Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei Adri02: Ik weet het niet hoor. Hoe wordt zo'n diagnose nou eigenlijk gesteld? 't Is toch een beetje in welke richting je de behandelend arts stuurt, toch? Zelf ben ik vele tientallen, zo niet honderden keren cold turkey gestopt: de zweetaanvallen, het trillen, de nachtmerries, het beven, de hartkloppingen, het uren tellen... het hoort er allemaal bij en als je een dokter vertelt dat het allemaal heel zwaar en erg is, ja, dan pakt hij z'n apotheek d'r bij. Bij m'n allerlaatste cold turkey, de enige waarbij de huisarts naast m'n bed verscheen, kreeg ik ongevraagd een hele ris zware oxazepam-doseringen, maar die wilde ik helemaal niet. Die troep er ook nog eens bij, nee bekijk het maar. Ik snap dat je opziet tegen wéér zo'n cold turkey-trip, maar om het nou af te gaan blussen met valium? Je blijft aan het psychofarmaca-infuus hangen, bij wijze van spreken. Als je je lichaam zoveel geweld aan kunt doen met excessief zuipen, dan kan dat lichaam ook echt nog wel een cold turkey hebben. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent, zo heet dat toch? Leuker kan ik het niet maken. Aan de andere kant, @Zbb, ik heb het niet bijgehouden, maar als je vorig jaar bijvoorbeeld 6 binges hebt doorgemaakt en je het dit jaar bij een stuk of 4 laat, dan ben je toch echt op de weg uit het dal, hoe beroerd je zelfbeeld ook is. PAWS gaat erover dat de acute ontwenningsverschijnselen lang blijven. Dat herken ik bij wat @Zbbschreef. Dat hij er zo lang ziek van bleef. Dat duurde weken. Daarnaast is Cold Turkey denk ik anders als je leven om je heen hebt. Gezelschap. Een andere wereld dan je eigen zweterige bed. 8 november 2021 bewerkt door Reacher Schpelvoyt Quinn en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 (bewerkt) 26 minuten geleden zei Quinn: @Zbb je hebt advies ingewonnen bij deskundigen, ze geven je dat advies niet zomaar, dus het lijkt me heel verstandig om dat ook te volgen. Natuurlijk is iedereen anders. Volg daarom je op maat toegesneden advies. Helemaal eens. Met dien verstande @Zbb: je hebt dit -nog niet officieel vastgestelde- syndroom ontwikkelt doordat je verslaafd bent. Daar verandert dit niets aan. Vreselijke ontwenning of niet. Je moet met drinken stoppen, anders overleef je het niet. 8 november 2021 bewerkt door Reacher Zpelfaud lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik heb geen tips, of adviezen. Behalve dat ik het knap vind @Zbb, dat je hulp hebt gezocht! Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 @spirit zet 'em op! karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik doe me best,ik heb knallende koppijn ik drink water want ik ben uitgedroogd heb soep op om toch iets van voedsel binnen te krijgen en vooral zout vocht. ik ben bang voor de nacht,slapen lukt me niet Sowhat reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Bor: Hoezo? waar hangt die uit dan? Hopelijk gaat het goed met haar. 8 november 2021 bewerkt door nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 @spirithoop ook dat het goed met je gaat. Laat je wat horen? @Zbbhoud vol! nancy en karin123 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Morgen gaat de grote dag worden alleen verder op de medicatie vandaag lukt het me nog niet zonder alcohol wel probeer ik het tot een minimum te houden maar dat zijn er over de dag toch al gauw meer dan 10 het is zo moeilijk om het in je eentje te moeten zien te doen.mdaarom had ik ook zo gehoopt dat ze me mgisteren op zouden nemen. wel is me vandaag duidelijk geworden waardoor ik zo moeilijk kan stoppen. nen blij dat ik er nu een naam aan kan geven,terwijl het natuurlijk wel ernstig is. ik heb blijkbaarbtoch heel wat schade opgelopen in de loop van de jaren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 3 minuten geleden zei Bor: Ik vind je eigs ook wel onnozel @Zbb Je bent een doorgewinterde alcoholist maar ik vind je niet echt goed daarin. Hoe bedoel ie dat Bor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Dat ik er zo slecht tegen kan? dat is vandaag toch duidelijk geworden ik heb last van witedrawel of hoe je dat ook noem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik snap je niet zo goed @Bor nu ben ik ook niet zo helder maar zou je het nader willen uitleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Zbb,afleiding zoeken in de nacht als slapen niet lukt. Hele lange serie op Netflix kijken, radio of podcast luisteren, steeds slokje water, bouillon of thee met suiker. