Bob Geplaatst 2 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2021 Ik had kort geleden ook zo'n reūnie met mensen waar ik vroeger veel alcohol mee dronk, uit mijn studententijd in dit geval. Er bleek er welgeteld nog maar één die zich er op ingesteld had weer eens lekker te gaan pilsen. De rest dronk matig of helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 2 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2021 Spannend inderdaad @knakker. Ver van huis, niemand thuis die het hoeft te merken, dat zou voor mij een extra risicofactor zijn. Is het een idee om één van je vrienden in vertrouwen te nemen dat je echt, echt, écht niet kunt drinken? Dat zou de stap naar drank een stuk moeilijker maken denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2021 goed dat je je er nu al mee bezig houdt, dat verkleint (hopelijk) wel de kans op impulsief je laten verleiden. De lichaamsherinneringen kunnen sterk zijn, omdat zij bij die onbezonnen fase horen. Gelukkig zie je ze in het echt, ook misschien wat voller, rimpeliger, grijzer? Neem ons maar mee op je tel. ♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2021 Aangezien de ots er bijna afgaat , moeten we nog het gezinsplan inleveren bij de raad van kinderbescherming. Eerst hoefde dat niet en was een borgingsplan voldoende. Kan ik weer dat hele epistel doornemen en kijken en goed keuren op de verandering die onze voogd er in gezet heeft ( 25 pagina's) Heb hier zo weerstand eigenlijk tegen en doet mij wel raken om weer terug deze tijd in te stappen. Merk wel dat het zo gewoon is geworden om niet te drinken dat ik hier geen behoefte of drinkgedachte op krijg. Wel op een andere manier gisteren dus gezellig met ons als gezin gegourmet. Vieren dat we nog steeds als gezin dit overleefd hebben en en samen voor gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2021 Weet eigenlijk niet goed meer wanneer ik voor het laatst antabuse genomen heb .. volgens mij nu 3 weken geleden dat we weggingen met de caravan. Feit dat ik in normale omstandigheden dit gerust kan laten zitten , betekend dat ik meer controle heb gekregen om op mijzelf te kunnen vertrouwen ipv de antabuse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2021 Idd @knakker 2 stappen weer vooruit en verder gezet . Alleen moeten we nog officieel de raad afwachten, zal raar zijn want eigenlijk hebben we al maanden geen bemoeienis meer van onze voogd . Ze is 2 keer geweest hier mbt evaluatie en die waren positief. En ach als de raad het nog nodig vind be it .. heb er geen last van . Maar toch zal het fijn zijn dat je alles weer gestopt is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2021 Weet je @spirit de rechter of in dit geval de raad heeft altijd de hoofd beslissing. Nee heb er geen last van , omdat de afgelopen periode sinds thuis gewoon alles goed is gegaan. We hebben keurig onze opdrachten gedaan en positief afgesloten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 Wat ga je eraan doen? @spirit ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 4 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 @spiritdit is wel een groot inzicht in jezelf denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 (bewerkt) Goed dit zijn juist de momenten om je valkuilen te herkennen en er iets mee te doen / of er te laten zijn. Maar idd geniet ook van dit goede gevoel dat mag er zijn . 4 oktober 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 Ik heb straks weer mijn wekelijkse AA meeting , zin in . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2021 @knakker we komen al weer een poos fysiek bij elkaar . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2021 (bewerkt) Goed aangezien op de dagdraad wat wrijving voelde nav mijn berichten over mijn activiteiten als ervaringsdeskundige waar ik druk mee bezig ben , heb ik vandaag eindelijk mijzelf terug gezien en gehoord in de opgenomen talk. ( hij staat online) Heel raar om jezelf te zien , te horen praten. Dan gaat mijn interne criticus aan , ik sprak de gene die ook in de talk zat ( waarmee ik samen was en ze zei dat herken ik wel.. maar ik luister naar de inhoud en dat is belangrijker. ) Ik vind het een mooie spiegel naar mijzelf toe hoe ik mijzelf presenteer en rustig kan zijn. En dat ik het gedurfd heb , want het wordt bekeken. Ik hoop dat dit een inspriratie kan zijn voor anderen die dit ook meemaken . En dat ouders niet in het hoekje gezet worden maar in hun krachten komen te staan ) Op naar volgende week dan ga ik een presentatie geven . Wordt hybride , een aantal op locatie en een aantal online precies weet ik niet het aantal nog . 5 oktober 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2021 Op het dak staan zingen is misschien wel wat, maar beter niet te laat 's avonds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2021 Zie je al staan op het dak @spirit fijn dat je , je zo goed voelt. Ik vind het leuk als je idd een filmpje maakt op live gaat , zie er niets geks aan , aan jou . Maar het is idd hoe je naar jezelf kijkt. Het is ook een stukje controle , als ik een foto plaats op fb of zo dan is het een foto die ik zelf goedkeur . Maar dit was opgenomen en niets in geknipt enz . Geen controle meer over , goede leeroefening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 8 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2021 Prima droog in het bootje , en er komen geen haken en ogen voor mij aan . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 8 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2021 Ja vrijdag avond, vooral al ik dan een vrij weekend had Ik heb er niet zo moeite meer mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 8 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2021 @spirit, jij kiest ervoor om je niet te laten vaccineren dat heeft als consequentie dat je nu even niet overal zomaar naar binnen kan en dat vind ik vervelend voor je. Maar alsjeblieft, zeg niet zulke dingen, ik word er zó verdrietig van ik verdraag het haast niet. Je wordt niet samen met je kinderen, kleinkinderen en je hele familie gemarteld, uitgehongerd en vermoord. lady jane, karin123, nancy en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 13 uur geleden zei spirit: Zal mijn bericht aanpassen Wat lief van je, dankjewel Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Ik heb gedronken. Ik meld me af voor deze maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2021 Wat jammer @Tatum waaom kom je niet hier om hulp vragen op moment dat je het moeilijk hebt of er even zelf niet uitkomt . Je hoeft niet alleen te zijn dan er is altijd wel iemand aanwezig om met je te praten . Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 10 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2021 Lekker nog naar Spanje voor jullie , gelukkig zijn jullie optimistisch gestemd over het geen drinken. Ik heb wel een week vrij in de herfst maar niets op de planning staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 11 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2021 Succes en veel plezier @Angelhearten @knakker! Blijf alsjeblieft schrijven. Leerzaam en inspirerend voor deze groen-als-gras-bij die gaat voor een jaar droog, en nog een en nog een en nog …. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 12 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2021 Dat vind ik ook, ik heb respect voor @Maja die na een uitglijder gewoon de draad heeft opgepakt. Daar is nog extra moed en kracht voor nodig nadat je weer even geroken hebt . Topper . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 12 oktober 2021 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2021 @Angelhearten @Lieke7777: wel eens een blozende bij gezien? Maar het steunt me in doorzetten! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden