Quinn Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 5 minuten geleden zei nancy: Ja dat klopt @Quinn, mezelf bedonderen kan ik niet. Een ander wel. En verder gaat het natuurlijk ook om jezelf, je bent helemal totaal geen verantwoording schuldig aan een ander. Feitelijk is dat makkelijker dan met jezelf in het reine komen. Dat ja. En ik hoop dat je morgen zelf een leuke dag hebt, iets alternatief prettigs met jezelf. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 4 minuten geleden zei Reacher: Maar voor mensen die echt die dag niet willen drinken en zich niet vast willen of kunnen leggen voor een week of maand is het toch van belang dat ze terecht kunnen op het dagpact. Dat is zeer zeker waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 @nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 2 minuten geleden zei nancy: Gek genoeg ben ik nu idd wel verdrietig. Je schrijft dat je jezelf buiten het groepsgebeuren hebt geplaatst, maar ik zie het meer als dat je jezelf op nummer 1 hebt gezet. Het is niet hetzelfde maar voor jou: nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Hoe werkt dat drinken over de hele dag eigenlijk @Quinn? Ben je dan de hele dag aangeschoten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik wil het echt graag lezen maar ik moet er even uit, mijn aanwezigheid is gewenst in RL. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Nou, de whisky zit nog niet in m'n ochtendkoffie, het kan nog altijd erger. Aangeschoten word ik niet heel snel, mijn tempo ligt (nu in elk geval) niet hoog, het is meer alsof de drempel wat lager wordt, waardoor ik wel naar buiten kan, actie kan ondernemen, praten. Op een gegeven moment, als de tweede fles over de helft is, is het wel echt aangeschoten. Daarvoor is het meer moeilijk moment, flinke slok. @Reacher gewenst zijn is kostbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Wacht even @Quinn, begrijp ik nou goed dat je per dag anderhalve fles whisky drinkt? Of mis ik iets.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Nee, niet elke dag en anderhalve fles is niet standaard als ik drink ook. De meeste dagen blijft het dan bij twee glazen. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 51 minuten geleden zei Reacher: Maar voor mensen die echt die dag niet willen drinken en zich niet vast willen of kunnen leggen voor een week of maand is het toch van belang dat ze terecht kunnen op het dagpact. Voor mij heeft dit niets te maken met niet vast willen of kunnen leggen voor een week of een maand. Vandaag drink ik niet komt volgens mij van de AA. Dat herhaal je net zolang tot je het geïnternaliseerd hebt en je het niet meer nodig hebt. Het is namelijk altijd vandaag. Een weekpact of maandpact suggereert voor mij: daarna kan het wel weer. Dat wil ik dus niet. Het jaarpact zie ik meer als een verjaardagskalender i.p.v. een pact. Bij alle vier vormen zie ik uitglijders en terugval. Dan ga je daarna gewoon weer verder met vandaag drink ik niet, net zolang tot ... nancy, Tatum en Fonny reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 1 uur geleden zei Reacher: @Spirit, heb jij nog andere nuchtermaatjes naast @Zbb? Of een mentor bij de AA? Nee, nog geen mentor bij de AA. Heb wel een goed netwerkje om me heen, een vriendin die ik altijd kan bellen en waar ik goede diepe gesprekken mee kan voeren.Zij heeft een eetverslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 7 minuten geleden zei Roberto: Het jaarpact zie ik meer als een verjaardagskalender i.p.v. een pact. Dat zie je dan toch heel anders dan de meeste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Donder Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 16 minuten geleden zei Roberto: Het jaarpact zie ik meer als een verjaardagskalender i.p.v. een pact. Precies, mensen feliciteren die hier niet meer posten. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Donder Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 11 minuten geleden zei ikkanhet: Dat zie je dan toch heel anders dan de meeste. De meesten komen hier niet meer! nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Zojuist zei Donder: De meesten komen hier niet meer! Er zijn er genoeg die er wel zijn toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ben het er mee eens dat mensen die zich niet eens in de zoveel tijd melden er wel vanaf mogen. Maar dat gebeurt al volgens mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 @Bob houdt dit bij. No worries. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik vertel hier nooit veel over mijn drank gebruik, wat is dat nu weer in verleden tijd? Nou ja, wat ik dronk, hoeveel en hoe vaak enz. Ik heb daar zo'n naar gevoel bij. Schaamte, maar ook zoveel pijn. Toch is het een deel van mijn leven geweest. Vindt dat maar lastig om mee om te gaan. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 15 minuten geleden zei niks: Ik vertel hier nooit veel over mijn drank gebruik, wat is dat nu weer in verleden tijd? Nou ja, wat ik dronk, hoeveel en hoe vaak enz. Ik heb daar zo'n naar gevoel bij. Schaamte, maar ook zoveel pijn. Toch is het een deel van mijn leven geweest. Vindt dat maar lastig om mee om te gaan. Is ook lastig maar je hoeft je nergens voor te schamen. Kan alleen maar zeggen je bent een powervrouw zoals jij je eruit hebt gewerkt/ bent geklommen. Hoop dat ik het goed verwoord. Maar alleen maar respect. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Donder Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Zo, de hometrainer staat. Nu alleen nog wachten tot de temperatuur daalt, dertig graden is niet te doen. Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Is het een ouderwetse echte hometrainer, of een meer-bij-de-tijdse e-uitvoering? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik denk dat het belangrijk is om compassie te voelen met het meisje dat je was @niks. Zoals je waarschijnlijk ook voelt voor anderen die in jouw situatie zaten of zitten. Drinken was een manier om te overleven, maar uiteindelijk maakte de drank dat je in dezelfde situatie vast bleef zitten en in de overlevingsstand bleef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Berkje, BizzyBee en Yvonne reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 25 augustus 2022 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 Wat voor iemand werkt, werkt @Roberto. Dag-week -maand-trimester of jaarpact. Voor mij is het jaarpact veel meer dan een verjaardagskalender. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 25 augustus 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2022 3 minuten geleden zei Reacher: Wat voor iemand werkt, werkt @Roberto. Dag-week -maand-trimester of jaarpact. Voor mij is het jaarpact veel meer dan een verjaardagskalender. Voor mij ook @Reacher. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden