Spring naar bijdragen

Donderdag 1 juli 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

@Cleo66, dat zijn hele vervelende dingen altijd en het voelt als zonde van het geld, maar het is je huisdier en je doet het toch zonder er echt te lang bij stil te staan. 

Wij hebben ongeveer zo'n zelfde verhaal gehad, maar dan met een kat. Verzekering opgezegd en een half jaar later moest hij geopereerd worden voor net niet 1000 euro. 

Het is balen, maar wees blij dat je het kunt doen voor je diertje. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Goedemorgen! 
 

Ik vind die hond van jou echt heel leuk @bumperjim. Kan ze een beetje met katten samen? 
 

Dagpact

Reacher

Ze kwam voor het eerst een kat tegen met mij aan de lijn, toen had holenbeer haar net geleerd om te blaffen op commando. De kat stond stil en zij stond ook stil zo van wat moet ik hiermee? Toen zei ik blaf en toen blafte ze en de kat schoot er vandoor. Nou vanaf dat moment natuurlijk dikke pret met alle katten die ze tegenkomt, maar sommige katten schieten er niet vandoor maar zetten een hoge rug op en gaan blazen. Dan hebben ze kennelijk bovennatuurlijke krachten of weten ze iig iets wat mijn hond niet weet en dan deinst ze achteruit en gaat er met een enorme boog omheen.

Alleen de kat van onze vrienden waar ze vaak logeert die kent ze, dus in principe kan het wel. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Best:

@Cleo66, dat zijn hele vervelende dingen altijd en het voelt als zonde van het geld, maar het is je huisdier en je doet het toch zonder er echt te lang bij stil te staan. 

Wij hebben ongeveer zo'n zelfde verhaal gehad, maar dan met een kat. Verzekering opgezegd en een half jaar later moest hij geopereerd worden voor net niet 1000 euro. 

Het is balen, maar wees blij dat je het kunt doen voor je diertje. 

 

Ik heb ooit eens 400 euro operatiekosten gehad aan een cavia van 19,95. En twee weken later alsnog overleden.

Maar ja doe je het niet dan ben je een k-zak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, 

ik ben vrij, maar nog heel veel werk thuis te doen, dus niet zo actief hier. maar wilde deze graag delen

6 maanden alcoholvrij. Ben ik best wel trots op 

en hoewel ik heel veel voordelen zie en ervaar ik de chaos alleen maar groter dan ooit 

dus ik heb besloten om voor minimaal 2 jaar te gaan. besloten is besloten en het zal wel allemaal. 

Dus ik ben nog wel even op AdB en daarom aan het zoeken wat voor mij werkt. De dagdraad geeft echt teveel prikkels en toch wil ik het

leren filteren. 

hier ben ik dus vandaag :rose: 

 

bewerkt door Artemis
schrijffoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei knakker:

@bumperjim: ik vind jou altijd op je best als jij over je hond schrijft :)

 

Dank je :rose: Ja ik vind het eindeloos fascinerend, als je er een beetje mee bezig bent elke dag dan zie je dat ze zoveel meer kunnen dan gedachtenloos met je meelopen plasjes doen. Onze hond is niet veel dommer dan ik, alleen praten lukt niet en abstracte zaken zijn lastig. Maar ze zien alles en weten alles. Liep laatst door het dorp, toen was er zo'n plastic reflectorpaaltje omver gereden. Direkt erheen, potdorie wat is hier gebeurd? Snuffelen en geconcludeerd niks ernstigs. OK.

Andersom denkt zij, hij is niet veel dommer dan ik, alleen ruiken lukt niet :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei knakker:

Daarom moet je de dagdraad ook niet lezen als een roman, maar doorbladeren als een krant. Als je tijd hebt lees je die helemaal, en soms alleen de koppen en de cartoons.

Super!!! goede tip, we hebben het hier al eerder over gehad, jij en ik, maar ik ben flink overspannen en trek het nauwelijks. Dus voor mij alleen de cartoons :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Andersom denkt zij, hij is niet veel dommer dan ik, alleen ruiken lukt niet :D 

Ik heb 2x een border collie gehad, waren veel slimmer dan ik, wisten de weg als ik die kwijt was, goede vriendinnen :) misschien maar weer een hond overwegen? zal de koningin (poes) niet waarderen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Artemis:

Ik heb 2x een border collie gehad, waren veel slimmer dan ik, wisten de weg als ik die kwijt was, goede vriendinnen :) misschien maar weer een hond overwegen? zal de koningin (poes) niet waarderen 

Probleem van een border collie is dat je ze echt werk moet geven anders worden ze helemaal neurotisch. Hier tegenover mn werk misbruikt iemand een border als waakhond. Die loopt de hele dag 10 stappen heen en 10 stappen weer en loopt zo urenlang te blaffen. Als je ernaar kijkt word je zelf ook neurotisch. Das eigenlijk mishandeling. Een hond die meer als waakhond geselecteerd is die gaat dan rustig liggen en blaft pas als er echt wat is.

