want : wat er ook gebeurt, ik drink vandaag NIET !!

En nu is het tijd voor een ontbijtje. Fijne dag iedereen

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-12-2022 om 07:34 zei Gizmo555000:

Ja ja Allemaal herkenbaar voor mij………vlucht vluchten en vechten tegen mijn behoefte om te verdoven.

ik ben al jaren aan het vechten tegen mijn alcohol verslaving en ook al ben ik nu anderhalf jaar van de drank af,voel ik me nog steeds slecht en schuldig…………..met namen door alle ellende die ik door de drank heb veroorzaakt. Ook heb ik nog steeds angst …angst voor een terugval.

ik gebruik Campral als zuchtremmer echter mijn andere coping gedrag moet ook veranderen ik ben net nieuw hier oprit forum en wil graag met gelijk gestemde mijn verslavingsproblemen delen

Hoi Gizmo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben nog niet bepaald van de drank af. Ik heb pas Oxasepam besteld tegen de zenuwen. Dat zou moeten helpen. Als ik die binnen heb over een paar dagen, gaat het beginnen.

Ik wil graag contact met je onderhouden tijdens dit proces. En ik heb ook vragen. Zoals: wat is eigenlijk teveel drinken. Hoeveel eenheden dronk je zelf? Ik ongeveer 7 of 8 eenheden per dag.

Anyway, ik hoor graag van je.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Retro; Gizmo was hier maar heel kort, en misschien leest hij je niet.
Je kunt zijn naam aanklikken en ziet dan zijn postings. en bovenin staat een envelopje afgebeeld
als je dat aanklikt kun je de reacrie van hierboven in een privé bericht kopieren/plakken. Hopelijk
krijgt hij dan in zijn privé mailadres een bericht daarover. Dat kun je uitschakelen, maar wie weet?
succes! en welkom hier:)

deze plek is van @Beatrix, maar op deze afdeling kun je een eigen voorstelplek maken als je wilt.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik mijn bed nu ga opzoeken. De laatste uren een snoepbui gehad en is de nodige chocolade soldaat gemaakt. Dus voordat ik nu echt buikpijn krijg.......

Even bekeken/onderzocht of dit een soort van compensatiegedrag is voor het niet drinken van alcohol. Maar op dat terrein voel ik helemaal geen zucht/aandrang/cravings. Het gaat wat dat betreft gewoon heel lekker en heb er absoluut geen behoefte aan. Er is geen stemmetje dat me probeert over te halen. Ik ben juist heel trots op mijn besluit en hoe ik het de afgelopen periode heb aangepakt

Misschien moet ik er  niets achter zoeken en het gewoon maar accepteren dat ik even wilde snoepen/behoefte had aan suiker.

Dus voor nu : welterusten :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose: 

Vandaag dag 11  :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!

Een slechte nacht achter de rug, teveel suiker waarschijnlijk, dus hyper. En het regent weer/nog steeds :angry::angry:

Dadelijk het restant van de chocolade maar in de kliko gooien, want ik wil er geen probleem bij ( gewichtstoename)

Vandaag wordt dus binnen zitten, binnen sporten. Echt balen, want ik voel me dan al gauw ingesloten en ga me vervelen, er komt niets uit mijn handen met alle gevolgen van dien. Dus extra opletten nu. Niet dat ik neig naar drinken of zo, maar dat duiveltje kan zomaar tevoorschijn komen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik er in trap......

Dus wat ga ik vandaag doen ???

Nu eerst maar eens koffie, ontbijt en de krant

Tot later

Beatrix:lips:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ga toch lekker naar buiten joh, kan jou die regen wat schelen, als binnen zitten een valkuil is ;) 

Net buienradar bekeken en tussen de buien door ook periodes droog. Dus beter buiten wandelen dan op loopband.

Wie weet wat/wie er allemaal op mijn pad komt :D

Fijne dag iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alcohol is omgezette (loze) suikers
dus eens je lijf is afgekickt wordt de zucht naar suiker beter
maar; bij mij is mijn eten fixatie er altijd geweest en die blijft
en eten moeten we, dus ik moet goed opletten wat ik inkoop.
Ik heb bijna altijd pelpindaś in huis, dat houdt me in de avond
bezig zonder al te veel kwaad te kunnen. en regenachtige dagen
beloon ik mezelf soms met overdag een film kijken. in de bios
op 50+ of thuis op de laptop via hdtoday.cc )geweldige site)
Maar elke dag naar buiten, door weer en wind ook, samen met zwemmen geeft
me dat een gezonde boost. De sportschool heb ik opgezegd toen ik het zwemmen
ontdekte. Zoek iets dat echt bij je past en geen "moeten" wordt, heeft mij
veel gebracht. Alles mag maar niets moet.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beatrix:

Vandaag wordt dus binnen zitten, binnen sporten. Echt balen, want ik voel me dan al gauw ingesloten en ga me vervelen, er komt niets uit mijn handen met alle gevolgen van dien. Dus extra opletten nu. 

