Spring naar bijdragen

Donderdag 25 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei nancy:

Ja dat klopt @Quinn, mezelf bedonderen kan ik niet. Een ander wel. En verder gaat het natuurlijk ook om jezelf, je bent helemal totaal geen verantwoording schuldig aan een ander. Feitelijk is dat makkelijker dan met jezelf in het reine komen. 

 

Dat ja.

En ik hoop dat je morgen zelf een leuke dag hebt, iets alternatief prettigs met jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de whisky zit nog niet in m'n ochtendkoffie, het kan nog altijd erger. Aangeschoten word ik niet heel snel, mijn tempo ligt (nu in elk geval) niet hoog, het is meer alsof de drempel wat lager wordt, waardoor ik wel naar buiten kan, actie kan ondernemen, praten. Op een gegeven moment, als de tweede fles over de helft is, is het wel echt aangeschoten. Daarvoor is het meer moeilijk moment, flinke slok.

 

@Reacher gewenst zijn is kostbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Reacher:

Maar voor mensen die echt die dag niet willen drinken en zich niet vast willen of kunnen leggen voor een week of maand is het toch van belang dat ze terecht kunnen op het dagpact. 

Voor mij heeft dit niets te maken met niet vast willen of kunnen leggen voor een week of een maand.
Vandaag drink ik niet komt volgens mij van de AA.
Dat herhaal je net zolang tot je het geïnternaliseerd hebt en je het niet meer nodig hebt.
Het is namelijk altijd vandaag. 

Een weekpact of maandpact suggereert voor mij: daarna kan het wel weer.
Dat wil ik dus niet.
Het jaarpact zie ik meer als een verjaardagskalender i.p.v. een pact.

Bij alle vier vormen zie ik uitglijders en terugval.
Dan ga je daarna gewoon weer verder met vandaag drink ik niet, net zolang tot ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertel hier nooit veel over mijn drank gebruik, wat is dat nu weer in verleden tijd? Nou ja, wat ik dronk, hoeveel en hoe vaak enz. Ik heb daar zo'n naar gevoel bij. Schaamte, maar ook zoveel pijn. Toch is het een deel van mijn leven geweest. Vindt dat maar lastig om mee om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei niks:

Ik vertel hier nooit veel over mijn drank gebruik, wat is dat nu weer in verleden tijd? Nou ja, wat ik dronk, hoeveel en hoe vaak enz. Ik heb daar zo'n naar gevoel bij. Schaamte, maar ook zoveel pijn. Toch is het een deel van mijn leven geweest. Vindt dat maar lastig om mee om te gaan. 

Is ook lastig maar je hoeft je nergens voor te schamen. Kan alleen maar zeggen je bent een powervrouw zoals jij je eruit hebt gewerkt/ bent geklommen. Hoop dat ik het goed verwoord. Maar alleen maar respect. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het belangrijk is om compassie te voelen met het meisje dat je was @niks. Zoals je waarschijnlijk ook voelt voor anderen die in jouw situatie zaten of zitten. 
Drinken was een manier om te overleven, maar uiteindelijk maakte de drank dat je in dezelfde situatie vast bleef zitten en in de overlevingsstand bleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...