Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal! Vandaag met de Kids naar Bad Iburg in Duitsland, om de bergschoenen in actie te zien :) kon dat ook dichter bij? (2 uur rijden) jawel maar nu hebben we een berg (heuvel) met een uitzichtje hihi en waan je je direkt even op vakantie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Ja maar ik ben alleen en sommige dingen moeten gebeuren. M'n vissen krijgen het moeilijk met dit weer, maaaaar ik beloof echt het rustig aan te doen hoor. Hé heb jij trouwens de koffie van Fon. wel eens geprobeerd? Die is ook mmmmmm.

Dank je bolletje :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Fijn dat je het over een week weer wat rustiger krijgt @Yvonne.  Zelf ook steeds meer op m'n rust gesteld. Word heel gelukkig van met een boek in de tuin. Oudste zoon is enorm aan het feestvieren, bijna iedere avond tot diep in de nacht met vrienden  op stap en pas 's middags zijn bed uit. Zijn kamer is een ongelooflijk puinhoop. Aan de ene kant denk ik,  laat hem, hij heeft net zijn diploma gehaald.  Aan de andere kant maak ik me zorgen over zijn drankgebruik. Probeer het er met hem over te hebben, maar hij zegt dat het wel meevalt en  maar een periode is. Maar zo begint het vaak, een verslaving. En het zit in onze familie... Ik hoop er maar het beste van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn die heftige ontladingsperiodes waar bijna alle ouders mee te maken hebben @Rosee. Ik hoor het overal om me heen. Kinderen die helemaal los gaan na al die stress. 
En ouders die maar af moeten wachten of ze er goed uit komen. Want vanaf een bepaalde leeftijd kun weinig meer doen dan adviseren en klaar staan als het mis gaat. 

zorgen voor een vangnet voor jezelf. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Reacher, ik ga wel goed, ben zomers altijd erg uithuizig, want geen tuin of balkon hier.
En met dit mooie weer is dat geen straf. Een mooi boek mee, brood water en fruit en mij
hoor je niet meer. Volleybal staat op een heel laag pitje, best ernstige achillespeesblessure en
zomerreces. Die gebruik ik dan maar voor het proces van intake.onderzoek en behandeling.
Trouwens gisteren een mooie tearjerker gezien; Nowhere Special. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja drinken en drugs, de verleidingen zijn op die leeftijd wel heel erg groot nu.
Het lijkt zo leuk, die feestjes, festivals en "sport" evenementen, maar een weg
terug uit die gewoonten is moeilijk. Als ouder kunnen we alleen het goede voorbeeld van
nu geven. Soms een serieuze waarschuwing/diskussie voeren. En verduren als het toch gebeurt. 
Ik heb het traject ook helaas mee moeten maken, maak me er nog steeds zorgen over.
Loslaten is een van de moeilijkste taken als kinderen volwassen zijn. In de puberteit kan
loslaten niet lijkt mij. Maar er hulp bij zoeken wel natuurlijk. Daar heb ik veel aan gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ikkanhet:

Wat heb ik dan een geluk dat mijn beide kinderen zo goed als nooit alcohol nuttigen.

Ik ook tot nu toe! :rolleyes:

Rondje markt gedaan met Mini. Ze kreeg een broodje en een mandarijntje. S al bezig in de tuin, ik zo de ramen even wassen en dan zijn we klaar voor de warme dagen die er aan komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets verzinnen om vandaag te doen.Straks komt er een kennis die ook alleen is.Kunnen we onder het genot van een bakkie even bespreken wat we gaan doen.Misschien ontdekken we wel een stil strandje.Niet zo'n zin in drukte vandaag.Wakker geworden met koppijn en een katerig gevoel :unsure:.

Mijn lichaam zegt, dat ik rustig aan moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vastlopen in een verslaving kan de beste overkomen.  Ook mijn kinderen.  Als ik er van maak dat het het einde van de wereld zou zijn, een verschrikking, dan is dat het voorbeeld en is dat wellicht wat ze over zichzelf denken mocht het zover komen.  En misschien geef ik daarmee dan juist een reden om vooral flink aan de zuip te gaan. 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een moeilijke dag...

Moeilijke week..

Ben alleen,  thuiswonend kind is net vrienden op vakantie.  Erg leuk voor hem,  confronterend voor mij. Doe  erg mij best om gezelligheid en mensen op te zoeken,  maar dan nog ben je veel alleen als alleenstaande.

De neiging om een fles wijn te halen  is groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...