Spring naar bijdragen

Woensdag 26 januari 2022


lady jane

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Heerlijk vooruitzicht weer die sauna ja
en nog beter .. over een paar weken kunnen we onze eigen gaan opbouwen in de tuin! Blok hout er in en na zo’n 30-60min. Is hij dan heet 

Ik ga vandaag wat aan de opleiding werken, nog 6maanden te gaan tot afronding. 
DIt heeft nu prioriteit 1, en nu ik meer accepteer dat ik als ‘in opleiding’ ook hulp mag vragen voelt het al een stuk haalbaarder.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, beetje thuis werken en vanmiddag zwemmen. Fijn dat we weer naar van alles kunnen, uit eten en museum. 

Alles zal wel flink duurder worden. Ben benieuwd hoe de horeca het zal redden, ik lees veel over zaken die moeten sluiten.

Nog even over de boerenkoolsoep @Bor, dat heb ik nog niet gemaakt, maar mijn ervaring is dat je van praktisch alle groenten een lekkere soep kan maken. Makkelijk voor restjes. Straks eerst weer een smoothie maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

10 minuten geleden zei niks:

Dan ook nog over opgebakken stamppot op brood @Bor. Iedereen verklaart mij altijd voor gek, fijn dat ik nu kan zeggen: Bor doet het ook! 

Volgens mij deden mijn opa en oma en mijn vader dat ook ( Groningers ) 

Mijn oma maakte ook altijd  loie  wieven  kost ( boekwijt  grutten en dan  boter en stroop erbij ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Even uitrekken hoor. Gooooooeie morgen allemaal ik ben er weer.

Bah wat is dat rot ziek zijn in je eentje. Er zijn toch dingen die gedaan moeten worden. God wat was ik gammel. En m'n hart ging toch snel, dat was best eng. Maar gisteren zo rond een uur of 4 knapte ik gelukkig op en  nu ben ik er weer helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Deze kwam ik tegen op Facebook  , dacht dat  er een aantal hier  dit wel leuk zouden vinden. 

 

Vandaag een recept met veel vezels.

BANANEN KOEKJES
3 rijpe bananen
60 gram rozijnen
100 gram volkorenmeel
40 gram fijngemalen havermout
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel kaneel
Halve theelepel koek- en speculaaskruiden (als je dit niet in huis hebt kun je ook alleen kaneel gebruiken)
Pak als eerste een bakplaat en bedek deze met bakpapier. Verwarm je oven vast voor op 180 graden.
Verzamel de benodigde ingrediënten. Maal de havermout fijn en bewaar apart.
Pureer de bananen met de staafmixer of keukenmachine tot een glad mengsel. Voeg dan de rozijnen toe en mix kort mee.
Voeg aan het banaan-rozijnen mengsel het volkorenmeel, de gemalen havermout, het bakpoeder, de kaneel en de koek- en speculaaskruiden toe. Roer het beslag door elkaar met een lepel.
Pak de bakplaat en verdeel het beslag in 10 kleine hoopjes. Druk de hoopjes een beetje plat met de bolle kant van een lepel. Bak de koekjes 15 minuten lang in het midden van de oven.
Haal de goudbruine koekjes uit de oven, laat ze even afkoelen
 

Screenshot_20220126-101459_Facebook.jpg

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...