Spring naar bijdragen

Woensdag 18 augustus 2021

nancy

Aanbevolen berichten

O jee, 2 draadjes. Zal de mijne stoppen. Goedemorgen @nancy, @niksde andere frummers! Het is nog donker buiten, het dekbed warm en zacht en dus geen zin om op te staan. Maar drukke dag voor de boeg. Na werk is er een intake voor mijn moeder voor pijnrevalidatie. Ben benieuwd of dat nog wat op kan leveren. De laatste dagen erg onrustig en veel momenten van craving overwonnen. Dat wil ik zo houden. Dus gauw op het dagpact!

Dagpact

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei niks:

Goedemorgen @Maja hou vol hoor! Goed dat je op dagpact staat. Weet je waar je onrust vandaan komt?

Te veel dingen die tegelijk moeten. Rond verkoop huis veel administratieve moetjes die niet allemaal soepel verlopen. Ook mentaal afscheid nemen van mijn huis vraagt energie. Huis moet ook nog verder leeg. Dus uitzoeken wat neem je mee en wat niet. Daarnaast ben ik aan het plussen en minnen of ik minder zal gaan werken. Door verkoop huis zou dat financieel mogelijk zijn. Maar die uren krijg ik nooit meer terug, dat is zeker. En wil ik 0,5 fte na overlijden van mijn moeder (hopelijk nog lang niet aan de orde, maar toch) werken of toch liever meer? Het piekeren en het opgejaagd zijn, zijn de bron voor de triggers. Maar ik zit ze allemaal uit en dat blijf ik doen. 

Houd jij je staande in de leegte die nu zo voelbaar is na het overlijden van jouw vader? Eerst word je meegesleept in het regelen van de begrafenis en is er geen/ te weinig tijd om te rouwen en de pijn van het verdriet een eerste plek te geven. Tenminste, zo heb ik dat ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige dingen dan hé? Wat betreft werken zou ik geen overhaaste beslissingen nemen. 

Ik vind het heel dubbel, inderdaad het verdriet is er, maar ook het leven gaat verder. Dat is logisch, maar je wordt meteen weer opgeslurpt door alles. Maar ook de dingen nog regelen bij mijn moeder. Schrikbarend hoe weinig ze van de dingen af weet. Pa deed alles op financieel gebied, ze weet niet hoe internetbankieren werkt. Ze heeft niet eens zelf een mobiele telefoon, die van mij vader was al flink verouderd. Dus vandaag op pad met haar. Computer weet ze amper hoe die werkt. Echt ongelofelijk hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge!

vind ik nu weer in de krant een recensie over:

"Dat het niet goed kan blijven gaan voelt de lezer op zijn klompen aan" :) 

Met interview (weet niet of je een abo nodig hebt): https://www.nrc.nl/nieuws/2021/08/17/thomas-vinterberg-over-controleverlies-en-conformiteit-in-zijn-oscarwinnende-film-druk-a4055087

Tis wel heel ongezonde praat, hoor, voor degenen die niet getriggerd willen worden. Hoewel de moraal duidelijk moge zijn. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim, ik heb het YouTube filmpje bekeken en het artikel gelezen (geen abo nodig). 
De trailer stootte me regelrecht af, maar ik kan me indenken dag het artikel sommigen kan triggeren... 

Ja @niks, naast het rouwen ook het praktische. 
Jullie wonen niet al te ver van haar vandaag geloof ik? Dat is dan wel fijn bij dit soort dingen.. 

@Maja, het is ook heel veel wat op jouw schouders rust momenteel. 
Ik hoop van harte dat men de pijn van jouw moeder toch nog wat kan verminderen... 
En dat minder werken? Niet nu in deze hectische periode beslissen hoor. Dat kan altijd nog... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ga dag 1 aan serieuze ijsvermindering doen…. Heb hier niets gesnoept, maar mezelf wel elke dag 1 groot is ijsfeestmoment toegestaan. Er zitten hier op het eiland twee van de beste ijsmakers die er zijn. Dus ja… 

Nu afbouwen. Beetje minder is beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baas J heeft mijn bericht ontvangen en morgen praten we.

Ik heb goed kunnen nadenken. 

Ik heb een enorme bindingsangst. Dat is ook de reden dat ik geen man heb. Ik ben doodsbang dat iets voor altijd blijft en dat ik niets meer heb om naar uit te kijken.

Dit gebeurd soms ook op mijn werk. Ongeveer eens in de vijf jaar. Ik wacht het gesprek van morgen af en voel me rustig.

Gaat het wel naar ontslag toe, dan meld ik me bij de bijstand, arbeidsbureau en uitzendbureau en kijk wat er op mijn pad komt.

Ik ben nu ook een boek aan het luisteren: "liefdesbang". Dat gaat over bindingsangst en verlatingsangst. Beiden de andere kant van dezelfde medaille. Het is zeer herkenbaar. Ik ben net toe aan de hoofdstukken hoe ik uit die cirkel kan stappen, maar heb die hoofdstukken nog niet geluisterd. 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien maar doen voor het gesprek van morgen @Tatum
ik lees je als toch iets van impulsief/paniekerig reageren
en ik ben bang dat je je sollicitatieplicht onderschat t.o.v. bijstand.
Er is momenteel zoveel behoefte aan werknemers dat er altijd wel
werk is waar je voor in aanmerking komt. Kieskeurig zijn kan dan niet.
In de horeca is een groot tekort, omscholen naar de zorg is ook behoefte aan
Zoveel mensen zijn er weg gegaan omdat de broodnodige banen in bijv. de GGD
nu per uur beter betalen. Je kunt altijd een bedenktijd vragen aan je baas en je
goed informeren naar bijstand/gevolgen enz. De dingen waar je behoefte aan hebt, kunnen
er heus wel naast, zeker als je korter gaat werken. Een evenwicht creeren.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...