Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 september 2021


nancy

Aanbevolen berichten

Tja weet je, de afspraak maak je met jezelf. Maar tegelijkertijd ga je ook een overeenkomst aan met de anderen in het pact. Een afspraak om elkaar te steunen, de belofte dat mensen bij je terecht kunnen. (Ik heb teveel aa gelezen...)

En ik vind (mening) dat als het je dan toch niet lukt, je de verantwoordelijkheid moet nemen om het eerlijk te zeggen, in je pact. Want je moet het zelf doen, maar niet alleen. Ook het falen.

Ik sta op het jaarpact en juist omdat ik vind dat ik ook een afspraak met anderen heb, helpt me enorm. Soms, als ik met een fles in handen sta, denk ik eraan dat ik tegen @Kohtje zei dat ik niet laf ben en weet waar ik aan ben begonnen. Of aan @Maverick en dat ik dan geen musketier meer ben. Of aan @Reacher die dan vast iets schrijft als dat ze het begrijpt, maar er verdrietig van is.

Dat soort dingen. Maar dat krijg je alleen als je de zwakke momenten oprecht wilt delen. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ikkanhet:

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn.

Lieve schat   , ik weet waar ik vandaan kom en dat niet makkelijk  is weet ik ook . Heb er keihard voor moeten knokken / uitzitten / met gevoel  moeten dealen..

Maar de knop moet om , niet voor mij maar  voor jezelf je geeft aan elke keer dit niet te willen .

Als je blijft voeden door toch een gelegenheid  aan te grijpen om te drinken stap je niet je drink  patroon uit.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Descartes33:

Goedemorgen allemaal. Hele week op de camping ‘s morgens gewenst dat ik thuis was (comfort) en nu weer thuis, en dan tóch iets missen, ik weet niet wat, het natte gras, het toiletgebouwtje, de lieve mensen om me heen, de zeelucht, de ellende van het bedienen van een een kapotte cafetière…

Jaa ik ken het op vakantie  de comfort  missen , en dan bedenken  dat je  kamperen leuk moet vinden omdat we dat doen :) ( en ik vind het natuurlijk  leuk ) maar soms midden in de nacht naar het toilet gebouw lopen , ipv de  naar de  badkamer.  Haha .

Het geklooi  op de cadac kookstel. 

Het camping stof .

Thuis mis je dan toch weer het camping  leven gevoel ..  heb nu al weer zin in volgende jaar ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei jopie:

dat kan...  ik schrijf hoe het bij mij zou gaan, en hoe ik daar nu naar kijk, na klaar zijn daarmee (en het nog wel eens geprobeerd te hebben)....   jij kan daar mee doen wat jij wil, en van vinden wat jij wil.... 

hoe dan ook: alcohol heeft meer, veel meer, invloed dan het lijkt, en zeker dan je zelf doorhebt áls je alcohol in je mik hebt. Oók als het één glas is. Zeker als het er 4 zijn.

Ik weet niet HOE vaak ik na minder dan 4 bier er al weer iets uitgeflapt heb waardoor 3 dames in huis me een onvoorstelbare k-zak vinden en de hond zelfs ook.

Terwijl ik op dat moment natuurlijk niet dronken ben en alles nog kan herinneren later en nog groot gelijk heb ook. 

Das slechts hoe het bij mij zou gaan :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...