Spring naar bijdragen

Za 12 feb 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Toos:

[...] Herhaling van Het geheim van de meester liggen kijken. Indrukwekkend en leerzaam. Ik pak een tubetje verf uit een rek, alle kleuren zijn beschikbaar. Dat was toen wel even anders....

Dat is leuk hoor, zelf (olie)verf maken. Ik heb dat een tijdje gedaan en valt om de dooie dood nog niet mee om die pigmenten echt goed fijn te wrijven. Het is fijn om van de gemakken van de huidige tijd te profiteren, en soms, of zelfs vaak kun je (als amateur) niet op tegen de fabrieksmatig gemaakte verven, maar leuk en leerzaam is het wel. Zelf olieverf maken ruikt ook nog eens ontzettend lekker. Maar ja, dat laatste vind ik dan hè.. ik hou nou eenmaal van verf- en benzine/olie luchtjes. Met de nadruk op "luchtjes". Eten en drinken doe ik dat spul niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben opgegroeid met de lucht van olieverf @Kohtjeen vind het ook lekker ruiken. Zelf schilder ik liever met acryl. Maar die lucht doet me nog altijd denken aan mijn kindertijd. Mijn vader is helaas vrij jong gestorven en de geur van terpentine roept herinneringen aan hem op. Ik had graag samen met hem achter de ezel gestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen.

Vanochtend is hier een wonder gebeurd, dat moet ik even kwijt.
Ik stond even in mijn deuropening een sjekkie te roken en mijn oog viel op een busje van de bouwwerkhoeders.
Vervolgens viel mijn oog op mijn boomspiegel waar allemaal witte rotzooi lag, bovenop de blauwe geraniums die nog moeten ontluiken.
Allerlei flitsgedachten gingen door mij heen.
Gooi het allemaal terug, tegen zijn voorraam aan, inclusief een paar verse kattendrollen.

Toen er bij mijn buurman iemand naar buiten kwam en naar dat busje liep wist ik genoeg...
Rustig wandelde ik naar hem toe en zei:
Goedemorgen. Mag ik wat vragen? Heeft u die rommel daar neer gegooid?
Ja, zei die hoeder, dat is kalk.
Oh, zei ik nog steeds op vriendelijke toon, wilt u dat weer opruimen?
Ja, zei die hoeder.

Compleet verbluft ben ik weer naar binnen gegaan en durfde pas na tien minuten uit mijn deurraampje te gluren.
Alle kalk bleek verdwenen te zijn...

Mijn werkboek GRIP over stressreductie begint blijkbaar zijn vruchten af te werpen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Remi1:

Goedenavond..

Ik was gisteravond maar uitgelogd gegaan op de vrijdagdraad. Ik heb er n.l. geen belang bij om voor moderator, rechter, advocaat of voor God te spelen.

Gelul natuurlijk, als het om iemand anders gaat ben je de eerste die je mening geeft. Als iemand anders zn mening geeft dan wordt die meteen voor rechter of god uitgemaakt. Nee dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei jopie:

Het einde van de draad gisteren maakt me verdrietig. Tegelijkertijd is het ook treffend: met negeren heeft dat namelijk niet zoveel te maken, met bij jezelf houden ook niet, met steunen ook niet..... in mijn beleving meer met willen straffen, vooral collectief, vooral publiekelijk en dat ook opeisen. Ook heel menselijk, natuurlijk, maar in mijn beleving niet ok.

…Of heeft het te maken met verbinding zoeken, een standpunt in durven nemen. Loyaliteit tonen. Je verantwoordelijkheid nemen. 
Steun geven en ontvangen. 
Wat je ziet zegt iets over jezelf. 
 

ik zie dat collectief niet. Voor de opletter. Werkelijk iedereen hier heeft nét weer een andere insteek. Vrijwel niemand hier denkt ook voor ergens hetzelfde over. 
Het publiekelijke: er is geen publiek. Er zijn spiegels. En vaak zijn het lachspiegels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei jopie:

 Ik kan alleen maar verder komen als ik, in ieder gedoe, mijn eigen rol kritisch bekijk. 

Waarom wil je verder komen Jopie. Waar wil je naartoe? 
 

Sorry voor de late reactie, misschien niet eerlijk ook omdat je onderweg bent. Maar ik lees dit nu pas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...