Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 december 2022


Donder

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ja, heel koud.
Mijn verwarming in de slaapkamer gaat steeds gloeiend heet worden terwijl de knop op uit staat
Baal hier vreselijk van, want probeer juist heel zuinig te zijn
Vorig jaar is er een nieuwe knop op gegaan omdat hij de temperatuur niet goed regelde
Heeft dus ook niets geholpen
stomme blok verwarming.
vriend gaat er vandaag weer naar kijken en anders maar weer het speciale bedrijf bellen
ben ik weer een paar honderd euro kwijt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers
heerlijk uitgeslapen weer
Ik ga steeds later zwemmen haha
en sla nu ook af en toe over.
Ben al een week niet echt lekker en denk
dat dat toch iets te maken heeft met de kou?
Het is hier 16,5 graad en alleen ś avonds de kachel aan.
Overdag ben ik meer weg en in beweging. Ik verbrand zo wel
meer kalorieen zelf heb ik gemerkt, ondanks dat ik eet als een bootwerker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet, ik zie die hoodies al maanden voorbij komen en heb er een dubbel
gevoel over. Denk dat ik ze niet zou dragen; een vest gooi ik zo uit en een sjaal
of deken zo af, al dat kunststof gaat broeien bij mij en dan krijg ik een soort van opvliegers.
Fleece en teddy, het lijkt zo lekker, maar is het voor mij niet helemaal.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Wat een drukte hier zo vroeg op de dag. Eindelijk weer eens behoorlijk geslapen. Wat een verschil maakt dat. Hoe gaat het @Roberto?

Ik heb de verwarming wel aan, maar lager dan gewoonlijk. Badkamer wil ik wél warm hebben, slaapkamer niet. Gisteravond nog snel een extra dekbed erop gelegd en een warme pittenzak mee. Ik heb een houthaard, maar twee jaar geleden voor het laatst laten vegen. Geen zin meer in gedoe met zware manden hout sjouwen, kachelruitjes schoonmaken, asbakken legen. Maar mis de gezelligheid die het geeft wel. @ikkanhetslurpt zo'n radiator niet enorm veel stroom?

Vandaag eens kijken of ik nog en kappersafspraak kan maken vóór Kerst en anders maar erna. Boeien.

DAGPACT:

  • Fonny
  • Yvonne
  • ikkanhet
  • mariann
  • Pytje
  • Roberto
  • Toos
bewerkt door Toos
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Het ding zal er uit moeten, maar we zijn er nog niet aan toe.  

Oh, maar dat kan me ook best indenken. 
Toen wij hier kwamen wonen zat er al dat gaskacheltje in, staat ook hartstikke gezellig als hij niet brandt, 
maar zo af en toe doe ik hem even aan en dan genieten we echt zo van die vlammetjes.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken maar weinig koppels die echt een goede relatie hebben. Veel ergernis naar elkaar. 

Ben ook niet zo van de koopjes en vooral niet als het synthetische zooi is. Ben daar een beetje een zuinige snob in geworden. Of meer duurzaam, het is maar net wat je er van vindt. Van het werk kregen we een link naar een webshop om iets te bestellen, jammer dat er geen tegoedbonnen bij zaten zoals in andere jaren. Alleen maar spullen die ik niet nodig heb, of die slechte reviews hebben. Koop liever zelf wat. Dus maar aan het goede doel gegeven. 

Bij mij is het 18 graden, eronder vind ik te koud. Ik heb een nep-open haardje, dus wel de gezellige vlammen. Wel zuiniger geworden met warm water gebruik en koken. Dus nog altijd een stuk minder gasverbruik dan vorig jaar. Met koken zet ik het gas nu eerder uit, na 5 minuten koken. De groenten en rijst garen dan vanzelf na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Francoise:

Gisteren waren onze vrienden hier.  Ze zijn uit elkaar,  maar ze wonen bij elkaar.   De vrouw wil terug naar hem waar ze 5 maanden geleden vertrokken is omdat ze het niet meer trok , of ze wil naar de trein . Ze blijft maar herhalen dat ze fout is geweest om te gaan. Hij heeft inmiddels andere vriendin en wil haar niet meer terug maar vind het zielig .  Zij wil haar grote huis en camper en luxe leven weer terug . Heeft bord te koop uit de tuin gehaald.  Zucht .  Ik weet gewoon niet hoe hun te helpen maar ze zuigen alle energie weg op deze manier . Wat te doen . Hoe ben je goede vrienden 

Blijkbaar is de liefde van zijn kant over. 
En blijkbaar hangt zij erg aan luxe. 
Geen basis om het opnieuw te proberen lijkt mij. 
Maar buiten dat: er is natuurlijk ook nog een tussenweg tussen weer opnieuw of dan maar voor de trein springen: 
huil alle tranen van de wereld, raap jezelf dan weer bij elkaar en ga knokken voor je nieuwe toekomst zonder jouw ex-partner. Maar zie onder ogen dat het over is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Lonster1:

Ik ken maar weinig koppels die echt een goede relatie hebben. Veel ergernis naar elkaar. 

 

Zijn dat niet de mensen die sowieso graag de schuld bij een ander leggen? Of ze nu in een relatie zitten of niet? 

Als iemand tegen mij over z'n partner wil klagen zonder niet ook naar zichzelf te kijken, dan heeft ie aan mij geen goeie.  Een relatie hoeft niet, als het zo'n eikel is als je zegt kun je het ook uitmaken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Yvonne:

Blijkbaar is de liefde van zijn kant over. 
En blijkbaar hangt zij erg aan luxe. 
Geen basis om het opnieuw te proberen lijkt mij. 
Maar buiten dat: er is natuurlijk ook nog een tussenweg tussen weer opnieuw of dan maar voor de trein springen: 
huil alle tranen van de wereld, raap jezelf dan weer bij elkaar en ga knokken voor je nieuwe toekomst zonder jouw ex-partner. Maar zie onder ogen dat het over is. 

 

Ja echt wel!

Er zijn zooooveeel mannen met een grote

camper

als je dat persé zoekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Lonster1:

Ik ken maar weinig koppels die echt een goede relatie hebben. Veel ergernis naar elkaar. 

 

Al die kleine ergernisjes die komen als het leventje te makkelijk en vanzelfsprekend is geworden. Als er echt wat gebeurt bv toen de Stier een zwaar auto ongeval had een paar jaar geleden, dan merk je weer dat die ergernisjes alleen maar oppervlakkig geneuzel zijn. Dan voel je ineens alles weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

@ikkanhet, ik zie die hoodies al maanden voorbij komen en heb er een dubbel
gevoel over. Denk dat ik ze niet zou dragen; een vest gooi ik zo uit en een sjaal
of deken zo af, al dat kunststof gaat broeien bij mij en dan krijg ik een soort van opvliegers.
Fleece en teddy, het lijkt zo lekker, maar is het voor mij niet helemaal.
 

Meende ik ook van dat broeien maar dat valt reuze mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gefietst, gezwommen en weer gefietst, best koud, maar
zoals spirit al schreef, daar kun je je op kleden.
Eind vd middag een prachtige film gezien: Rose. Erg goed gespeeld.
Over een vrouw met schizofrenie, een drama, mèt humor. Deens.
2e volleybaltraining afgemeld omdat ik nog wat wankeltjes ben verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei lady jane:

Ik heb gefietst, gezwommen en weer gefietst, best koud, maar
zoals spirit al schreef, daar kun je je op kleden.
Eind vd middag een prachtige film gezien: Rose. Erg goed gespeeld.
Over een vrouw met schizofrenie, een drama, mèt humor. Deens.
2e volleybaltraining afgemeld omdat ik nog wat wankeltjes ben verder.

Die film draait bij ons as zaterdag Jane, maar ja, zusje is jarig dus dat gaat niet door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Toos:

Wat een drukte hier zo vroeg op de dag. Eindelijk weer eens behoorlijk geslapen. Wat een verschil maakt dat. Hoe gaat het @Roberto?

Hoi @Toos, zondagnacht laat naar bed (2 uur) en vroeg weer op.
Gisteren was ik de hele dag hyper.
Afgelopen nacht nog later naar bed (4 uur) en ook weer vroeg op.
Nog steeds hyper.

Ik ben druk bezig met mijn creatie van the Incredible Snowman voor tijdens de buurtkerstborrel op ons pleintje met gluhwein en warme choco. Is al redelijk gevorderd, er mist alleen nog een hoofd.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...