Oskar Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Als je wakker ligt ga je soms nadenken. Elk leven is waardevol, bedacht ik me net. En het komt er op aan in het leven te ontdekken waar die waarde ligt, eerst bij jezelf maar ook bij je medemens. Hetgeen soms een hele klus is. Ziezo, dat was het. Goedemorgen! Rosee, Toos en Reacher reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 15 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Rosee en Francoise reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen, fijne dagopening. Lekker zen de dag beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen allemaal Dagpact: Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 (bewerkt) Mogge! Gisteren met klanten in restaurant 1 glas wit genomen. Was het lekker? Mwah het was een beetje underwhelming. Ik betrapte me erop dat ik het veel eerder leeg had dan de anderen (je zou je haast ergeren, alsof je achter iemand rijdt die niet opschiet ) en toen ging zitten denken hoe ik met goed fatsoen een tweede zou kunnen krijgen. Vervolgens toch maar gewoon aan het gesprek deelgenomen. Ik voel m een beetje vanochtend. Dit is voor het eerst dat ik zelfs van 1 glas al denk, was het nou nodig. Eigenlijk vind ik het uitzoekwerk van de wijnkaart het leukst. De voorpret. Zo gauw je eenmaaL dat glas voor je neus hebt moet het verder alleen nog maar leeg Als ze nou een heel uitgebreide theekaart hadden, dan had je daar leuk kunnen uitzoeken. Maar naast alcohol is er meestal niks interessants te drinken. Dat wordt dus de missie. Iets interessants vinden om te drinken in dat soort situaties. 15 november 2022 bewerkt door bumperjim Francoise en bolletje reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artax Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 (bewerkt) Zelf neem ik water, geen gedoe, lekker elementair en een statement naar mezelf en anderen. goedemorgen trouwens 15 november 2022 bewerkt door Artax Kohtje en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen frummers. Ja, dat ene glas @bumperjim... je hebt er dus niet zoveel van genoten als je je had voorgesteld... en dat is goed. Als ik uit eten ben neem ik meestal rivella. DAGPACT: Fonny Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Als ik maar lang genoeg niet gedronken heb, dan is één glas wijn genoeg, voor de eerste keer. Dat wegebben van die overdosis dopamine blijft dan wel een ding. Ik herken waar Els Noorlander het over heeft, dat dan je natuurlijke dopamineafgifte even afwezig is. Een kunstmatige up door dat glas wijn gevolgd door een kunstmatige low vanwege de afwezigheid van dopamine in een situatie waarin ik het kennelijk nodig had, en ik denk dat ik niet in staat ben om dat contrast te handelen en dus moet ik een tweede. Etc etc etc. chrisjelief en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Wow, ik zie dag @Kohtjeeven aanwezig was gisteren... Ja Koh, ik ben helemaal blij dat je je toch weer even laat zien. En blij met jou nuchtere 'constateringen' ... En ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat. Met jou arm en noem maar op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goeiemorgen, het is alweer een tijdje geleden dat ik een dag zonder alcohol had maar vandaag ga ik het proberen. Vandaag ook therapie en zal vragen of ze me ook met mijn verslaving wat wil begeleiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Ik denk dat ik heel sterk op alcohol reageer. Alsof ik wordt gebeld dat ik 10 miljard heb gewonnen en dan als de invloed is afgenomen, ik een telefoontje krijg dat het een vergissing is. Misschien hebben minderaars, degenen die dat met succes doen bedoel ik, daar geen last van? Houtje59 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goeiemorgen, het is alweer een tijdje geleden dat ik een dag zonder alcohol had maar vandaag ga ik het proberen. Vandaag ook therapie en zal vragen of ze me ook met mijn verslaving wat wil begeleiden. Dagpact Yvonne Fonny Christian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Welkom @chrisjelief. Proberen is mooi, gewoon doen is nog beter. Wanneer op de dag verwacht je dat het lastig wordt? Bedenk dan nu vast een alternatief, een afleiding, iets anders om te doen of te drinken. Als het dan zo ver is hoef je er niet meer over te twijfelen want je hebt al een plan klaarliggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 5 minuten geleden zei Bob: Welkom @chrisjelief. Proberen is mooi, gewoon doen is nog beter. Wanneer op de dag verwacht je dat het lastig wordt? Bedenk dan nu vast een alternatief, een afleiding, iets anders om te doen of te drinken. Als het dan zo ver is hoef je er niet meer over te twijfelen want je hebt al een plan klaarliggen. Kan de hele dag door zijn, ben vooral een ochtend -/middagdrinker , Ik ga zo een rondje hardlopen, heb ik lang niet kunnen doen omdat m'n rug dat niet fijn vond maar het geeft me wel een lekkere energie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 6 minuten geleden zei genoeg: Ik glas wijn vind ik niets, als ik alcohol drink dan wil ik het voelen. Ik kan ook geen 1 glas wijn drinken. Dat heb ik zelfs niet gekund in periodes dat ik nog redelijk normaal met alcohol kon omgaan. Als ik begin met drinken, dan wil ik het voelen Een glas is een fles bij mij, of twee. Het is gewoon niet mogelijk om te stoppen als er nog wat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Welkom terug dan @chrisjelief, succes. En inderdaad, dat gevoel heb ik niet als ik een glas wijn drink @Etty... DAGPACT: Fonny Yvonne Christian Genoeg. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Tja, ik voel het nu ook al als ik maar 1 glas drink. In tegenstelling tot @bumperjimheb ik dat niet als eerste leeg, maar doe ik er zo lang mogelijk over omdat ik weet dat ik er van mezelf maar 2 'mag'. Hoewel het me dus lukt om met mate te drinken, ga ik dus eigenlijk nog steeds niet normaal met alcohol om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 @Ettydat herken ik wel. Maar dat gevoel ebt ook weer weg. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 15 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 1 uur geleden zei bumperjim: Eigenlijk vind ik het uitzoekwerk van de wijnkaart het leukst. De voorpret. Zo gauw je eenmaaL dat glas voor je neus hebt moet het verder alleen nog maar leeg De jacht is mooier dan de vangst. In mijn vriendengroep krijg ik ook vaak nog automatisch de wijnkaart toegeschoven om iets uit te zoeken. Als vervolgens de ober mij een glas voorzet om te proeven en ik zeg dat ik niet drink word ik bevreemd aangekeken bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 15 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Succes @chrisjelief. Het belooft een mooie dag te worden vandaag. chrisjelief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje59 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 19 minuten geleden zei genoeg: @Etty Ik vind het een mooie beeldspraak: 10 miljard winnen, en de volgende ochtend erachter komen, dat ik geen 10 miljard heb gewonnen dat het een vergissing is. Misschien zelfs nog sterker, de volgende dag erachter komen, dat ik niets hebt gewonnen. En alleen maar geld hebt verloren met een duur lot. En dat ik dan baal dat ik mij weer eens heb laten verleiden tot het kopen van een lot van een loterij die ik toch nooit ga winnen. Haha ja! Eigenijk is het nóg meer andersom...... je wint zeg maar 100 euro ( dat is die korte rush van de dopamine)..... en dan hoor je dat op jouw uitslag helaas 1000 euro belasting zit (verzin maar wat). Voor mij een mooie vergelijking. Katerige avond, niet lekker, hoofdpijn, slecht slapen, de volgende dag je niet fris voelen, enz. Spijt, nieuwe voornemens (de beste vernemen maak je met een kater)..... Dus je wint NIKS en verliest een hoop! ("Eén keer trek je de conclusie, ... alcohol is een illusie "). Overigens goedemorgen en een fijne dag gewenst! Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen. Ik vind de eerste paar slokken vaak helemaal niet lekker. En toch maar doorzetten, hè. Dus doe ik het ook voor die roes. Maar vandaag niet, buiten is het nat en binnen blijft het droog. @chrisjeliefSucces vandaag. Zet hem op! DAGPACT: Fonny Yvonne Christian Genoeg. Toos chrisjelief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 (bewerkt) Ik zit trek uit te zitten. Ja, ik weet het, dit tijdstip....,maar het tijdstip of wat voor dag het ook is heeft bij mij nog nooit wat uitgemaakt. Het gaat alweer een tijdje niet zo goed. Toch maar goedemorgen Frutseltjes. 15 november 2022 bewerkt door Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Trek kan er altijd zijn, ik heb altijd vooral in de ochtend trek, een roes om de dag door te komen. Als je 's avonds trek krijgt kun je gewoon de TV aan doen of naar bed gaan. Sterkte Remi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden