Spring naar bijdragen

Donderdag 10 februari 2022

ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goed @Quinn Inmiddels zit ik weer op dag 43. Weinig moeite gehad. Ik hoefde alleen maar aan de Kerst terug te denken om misselijk te worden bij het idee aan een glas wijn. Sjonge, wat heb ik het toen verziekt voor mezelf. Er was weinig feestelijks meer over door mijn gezuip. Want dat was het. Mezelf wel weer bij kop en kont gepakt maar de schaamte blijft. Gelukkig heeft niemand iets gemerkt, zorgde er wel voor dat ik een goeie smoes had. Ben er niet trots op....:(

Maar ik moet wel alert blijven, vandaar dat ik mezelf weer op het dagpact heb gezet. Dat drinken brengt me niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Quinn:

[...] Struikelen is niet erg, het gebeurt iedereen, het opstaan, dat is moeilijker en iets wat niet iedereen lukt. 

Struikelen is niet erg. Nou ja, natuurlijk vinden we het allemaal meestal wel erg als het ons overkomt, maar idd, opstaan en doorgaan is essentieel om vooruitgang of zelfs succes te kunnen boeken. Struikelen wordt vervelender als we telkens over dezelfde steen struikelen, m.a.w. dat we ondanks waarschuwingen van eerdere ervaringen toch weer een slok nemen en er voor onszelf van overtuigd zijn dat we het dit keer allemaal in de hand hebben. De bekende smoesjes helpen ons in die overtuiging. Die smoesjes en valse zelfverzekerdheid zullen we moeten kunnen herkennen en pareren om een terugval door die ene eerste slok te voorkomen. Als het puntje bij paaltje komt geldt altijd: NIETS IS HET WAARD OM DIE ENE EERSTE SLOK TE NEMEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens @Kohtje. Als die laatste zin van jou dan maar de boventoon blijft voeren. Helaas werkt dat in praktijk niet altijd zo. Nu heb ik nog steeds die Kerst in het hoofd, dat gevoel van volkomen mislukt zijn, mensen (mijn kinderen en kleinkinderen notabene) teleurgesteld te hebben, gelogen. Om nog maar niet te spreken van lichamelijk ziek zijn, geestelijk er helemaal door zitten. Walgen van jezelf. Maar wat als dat allemaal op de achtergrond raakt? 

Ik probeer te putten uit het feit dat ik me nu zo goed voel, meer energie heb, dingen wil en kan ondernemen. Dat lukt tot nu toe prima. Alleen nu een felle trigger, onverwachts kwam er iets op mijn pad, waar ik even geen raad mee weet. Kijken hoe ik hier doorheen kom zonder drank. Voor nu mezelf eerst maar weer op het dagpact gezet en de sportkleren aan. Lichamelijk bezig zijn helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Cleo66. Een klein onderdeel van het menselijk lichaam maar met een grote taak: evenwicht bij het lopen. En best een langdurig lastig herstel, 6 weken gips en opnieuw leren lopen. Een oud collega van me was zijn duim verloren en daar hadden ze z'n grote teen voor in de plaats gezet. Moest ook opnieuw leren lopen, zonder grote teen, en opnieuw leren z'n hand te gebruiken. Tijdrovend allemaal, en het klinkt allemaal een beetje raar en griezelig, maar reuzeknap dat het allemaal maar kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Toos:

[...] Helaas werkt dat in praktijk niet altijd zo. [...]

Daarom is het ook zo belangrijk om die 'valkuilen' te leren herkennen en ze ook op hun waarde te schatten (onschatbaar). Eerlijk/oprecht naar jezelf luisteren (ik weet het eigenlijk wel, maar dit keer denk ik dat ik dat ik het beter weet...   Dit gaat je niet verder helpen ) is een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen. Tot je jezelf hebt overtuigd van het feit dat eerdere ervaringen in de toekomst niet vanzelf zullen veranderen alleen omdat je dat zo graag wilt..

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En laat je die persoon ook links liggen als die niet villein bezig is tegen anderen?
Ik wel, maar een heleboel forummers hier niet. 
Die geven zo’n schopper vaak nieuwe kansen of het voordeel van de twijfel. Of ze vinden het rellen wel fijn. 

Soms ook principieel omdat ze niet iemand in de steek willen laten of omdat ze geen meeloper willen zijn. Of allebei. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Reacher:

En laat je die persoon ook links liggen als die niet villein bezig is tegen anderen?
Ik wel, maar een heleboel forummers hier niet. 
Die geven zo’n schopper vaak nieuwe kansen of het voordeel van de twijfel. Of ze vinden het rellen wel fijn. 

Soms ook principieel omdat ze niet iemand in de steek willen laten of omdat ze geen meeloper willen zijn. Of allebei. 

Waarmee ik maar wil zeggen: we gaan hier op het forum zo verschillend om met dit soort zaken dat het waarschijnlijk niet gaat lukken om één lijn te trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Reacher:

Dan is het beter ( als dat lukt) om In plaats van op de agressor in te gaan degene die wordt uitgescholden te steunen? 

Met de kans dat je ongewild  meedoet met het spel van die agressor en hij er in jou iemand bij heeft gevonden om in zijn spel op te nemen. Partij kiezen is logisch maar niet altijd beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...