Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei lady jane:

Accepteer dat je dat eerste jaar aan het ontgiften bent en ook je mindset heeft zo'n  jaar nodig. 

Inzichten zonder handeling brengen geen verandering. 

@lady janeBedankt voor je reactie vandaag. Ik haal er even deze 2 zinnen uit :

Vandaag bleef deze zin hangen : het eerste jaar ben je aan het ontgiften en je mindset heeft ook zo'n jaar nodig.....Ik begrijp dat het loskomen langer duurt dan een paar weken zonder alcohol. Maar ik had toch gehoopt dat het wat sneller zou gaan dan 1 jaar.....Van de andere kant begrijp ik ook dat het jaren te veel drinken niet binnen een paar weken uit je systeem is. Maar die zin kwam toch even binnen.....En dat brengt me naar de tweede zin :

De tweede zin ( Inzichten zonder handeling brengen geen verandering) is belangrijk, ook voor mij. Het is niet alleen dat glas laten staan, maar werken aan de onderliggende problematiek, dat kost misschien nog wel meer tijd en energie....maar het levert ook veel energie op !! En daar hou ik me aan vast !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Pytje:

Beatrix, dit soort momenten zijn er inderdaad. Denk je alle achterdeurtjes stevig te hebben dichtgetimmerd, staat er toch nog eentje op een klein kiertje. Hamer en spijkers maar weer tevoorschijn halen;)

En dus steeds alert blijven en je aandacht niet laten verslappen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

Het wordt een mooie dag, ik voel het :D 

Heb lekker geslapen, geen muizenissen meer in mijn hoofd. Met name het berichtje van @lady jane met betrekking tot dat jaar detoxen en resetten was gisteren best wel binnen gekomen. Het was aanleiding om even in alle rust dit te overdenken en dit een plek te geven ! 

Was het in eerste instantie een enorme berg die ik plotseling voor me zag opdoemen ( Pfff, gaat me dat wel lukken....) nu zie ik het als een uitdaging. Iets om naar uit te kijken. Een mooi pad om te bewandelen !! Een cadeautje :present: Voor mij, voor mijn gezondheid !

Alsof het zo moest zijn, kwam gisteren in mijn mailbox een tweetal uitgebreide artikelen mbt de relatie overmatig alcoholgebruik en hartproblematiek. Nu ben ik al jaren hartpatiënt en slik trouw elke dag de nodige medicijnen en wist ik natuurlijk dat alcohol nu niet echt een gezond goedje was ( understatement of the year....:blush:) maar toch..... Ik slikte toch al jaren die medicijnen, dus dat zou me toch wel beschermen......Jaja......

Hoe kan je jezelf toch zo voor de gek houden ! Jezelf zo verdoven, waardoor je je gezondheid zo enorm op het spel zet.... Ik heb al eens eerder geschreven dat mijn bloedwaardes steeds goed waren en dat was blijkbaar voor mij een soort van garantie, een soort van toestemming om door te gaan.......:blush: Hoe dom kun je zijn.....

Dus gisteren weer  een belangrijke stap gezet !! Naar herstel, voor mijn gezondheid ! Voor mezelf !!

En ook vandaag weer die belangrijke afspraak : Vandaag drink ik geen alcohol, wat er ook gebeuren gaat !

Dan ook nog even de statistieken bijwerken :D

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

En dan is het nu tijd voor het zondagse ontbijt !

Ik wens iedereen hier een fijne, droge dag toe.

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks mis met 'doorslaan naar de andere kant' zou ik zeggen zolang het aan die zijde goed toeven is. En als je zelf overtuigd ben van de juistheid van de eigen beslissing is het soms ook wel gezond om gewoon lak aan de opinie van een ander te hebben.

Dat ontgiften duurde bij mij trouwens bepaald geen jaar. Er zijn onderling vaak veel overeenkomsten tussen alcoholisten, maar vergeet ook niet dat iedereen zijn eigen verhaal, zijn eigen valkuilen, zijn eigen valkuilen, zijn eigen pad heeft. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. En sommige gaan ook naar Parijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Drukke dag vandaag, maar eerst ontbijt !

Elke morgen als ik wakker word, overdenk ik even de komende dag en het volgende  kwam naar boven :

De afgelopen jaren na mijn pensionering was ik - weliswaar niet de hele dag, maar wel vanaf zo'n uur of 4 in de middag - bezig met alcohol : zal ik wel, zal ik niet, zou ik zonder kunnen vandaag..... En als ik dan besloot die dag niet te drinken, dan sleepte ik mezelf voort om daarna vaak toch als " slaapmutsje " iets met alcohol in te schenken :angry:

Alcohol beheerste dus mijn dag ! Sinds ik gestopt ben, ben ik ook best veel op een dag bezig met alcohol, maar nu met een alcoholvrij leven. Ik ben heel bewust bezig met het "opruimen" en dat op meerdere vlakken. Naast het opruimen van mijn huis, de kamers, de kasten, de administratie, ben ik ook veelvuldig bezig met het opruimen, het verwerken van de onderliggende problematiek die nu naar de oppervlakte komt. Dat laatste slurpt energie, maar geeft me ook energie terug. Was het voorheen het snel weer wegstoppen van dit alles ( was ik echt een meester in :blush:), nu ga ik het aan !!

En ondanks het feit dat ik nu heel bewust aan de gang ben gegaan en het alcoholvrij leven me goed bevalt, hoop ik toch ook dat ik na verloop van tijd het als een vanzelfsprekendheid kan ervaren en het dan ook kan loslaten......

Ik ben jullie, dit forum niet beu hoor, maar zoals gezegd beheerst het nu wel mijn dag. Ik sta er mee op, kom hier langs, meerdere keren per dag ben ik hier om te lezen/te leren en indien mogelijk te steunen. En s' avonds voor het slapen gaan, overdenk ik mijn dag en komt mijn beslissing te stoppen natuurlijk ook voorbij en welke positieve gevolgen het me al heeft opgeleverd. 

Dus nog steeds  beheerst alcohol mijn dag.......En ik vroeg me vanmorgen dus af of dit na verloop van tijd toch ook weer weg gaat ?

Nee, ik ben niet aan het twijfelen hoor , het is geen (on)bewust opendoen van een deur om weer te gaan/te mogen drinken, maar het zou toch ook fijn zijn om ook deze "strijd" na verloop van tijd achter me te laten.....

Maar misschien is dat  wishful thinking..........

Ik laat het maar even voor nu ! Want de aandacht die ik nu besteed aan het niet-drinken heb ik nu in deze fase ook echt nodig. Dus ook mijn dagelijkse afspraak : wat er ook gebeuren gaat, ik drink geen alcohol  vandaag !

Voordat ik koffie nr 3 inschenk ook nog even de statistieken bijwerken :

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Emmy:

Snap je gevoel wel een beetje. Ook hier er nog veel mee bezig. Wat denk ik ook wel goed is. Aan de ene kant helpt dit forum daarbij, maar aan de andere kant word ik vaak ook wat onrustig van de verhalen die ik hier lees. 

Hoi @EmmyVan de verhalen die ik lees, wordt ik niet echt onrustig.

Het sterkt me juist door te gaan op de ingeslagen weg !! Maar het feit dat ik toch zo'n  beetje de hele dag ( nu in positieve zin) ermee bezig ben, is ook wel vermoeiend, waardoor er niet zo veel overblijft voor andere, niet aan de alcohol of de onderliggende problematiek gerelateerde gedachten/activiteiten......

Maar alles beter dan afhankelijk er van zijn. Ik ga er vanuit dat dit beter gaat worden:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Vandaag een druk dagje en alhoewel ik elke ochtend best wel vroeg wakker ben en dus eigenlijk geen wekker nodig heb, heb ik die vandaag wel gezet ( want je zult net zien dat op de dag dat je vroeg weg moet, je "opeens" uitslaapt :wacko:

Haasten doe ik sinds mijn pensionering eigenlijk niet meer aan, dus neem echt elke dag  de tijd voor wakker worden, lekker ontbijt, ochtendrituelen en zoals sinds enige tijd dus ook elke morgen even hier komen:D.

Maar vandaag toch even de tijd in de gaten houden :clock:

De dag kan natuurlijk niet beginnen zonder heel bewust mijn motto in me op te nemen: Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik geen alcohol !

Deze dagelijkse houvast heb ik nodig, dus die hou ik er nog even in !

Net zoals mijn statistieken, waar ik elke dag een glimlach van op mijn gezicht krijg. Een fijn begin van de dag !

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Maar nu dus echt even de pas er in : ik wens iedereen een fijne, droge dag

Beatrix :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, wat een nacht...Ik heb de uren op de wekker bijna vooruit willen duwen en ben er om half 5 maar uit gegaan. Nog langer liggen woelen en draaien heeft geen enkele zin meer :o

En ik weet nu al dat ook vandaag zo'n dag wordt waarop je voelt : vandaag wordt een echte flutdag, ik wil me verstoppen onder de dekens, het huilen staat me nader dan het lachen... dus zet de bel maar uit, praat vandaag maar met niemand, neem geen belangrijke beslissingen, doe voorzichtig in en om het huis, want ik stoot me geheid overal tegen aan ( dus natuurlijk overal bloeduitstortingen ....:() en laat het nodige uit mijn handen vallen..... Zo'n dag dus....:(:angry: Dus laat me maar even.......

Een paar keer per jaar overkomt me dit. Oorzaak...geen idee. Ik weet inmiddels dat ik het maar over me heen moet laten komen, er niet tegen moet vechten , en deze dag maar uitzitten. Ik hou me maar vast aan de gedachte dat het vanzelf wel over zal gaan. De volgende dag is het meestal ook over en kan ik er om (glim)lachen. Maar nu.....:angry:

En juist op zo'n dag is een duidelijke afspraak wel nodig, want van kwaadheid/irriteren kan ik gekke dingen doen, dus :

Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt, wat me ook overkomt, hoe ik vandaag ook tegen dingen aankijk, wie er ook voor de voeten loopt.........

(dit is dus ook het tweede bericht dat ik hier nu schrijf, want het eerste was opeens verdwenen....hoe, geen idee. :angry:Zo'n dag is het dus.....:face-icon-small-shocked:)

Dan ook maar even de statistieken bijwerken :

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ik ga ontbijten en laat het maar over me heen komen......

Hoop dat jullie een betere dag hebben ;)

Beatrix

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach @Beatrixwat vervelend zeg !
Je bent nog wel zo'n dappere do-do :)

Ik vind het ook heel interresant om jouw proces  te volgen zonder alcohol.
Dat de tranen soms hoog zitten herken ik ook hoor.
Had ik afgelopen week.
Zie dat ook als een soort (onbewust) rouw proces
Van elke dag een beloningswijntje(s) naar niets, is nogal wat he, onderschat dat niet !
gaat goed komen.
we zijn goed bezig toch ! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @rapilos zo'n dag overkomt me....(eens in de zoveel tijd...)

Maar zoals gezegd het gaat ook weer over. Moet het alleen even uitzitten.

Dacht ik vroeger dat het aan de hormonen lag, maar dat zal nu niet meer zijn :lol:

Misschien heb je wel gelijk: een soort van rouw, van loslaten. Dat wijntje(s) was/waren natuurlijk jaaaaaaaaren mijn vriend ( dat dacht ik tenminste...)Tot nu toe zag ik dat loslaten als een cadeautje voor mezelf, maar er zit natuurlijk wel het een en ander achter......Het loslaten van een vriend ( goed of slecht) gaat natuurlijk gepaard met emoties ( positief én negatief) !! Zo had ik het nog niet bekeken. Dank voor je berichtje !

Heb net een half uurtje gesport, dus ook het luie zweet is er uit:o

Ach, vanavond ga ik naar bed en morgen is het over....Hoop ik althans :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ! En het is weer voorbij :D:D

En zowaar ook nog goed geslapen ! En vol energie ! En een lekker kopje koffie in de hand :D Een goed begin van de dag !

Bedacht me gisteren dat ik toch wel erg veel koffie drink.......geen  vervanging van de wijn hoor, want heb altijd altijd wel veel koffie tot me genomen ( maar ja, wat wil je met zo'n zalig koffiemachien in de keuken....). Ga komende week maar eens proberen toch te minderen, misschien slaap ik dan ietsjes beter.....

