Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Lieke7777:

Jongste zoon is vandaag jarig wordt 11 jaar ,   zijn eerste verjaardag weer thuis.

Hij mag straks naar de bakker lekkere gebakjes uit gaan zoeken. 

Verder vieren we het niet echt heel erg , 2 vriendjes komen wel gebakjes eten.

Later spreken we nog af met schoonvader. 

Vorige jaar was ik op vakantie in Frankrijk  tijdens zijn verjaardag en een jaar eerder  was ik deze dag behoorlijk  aan het drinken met als gevolg de crisis UHP. ( 2 jaar geleden al weer. )

Wij vieren dat we als gezin  samen zijn , dat is het allerbelangrijkste. 

Verder is de poes krols vanavond  brengen we haar na het eten weg voor haar 3 daagse avontuurlijke  logeer partijtje  :lol:

Van harte gefeliciteerd met je zoon Lieke,ik hoop dat jullie een super dag hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag hele kleine klusjes gedaan,ter afleiding en niet te zwaar. 
 

dacht ik dat de bedrijfsarts zou bellen vandaag en daar had ik stress van,ik ben niet zo n goede prater,laat staan dingen uitleggen. 

Dus heel de tijd me telefoon bij me en de batterij volgehouden. 
 

kijk ik goed is het volgende maand op een dinsdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, dat is wel ingewikkeld, als je dat zo leest zelfs haast megalomaan. Niet te lang in blijven hangen, lijkt me @jopie, voor niemand gezond.

Ik voel me een oplichter. Zo, dat is eruit. Heb niet gedronken, zelfs het weekend niet, hoewel dat lastig was. Maar nuchter gebleven, nou nee, dat kan ik ook niet beweren. Dus ja, wat nu? Uit het oogpunt alcohol de baas is alles prima in orde. Uit het oogpunt de verslaving voorbij, bepaald niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh. ben jij in orde? Op zich, objectief gezien, ja, eigenlijk wel. Fysiek in elk geval nergens last van en dat is toch best mooi. Ben ik in orde? Niet minder en ook niet meer dan ik was. Geen nieuwe schade opgelopen en ook geen nieuwe schade veroorzaakt. Dat is ook best mooi. Maar leven zoals je wilt leven? Misschien probeer ik wel te veel en voor te veel mensen de Q te zijn die ze graag willen hebben. Hoewel dat wel weer prettig afleidt van werken aan jezelf, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een hoop informatie... en wat heerlijk die afleiding!  @Zbb, begrijp ik het nou goed dat het jouw derde dag is?  Het is mijn derde dag zonder alcohol en ik word GEK!!!  De lichamelijke klachten gaan nog wel op dit moment maar mijn kop zit vol met redenen om een wijntje te doen, of een biertje, daar zit minder in (maar een halve liter!).  Ik moet mezelf afleiden, en mezelf er aan herinneren dat ik niet dood wil.  Dat schreef iemand eerder vandaag, zo mee eens; niet op deze manier!  Maar dat zit er bij mij achter, een vreselijke behoefte (?) aan zelf destructie... zei ik dat hardop? :huh:  De nachten zijn zoooo lang, hoe zet ik nou in vredesnaam mijn kop uit????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dandelionhet  is helaas uitzitten , het accepteren en aanvaarden dat drank geen oplossing  bied.

Ik vind de uitspraak  " ik ben niet mijn gedachten " een mooie. 

Deze  probeer  ik na te streven hoe lastig het ook is.

Wat mijn gedachte mij probeert te vertellen wijs te maken is niet altijd mijn ik.

Die gaat eigenlijk van meer goede dingen uit dan het zelfdestructie  waar ik altijd naar geluisterd heb.

Heel veel sterke en dag 3 is een feit. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Ik lees jullie @jopieen @Quinn. :heart:
 

Ik kwam hier om stoom af te blazen. Ben in mijn kijvende viswijf fase. Zo’n vals rotmens ben ik dan. Nu. 

Arme man en arme kinderen. Dat moest ik even kwijt. Sorry.

Geeft niet ,   is soms heerlijk alleen moeten de goede om ons heen het dan vergelden hé  

Ik heb de afspraak  met mijn man dat hij mij dan maar laat gaan en niet reageert want dan gooit hij olie op mijn negatieve  aandachtsvuurtje..   dan zakt het daarna vanzelf weer bij mij en  en ik het ook weer even kwijt .

Succes  ..xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte iedereen die t nodig heeft. Lees wel mee maar reageer weinig. Ook ik zit mezelf in de weg, last van kleinzielige vervelende piekergedachten. Maak mezelf overal druk om en kan niet ontspannen, bah. Mis soms de verdoving wel. Ik ga zo maar naar bed met een boek denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Dandelion:

Jeetje wat een hoop informatie... en wat heerlijk die afleiding!  @Zbb, begrijp ik het nou goed dat het jouw derde dag is?  Het is mijn derde dag zonder alcohol en ik word GEK!!!  De lichamelijke klachten gaan nog wel op dit moment maar mijn kop zit vol met redenen om een wijntje te doen, of een biertje, daar zit minder in (maar een halve liter!).  Ik moet mezelf afleiden, en mezelf er aan herinneren dat ik niet dood wil.  Dat schreef iemand eerder vandaag, zo mee eens; niet op deze manier!  Maar dat zit er bij mij achter, een vreselijke behoefte (?) aan zelf destructie... zei ik dat hardop? :huh:  De nachten zijn zoooo lang, hoe zet ik nou in vredesnaam mijn kop uit????

Ja voor mij ook mijn derde dag,ik heb een vreselijke binge gehad en ben nog steeds doodziek. 
 

die binge begon bij mij ook met de eerste slok. 
 

jopie zei dat over dat dood gaan en heeft helemaal gelijk (in een geval zoals ik)

misschien is zoiets als antabus/refusal iets voor jou?  Dan kan je gewoon niet drinken anders word je na

de eerste slok zo ziek dat je de rest wel laat staan. 
 

als het je lukt nu niet te drinken sta je morgen vol trots op. 
 

Je moet maar denken trek is vervelend maar ook niet meer dan dat!

ik wens je veel sterkte want ik weet heus wel hoe vervelend trek kan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...