Spring naar bijdragen

Zondag 10 oktober 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemiddag. 

Net een grote pan nasi gemaakt en Oosterse roergebakken spruitjes met andere groenten met o.a. sojasaus en mijn gietijzeren pan staat al uren op het fornuis met draadjesvlees en o.a. steranijs. Ruikt heerlijk hier in huis, zei mijn man. Omdat ik zelf boven de pannen heb gehangen, ruik ik niks. Hopelijk vanavond bij het avondeten wel weer :D. Net als Bor een heerlijk relax weekend. Prachtig weer hier. Straks F1 kijken. Of niet, hahaha! Ik bedenk het nog wel....oh nee, ik ga tegelijkertijd aan de studie. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Boekanier:

Sjesus man het is al 2 uur geweest! Hebben jullie daar een lopend buffet voor de lunch tussen 12 en 3 uur ofzo? :rolleyes:

Ik ben tot vanavond thuis, van vrijdag namiddag al. Om 20 uur moet ik terug in de kliniek zijn. Ik had tot morgenvroeg om 8 uur gevraagd, maar dat lieten ze niet toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum hart onder de riem, en weer door :rose:

Boekanier, je klinkt goed! Hou vol. Stukken prettiger om jou zo te lezen nu

Musashi, ik heb even terug gelezen. Ik hoop dat het weer een beetje met je gaat?

Verder heb ik niet zo heel veel gedaan vandaag. Maar daarom is het nog vakantie. Morgen mag ik er weer aan geloven. Vandaag sluit ik de middag af, met een vette afhaal hap. 
 

Voor iedereen alvast een mooie avond, sterkte voor wie het kan gebruiken. Misschien kom ik vanavond nog bij lezen. Ligt eraan of er wat op tv komt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd er zijn veel dagen voorbij gegaan door drinken en de gevolgen ervan .

Maar ik heb geleerd er geen spijt van te hebben. 

Door mijn drankgebruik / alcoholisme sta ik nu op een punt waar  ik anders niet  was gekomen. 

Had ik geen inzicht  gekregen in mijn brein en handelen hierna.

Ik onderneem nu dingen die ik anders niet had gedaan  en ik heb mooie  mensen ontmoet en om mij heen die ik anders  ook niet tegen gekomen was.

Ik heb dingen verloren maar heb en ben weer opbouwende  en daar ben ik trots op .

 

FB_IMG_1633580442285.jpg

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei ikkanhet:

Goeiemorgen allemaal,

Dat is een gebakken ei op een steeltje:P

FB_IMG_1633807566590.jpg

Nou ja, voor vandaag had ik nog nooit zo’n paddestoel gezien.  Vandaag stuurde iemand mij er een plaatje van en nu zie ik hem hier ook! Grappig.
Mooi.

En nog een goede avond allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei nancy:

Ik heb wat moeite met met jouw hallelujah- verhaal, Lieke. Ik heb wel vaker het gevoel dat mensen die naar AA,- bijeenkomsten gaan, het contact met aarde verliezen. Het wordt mij te zweverig.  Voortkomend uit die AA...   het komt op mij als sektarisch over. Eng hoor. 

Welnee ik ben echt geen halleluja  figuur ,  zweverig al helemaal niet. :lol:

Het idee alleen al ,  ik sta broodnuchter en ga  al helemaal  niet als een sekte figuur in het leven .

Ik leer nu pas dankbaar voor dingen te zijn , en dat is een enorm jeuk woord voor mij want waarom zal ik dankbaar moeten zijn ?  Dat heb ik altijd gedacht dat ben ik niet.

Maar waarom zal ik spijt moeten hebben van dingen die ik gelaten heb als ik nu nieuwe dingen leer en onderneem. ? Die ik anders niet was tegen gekomen. 

Ik heb een andere kijk op dingen gekregen , waar ik altijd enorm geworsteld mee heb en dat is niet alleen omdat ik naar de AA ga   , maar dat is ook  een groot onderdeel van mijn therapie/behandeling  geweest van brijder .

Jammer dat je er zo tegen aan en kijkt. 

En ik  vind het nog steeds  geen halleluja  er zijn veel dingen  waar ik nog moeite mee heb maar ik ben lerende.

 

Heb nog veel verdriet over wat er allemaal gebeurd is door het alcohol gebruik maar dat probeer ik te verwerken. 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lieke7777:

Welnee ik ben echt geen halleluja  figuur ,  zweverig al helemaal niet. :lol:

Het idee alleen al ,  ik sta broodnuchter en ga  al helemaal  niet als een sekte figuur in het leven .

Ik leer nu pas dankbaar voor dingen te zijn , en dat is een enorm jeuk woord voor mij want waarom zal ik dankbaar moeten zijn ?  Dat heb ik altijd gedacht dat ben ik niet.

Maar waarom zal ik spijt moeten hebben van dingen die ik gelaten heb als ik nu nieuwe dingen leer en onderneem. ? Die ik anders niet was tegen gekomen. 

Ik heb een andere kijk op dingen gekregen , waar ik altijd enorm geworsteld mee heb en dat is niet alleen omdat ik naar de AA ga   , maar dat is ook  een groot onderdeel van mijn therapie/behandeling  geweest van brijder .

Jammer dat je er zo tegen aan en kijkt. 

 

 

 

Je slaat de plank totaal mis, wat mijn reactie betreft. Jammer. Verder doe je het prima! You go girl' ! 

. .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikzelf heb wel degelijk spijt van wat er mis ging mede door mijn drinken
en natuurlijk ben ik nu ver gekomen, juist door niet te drinken.
Maar had ik geen drankprobleem gehad dan had ik ook goede dingen en mensen
tegen gekomen en er veel van geleerd.
ik zie mijn drinken als oorzaak van mijn omweg, ik heb wel degelijk veel gemiste
kansen gehad. het leven is denk ik altijd iets waar hindernissen in moeten worden genomen
en zonder verslaving had ik de hobbels denk ik sneller kunnen nemen.
Maar het is wat het is, ik blijf niet hangen in het verleden meer, geniet in het nu en
blijf alert op mijn toekomst, ik wil wel open blijven staan voor nieuwe uitdagingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net het requiem van Fauré opnieuw beluisterd. Waarschijnlijk gaan wij (ons koor) dat binnenkort uitvoeren , niet als groot concert want dat kan allemaal nog niet of niet geregeld worden.
Maar ik mag niet meezingen omdat ik een aantal weken afwezig ben.

Logisch, maar oooh het doet zeer! Het eerste concert in bijna 2 jaar en ik mag niet meedoen. :(

En dan nog wel die wonderschone muziek. :musicnote:
 

Het is niet het eind van de wereld, maar toch……

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...