Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 september 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Puckje:

Goedemorgen, hoop dat ik mag aansluiten? Ik ben sinds gister actief. 

Natuurlijk @Puckje

Met kopieer en plak (niet citeren) bovenstaand in een nieuw bericht zetten met je eigen naam er onder.
Of bedoel je deze dagdraad i.p.v. het dagpact (vandaag drink ik niet).

Je mag hier overal aan meedoen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen..

Hier gister geen regen, vannacht geen regen en vandaag ook geen drup.
Het gras in me tuin gaat op de plaatsen rondom de wortels van de (fruit)bomen dood en de zoete appeltjes aan het (nog jonge) appelboompje redden het denk ik niet.

Het is me te warm en benauwd maar anders deed ik de regendans voor ze. De natuur heeft dorst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat valt flink tegen. In corona tijd is niemand prettiger in de omgang geworden, ikzelf vast ook niet, maar dat het zo pittig zou worden, had ik niet verwacht. Misschien moet ik me laten omscholen tot luchtballonvaarder. Of leeuwentemmer. Vast minder gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit: Dagdraad woensdag 31 augustus 2022

Gisteren dreigde dat allemaal verstoord te worden door een hopelijk foute diagnose van mijn huisarts.
Ik hoop dat mijn eigen diagnose klopt en die van mijn huisarts niet.
Anders moet ik een aantal weken in thuisisolatie, waardoor al deze afspraken niet door kunnen gaan.
Dat werkt mijn herstel van mijn alcoholterugval en lichamelijke klachten tegen.

Dat weet ik volgende week pas zeker als de uitslag van testjes binnen is.
-------------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,

Zojuist werd ik gebeld over de uitslag.
Mijn plaatsvervangend huisarts heeft een compleet verkeerde diagnose gesteld.
Gelukkig heb ik gelijk gekregen.
Het hele verhaal schrijf ik straks op mijn eigen draadje.

Ik ben nu weer woedend, even cool down met:
Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart, Perensap en chocoladetaart.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor de duidelijkheid: afgelopen zondag heb ik op de dagdraad een stukje geschreven over dat het mij niet gelukt was om mij aan het dagpact te houden.
Met het verzoek om niet te reageren, omdat ik anders de rest van de dag blijf checken of er reacties op zijn.
Daarna ben ik uitgelogd.
Dat verzoek was voor die dag, voornamelijk uit zelfbescherming.
Het staat iedereen vrij om wel of niet op mijn bijdragen te reageren.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

Zo, dat valt flink tegen. In corona tijd is niemand prettiger in de omgang geworden, ikzelf vast ook niet, maar dat het zo pittig zou worden, had ik niet verwacht. Misschien moet ik me laten omscholen tot luchtballonvaarder. Of leeuwentemmer. Vast minder gevaarlijk.

Cryptisch but wewy intewesting. Messenwerper zou ik worden. Als je mist dan zijn de omstanders opgelucht. Als je raakt is er sowieso een probleem minder.  Win or win dus.
 

Maar hoezo? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nancy:

Oh, dankjewel dat we toestemming krijgen. 

@nancy, een verzoek om even niet op mij te reageren met uitleg waarom is voor mij totaal iets anders dan toestemming geven om wel te reageren.
Wat ik hier boven schrijf zie ik als een uitnodiging om wel te reageren.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap @nancy wel denk ik.

Ook ik heb me maar stil gehouden maar een beetje "raar" vind ik het wel @Roberto.
Want bij zelfhulpgroepen, ik beschouw dit forum ook als een zelfhulpgroep, heb ik de ervaring dat degene die aangeeft niet 24 uur nuchter te zijn
dat die juist degene is die stil is en luistert en niet andersom.

Maar ja dat stil houden hoeft van mij hier nu ook weer niet want je kan elkaar elkaar hier niet zien natuurlijk en dan gaan mensen zich zorgen maken na een melding van gedronken te hebben en dan  gevolgd door stilte. Hier moeten we het van het geschrevene hebben juist @Roberto

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Het staat iedereen vrij om wel of niet op mijn bijdragen te reageren.

dit lees ik ook als een toestemming., maar ik las Nancy als een beetje sarcastisch (zegt iets over mijn eigen gedachten)
we maken echt zelf wel uit op wie we wel en niet reageren lijkt me nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het scheelt dat ik net als Jannigje er van hou om duidelijk te horen wat iemand nodig van me heeft. En dan kan ik altijd nog kijken of ik dat te geven heb. 
Dus deze grens was voor mij een makkelijke. 
 

Ik kan dan weer ontzettend slecht tegen mensen die zeggen ‘laat me maar’, terwijl ze eigenlijk het tegenovergestelde bedoelen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Vond je het vervelend dat we werden gevraagd om niet te reageren?

 

Nee. Wel apart, maar prima. Wel vreemd dat iemand uiteindelijk aangeeft dat het nu weer wel mag...we zitten op een forum,  jaaaa! :unsure:. Toestemming krijgen ja of nee,.....pffffff...het moet niet nog gekker worden. Nee, ik vind het niet vervelend, maar nogmaals, gek is het in mijn ogen wel dat je op een gegeven moment dan opeens weer toestemming krijgt om te reageren. Pffff.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dat toestemming geven niet. Ik stelde me zo voor dat Roberto zich afvroeg waarom hij geen reacties kreeg op zijn berichten en toen dacht ‘misschien komt dat wel omdat ik gisteren schreef dat ik liever geen reacties wilde’,  etc.

Misschien is het zijn manier van schrijven. Soit. Het viel me op en ik werd nieuwsgierig. Dank je wel voor het antwoorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reacher:

Cryptisch but wewy intewesting. Messenwerper zou ik worden. Als je mist dan zijn de omstanders opgelucht. Als je raakt is er sowieso een probleem minder.  Win or win dus.
 

Maar hoezo? 

O, dat omgaan met kinderen in allerlei leeftijden ging me altijd gemakkelijk af. Maar nu is het spitsroeden lopen. Al kan dat ook eerste onwennigheid zijn natuurlijk. Het gaat niet meer vanzelf en dat is lastig. 

1 uur geleden zei Reacher:

Wat ik eruit haal: iemand geeft een -tijdelijke - grens aan (en vraagt ons om die te respecteren)  en dan gebeurt er hier iets op het forum. Dat blijft me boeien. 
 

 

Dat vind ik een mooie insteek @Reacher zo had ik het nog niet bekeken (je weet, ik ben van nature sarcastisch, dus ja...). Maar zo bezien is het juist een heel prettig stukje communicatie. Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Reacher:

Ik hoop dat het vandaag weer een stukje beter met je gaat @Zbb

Ja het gaat elke dag wel wat beter 

Ik ben blij dat ik een aantal dagen verder ben
 

ben alleen nog wel behoorlijk depressief van wat de binge allemaal weer teweeg gebracht heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben opeens krakkemikkig. Knie doet pijn. Rug ook. Het lichaam trekt de vele kilo’s denk ik niet…. O, jee.

Verder ben ik nogal onder de indruk van mezelf van wat ik de afgelopen weken voor elkaar kreeg. Niet om op te scheppen, maar opeens zie ik hoe ik stapje voor stapje kies en doorga. Dat bevalt. Het gaat niet vanzelf, maar wel consequent door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...