Anne85 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Ik heb geslapen als een roos. De eerste nacht dat ik aan 1 stuk diep heb geslapen, en gedroomd. Want dat heb ik al jaren moeten missen! Ik zag ontzettend op tegen de zaterdag avond. Dat was altijd de borrel en borrelplank avond. Het begin van mijn weekend. Ik werd zelfs een beetje chagrijnig gistermiddag, en treurig. De euforie maakte plaats voor gemis. Ik ben dus lekker uitgebreid een pizza gaan maken. En ik heb een filmpje opgezet. M'n dochter had een vriendin op bezoek en na de film heb ik haar vriendin thuisgebracht. Wat nu kan. Omdat ik niet drink Gisteren regende het hier en toen de regen ophield, rook je het gras en al het andere groen extra goed. Dat lijkt niets bijzonders maar het kwam echt binnen. Mijn zintuigen namen de geur en het moment helemaal op. Iets was normaal rond dat tijdstip aan me voorbij gaat. In de auto vroeg m'n dochter of ik wijn drinken mis. Ja zei ik, ik mis het enigzins maar ik mis niet de kater en het verpesten van de hele dag omdat er niets meer uit m'n handen komt. Ik voel me gewoon 1000 keer beter en dat wijntje kan daar niet tegenop. Dus we gaan gestaag verder. Fijne zondag allemaal! nancy, Tatum, Lieke7777 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Wat een mooie bewust wording dat je zintuigen dingen opnemen die je voor heen uitschakelde door het drinken. En een prima afleiding gezocht en ja het is een gemis ik kon daar ook treurig van worden dat ik afscheid moest of genomen had van mijn grote vriend alcohol maar ook waar ik uiteindelijk een niet zo goede relatie mee had zoals ik dacht . Het was een gemene vriend die mij dingen liet doen die ik normaal nooit had gedaan . Onder invloed van deze gemene deler wil ik niet meer terug naar de persoon die ik was . Maar het blijft soms nog wel lastig te dealen om het blijven doen. Want triggers zijn er genoeg om mij heen . Anne85 en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Nu het er over gaat.. dat heb ik ook nog een tijdje gehad, dat ik aan het drinken was in mijn dromen. Zo heb ik in mijn dromen ook nog een paar jaar ' doorgerookt'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Ben een weekje vrij onze kat moet ik 2 keer per dag een spuitje geven, ze heeft suikerziekte, tis maar goed dat ik niet meer drink. We zijn uitgenodigd voor een borrel dit weekend, ik wil niet mijn vrouw wel, is nog te vroeg durf het nog niet aan ben de laatste keer nog niet vergeten wat zouden jullie doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Was vanmiddag bij kennissen koffie drinken vroegen ze wanneer ik weer ging bier drinken leek hen wel gezellig even weer een avondje bij elkaar zitten. Kon ze het niet uitleggen dat ik er aan kapot ging. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Hey @Grunn Nee is ook een antwoord. Ik heb mezelf aangeleerd om gewoon te zeggen dat ik even niks drink en dat ik me er veel beter bij voel. Je kan natuurlijk wel mee en 0.0 drinken, maar misschien ben je nog niet ver genoeg. Dan kan je beter deze bijeenkomsten nog even uitstellen. Na verloop van tijd word je sterker in je besluit en kan je meer situaties aan. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Beiden ze weten niet hoe verslaafd ik ben ze denken blijkbaar dat je zomaar kan stoppen. ik denk ook dat ik me schaam om het hele verhaal uit te leggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Daarom ben ik zo blij met jullie als degenen die weten waar het over gaat ik ben dankbaar voor jullie steun Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 wat triest eigenlijk he Grunn alsof het niet gezellig kan zijn als er één niet meedrinkt Je wordt al wel op de proef gesteld zeg. Aan jou de keus; ga je er sterker of zwakker uitkomen? ik gok op sterker. en jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 1 uur geleden zei Grunn: Beiden ze weten niet hoe verslaafd ik ben ze denken blijkbaar dat je zomaar kan stoppen. ik denk ook dat ik me schaam om het hele verhaal uit te leggen. Ben je ook niet verplicht Maar kennelijk kan je ook koffie met ze drinken: dan doe je dat toch weer de volgende keer? En wat dat feestje betreft waarvan je schreef "ik wil er niet heen, zal ik er heengaan?" haha de vraag stellen is hem beantwoorden, zoals dat heet! Fuk alle feestjes waar je geen zin in hebt om heen te gaan. Life is too short. Johan55 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Klopt lady jane triest eigenlijk het lijkt wel of overal drank bij hoort, en als ik eerlijk ben het was ook vaak heel leuk! Met de nadruk op was ik ga hier sterker uit komen. Maar wacht nog een tijdje met het gezellig bij elkaar zitten. 