Spring naar bijdragen

Vrijdag 2 juli 2021


Aanbevolen berichten

Ik vind het zelf heel erg fijn.

Ik heb 4 weken bouwvak en ga 12 dagen weg. In een hotel met eten (vaak een buffet) erbij.

Ik vlieg niet verder dan Europa. Spanje is ongeveer 2,5 uur vliegen. 

Zwemmen in de Middellandse Zee. Zon, zee, stand. En 's avonds wandelen door parken, pleinen en langs de boulevard.

Er is altijd wel een bewolkte dag die ik gebruik om de bezienswaardigheden van de stad te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei rosa45:

Dat is dan tevreden zijn met wat je hebt maar dat kun je geen vakantie noemen.  Vakantie is buiten je eigen woonomgeving zonder je dagelijkse verplichtingen.  

Dat ben ik absoluut niet met je eens Rosa. 
Vakantie is voor mij: niets hoeven of moeten. Lekker doen waar ik zelf zin in heb. 
Ontspannen, bijkomen, dingen doen waar ik normaal niet aan toe kom, of helemaal niets doen.... 
En dat kan prima thuis of in de directe woonomgeving. 
Zo voel ik het nu, maar zo voelde ik het ook toen ik nog een baan had. 
Ik moest wel een beetje grinniken om het verhaal van @knakker, komt me heeeeel bekend voor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Musashi:

En nu zeg ik iets dat mss helemaal raar gaat zijn maar ik zie in dat opzicht een soort verband tussen mijn persoonlijke crisis en de coronacrisis: het besef dat we anders moeten leven, meer lokaal, meer in verbinding met onszelf en de natuur…

het is alsof de coronacrisis mijn eigen crisis bevestigt

Dat besef zouden we allemaal moeten hebben. Niet alles ver halen, lokale bedrijven en boeren steunen. Waarom moeten de sperziebonen en groene asperges uit Peru en Marokko komen? De Ali Express is gelukkig ook duurder geworden. Niet alles van de Chinezen kopen, inclusief al onze medicijnen en van mij mag vliegen flink duurder worden, zodat het een luxe is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even weg uit je eigen omgeving, ander eten, andere gewoontes, andere uitzichten. Weg uit je comfortzone, hoe werkt het hier? En een andere taal als je de grens over gaat. Meer aandacht en tijd voor je (reis)partner. Leuke dingen doen, heel veel buiten zijn.

Heerlijk, vakantie. 

Maar nu weer aan het werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens Van Dale kan het woord vakantie de volgende betekenissen hebben:

  1. periode waarin geen lessen worden gegeven: de grote vakantie; zomervakantie, herfstvakantie, kerstvakantie, krokusvakantie, carnavalsvakantie, paasvakantie, tulpvakantie, pinkstervakantie
  2. jaarlijks toegekende vrije tijd voor werkenden
  3. reis naar en verblijf elders voor zijn plezier: op vakantie gaan
bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga heeeel graag op vakantie en graag met het vliegtuig. Het liefst drie keer per jaar. Wat goed dat er zovelen van jullie niet op vakantie gaan, heerlijk, des te vaker kan ik. En gá ik. 

Heeft voor mij namelijk ook te maken met interesse in andere gewoonten en culturen en dat ook zelf meemaken en dan die inzichten weer meenemen in je eigen denkbeelden enzovoort. Ik ben eigenlijk niet van plan om hierover in discussie te gaan en al zeker niet hier. Het is namelijk een mensbeleving en dat kan voor iedereen anders zijn. De dingen waar ik van geniet blijf ik van genieten. En dat betekent dus heeeeel graag weg uit Nederland en de vertrouwde omgeving en dat voor twee weken en dan weer terug. En dat het liefst drie keer per jaar. Deze zomer zouden we vier weken naar Australië.  Plannen zijn niet doorgegaan vanwege corona. Even kijken wanneer we nu wel kunnen. En welke reizen nog meer. En meer, en meer, en....héérlijk!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen is vakantie iets anders. De betekenis is vrij zijn van iets: school of werk of andere dagelijkse verplichtingen.

Als je geen verplichtingen hebt, of voelt, is dat een mooie staat van zijn. Heerlijk hoor. Maar geen vakantie dus. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel eens wat jaloers op hoe @jopie in haar bus heen-en-weert, zo'n klein huisje altijd bij je, waar je ook gaat of staat. Een droomleventje lijkt me dat wel eens, maar ik ben ook teveel verknocht aan ons huis met m'n ateliertje, m'n werkplaats/garage en m'n spullen w.o. m'n verzameling citroënmodelletjes en Donald Duckies... aan de ene kant verknocht aan vastigheid en  duidelijkheid (m'n autistische trekjes) aan de andere kant de hang naar gaan en staan waar je wilt (de rebellerende trekjes). Dat campertje is ideaal, daarmee kan ik, samen met m'n vrouw en hondje, heerlijk 'jopiën' in de tijd dat m'n vrouw niet gebonden is aan haar werkplek. En als het niet uitkomt of als we geen zin hebben, dan staat dat campertje geduldig in de garage op ons te wachten. Er alleen op uit trekken trekt me dan weer minder... daarvoor vind ik het samen 'vakantie beleven' weer te leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei spirit:

Waarom zou je in discussie gaan over een belevenis, die voor iedereen weer anders is @nancy. Een ieder doet, waar hij of zij zich goed bij voelt. Voor mij is dat een dagje weg. Even geen zorgen voor die dag en genieten.,om vervolgens weer lekker in mijn eigen bedje te slapen. 

Dat zei ik dus. Dat ik niet in discussie ga. Dus óók nu niet. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog eens nagedacht tijdens het appelcake en abrikozenconfituur maken…en bij mij is het niet dat ik het reizen op zich niet leuk (meer) vind, de ervaringen die hier beschreven worden vind ik ook nog altijd top en zou ik ook aan mijn dochter willen meegeven maar dat het niet meer zo nodig ‘hoeft’, ontsnappen aan je dagelijkse leven, dat je Idd in je dagelijkse leven ook gewoon gelukkig kan zijn…dat dus eigenlijk…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Musashi:

 meegeven maar dat het niet meer zo nodig ‘hoeft’, ontsnappen aan je dagelijkse leven, dat je Idd in je dagelijkse leven ook gewoon gelukkig kan zijn…dat dus eigenlijk…

Voor mij heeft het daar niets mee te maken. Het één sluit het ander niet uit. Het gaat verder dan dat.  Ach ja....

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoveel mensen
zoveel meningen, ervaringen, behoeften
ik houd van èn èn
en vooral van de keuze wanneer wèl en wanneer (nog) niet
Ik want it all, but not now (yet)

Ben wel opgelucht nu na een superkort ziekenhuis onderzoek
er was een foute afspraak, dus geen uitgebreid gedoe, maar hartfilmpje en
hart en longen check. Alles lijkt oké en krachtig, maar voor alle zekerheid
nog een echo over 2 weken ter bevestiging/checken dat/of er geen infarct
is geweest.

Aansluitend naar de film Blackbird geweest
aangrijpend over zelf-euthenasie.
Dan bedenk je pas wat er echt van waarde is
en her-ijk je de relaties, herinneringen en de liefde♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, net tickets gekocht voor mijn kleinzoontje en mezelf voor een theatervoorstelling morgen in het park. Vier dagen festival hier, maar net even anders dan anders. Wel jammer, normaal gesproken groot feest. Maar we maken er wat van. En voor zondag tickets besteld voor beide kleintjes en mezelf voor het zwembad. Dit keer moet de zeemeerminnenstaart mee, verleden week werd ik verwijtend aangekeken toen ik het "per ongeluk " vergeten was ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...