 

 

Of juist wel lekker naar buiten, ook al regent het. Mijn ervaring sinds we een hond hebben is dat het vaak wel erg lekker is. Goede kleding en schoenen aan en gaan met die banaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En opeens, de hele middag geen regen. Dus snel naar buiten

8 uur geleden zei lady jane:

alcohol is omgezette (loze) suikers
dus eens je lijf is afgekickt wordt de zucht naar suiker beter
maar; bij mij is mijn eten fixatie er altijd geweest en die blijft
en eten moeten we, dus ik moet goed opletten wat ik inkoop.
Ik heb bijna altijd pelpindaś in huis, dat houdt me in de avond
bezig .......

Oke, het is dus een bijkomend afkickverschijnsel. Nooit geweten , dus dank voor deze info.

Ook bij mij is eten een dingetje ( mijn hele leven al) dus ik moet, nee, ik wil wel extra opletten. Die pelpinda's zijn trouwens een goed idee. Én je ben lekker bezig, én een handje vol is prima als gezond alternatief. Morgen even langs de notenbar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Emmy:

Of juist wel lekker naar buiten, ook al regent het. Mijn ervaring sinds we een hond hebben is dat het vaak wel erg lekker is. Goede kleding en schoenen aan en gaan met die banaan :D

Ben meer een kattenmens, maar dat zie ik nog niet gebeuren, dat ik de kat ga uitlaten :lol:

Maar ben vanmiddag wel lekker even een rondje om geweest. Geen druppel gevallen, dus goed gevoel aan over gehouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen !

Vandaag dag 12 :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D !

En inderdaad nog steeds flutweer..... Vannacht vlogen er een paar plastic emmers door de tuin vanwege de harde wind.

En ook buienradar geeft voor vandaag alleen maar regen aan. Balen !!

Ik zal de lol in het leven vandaag dus bij/in mezelf moeten gaan vinden en ik heb zojuist besloten me vandaag maar weer eens creatief te uiten en aan de slag te gaan met verf en kwast . Nee, niet het huis, maar het canvas :D

Wie weet wat voor een mooi schilderij dat gaat worden :D Enerzijds het positieve van de afgelopen 12 dagen en het mooie genomen besluit en anderzijds de storm buiten.

Gisteren trouwens inderdaad minder suiker tot me genomen en veel beter geslapen. Dat snoepen is natuurlijk compensatiegedrag ( het lijkt wel alsof mijn handen heel zenuwachtig een andere beweging - van het glas naar mijn mond - zoeken). Maar dat eten van snoep en snacks is natuurlijk een verkeerde keuze !! ( en nog steeds dezelfde beweging :lol:)

Dat dagelijks even stilstaan bij wat ik merk bij mezelf, welke veranderingen er komen is goed voor me. Het maakt me bewust van de keuze, het pad dat ik ben ingeslagen.

Voor vandaag betekent het in ieder geval : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik NIET !!

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe. Tot later !

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat is inderdaad geen goede vervanging @Beatrix, al dat suiker, chips enz.
Mij triggert het trouwens als ik dat doe
Krijg dan veel meer trek in alcohol ook vaak
Daarom meteen gestopt met suiker en ongezonde dingen ook. Bevalt echt veel beter !

Jij gaat verder top he ! :)
Mooie slogan heb je trouwens elke dag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei rapilos:

Nee, dat is inderdaad geen goede vervanging @Beatrix, al dat suiker, chips enz.

Klopt, maar ik wilde in het begin niet al te streng voor mezelf zijn. Ik wist eigenlijk wel ( van eerdere pogingen) dat dit erbij hoorde, dus ik mocht even. Overigens zie ik dit nu niet als de zoveelste poging, maar als een goed overwogen besluit !!

Maar nu mag t wel afgelopen zijn, anders heb ik dadelijk een ander probleem:unsure:

Het gaat tot nu toe inderdaad best lekker. Maar ben nog wel voorzichtig. Ik weet dat er nog moeilijke momenten komen en ik wil me hiertegen wapenen. Onder andere door hier elke dag te zijn, te schrijven. Misschien voor anderen minder interessant, maar ik doe het tenslotte toch voor mezelf :D 

Wie weet dat - mocht ik straks/op termijn alle stormen hebben doorstaan - ik ook voor anderen iets kan betekenen !!

Ben nu ook meer aan het lezen hier. Heel herkenbare verhalen. Het lukt niet iedereen altijd meteen, maar ook van struikelpartijen die voorbij komen, maar zeker ook de succesverhalen van velen hier helpen mij !!

Tot later :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...