Je zou hem op zn minst een sudoku boekje kunnen geven want dat is voor een border een peuleschil natuurlijk :D 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. Zomaar weer eens een redelijk prettig ochtendgevoel mét een beetje energie en met een beetje minder het gevoel in te storten. Die ochtenden weten wat...

Ik heb de afgelopen weken elke dag een videoverslagje (zo'n 20 minuten per dag) gevolgd van een paar in Zweden woonachtige Nederlanders die er met hun camper in 'eigen land' op uit waren getrokken richting het noorden en nu weer thuis zijn. Alsof ik naar onze eigen vakantiefilmpjes zat te kijken. Dus ik heb een béétje het gevoel dat ik net terug ben van vakantie, maar we hebben hem nog tegoed. Denemarken en Zweden staan sinds gisteren op geel, dus we denken er hard over om toch weer die kant op te gaan. In Frankrijk vind ik een regendag een min-dag, in Zweden zelfs wel een beetje sfeerverhogend.. :unsure:. Wat omgeving al niet met me doet..

Beesten en dieren.

M'n allereerste vriendinnetje was een fervent tegenstander van het gebruik van het woord 'beest' voor dieren. 'Mensen zijn vaak beesten, dieren nooit', zei ze.
M'n jongste broer is diezelfde mening toegedaan. Zelf heb ik het woord beest nooit zo negatief ervaren als het gebruikt werd voor een dier, maar tóch blijft er dan wat hangen van de mening van, in het ene geval iemand waar je stapelverliefd op bent, en in het tweede geval iemand die sympathiek  bloedverwant is. En zo heeft dat zaadje toch wortel geschoten in mijn 'besef van goed en kwaad' en kan ik het woord beest alleen nog maar in  negatieve zin aan mensen verbinden en niet meer in positieve zin aan een dier.
Maar dat is dus een puur persoonlijke aangelegenheid en ik neem het niemand kwalijk als ze het woord beest voor dier gebruiken. :)
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Probleem van een border collie is dat je ze echt werk moet geven anders worden ze helemaal neurotisch.

De meeste mensen snappen niets van border collies. Werk is dus echt werk met schapen werk Of andere hersenactiviteit. Stokken gooien? nee! ballen gooien? NEE!! Ze gaan jou werk geven en jij bent die domme baas die steeds weer de stok weggooit :D die van mij hebben we met het hele gezin 6000000000 kunstjes geleerd en thuis was RUST !!! mbv de  bench als puppie konden ze dat binnen een week. Mand was rust. Thuis geen kunstjes, geen werk niets nada nop. 

En ik was de baas, niet de border collie :)

GBzFCVUbQnMoyYaXDj_A0n3hMTniiocXbLaBh_IgwhM.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bormijn excuses voor mijn botte reactie van gisteren. Ik had beter kunnen reageren.

Wat al is geschreven: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo.

Mijn ervaring is dat als je snel geld denkt te vermeerderen/winnen, dan ga je juist snel geld verliezen. Ook je inleg.

Momenteel is een goede optie een huis kopen en verhuren (vanwege de woningnood). Het is niet zorgen vrij. Je moet het onderhouden en zorgen dat de huurder betaalt. Besteed echter niet te veel uit. Dat kost veel geld en of iemand betrouwbaar is dat blijkt pas achteraf, als het te laat is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beesten en dieren. Ik kom net terug van een paar dagen Terschelling. Wat staat het eiland er prachtig bij. :heart:  Even weg van West, is het ook rustig. Gewandeld en van de natuur genoten. Veel vogels en konijnen. Jonge patrijzen gezien, wat een leuke parmantige types zijn dat.

Vegetarisch gegeten en geen alcohol of fris gedronken. Op de boot terug dan wel meteen een saucijzenbroodje gegeten en tomatensoep met balletjes. Het moet natuurlijk ook weer niet te gek worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...