Vandaag naar huisarts voor jaarlijkse checkup en uitgebreid bloedonderzoek. Ben benieuwd of de afgelopen gezonde 2 maanden al een positieve verandering laten zien. Maar misschien is dat nog te vroeg en moet ik nog een tijdje zo doorgaan. Wat ik overigens ook van plan ben hoor :D

Het houden aan mijn afspraak was gisteren, ondanks de off-day  absoluut geen issue ( heb me wel tegoed gedaan aan grote zak lekkere drop...:o) dus ook vandaag start ik met mijn motto: Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Vandaag wordt het een typisch Engels ontbijt, dus nog even de statistieken :

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koffie blijft nog lang in je bloed zitten. Na 14 uur drink ik het niet meer, en ik probeer het ook bij max 4 te houden. Dat lukt meestal wel. Ik heb ook lekkere koffie, die ik zelf maal en soms ook mix. Daar doe ik soms ook décaf bij, dan mag ik er meer. 

Houd je niet van thee? 

Ja dat zou mooi zijn, dat uit de check up blijkt dat je lijf gezonder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik blijf onmatig met koffie
nu doe ik er meestal een schepje gember of kardemom bij, zo lekker!
en al drink ik het ś avonds nog om 22 uur (niet dat dat voorkomt eigenlijk)
dan nog slaap ik lekker. soms denk ik, was ik maar verstandiger, maar
meestal geef ik toe aan mijn 3 mokken bij het ontbijt en 2 a 3 na t warm eten.
gewoon opgieten met de hand is voor mij het lekkerste
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook echt onmatig met koffie! Vooral als ik m'n dag opstart. Zuip er zo 4-5 achter elkaar.
En soms word ik er ook echt hyper van. Dan ben ik niet meer een ADD'er, maar word ik echt een ADHD'er haha.
En dat kan soms iets onprettigs hebben ook. Dan stel ik vast echt er net een te veel op te hebben.
Maar het is zo lekker! :wub:

Heb wel ook de regel het na 14-15 uur niet meer te doen. Dan over op de (groene) thee.

En 's avonds is het eigenlijk wel een beetje uit den boze. Want invloed op m'n slaap heeft het meestal duidelijk. Ben een kwetsbaar slapertje helaas.
Helaas zwicht ik wel eens voor het '20.00 koffierondje' op m'n werk. (heeft niet altijd invloed gelukkig)

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier twee kopjes koffie in de ochtend
Nooit meer
heb er dan zo wie zo geen trek meer in, smiddags en savonds al helemaal niet meer.
Moet het ook niet doen, want als ik per ongeluk zelfs in de middag een kopje neem, slaap ik snachts al slecht
Blijf me verwonderen dat dat bij de een totaal geen invloed heb, en bij de ander heel erg
Zal wel een gevoelig typje zijn dan :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen hier :rose:

Ga het toch maar eens proberen : afkicken van de cafeïne :unsure:. het niet meer drinken gaat lekker, dus op naar de volgende "verslaving":D; KOFFIE.

Gisteren al beduidend minder koffie tot me genomen en vannacht (weliswaar met een paar keer wakker worden) toch redelijk geslapen. Heb gisteren wat theesoorten ingeslagen en ga die de komende tijd maar eens uitproberen.

Gisteren dus bij huisarts de afgelopen periode besproken en mogen constateren dat ik goed bezig ben ! Eind augustus zat ik daar als een hoopje ellende ( durfde ook nog niet toe te geven dat ik eigenlijk al langere tijd teveel dronk, want het zou zo maar in je medisch dossier kunnen komen....) Daarna met behulp van psych gestart met heel open en eerlijk naar mezelf toe de hobbels erkend en mee aan de slag gegaan. Ben er zeker nog niet, maar wel op de goede weg !!! Een paar goed weggestopte trauma's naar boven gehaald en mee bezig gegaan. Wegpoetsen gaat natuurlijk niet lukken, maar het een plek geven en besluiten het mijn leven er niet meer in negatieve zin te laten beïnvloeden is een mooie stap !

En toen na een periode van proberen te minderen medio december de wijn vaarwel gezegd en hier gekomen. Met oud/nieuw nog even een klein glaasje champagne ( ja, waarom eigenlijk :unsure:) en toen werd het 1 januari. Het begin van mijn nieuw ingeslagen pad !!

En nu dus wel aan de huisarts verteld hoe het de afgelopen jaren was gegaan. Ze gaf me een groot compliment over de stappen die ik inmiddels gezet had ! Over 2 weken een uitgebreid bloedonderzoek en hopelijk heeft mijn gezondheid al een positieve boost gekregen ! Het bevalt me wel, dus ik ga door :D

En ik ga door met mijn mantra : wat er ook gebeurt, ik drink vandaag geen alcohol ! en met mijn statistieken ,want daar kan ik als een kind zo van genieten ( als kind was mijn jeugd niet echt fijn, dus ik lijk het wel aan het inhalen te zijn :D)

Durfde ik eerst niet voor mijn probleem uit te komen, mijn successen mag ik vieren !! Dus hier zijn ze:

 

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Vandaag ontspannen dag, niets moet, alles mag !

Geniet er van en  een fijne, droge dag!

Beatrix:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

Goed geslapen en zin in vandaag :)!

Hier in het zuiden is het Carnaval los gebarsten en aangezien ik een echte West-Friesin ben en veel te nuchter ( in meerdere opzichten haha) moet je de komende dagen dus de stad mijden...... Het valt me op dat ik steeds meer moeite heb met lallende mensen ( en die zie je hier de komende dagen veelvuldig ). Misschien zelfs met wat medelijden......Toen ik stopte met roken keek ik ook op die manier naar  rokende mensen. Overigens nog steeds .... wat ben ik blij dat ik 25 jaar geleden gestopt ben met die slechte gewoonte. Net zo blij als ik nu ben dat ik de alcohol afgezworen heb !!

Iedereen moet natuurlijk zijn eigen keuzes maken, maar dit zijn toch wel de beste beslissingen die ik voor mezelf, mijn gezondheid gemaakt heb !! Zeg nooit nooit, maar er moet toch veel gebeuren wil ik weer gaan roken ( daarbij zoenen met een roker....Brrr:o). Met drinken ga ik ook die kant op, het is alles of niets !! Niks mis mee, toch ?;)

Ik gun iedereen zijn of haar pleziertje, maar voor mij was het geen pleziertje meer dus dan is er maar één weg te gaan : stoppen !! En tot nu toe bevalt me dat prima :D Morgen al weer dag 50. wie had dat gedacht !!

Vandaag klussen in en om het huis. Nou ja, iemand doet het voor me en ik zorg voor de inwendige mens :lol: Dus dadelijk nog even wat boodschappen doen, het gereedschap klaarleggen en hopen dat alle klusjes geklaard worden.

Mijn "Handige Harry" die langs komt, drinkt ook geen druppel, dus het zal niet moeilijk worden om me te houden aan mijn lijfspreuk : Wat er ook gebeuren gaat, ik drink geen alcohol vandaag :D

Nu lekker ontbijten, mar eerst nog even de cijfers:

Januari :31 x :D

Februari : :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix:lips:

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei rapilos:

Wat fijn @Beatrix, dat je zo ontzettend gemotiveerd blijft
Zelf zit ik best wel in een dip (herkenbaar na verloop van tijd na stoppen met drinken)
Maar inderdaad , bijna dag 50.
Dat geeft de burger dan weer moed he :)

@rapilosHe, wat vervelend nu dat je in een dip zit. Je zegt dat het herkenbaar is na het stoppen. Is het een soort van definitief afscheid nemen ?? Voelt het als een gemis ? Waardoor je in een dip zit ??

Ik heb dat ook wel een beetje hoor : afscheid nemen van een periode die achter me ligt...maar ik bedenk me dan wat ik er voor in de plaats heb gekregen en dat houdt me op de been :) en maakt dat ik verder wil op dit pad !!

Misschien goed om eens te bedenken wat je er allemaal voor terug hebt gekregen. Binnenkort tikken we dag 50 aan !! Daar mag je trots op zijn hoor. Een extra cadeautje, toch :present:

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, voelt momenteel als een gemis
Ben zo vaak gestopt, dat is echt niet te tellen, daarom herken ik dat dip gevoel zo goed
Hoewel het deze keer lang is weggebleven , wel bijna 6 weken ofzo.
Enfin, als er eerst maar eens een jaar voorbij is, dan wordt het vast beter
komt goed ! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...