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik snap niet waarom je niet kan worden opgenomen @Zbb. Was altijd in de veronderstelling dat dat gewoon kan als de nood zo hoog is. Maar dat is kennelijk niet zo. Hoop dat je het allemaal volhoudt, als je vannacht doorbent heb je het ergste achter de rug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 En veel hier schrijven. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Kom op @Zbb, iedere afkick na een binge is afgrijselijk. Het trillen, zweten, kotsen, hart dat uit je lijf klopt, koppijn, duizelig en noem maar op. Het is te doen, na een dag of 3 cold turkey knap je heel langzaam op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Dankjewel @Rosee voorheen een paar jaar geleden ging dat nog wel maar blijkbaar hebben ze het belijd veranderd. ik heb er gisteren alles aan gedaan met hulp van onder andere hulp van hier. ik ben min of meer op mezelf aangewezen terwijl het toch duidelijk is dat ik het niet red alleen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Doe niet zo stom @Delarope Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 1 minuut geleden zei Sowhat: Kom op @Zbb, iedere afkick na een binge is afgrijselijk. Het trillen, zweten, kotsen, hart dat uit je lijf klopt, koppijn, duizelig en noem maar op. Het is te doen, na een dag of 3 cold turkey knap je heel langzaam op. Ja maar die eerste dag aangaan lukt me dus duidelijk niet. en je beschrijft het goed al die symptomen dat is waar ik doorheen moet maar daar zit ook gelijk mijn grootste angst waarnaar het zo verdomde moeilijk is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Misschien is de angst voor die symptomen erger dan de symptomen zelf? Het gaat voorbij. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 3 minuten geleden zei Delarope: Je zeurt @Zbb, je wilt graag zielig zijn. Dat is echt onzin,ik ben oprecht bang en ja ik vind mezelf behoorlijk zielig ja,vind je dat raar als het niet lukt om eruit te komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Ik vraag me af of jij wel echt een alcohol probleem heb omdat je mijn situatie niet begrijp af bagatelliseert nu heeft iedereen natuurlijk zijn eigen problemen met alcohol,maar jij lijkt me niet Sirius te nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 Nou heeft mijn kat alweer een rat te pakken karin123 en Loetje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 3 minuten geleden zei Bor: Ik heb een bad hair- day vandaag, dat was mijn probleem vandaag, Dus je doet gewoon lulig tegen me? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 1 minuut geleden zei Delarope: Ja die heb ik wel degelijk! En misschien wel langer dan dat jij dat hebt. Maar niemand helpt mij, en niemand helpt jou! Je moet het zelf doen, verman jezelf. Oké sorry voor mijn opmerking dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 8 november 2021 Rapport Share Geplaatst 8 november 2021 7 minuten geleden zei jopie: ik vind het schokkend om te lezen hoeveel aandacht jij besteed aan het beargumenteren waarom je niet kunt stoppen, @Zbb Niet schokkend omdat ik het je ook maar een beetje kwalijk zou nemen, maar schokkend omdat ik je zo niet ken. Dit is verslaafdenpraat. Om over ondraaglijke ontwenningsverschijnselen met 10 bier in je mik nog maar te zwijgen. Wat is het nou, ontwenning? of Zuipen? Angst snap ik, het niet kunnen snap ik, het niet durven, snap ik. Maar je blijdschap met deze 'diagnose'... bijna triomfantelijk.... moah, dáár kan ik weinig mee. Ik sluit af. Geen zin in. Ik begrijp je niet maar daarvoor ben ik waarschijnlijk te ver heen op dit moment. ik heb jou heel hoog zitten jopie miscvhien als ik je morgen nogmaals lees dat ik je wel begrijp. ik sluit ook maar af misschien dat ik dronkenmans praat of gewoon echt te dom ben om het te begrijpen of om me goed te verwoorden. in ieder geval bedankt voor je feetback. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden