Spring naar bijdragen

Zondag 5 december 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Ik heb drie keer voorgesteld Sinterklaas te vieren. Drie keer geen respons. Nu vinden ze het toch een beetje jammer.

Ik mis mijn vader erg deze periode. Die had er zo’n lol in. We missen hem allemaal ontzettend. Terwijl het zo’n ingewikkelde, moeilijke man was. Boos kon ie worden!!! Woedend. Feestdagen lang hebben mijn moeder en ik zachtjes door het huis gelopen omdat hij boos was gaan slapen en we hem niet wakker wilden maken, want dan zou hij weer en nog bozer zijn….

Maar voor mijn kinderen was hij de allerleukste opa die er is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag frummers, 
De dag is alweer bijna voorbij, maar ik wip nog even langs om een bakje neer te zetten. 
image.png.630c5541e57de5c9470c01feb8cefcc0.png
Ik hoop dat de middag voor @Rosee is meegevallen en dat jongste zoon zich een beetje heeft ingehouden. 
Cleo, sterkte, wat een zorgen om jouw jongste ook, maar dan om een heel andere reden. 
Lika sterkte. 

Wij hebben gisteren uitgebreid Sinterklaas gevierd. 
Dit jaar geen surprises, we hebben met de volwassenen wel lootjes getrokken en een gedicht gemaakt. 
Het was gezellig, we hebben veel gelachen ook. 
Maar ik vond het ook vermoeiend, hartstikke vermoeiend. 
Twee jonge kleinkinderen waarvan de jongste om het vriendelijk te zeggen niet de makkelijkste is. 
Inmiddels zijn de kinderen en kleinkinderen weer huiswaarts en ben ik gesloopt. 
Vrijdagavond kwam het 'spul' al. 
Dan staan de bedden voor 3 volwassen logees en 2 kinderen al opgemaakt klaar.  
Geen idee meer hoeveel potten koffie en thee ik heb gezet in die twee en een halve dag en noem maar op. 
Maar het was gezellig en ik voel me gezegend om het ouderwets uit te drukken. 
Nu een rustig avondje en lekker vroeg naar bed. 
Morgen de bende boven maar ruimen :) 

Dagpact:

Claudius
Maja
Tatum
Toos
Artemis
Spirit
Ikkanhet
Yvonne 

                                              Sinterklaas Tips: Hoe krijg je een leuke Pakjesavond? - Kingston Micro SD

bewerkt door Yvonne
te vroeg op 'plaatsen' gedrukt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff hier ook een vol sinterklaasweekend achter de rug. Voor de kleine is het wel leuk natuurlijk en voor mij ook om het vanuit haar ogen te zien…maar voor mezelf?  pfff…een voorbode voor de feestdagen…familiefeesten met teveel eten en te veel drank. Vooral langs mijn kant van de familie dan…mijn conclusie is dat ik hoop dat Corona er een stokje tussen steekt (stiekem dan hè) want vind het dus oervervelend om iedereen maar dronken te zien worden en op den duur geen zinnige conversatie meer te kunnen voeren, de herhalingen, door elkaar heen praten, de decibels die luider en luider worden…langs ene kant denk ik dat ik drank zal nodig hebben om het iets of wat ook zelf leuk te hebben (meedoen) anderzijds is mijn weerzin ook wel weer wat groter geworden en denk ik neih dat wil ik eigenlijk gewoon echt niet meer…

alcoholvrije martini als aperitief viel nog wel mee, witte 0% wijn smaakt al beter dan rode maar al bij al niet geschikt voor een winters diner…dan nog liever de 0.0 Leffe maar helemaal fijn vind ik bier ook niet bij eten…

Bah beih pfff, direct maar een lekker bad nemen…

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Musashi kan me voorstellen dat dit heel lastig is, dronken familieleden om je heen. Waarom moet kerst altijd een excuus zijn om het op een zuipen te zetten, heeft niks met kerst te maken en nuchter blijven is een veel beter idee! (En als je er echt tegenopziet verzin je gewoon een smoes en blijf je lekker thuis, kan jou het schelen!:P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lief dat jullie reageren @Ettyen @Pulluptomybumper
Het is (expres) niet een hele goede vriendin, maar iemand die vriendin aan het worden is. Iemand tegen wie ik veel kan zeggen. We delen een achtergrond van depressie en hebben al uitgesproken dat we af en toe eigen tijd nodig hebben. Dat is 1. Verder hebben we allebei een eigen kamer. 
 

maar ja… ik voel me wat overbelast nu.  Aan dat gevoel wil ik graag ontsnappen. Dus blijkbaar denkt mijn hoofd: feest, ontsnappingsmogelijkheid!!

Ik vertel iedereen dat ik niet drink. Heb haar gisteravond een mail gestuurd dat ik geen alcohol drink. 

waar ik het meest tegenop zie zijn deze twee dagen werken, overdragen en mijn werk loslaten.  Dat ik dat zo moeilijk vind is altijd wel zo, maar het absolute doorschieten in het willen vasthouden van controle is een bevestiging van dat ik echt heel erg op mezelf moet letten. Afstand nemen is dus eigenlijk juist goed, realiseer ik me nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Musashi:

want vind het dus oervervelend om iedereen maar dronken te zien worden en op den duur geen zinnige conversatie meer te kunnen voeren, de herhalingen, door elkaar heen praten, de decibels die luider en luider worden…

liever de 0.0 Leffe maar helemaal fijn vind ik bier ook niet bij eten…

Herkenbaar, dit jaar doe ik nergens aan mee, corona, geen groepen toch? 

Ik doe met je mee in het niet drinken, ik was uit eten en dronk gemberthee met sinasappel... 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...