0.0 bier en gewoon bier ligt voor mij te dicht bij elkaar. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 6 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2021 Ook dat is een waarheid als een koe waarom zou ik naar iets toe gaan waar ik me doodongelukkig ga voelen dank je voor dit inzicht bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 7 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2021 Zo ik houd het hier even op de maanddraad. @Grunn er komt een tijd dat je kan zeggen nee ik drink niet want ik kan er niet mee omgaan dus het is beter voor mij. Vandaag mij voorbereiden verder op ons vertrek over 9 dagen. Wat ik graag mee wil nemen allemaal. Gisteren bij de action zo leuk geslaagd. Vishengels / visspullen voor de jongens want we zitten aan een rivier vol vis en zelf heb ik ook een hengel er bij genomen Verder opblaas banden een opblaaskrokodil voor vertier in de rivier. Bij kruitvat zonnebrand 1 plus 1 gratis was ook zeer welkom en voor de jongens bij decatlon geweest voor zwembroeken en shorts. Voor mijzelf nog 2 korte broeken zien te scoren met wat hemdjes dan zing ik het ook wel uit . Neem niet te veel mee aan kleding Geeft zoveel rotzooi in de caravan en met 34 graden heb je niet veel nodig . Zo lekker douchen en aan de poets ook boven . Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 7 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2021 Zo korte broeken besteld . Testafspraken geregeld voor man en oudste ivm het overleggen bij controle evt dat je negatief bent. DigiD aangevraagd daarvoor oudste zoon. Luchtbedden liggen opgepompt buiten voor de check of ze nog heel zijn. Begonnen met kleding inpakken . Lekker bezig zeg ik . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 @denise2 Gek he, dat we ons gebruik zo hadden genormaliseerd dat alles daarom heen draaide. Ik ben nu bijna anderhalve week sober. Ik ben blij en opgelucht maar soms komt dat kleine duiveltje nog in me hoofd. Ik probeer me gedachten te verzetten en te bedenken waarom ik niet drunk. Dan zakt het weer gelukkig. Ik ben mee uit gevraagd door een hele leuke kerel. Zelf drinkt hij graag een donker biertje maar ik ga uiteraard geen wijn nemen. En toch heb ik dan het gevoel alsof ik een spelbreker ben of saai ofzo. Het klinkt heel vreemd maar ik zit nu al te bedenken wat ik moet zeggen als ik een lipton bestel op het terras Herkent iemand dit gevoel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 6 minuten geleden zei Anne85: te bedenken waarom ik niet drunk grappig Anne, hier zit je antwoord in. drink wordt drunk zijn Toen ik pas gestopt was gebruikte ik de uitdrukking dat ik aan het versoberen was. Niets mee gelogen en als je de light versie bestelt of thee ofzo denkt men dat je lijnt. Maat ik had die smoes niet lang nodig. Ik werd echt fier op hoe ik me voelde en hoefde dus later geen smoezen meer te gebruiken. Er wordt me ook nooit wat gevraagd, toen ook al niet. Het is echt niet gek meer om geen alcohol te drinken hoor, het is/was/wordt slechts onze fixatie daarop. Probeer het eerst een keer in je uppie uit als try out vóór die uitnodiging anders. succes! Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 (bewerkt) Drinken zit zo in ons gewoonte dat we haast saai lijken te zijn als we niet drinken. Immers alles moest leuker , beter of slechter worden . Alcohol gebruikte ik om niet te voelen of juist om gevoelens te versterken. Als voorbeeld is bij mij op vakantie wij mogen graag met onze kano ( opblaas) een stuk de rivier op waden om ons dan weer lekker te laten afdrijven . Van te voren joh even een drankje dat is zo gezellig maakt het extra leuk. En dan nog 1 en nog 1 met het gevolg dat ik al half toeter die rivier moest oplopen zwemmen enz. Vond ik het leuk ? op dat moment wel maar achteraf was het echt niet fit om zo in die brandende zon te lopen op gedeelte met keien ook onder invloed. Dan kwam het afdrijven en uiteraard had ik in een koeltasje ook de nodige alcohol zitten ... Ja ik heb dit dus nog nooit nuchter gedaan en as vak ga ik diezelfde rivier nuchter bedwingen. . Het is vast net zo leuk en niet minder saai . 8 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 @Lieke7777geweldig! Laat je ons achteraf weten hoe dat nuchter ging? Meer plezier, dat weet ik zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 We zijn er nog niet uit @Angelheart mijn vrouw wil ook wel weer eens een keer weg dat begrijp ik heel goed, maar ik ga geen gekke dingen meer opzoeken voel me prima zo zonder drank zowel mentaal als fysiek dat wil ik niet meer kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 8 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2021 2 uur geleden zei Anne85: . Het klinkt heel vreemd maar ik zit nu al te bedenken wat ik moet zeggen als ik een lipton bestel op het terras Herkent iemand dit gevoel? Das typisch zo'n ding dat je in je hoofd creëert omdat je net gestopt bent. Omdat het voor jou een grote verandering is dat je niet meer drinkt. Omdat je je maar half kan voorstellen dat je op een terras kan zitten met iets anders dan alcohol in je glas. Das net als dat je net je rijbewijs hebt en je stapt voor het eerst in de auto van je ouders en je vraagt je af wat zullen de mensen zeggen als ze me zien rijden? Nou niks natuurlijk Je hoeft niks te verantwoorden als je een ice tea bestelt. In het uiterste geval zeg je gewoon ik heb zin in een ice tea Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 (bewerkt) Mijn bestelde broeken zijn binnen maar zijn wat te groot . Zijn van die korte jogging stof broeken. Ik laat het lekker zo , noem het maar niet knellende camping broeken. Niets is erger dan in de warmte van die niet passende broeken te dragen ze waren ook maar 2 voor 15 heb 4 verschillende kleuren. Nu nog wat van die tops erop halen met spaghetti bandjes dan kom ik het wel door. 9 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2021 (bewerkt) Ik heb net de persconferentie gezien. Mijn favoriete vakantieland Spanje blijft deze zomer oranje. Normaal wist ik een half jaar geleden al waar ik heen wilde, dit jaar komt dat gevoel niet. Ik blijf thuis. Ik wil in deze vakantie rust pakken en aan mezelf werken. Tevens wil de onderbuurman een lekkage oplossen omdat hij zijn huis wil verkopen. Om dit te doen zullen ze in mijn vloer moeten hakken naar de leidingen die daar lopen. Laat ik maar kracht, moed en wijsheid uitoefenen komende weken. Er blijft altijd ruimte over voor een kort reisje, een hotel, een dagje weg. 9 juli 2021 bewerkt door Tatum nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 oh wat lief denise, dit is zo belangrijk voor zo'n gevoelig ventje/man in de dop. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 Mijn nieuwe wasmachine staat en de oude is meegenomen. Ik zag er erg tegenop. Het verliep prima. Straks een flink eind wandelen om de stress kwijt te raken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2021 16 minuten geleden zei Tatum: Mijn nieuwe wasmachine staat en de oude is meegenomen. Ik zag er erg tegenop. Het verliep prima. Straks een flink eind wandelen om de stress kwijt te raken. Ha, ja, dat ken ik.. hier een paar jaar geleden hetzelfde. Nieuwe wasmachine zouden ze brengen en de oude meenemen. Man, man, wat zag ik al een gezwoeg en gepuf, gesteun en gevloek voor me. Helemaal omdat dat apparaat helemaal boven staat, twee lange steile trappen waarvan de bovenste ook nog met een krappe bocht. Wasmachines hebben toch de reputatie dat ze verschrikkelijk (zwaar) zijn om te verhuizen. Ook persoonlijk wel ervaring mee. Maar deze twee jongens waren er waarschijnlijk helemaal op getraind.. alsof ze een kistje sinaasappels de trap op en af droegen.. en het waren helemaal niet van die bodybuildertypes. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden